17.09.2012,  19:55:59 | 23 comentarii | 11724 vizualizari
Am avut dreptate! Clientul nemulţumit de prestaţia Uniqa Asigurări va rămâne, cel mai probabil, cu ţeapa
de Alina PIPAN

► În loc să-şi facă treaba, unii agenţi se interesează despre viaţa personală a asiguraţilor. ►  Reprezentant al asigurărilor: nu îţi dăm maşină la schimb, pe perioada analizării dosarului de daună, pentru că ai vândut – de-a lungul timpului – alte maşini. Deci ai bani să circuli cu alta. ► Vă vine să credeţi că a fost nevoie de 70 de apeluri telefonice pentru a ajunge la un angajat de la Uniqa Asigurări?

Cotidianul nostru relata, la finele lunii august a.c., cazul unui petroşenean al cărui autoturism a fost implicat într-un eveniment rutier.
Pe scurt: autoturismul cititorului nostru, un Ford Focus, a fost lovit de un altul. I s-a înmânat o asigurare RCA încheiată la Uniqa, a autoturismului şoferului vinovat. De aici a început calvarul.
Păgubitul a fost informat, după întocmirea documentaţiei pentru decontarea pagubei, că Uniqa a decis suspendarea la plată pentru maxim 3 luni de zile de la data avizării evenimentului pentru derularea de investigaţii amănunţite asupra dinamicii evenimentului rutier şi, respectiv, calculul cuantumului pagubei.
De aici a început un adevărat joc de-a şoarecele şi pisica, comunicarea între cele două părţi (păgubit şi asigurator) fiind uneori grea, alteori imposibilă. De fapt, mai mult imposibilă! 
Nu s-a prea putut discuta, aşa cum am mai arătat în cotidianul nostru, de nicio culoare: nici telefonic, nici prin intermediul e-mail-ului. Reprezentanţii Uniqa Asigurări sunt prea comozi ca să respecte obligaţiile ce le revin şi să respecte un om care nu are chiar nicio vină că maşina cu care autoturismul său a fost implicat într-un eveniment avea asigurare la o firmă ai cărei angajaţi au apucături ce nu ţin de respect.
Petroşeneanul în cauză a primit totuşi un răspuns de la agentul care se ocupă de cazul lui, numai după ce a dat o serie de telefoane. În timpul primelor telefoane a fost expediat, discret, cu diplomaţie. Dar, după o serie de convorbiri care se finalizau ca un drum într-un zid, adică niciunde, omul s-a enervat şi a început să-i ameninţe. 
Iată că, la nervi a reacţionat şi agentul numărul unu al Uniqa, Marian Popa, agentul ce se ocupă ce cazul lui, care i-a explicat că termenul pentru rezolvarea cazurilor nu este de două luni, ci de trei. Aşa că, să mai aştepte! Oricum, nu va primi nici un răspuns, deşi este un caz uzual, decât în ultima zi a termenului limită. A fost un fel de „te aranjez eu pe tine, o să aştepţi de o să-ţi iasă pe nas”. 
Nicio altă pretenţie de la cea mai serioasă agenţie de asigurări, facă-se voia agentului şef. Însă noi am des­coperit, după ce am făcut ceva incursiuni pe forumurile celor ţepuiţi de asigurări, că Uniqa Asigurări este campioană la miştouri pe banii asiguraţilor.
Un om de afaceri din Timişoara a plătit asigurare la Uniqa timp de 4 ani. Asigurarea era încheiată pentru toate riscurile, cum scrie şi pe chitanţele pe care agenţia le emitea când încasa banii. Numai după o inundaţie zdravănă, în urma ploilor abundente, şi 4 luni de aşteptare (deci nu 3, ci 4), patronul a primit un răspuns halucinant. Concluzia asigurătorului a fost că poliţa ar fi acoperit dauna  doar în cazul în care spaţiul respectiv era la parter sau la subsol, pentru că riscul acoperit nu este de fapt inundaţia în sine, ci acţiunea de a acoperi o porţiune de uscat cu apă.  Unde termenul de uscat se înţelege, conform DEX, pământ. Aceasta se numeşte nu asigurare, ci bătaie de joc, golănie, maimuţăreală, bagabonţeală. Un fel de cămătărie cu acte în regulă. 
 
Uniqa n-are treabă cu maşinile implicate, ci cu viaţa omului
Revenind la cazul nostru, deşi raportul antifraudă (sau cum i-o zice) ar fi demonstrat că nu poate fi vorba de o fraudă, agentul Uniqa este absolut sigur că maşinile implicate nici măcar nu s-au întâlnit vreodată în trafic. De fapt, am dedus noi, agentul are temă ca timp de 90 de zile să găsească un mod prin care păgubitul să rămână cu buza umflată. Vă daţi seama că nici acesta nu-i lucru uşor, să găseşti un prost pe care să pasezi vina. Agentul, după ce a răspuns într-un final la telefon păgubitului (asta se întâmpla ieri, după vreo 70 de apeluri), i-a explicat o dată că nu va primi răspuns mai repede de 90 de zile şi, a doua oară, că s-a interesat şi ştie că petroşeneanul a mai vândut, de-a lungul timpului, autoturisme, deci pretenţiile lui (de a primi o altă maşină pe perioada reparaţiilor care tot întârzie) nu se justifică. Legea, le reamintim celor de la asigurări, nu interzice nimănui să cumpere şi să vândă, dacă vrea, şi 10 maşini, case sau perechi de chiloţi pe an. Atâta timp cât maşinile sunt înmatriculate, se plătesc taxele şi impozitele aferente, nimeni şi nimic nu te poate opri să ai, să cumperi ori să vinzi câte bunuri vrei în limita banilor pe care îi ai şi pe care i-ai câştigat cinstit. Pe de altă parte, şi dacă ai două maşini, asiguratorul care te ţine încurcat nu te poate obliga să utilizezi o altă maşină pe care o deţii, mai ales dacă eşti tras pe dreapta din cauza procedurilor anevoioase, care nu ţi se datorează absolut deloc. Poate ţie îţi place să te dai cu aia care a fost lovită, ce treabă are firma de asigurări?
Aşadar, agentul are timp să scormonească în viaţa păgubiţilor, dar să răspundă la telefoanele şi solici­tările lor nu poate. Curat profesionalism... murdară treabă. Îi explicăm agentului că păgubitul ar putea avea şi reprezentanţă auto, paguba este pagubă, iar faptul că agenţia de asigurări îşi rezervă pentru rezolvarea fiecărui caz câte 90 de zile, provoacă păgubitului alte pierderi. Noi am încercat să luam legătura, telefonic şi prin mail cu agentul respectiv, dar nu am primit un răspuns, aşadar şansa unui drept la replică a fost oferită. 
Aşteptăm totuşi un răspuns din partea firmei de asigurări, dacă reprezentanţii acesteia consideră necesar. Dacă nu, mai aşteptăm noi veşti de la păgubitul nostru, despre rezultatul final al anchetei. Dar aşa, cam după o lună de-acum încolo, că mai repede sunt slabe şanse să se întâmple ceva. Să auzim de bine!


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (23 )

#1 Fost inspector asigurari [nu la Uniqa]18.09.2012,  01:45:36
Din Ordinul 14/2011 al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor CAPITOLUL V Despagubirea Art. 35. — Persoana prejudiciata are dreptul sa inainteze cererea de despagubire catre asiguratorul RCA, in cazul producerii unui risc acoperit prin asigurarea obligatorie RCA, potrivit prezentelor norme, sau catre Asociatia „Fondul de protectie a victimelor strazii”, in cazul producerii unui risc acoperit din acest fond, potrivit art. 25 1 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, ori catre BAAR, in calitatea sa de birou gestionar. Art. 36. — (1) In termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de catre partea prejudiciata ori de catre asigurat, asiguratorul RCA este obligat: a) fie sa raspunda cererii partii solicitante, formuland o oferta de despagubire justificata, in cazul in care se dovedeste raspunderea asiguratului in producerea riscurilor acoperite prin asigurarea obligatorie RCA, iar prejudiciul a fost cuantificat; b) fie sa notifice partii prejudiciate motivele pentru care nu a aprobat, in totalitate sau partial, pretentiile de despagubire. (2) Daca in termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de catre partea prejudiciata ori de catre asigurat, asiguratorul RCA nu a notificat partii prejudiciate respingerea pretentiilor de despagubire, precum si motivele respingerii, asiguratorul RCA este obligat la plata despagubirii. (3) Asiguratorul RCA poate desfasura investigatii privind producerea accidentului, in conditiile in care respectivul accident nu face obiectul unor cercetari efectuate de autoritatile publice. (4) Asiguratorul RCA are obligatia sa comunice in scris asiguratului si pagubitului intentia de a desfasura investigatii privind producerea accidentului, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data avizarii daunei. (5) Despagubirea se plateste de catre asiguratorul RCA in maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei, solicitat in scris de catre asigurator, sau de la data la care asiguratorul a primit o hotarare judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca. (6) In situatia in care dosarul de dauna contine toate elementele necesare stabilirii dreptului la despagubire si cuantificarii daunei, despagubirea se plateste de catre asiguratorul RCA in maximum 10 zile de la completarea dosarului, dar nu mai tarziu de 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de catre partea prejudiciata ori de catre asigurat. (7) Asiguratorul RCA este obligat sa elibereze asiguratului/utilizatorului, in termen de 15 zile de la inregistrarea solicitarii acestuia, un certificat privind daunele inregistrate, pe parcursul ultimilor 5 ani de relatii contractuale, sau absenta acestor daune. (8) Certificatul privind daunele inregistrate trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele informatii: nume/denumire asigurat, CNP/CUI, datele vehiculului, numarul politei de asigurare, perioada de valabilitate, clasa bonus-malus aferenta, data producerii evenimentului inregistrat, data platii despagubirii. Art. 37. — Daca asiguratorul RCA nu isi indeplineste obligatiile in termenele prevazute la art. 36 sau si le indeplineste defectuos, inclusiv daca diminueaza nejustificat despagubirea, la suma de despagubire cuvenita, care se plateste de asigurator, se aplica o penalizare de 0,2%, calculata pentru fiecare zi de intarziere.
#2 Fost inspector asigurari [nu la Uniqa]18.09.2012,  01:54:39
Pentru pagubit este indicat sa retina, mai ale art 37 din textul de mai sus [poate cere penalizari, daca dosarul lui este ok]
#3 un cititor al zvj18.09.2012,  06:19:53
EXCELENT COMENTARIUL DOMNULUI EX-INSPECTOR. FELICITARI DOMNULE ! DE ASTFEL DE COMENTATORI AM AVEA NEVOIE. NU DE TAMPITENIILE SI GOGOMANIILE UNORA CARE SI-AU UITAT RATIUNEA PE BANCHETA DIN SPATE.SA TRATAM CU SERIOZITATE SI INTERES PENTRU CITITORI ARTICOLELE JURNALISTEI ALINA PIPAN. FELICITARI ALINUTA !
#4 Andrei18.09.2012,  09:25:43
La trainingurile asiguratorilor va implanteaza chipuri? :)))
#5 fost actual inspector ( la uniqa) 18.09.2012,  11:37:20
functioneaza copy-pasteul la Uniqa...
#6 un cetatean18.09.2012,  13:11:46
Noi am fost loviti de un autoturism din spate ,tipul are asigurare la EUROINS am asteptat conform legi 90 zile si am primit un raspuns ca accidentul nu a fost real.Dedi nu numai UniQa trage tepe ci mai sunt si alte firme de asigurari.
#7 Andrei 18.09.2012,  13:15:56
si cum ati rezolvat? euroins, astra, uniqa toti sunt tepari au asigurari doar pentru a putea circula legal in fata politiei dar nu despagubesc nimic.
#8 Fost inspector asigurari [nu la Uniqa]18.09.2012,  18:50:05
Generalizarile nu ajuta. Cind nu se respecta clauzele contractuale pagubitii se pot adresa justitiei si reintrarea in drepturi va fi o formalitate. In acelasi timp, cei care incearca fraude prin evenimente asigurate inexistente, ar trebui sa aiba in vedere ca in justitie nu lucreaza fraieri. Si, in toata aceasta poveste, nu trebuie gasiti vinovati printre salariatii societatilor de asigurare a caror fisa a postului consta, doar, sa incheie contracte cu conditii de asigurare prestabilite si asupra carora nu pot interveni. Nici un inspector sau agent de asigurari nu este atit de timpit incit sa-si atraga dispretul public, sa-si piarda clientii sau chiar mai rau, cu buna stiinta. Daunele se instrumenteaza si se platesc de departamentele de daune si nu au legatura cu persoana la incheiati asigurarea.
#9 Alin18.09.2012,  19:58:18
Pareti cam interesat de uniqa domnule fost inspector. Poate ati fost inspector la Uniqa Ungaria ca romaneste nu le prea nimeriti in totalitate
#10 un cetatean18.09.2012,  20:57:56
pt Andrei.Inca nu sa rezolvat nimic asteptam ca justitia sa faca dreptate.
#11 Fost inspector asigurari [nu la Uniqa]18.09.2012,  21:45:58
Domnule Alin. Daca intr-un singur comentariu postat de mine, se poate distinge vreun lobby, pentru Uniqa, atunci, avem de-a face cu o decodificare a mesajului, la fel de extravaganta, ca si perspectiva dvs asupra gramaticii limbii romane. Adica, ar fi bine sa va revedeti propriul text, inainte de a exersa aprecieri sever didactice asupra competentelor mele modeste, recunosc, de postac.
#12 Alin18.09.2012,  23:35:03
Intr-un singur, 3 :) Si mai jos mai e un articol si tot dvs sunteti Aparatorul :) Acum logic ce om normal, ia aparare uneia dintre cele mai proaste firme de asigurari din Romania la ora 01:45 dimineata :) Nu am auzit pana acum de pasiuni de genul. Pacat de voi si de viata voastra ca v-o irositi pacalind oameni si jucati dupa regulile impuse de firmele pentru care sunteti sclavi, care oricum cand se satura va da sutul in ... si tot PA va spune chiar daca v-ati dedicat trup si suflet, nici nopti nu ati avut...
#13 Sorin19.09.2012,  00:06:01
Am fost lovit de un asigurat Uniqa si mi-am recuperat banii doar in instanta. Foarte asemanator cazul, cam aceleasi motive. Dar prea multe vorbe. Verificati pe portal.just.ro cate dosare are Uniqa pentru ca nu si-au despagubit clientii si nu veti mai face garantat asigurari la Uniqa.
#14 cosmin19.09.2012,  00:52:07
Puteti sa vedeti exact cum procedeaza asigurarile de nivelul si seriozitatea Uniqa www.reno.ro/index.php?s=9bf878bcf4702e8f77e9d6f116fc895d&showtopic=236686&st=0
#15 Fost inspector asigurari [nu la Uniqa]19.09.2012,  06:53:28
Domnule Alin. Am recitit comentariile mele si, cu tot respectul, va spun ca nu am gasit nimic in favoarea, sau defavoarea Uniqa sau altei firme de asigurari. [poate, ar fi fost bine sa spun, ca sint un fost frizer...] Sint acolo, doar, niste pareri despre cum s-ar putea descurca un om nefamiliarizat cu incilcita birocratie financiara. Cu mentiunea ca eu nu emit axiome si orice alta idee e binevenita. Va multumesc pentru rabdarea cu care mi-ati lecturat scrierile si va doresc o iluzie a libertatii cit mai apropiata de autentic. Va dau dreptate, la ora 1,45 se pot face lucruri mult mai interesante, decit sa-ti bati capul cu asigurarile. Voi urma sfatul dvs si nu cred ca mai revin. De asemenea, sint sigur ca prin demersul dvs, de limpezire a conceptului de libertate, descris in micul eseu de mai sus, nu va veti impotrivi ca eu sa continui lectura presei locale atunci cind am timp sau chef
#16 Vali19.09.2012,  20:37:24
Pentru ambitia unui angajat pierde enorm
#17 Vali19.09.2012,  21:03:39
Pentru ambitia unui angajat o firma pierde enorm.
#18 Daniela27.09.2012,  12:56:11
Si eu am plecat de la Uniqa cand inca erau cu Astra pentru ca nu mai suportam stresul din cauza ca nu se plateau daunele. Imi era rusine!
#19 pagubit26.04.2013,  17:06:18
sunt praf...fugiti de uniqa, am sa le fac reclamatii pe unde pot (ziare, televiziuni,online.etc.)
#20 Iulian02.04.2014,  12:40:37
Uniqa este cea mai proasta firma de asigurari la orice dosar de daune se da culpa comuna nu plateste daunele, iar cu cei de la Autoritatea de Supraveghere a asigurarilor sunt in aceeasi cardasie asa ca va sfatuiesc sa nu faceti greseala sa acceptati incheiati un dosar pe amiabil daca stiti sigur ca aveti dreptate . Mergeti la politie si lasati politia sa dea rezultatul anchetei si nu inspectorii de la daune care unii nici nu stiu cum si-au luat permisul da sa mai dea solutii in dosarele de daune .
#21 pagubit fericit09.04.2014,  00:02:22
Am avut un accident cu un domn care era asigurat la Uniqa.M i s a dat la auto dauna totala si spre surprinderea mea pentru o masina de 18 ani vechime mi s a virat in cont suma de 15330 ron.AM RAMAS CU GURA CASCATA CE OFERTA MI S A FACUT.Si faza cu verificarile care trebuie sa le faca ei trebuie sa va uitati ce hartii vi se baga sub nas la semnat.Nu poate sa va oblige un inspector de asigurari sa semnati asemenea lucru Sincer sa fiu toata treaba a durat exact o lunIAR LA ORA LA CARE VA SCRIU BANII SUNT LUATI.
#22 Fara Uniqa03.09.2014,  13:30:31
Am casco la ei si am avut un accident in urma caruia Uniqa mi-a facut o oferta de nerefuzat. Desi valoarea devizului intocmit de service-ul agreat de ei este mai mare decat suma asigurata din contract, ei zic ca nu e dauna totala si ma despagubesc la jumatate(!!!!) fara nici o alta explicatie. Nu inteleg cum mai pot functiona astfel de firme, sper sa se inchida toti acesti asiguratori tepari.
#23 nemultumit de uniqa03.09.2014,  23:12:06
nu acceptati sa isi bata joc de dvs. ei scumpesc permanent asigurarile si nu despagubesc nimic


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 10 ori 8  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Pe aceeasi tema
Precizare: La momentul încheierii poliței, societatea de asigurare se numea Astra Uniqa, &i[..]
08.12.2013, 19:28   |    1 comentarii

Din ce în ce mai multe cazuri confirmă cele semnalate de mai mulţi cititori: asigurările sunt ţepe obligatorii. Dacă sunt[..]

28.08.2012, 22:28   |    19 comentarii
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!

Licitații

* * *








* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter