28.08.2012,  22:28:30 | 19 comentarii | 2695 vizualizari
Jumătate dintre petiţiile depuse de păgubiţi - finalizate nefavorabil… Dacă nu ai coş de gunoi, aruncă-ţi banii la UNIQA Asigurări!
de Alina PIPAN

Din ce în ce mai multe cazuri confirmă cele semnalate de mai mulţi cititori: asigurările sunt ţepe obligatorii. Dacă sunteţi proprietar de vehicul şi nu încheiaţi asigurarea obligatorie RCA săvârşiţi o contravenţie. Contravenţia se amendează, iar valoarea amenzii este între 1.000 şi 2.000 de lei, reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare/ înregistrare, până la prezentarea documentului privind încheierea asigurării, conform Legii nr.136/ 1995, cu modificările şi completările ulterioare şi a  Ordonanţei de Urgenţă nr. 195/ 2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Cei care depind de autovehicul, vor nu vor, plătesc asigurarea. Şi aceasta nu este o măsură rea, este una necesară. Doar dacă nu cumva ai avut un incident în trafic, şi ai primit o poliţă de asigurare UNIQA. În acest caz poţi să mori cu speranţa, pentru că ajutor şi răspuns nu primeşti aproape niciodată de la această firmă de asigurări. Prin urmare, evitaţi să luaţi ţepe pe banii voştri, căutaţi firme de asigurări serioase! Statul ar trebui să protejeze asiguraţii, dacă tot îi obligă să încheie asigurări… 

Agenţii UNIQA au treabă. Treaba lor este să-şi ignore clienţii
I s-a întâmplat unui proprietar de autovehicul din Petroşani. Maşina acestuia a fost implicată într-un accident. Şoferul vinovat pentru producerea accidentului a oferit, pentru a acoperi costurile reparaţiei autovehiculului, poliţa de asigurare pe care o avea încheiată la UNIQA Asigurări. Dublu ghini­on pentru proprietarul maşinii, un Ford Focus. S-a trezit şi cu maşina bulită şi cu o poliţă de asigurare în mână, care avea să însemne pentru el doar o pierdere de bani şi timp. 
Incidentul rutier a avut loc la finele lunii iulie. Maşina a fost transportată la General Trans pentru reparaţii. Dosarul a fost trimis de la agenţia din Petroşani direct la Bucureşti. De aici, surpriză! UNIQA a decis suspendarea la plată pe o perioadă de maxim 3 luni de la data avizării evenimentului. Adică, timp de 3 luni, păgubitul trebuie să stea şi să aştepte ca firma de asigurări să-şi facă treaba. Agentul care se ocupă de caz, Marian Popa, a motivat suspendarea prin necesitatea unor investigaţii amănunţite asupra dinamicii incidentului rutier, dar şi pentru calculul cuantumului pagubei. De asemenea, petroşeneanul păgubit a primit un mail, prin care era informat că în cel mai scurt timp va fi contactat de agenţii UNIQA din cadrul Direcţiei Antifraudă pentru lămurirea anumitor aspecte din dosar. Cam aceasta a fost comunicarea agenţilor cu păgubitul. În rest, pauză… De câte ori a încercat omul să vorbească cu agentul de asigurări i s-a închis telefonul în nas. A trimis emailuri şi chiar o cerere cu pretenţii în calitate de păgubit. Agenţia nu a schiţat nici cel mai mic interes pentru acest caz. Nici cei de la antifraudă nu au dat niciun semn de viaţă. Am încercat şi noi să luam legătura cu agentul UNIQA. Nu s-a putut de nicio culoare, nici telefonic, nici prin intermediul mailului. Păgubitul nu are acum nici cea mai vagă idee ce se va întâmpla cu reparaţiile maşinii lui.
 
Investigaţii pe banii şi timpul păgubitului
Petroşenenaul a înţeles de prima dată când i s-a trimis o înştiinţare cum că este nevoie de timp pentru investigaţii. Nu asta ar fi problema, că face societatea de asigurări investigaţii. Doar că este dreptul lui să primească informaţii în acest sens. În informare se menţionează că se vor verifica declaraţiile părţilor implicate, se va reconstitui incidentul din trafic. În acest caz ar trebui contactate părţile implicate. Dar nici aceasta nu s-a întâmplat.
„După ce m-au anunţat că investigaţiile lor durează aproximativ 3 luni, eu am emis pretenţii. Nu pot să stau 3 luni, cât investighează ei, fără maşină, să o ţin parcată la service. Eu depind de maşină în fiecare zi. Am cerut simplu: ori să mi se ofere o maşină la schimb pe durata investigaţiilor pretinse de ei, ori o sumă de bani pentru închirierea unei maşini, ori rezolvarea rezonabilă a dosarului, adică în termen de două săptămâni. Gândiţi-vă, după ce anali­zează ei şi oferă despăgubirea, apoi fac plata, eu trebuie să mai stau cel puţin două săptămâni până se repară maşina. Trei luni, cât durează investigaţiile, eu rămân fără soluţii sau îmi asigur transportul pe banii mei. Am trimis o cerere cu aceste pretenţii şi am cerut un răspuns. Din data de 14 august, până acum, nu am primit nici măcar un telefon. Este absurd şi neprofesional. Mi se pare normal să fiu informat în ceea ce priveşte dosarul meu, pentru că este vorba de un bun care-mi este făcut praf, mă interesează să văd cum decurge ancheta, cât va dura. Însă nu primesc niciun răspuns. Pur şi simplu, ar trebui să înţeleg că trei luni trebuie să stau cuminte cu botul pe labe”, povesteşte, nervos, petroşeneanul. 
 
Şanse mici pentru cei care emit pretenţii
După cum se vede, relaţiile cu publicul sunt dezastruoase. Dacă încerci să iei legătura cu cineva eşti trimis la colţ, să aştepţi. Să nu mai vorbim de despăgubiri. În anul 2011, din 321 de petiţii depuse de clienţi, 161 au fost au fost „soluţionate”… nefavorabil. Iar în primele trei luni ale anului, din 112 petiţii 57 au fost soluţionate tot nefavorabil.
24 la sută dintre petiţiile de anul trecut sunt întemeiate pe referire la dosare de daună achitate. Aşadar, înainte de a încheia o asigurare la UNIQA, asiguraţi-vă că veţi avea şi de câştigat, nu doar că veţi pompa bani într-o firmă de asigurări, care se va dovedi păguboasă.


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (19 )

#1 fost inspector asigurari [nu la Uniqa]29.08.2012,  06:12:21
Societatile de asigurari platesc, in cazul RCA numai, contravaloarea daunei evenimentului asigurat, prevazuta in contractul de asigurare [pe care, de obicei, nu il citeste nici un asigurat] In cazul in care exista suspiciuni de frauda prin aranjarea unui accident fals, foarte posibile prin constatarea amiabila, [noua procedura]se fac expertize suplimentare care necesita timp iar concluziile lor duc la evaluarea de raspunderi Pagubele produse pagubitului de imposibilitatea folosirii autovehiculului nu se platesc de societatile de asigurari. Pagubitul poate cere sa fie despagubit pe cale amiabila de vinovat sau se poate adresa instantei civile daca acesta refuza Daca pagubitul considera ca societatea de asigurari nu isi respecta obligatiile poate sa se adreseze Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor
#2 Alimui29.08.2012,  06:45:47
cea mai proasta firma de asigurari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#3 ghitza29.08.2012,  08:13:01
toti dau din coada numai sa-ti ia banii, iar cand te duci pt vreo despagubire nu te baga in seama. Sunt de acord ca sunt destule "daune fictive", dar saracii oameni care chiar au probleme n-ar trebui tratati asa. Si oricum daca organul de cercetare constata ca X e vinovat, ce mai tre sa-si dea cu parerea berbecu ala de la asigurari?
#4 radulescu29.08.2012,  11:14:05
Se dovedeste incaodata ca firmele de asigurari, ca si-n cazul asigurarilor obligatorii pentru locuinte, sunt doar jaf la drumul mare ,fara ca nici o institutie a statului sa ia o masura,astfel firmele de asigurari sub protectia obligativitatii legii ,fac ce vor.Asa ca e de inteles ca multi nu-si fac nici un fel de asigurare,cu sau fara asigurare,pe plaiul mioritic lucrurile sunt la fel !
#5 Anonim29.08.2012,  12:18:02
Intr-adevar in "mintea" "domnilor" agenti lichidatori de la asigurari este suspect un accident can cineva isi strica masina de 15.000- 20.000 euro pentru a lovii o masina de 3000-4000 euro, banii primiti pe dauna neajungandui nici macar sa isi repare masina... Poate invers mai avea o logica dar asa este clar ca este vorba de o firma de asigurari care doar cauta motive, neconcludente sa nu isi despagubeasca asiguratii...
#6 Fost agent Uniqa29.08.2012,  16:45:12
Niste mincinosi.... Am plecat din Uniqa din cauza minciunilor ce eram fortat sa le spun zi de zi clientilor!
#7 fost inspector asigurari [nu la Uniqa]30.08.2012,  18:42:55
Este foarte important ca, atunci cind incheie o aigurare, asiguratul sa asculte mai putin discursul agentului si sa citeasca foarte atent, de la inceput si pina la sfirsit, contractul de asigurare, mai ales, conditiile de asigurare pe care orice agent trebuie sa i le puna la dispozitie. Din experienta proprie pot spune ca aproape nimeni, inclusiv persoane cu studii, nu a avut rabdare sa citeasca contractele de asigurare inainte de a le semna, nici atunci cind am insistat pentru neasumarea unor raspunderi in necunostiinta de cauza. RCA este o asigurare obligatorie care contine aceiasi termeni la orice firma de asigurare care il incheie si care nu au dreptul legal de a interveni la modificarea lor sau la diminuarea tarifelor in functie de modul in care firmele inteleg sa se integreze in dinamica pietei si sa-si respecte clientii. In acelasi timp, ar fi bine sa se stie ca departamentele de daune ale firmelor de asigurari [unele sint externalizate] nu au nici o legatura cu activitatea agentului de asigurare care incheie contractul si cu buna lui credinta
#8 fost inspector asigurari [nu la Uniqa]31.08.2012,  08:29:56
Societatile de asigurari incheie asigurarile obligatorii auto, RCA, si asigurarile obligatorii de locuinte [care in Valea jiului sint inutile deoarece contin 3 evenimente asigurate, din cadrul dezstrelor naturale, care nu se vor petrece aici, sau daca se vor petrece, pagubele vor fi prea mari pentru a mai putea fi despagubite] conform legii, firmele de asigurari fiind aici doar intermediari cu obligatia de a respecta legea. In acest caz, nemultumitii nu trebuie sa se adreseze firmelor de asigurari ci persoanei pe care au trimis-o in organismul legislativ, pentru modificarea legii. [sigur, in cazul in care stiu cine este aceasta persoana si nu au trimis-o acolo la fel cum au semnat asigurarile]
#9 Qwerty01.09.2012,  18:21:01
Vorbiti sa va aflati in treaba. Omul saracu care a fost pagubit a semnat RCA-ul celui ce l-a lovit???
#10 fost inspector asigurari [nu la Uniqa]02.09.2012,  11:38:40
Owerty, una-i, una si alta-i, alta. Ceva ma face sa cred ca atunci cind vei incheia un contract, fie el si pentru apa sau telefon, ar fi bine sa te consulti cu cineva. Ideal ar fi ca pagubitul sa fie despagubit de vinovat, iar acesta sa-si recupereze banii de firma de asigurari, amiabil sau in instanta, pe care a ales-o pe criteriul "tarif de dumping". Dar RCA a fost impus tocmai, pentru ca , multi vinovati in trafic nu au posibilitatea sa suporte financiar consecintele evenimentului pe care l-au produs. Nu am sustinut aici o filozofie despre cit de dreapta e legea. Legislatia, in general, nu mai este asezata demult pe coordonate morale, niciunde. Am incercat sa spun ce poate face cineva care se afla in acesta situatie, astfel ca legea sa nu-l fenteze. Restul, e numai vorbit de "aflat in treaba pe forum". Owerty, lumea nu e dreapta, inca nu ai aflat?
#11 Qwerty02.09.2012,  15:33:35
Foarte nedreapta.... In special asigurarile in Romania... Angajatii asigurarilor parca au implementat din start: "nu dati bani, doar incasati" si nu mai vad altfel...
#12 fost inspector asigurari [nu la Uniqa]03.09.2012,  12:48:38
Se intimpla la fel cind dai bani pe un frigider, un parizer, pantofi, apa, benzina..In publicitate ele sint definite ca sensul vietii tale, in realitate calitatea lor este din ce, in ce, mai execrabila, cu cit consumismul este mai victorios. Cind fiecare este liber, trebuie sa navighezi printre libertatile lor ca printre iceberg-uri
#13 fost inspector asigurari [nu la Uniqa]03.09.2012,  13:00:14
Angajatii asigurarilor au un target lunar care, daca nu e atins, nu sint platiti. Ei nu vind o marfa produsa de ei. E, cumva, asemanator, cu rating-ul pe care este obligat sa-l atinga un articol de presa, pentru a putea rezista pe piata. Un articol ca si cel de mai sus, caruia noi ii facem acum involuntar rating
#14 jon jon16.09.2012,  17:51:20
Niste fatalai astia de la asigurari,dar nu mai bine sa ii dai niste capatani in gura cu berbecu ala de la asigurari sa vedem atunci mai este asa de tare.stima
#15 pagubit de Uniqa17.09.2012,  11:20:08
Am avut asigurare la Uniqa, din pacate, si am lovit pe cineva, a trebuit sa ii dau bani din buzurnar pentru ca nu a vazut niciun leu de la Uniqa. Una dintre cele mai de evitat societati de asigurari!!!
#16 Radu18.09.2012,  23:46:58
Bravo Jon Jon. Buna aia cu capul in gura. Te trateaza ca pe un gunoi, indiferent ca esti om de buna credinta sau hot. Ei te vad ca si pe ei
#17 Doru11.03.2013,  16:48:26
pai , si chiar nu avem ce face? chiar ne place sa ramanem pagubiti? sa fim luati de fragaeri?
#18 mihaela28.11.2013,  10:29:56
cei mai mincinosi oameni te plimba de la unul la altul numai sa nu ti plateasca paguba de 1 luna ma tot aburesc si nu mi dau banii .
#19 mihaela28.11.2013,  10:31:25
cei mai mincinosi oameni te plimba de la unul la altul numai sa nu ti plateasca paguba de 1 luna ma tot aburesc si nu mi dau banii .


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 5 ori 10  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Pe aceeasi tema
Precizare: La momentul încheierii poliței, societatea de asigurare se numea Astra Uniqa, &i[..]
08.12.2013, 19:28   |    1 comentarii

► În loc să-şi facă treaba, unii agenţi se interesează despre viaţa personală a asiguraţilor. ►  Reprezentant[..]

17.09.2012, 19:55   |    23 comentarii
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *








* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter