04.11.2011,  13:01:50 | 0 comentarii | 956 vizualizari
Ajutor de minimis pentru IMM-uri
de Ziarul Vaii Jiului

Conform Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Hunedoara, Hotărârea Guvernului nr. 631/2009 pentru modificarea şi completarea HG nr. 1.164/2007 privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor a fost adoptată şi publicată în Monitorul Oficial. Ajutorul de minimis reprezintă un ajutor de stat sub formă de fonduri neram­bursabile de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice (MFP). Ajutorul de mini­mis ce se poate acorda unei întreprinderi se situează în limita plafonului de 200.000 euro, echivalent în lei, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi. Echivalentul în euro al valorii ajutorului de minimis acordat întreprinderii este calculat la cursul de schimb stabilit de BNR, valabil la data emiterii Acordului de principiu pentru finanţare.

Criterii de eligibilitate ale solicitantului
Pentru a beneficia de alocări specifice individuale în baza schemei de ajutor de minimis, întreprinderea trebuie să îndeplinească cumulativ, la data solicitării, următoarele criterii de eligibilitate:
- este înregistrată conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este încadrată în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, are sediu şi îşi desfăşoară activitatea în România;
- îşi desfăşoară activitatea la momentul depunerii cererii, într-un domeniu specificat în Anexa nr.1 din HG nr. 1164/2007 cu modificările şi completările ulterioare privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor.
- prezintă un plan de investiţii care să reflecte modul de utilizare a sumelor acordate, cu o prezentare deta­liată a cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanţare;
- nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
- nu se află în procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare;
- nu intră în categoria întreprinderilor în dificultate potrivit capitolului 2 secţiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene - Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244 din 01.10.2004;
- nu au fost emise împotriva întreprinderii decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate.

Solicitarea Acordului de principiu pentru finanţare
Solicitantul trebuie să obţină un Acord de principiu pentru finanţare din partea MFP înainte de a beneficia de alocarea specifică individuală din cadrul schemei de minimis.
În vederea obţinerii acestui acord, solicitantul transmite la MFP o Cerere de acord de principiu pentru finanţare, însoţită de următoarele documente justificative: certificat constatator, în original, emis de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul unde îşi are sediul întreprinderea solicitantă; declaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii; situaţiile financiare aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar, în copie; planul de investiţii pentru care se solicită finanţare, cu o prezentare detaliată a cheltuielilor eligibile; studiu tehnico-economic, întocmit de o firmă de specialitate în domeniu; certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru; certificat de atestare fiscală, în original sau în copie lega­lizată, emis în condiţiile legii, cu privire la îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru; declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că aceasta nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială; că întreprinderea nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege; declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că împotriva acesteia nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate; declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că întreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat pe alte scheme de minimis de la alţi furnizori de ajutor de stat pe aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme; împuternicire semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoană decât aceasta semnează Cererea de acord de principiu pentru finanţare; o copie a cărţii de identitate a persoanei împuternicite să semneze Cererea de acord de principiu pentru finanţare; opisul cu documentele depuse pentru obţinerea Acordului de princi­piu pentru finanţare.
Cererea de acord de principiu pentru finanţare se completează în limba română şi poartă semnătura în original a reprezentantului legal sau a împuternicitului întreprinderii. Aceasta se va depune la Registratura generală a MFP.
Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va finaliza procesul de evaluare a Cererii de acord de principiu pentru finanţare în termen de 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării ultimelor documente depuse la Registratura generală a ministerului.
Dacă în urma analizării dosarului se constată că se îndeplinesc toate condiţiile de eligibilitate se emite Acordul de principiu pentru finanţare. Acesta va fi transmis beneficiarului însoţit de o adresă în care sunt detaliate cheltuielile eligibile recunoscute şi condiţiile de derulare a proiectului.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 4 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





* * *
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter