11.08.2008,  18:40:36 | 0 comentarii | 719 vizualizari
Preşedintele Consiliului Judeţean, Mircea Ioan Moloţ, dă un răspuns dur în chestiunea canalizării şi a creării A.D.I.: / „Dacă două primării nu doresc să preia rețelele de apă și canalizare, atunci o să facem A.D.I. doar cu celelalte patru...”
de Corneliu BRAN

Deși se număra printre invitații care participau la manifestările dedicate Zilei Minerului, Mircea Ioan Moloț, președintele Consiliului Județean, a acceptat să poarte un dialog pe problemele legate de preluarea rețelelor de canalizare și de apă potabilă din patrimoniul județean în patrimoniul local. Probleme de care depinde și constituirea, sau nu, a mult discutatei A.D.I. Deși am încercat să lămurim povestea aceasta, legată de preluarea sau nu a acestor rețele de canalizare și apă, după discuțiile purtate cu directorul Apa Serv Valea Jiului, cu primarul municipiului Lupeni și cu președintele Consiliului Județean Hunedoara, Mircea Ioan Moloț, se pare că nici pe departe înțelegerile nu sunt încă făcute, deoarece fiecare parte are punctul său de vedere. Chiar și cele două instituții, așa-zis aliate, Consiliul Județean și Apa Serv Valea Jiului, au viziuni diferite despre ceea ce înseamnă viitorul respectivelor rețele de utilități din Valea Jiului. Cel puțin așa a lăsat să se înțeleagă președintele Mircea Ioan Moloț. Din punctul nostru de vedere, noi ne-am făcut datoria, cu obiectivitate, pentru că așa era firesc. Ce va fi în continuare, rămâne de văzut. Totuși, avem speranța că, într-un final, cele trei părți se vor pune din nou la masa de discuții, cu toate cărțile pe masă și vor lua decizia cea mai bună pentru locuitorii Văii Jiului.

Ziarul Văii Jiului: Domnule președinte, cum vă simțiți în Valea Jiului? Vă vedem mereu la diverse acțiuni, printre invitați. Acesta poate fi, credem, un semnal bun pentru cetățenii de aici, care pot să înțeleagă că Deva este mai aproape de ei, cel puțin din punct de vedere politic și administrativ. Sau greșim?

Mircea Ioan Moloț: Nu greșiți! Mă simt întotdeauna foarte bine în Valea Jiului. Acesta este și motivul pentru care sunt și astăzi aici. De la preluarea funcției de președinte al Consiliului Județean, în 2004, pe ordinea priorităților mele în agenda de lucru a fost Valea Jiului. Ceea ce cred că ați observat și dumneavoastră și cred că au obsevat și oamenii care trăiesc aici. Nu este lună să nu fiu de cel puțin două ori în Valea Jiului și asta nu doar la manifestări culturale. Dacă aș face o comparație cu zona în care eu m-am născut, mă refer la zona Orăștiei (unde dacă mă duc de două-trei ori pe an este lucru mare), pot spune că Valea a devenit o obișnuință pentru mine. Și nu vin atât de des în Vale doar ca să particip la diverse acțiuni, sau doar ca să mă văd cu oamenii, vin pentru diverse probleme. Mă preocupă problemele Văii Jiului și am încercat pe cât posibil să ajut Valea, în ceea ce privește dezvoltarea ei. Bineînțeles în ceea ce are în atribuțiuni un pre­șe­dinte de Consiliu Jude­țean: infrastructură rutieră, infrastructură de apă și canalizare, infrastructură de gaz metan etc.

Ziarul Văii Jiului: Dacă tot ați vorbit de apă și canalizare, atunci putem să discutăm despre acest subiect? Eu am făcut un interviu cu domnul director Gheorghe Cioară și un alt interviu cu domnul primar al Lupeniului, Cornel Resmeriță, interviuri legate de această temă. Am plecat de la faptul că, deocamdată, cele două instituții, Apa Serv și Primăria Lupeni (ca și cea din Uricani, de altfel) nu se pun de acord în problema preluării rețelelor de canalizare și apă și de către cele două administrații locale. În special, rețeaua de cana­lizare nu se dorește a fi preluată de către cei doi primari, motivațiile lor fiind destul de clare. Sintetizate, acestea par a fi:

1. Canalizarea este o rețea făcută praf, în care nu s-a investit mai nimic în ultimii 18 ani; 2. Bugetele locale ale celor două primării nu mai suportă deocamdată alte costuri în plus; 3. Populația din Lupeni nu este de acord cu acest lucru, consi­de­rând că se face o greșeală. Domnul primar Cornel Resmeriță a spus ferm că despre canalizare cel puțin nici nu se pune problema ca să fie preluată în patrimoniul local… Dacă Consiliul Județean va prelua canalizarea, atunci domnia sa va fi de acord cu celelalte chestiuni legate de crearea A.D.I. și de atragerea fondurilor europene pentru reabilitarea celor două rețele.

Mircea Ioan Moloț: V-am ascultat foarte atent, deși știam în mare parte motivațiile dânșilor… Domnii primari trebuie să înțeleagă foarte clar că noi ne luptăm pentru descentralizare. Or, domnii primari vor centralizarea în jurul Consiliului Județean. Nu se poate acest lucru! Dânșii ar trebui să se ocupe de buna gospodărire a orașului sau lo­calității respective. Nu președintele Consiliului Județean! Președintele are doar atribuții la lucrările de anvergură. De exemplu, știu eu, rețeaua de apă care leagă orașele. Da, asta este problema mea. Dar infrastructura locală - canal, apă ori gaz etc. - este problema primarului. Numai aici în Vale există o așa gândire și se întâmplă ce se întâmplă…

Ziarul Văii Jiului: Dar primarul Cornel Resmeriță susține descentralizarea, a spus-o de multe ori, cu diverse ocazii, numai că de această canalizare nici nu vrea să audă… Argu­mentul principal al dânsului este faptul că nu poate să preia în patrimoniul local o rețea făcută praf, la care nu s-a făcut nimic, ea fiind administrată în trecut de alții…

Mircea Ioan Moloț: Păi și ce… Am făcut-o eu praf?

Ziarul Văii Jiului: Nu a spus nimeni asta. Domnul primar nu spunea așa… Domnul primar se referea la lipsa de investiții pentru canalizare, la faptul că fostul R.A.A.V.J. nu a reabilitat rețeaua respectivă. Deși au fost făcute multe proiecte și programe, niciunul nu s-a concretizat prin reabilitarea acestei rețele de canalizare. Cel puțin la Lupeni.

Mircea Ioan Moloț: Nu! Tocmai asta este problema acum! Noi ne chinuim să ob­ți­nem niște bani, tocmai pentru re­abilitarea acestor rețele și dânșii pun frâne… Eu fac A.D.I. și fără cei doi primari! Cu ceilalți patru primari care vor fi. Pentru că numai Lupeniul și Uricaniul nu vor acest lucru. Fac cu ceilalți, iar dânșii vor fi responsabili de ceea ce se va întâmpla în continuare. Nu pot să-mi permit să pierd atâția bani, indiferent de unde vin ei. Eu le-am spus și le spun și acum, nu mă refer neapărat la cei doi primari, ci la oricare ar fi ei, indiferent că sunt liberali, social-democrați sau democrat-liberali: prima dată trebuie să ne gândim să facem ceea ce folosim toți! Aici e vorba de infrastructură rutie­ră, apă, canalizare, gaz metan, energie electrică etc. După aceea să facem baluri, după aceea să facem fotbal, volei și așa mai departe… Banii trebuie canalizați prima dată acolo unde v-am spus și apoi în altă parte.

Ziarul Văii Jiului: Da, dar primarul Cornel Resmeriță tocmai de asta se plângea, de bani. Care sunt puțini la bugetul local, iar primăria nu își mai permite câteva miliarde de lei vechi în plus, pe an. Susținea că nici oamenii din oraș nu sunt de acord…

Mircea Ioan Moloț: Nu știu, nu-i atributul meu să mă ocup de administrarea unui oraș, indiferent de numele lui. Atribuția mea este administrarea județului. Iar pentru că un primar sau altul nu vrea să facă un lucru bun, eu nu renunț la ideea aceasta. Mai ales că banii vin pentru noi toți, deci pentru toată comunitatea, pe acest segment, apa și canalizarea.

Ziarul Văii Jiului: Deci, să înțelegem din răspunsurile dumneavoastră că sub nicio formă Consiliul Județean nu va prelua rețeaua de canalizare?

Mircea Ioan Moloț: Categoric. Dar stați așa… Ei vor să intre în A.D.I.. Dar cu ce intră dacă nu acceptă aia și aia…?

Ziarul Văii Jiului: Păi, să zicem că intră doar cu rețelele de apă potabilă. Rețele la care s-a mai investit cât de cât. Deși, cel puțin la Lupeni mai sunt rețele făcute praf în anumite cartiere.

Mircea Ioan Moloț: Nu, eu ca președinte de Consiliu Jude­țean vă întreb altceva! Cine este vinovat că nu s-a investit în rețelele de canalizare?

Ziarul Văii Jiului: Păi, cine a administrat rețeaua respectivă și cine a făcut programele de investiții pe hârtie, dar care nu au fost finalizate… Regia de apă,  în primul rând…

Mircea Ioan Moloț: Da, dar eu vă răspund altceva… Ca primar mă ocup de altceva, eu știu prioritățile în orașul pe care îl administrez. Mă ocup dacă trebuie chiar și de canalizare… Trebuie să fac să fie bine, mă lupt, rezolv problema… Dar ce a fost nu mai contează, contează ce va fi și gata. Apa Serv Valea Jiului este o  societate care ar trebui să se ocupe doar ca un operator de apă. Atât. Restul, întreținere și tot trebuie, să intre în problema primăriilor.

Ziarul Văii Jiului: Nu vă supărați, dar domnul director Cioară, de la Apa Serv, sus­ținea altceva în interviul acordat, și anume că, după trecerea rețelelor de apă și canalizare din patrimoniul județean în patrimoniul local, societatea de apă din Valea Jiului va prelua în continuare și întreținerea și exploatarea celor două rețele.

Mircea Ioan Moloț: Ei, dacă ar putea, ar lua tot județul! Numai că nu sunt în stare să facă… Nu o să-i las să facă chestia aceasta pe cei de la Apa Serv. Fiindcă numai aici, în Valea Jiului, se întâmplă așa ceva. Eu am înțeles în `96 că s-a făcut chestia asta, fiindcă atunci era nevoie aici de un operator de apă puternic, care să poată atrage fondurile. Acum acest operator există, numai că este anormal ceea se întâmplă. Rețeaua de apă și canalizare trebuie să fie a fiecărei localități în parte. Administrațiile locale sunt cele care trebuie să se ocupe de aceste rețele.

Ziarul Văii Jiului: Deci și de întreținere?

Mircea Ioan Moloț: Absolut de tot! Cine beneficiază de apă? Nu orașele? Atunci…

Ziarul Văii Jiului: Păi da, dar vă repet, domnul director Cioară susținea acum câteva zile altceva. Susținea că întreținerea rețelelor o vor face în continuare dânșii. Doar că se trece totul de pe un patrimoniu în altul. Dar, în rest, toate rămân neschimbate, cu excepția a circa două miliarde de lei vechi, care vor trebui plătite anual de la bugetul local. Bani care, în trecut, îi asigura Consiliul Județean, pentru fiecare localitate din Valea Jiului.

Mircea Ioan Moloț: Dacă fac contract cu ei, nicio problemă! Atunci da, lucrurile se schimbă. Dar eu, ca primar, pot să fac întreținerea cu cine vreau eu! Nu este obligatoriu să facă întreținerea cu operatorul. Poate să o facă cu orice altă firmă specializată în domeniu… Că domnul Cioară vrea, nu are decât, dar cu un contract ferm. Iar primarii să vrea și dânșii să încheie contractele respective cu societatea Apa Serv Valea Jiului.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 10 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Pe aceeasi tema
 Deşi ÎCCJ l-a declarat incompatibil, Moloţ o arde prin felurite instanţe… Bravo, PNL Hunedoa[..]
15.03.2015, 20:20   |    0 comentarii
Preşedintele suspendat al Consiliului Judeţean Hunedoara vrea să mute procesul pe care îl are cu prefectul judeţului Hun[..]
05.03.2015, 20:15   |    4 comentarii
În urma unei decizii a Tribunalului Alba, preşedintele suspendat al Consiliului Judeţean (CJ) Hunedoara, Mircea Ioan Molo[..]
04.03.2015, 20:45   |    0 comentarii
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *

* * *










* * *

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter