01.10.2012,  20:28:36 | 1 comentariu | 922 vizualizari
Deşi e o toamnă călduroasă, / Consiliul Local Petroşani a aprobat planul operativ de acţiune în timpul iernii
Articole de acelasi autor
de Corneliu BRAN

La fel ca şi în iernile trecute, de când Tiberiu Iacob-Ridzi este primar, administraţia publică petroşeneană pregăteşte din timp sosirea anotimpului rece, astfel ca iarna să nu-i prindă nepregătiţi, cum se tot întâmplă prin alte oraşe din ţară, dar şi din Valea Jiului.

Eficienţă şi economie…
Pe ordinea de zi de la şedinţa ordinară a Consiliului local Petroşani desfăşurată săptămâna trecută, printre proiectele suplimentare a fost şi proiectul care viza „aprobarea Planului operativ de acţiune pe timpul iernii, 2012-2013 în municipiul Petroşani”. 
Consilierii nu au dezbătut prea mult proiectul, acesta fiind aprobat cu rapiditate. Doar Costel Postolache, consilier USL, a întrebat dacă proiectul influenţează cu ceva bugetul local de pe anul acesta. Lucian Dragomir, directorul SPADPP, a răspuns că nu şi că, din contră, se va încerca a se face o economie la buget, „cum s-a întâmplat şi în anii trecuţi”. 
 
Pregătiţi pentru orice ninsoare
Planul operativ de acţiune pe timpul iernii prevede toate situaţiile care pot apărea iarna şi care au legătură cu arterele principale, secundare sau cu centrul civic, ori instituţiile de bază, plus spitalul, şcolile, liceele, grădiniţele şi universitatea, bisericile: 1. combaterea lunecuşului pe vreme uscată cu temperaturi de peste 1 grad Celsius, dar cu tendinţe de scădere, plus viitoare precipitaţii în următoarele ore pe străzile principale (imediat); combaterea lunecuşului pe străzile secundare (în maxim 2,5-3 ore); 2. apariţia poleiului şi a precipitaţiilor sub forma de ninsori slabe, de 5-6 cm pe străzile principale (imediat); acelaşi caz dar pentru străzile secundare (maxim 6 ore de la încetarea ninsorii); acelaşi caz pentru centrul civic (imediat – de aici se porneşte acţiunea). 3. Acţiunea de deszăpezire când stratul de omăt este de peste 10 cm, pentru arterele principale (imediat, iar acţiunea ia minim 12 ore, acţionându-se cu utilaje încontinuu); aceeaşi acţiune dar pentru străzile secundare (după deszăpezirea arterelor principale şi după încetarea ninsorii se trece la acţiune pe toate străzile secundare). 4. Acţiunea de deszăpezire când zăpada este de peste 30 de centimetri, în centrul civic (imediat ce se opreşte viscolul se începe deszăpezirea, inclusiv în zonele şcolilor, a spitalului); aceeaşi situaţie pentru arterele principale; arterele secundare în acest caz se vor deszăpezi după ce se va finaliza deszăpezirea în primele două cazuri. Pentru acest gen de situaţie se va acţiona cu toate utilajele şi tot personalul SPADPP, şi se vor mobiliza şi toţi agenţii economici care au contract în derulare cu SPADPP, care vor interveni de asemenea cu toate utilajele din dotare. Pentru această situaţie sunt prevăzute maxim 24 de ore pentru „punerea în funcţiune a suprafeţei optime stradale”.
Nu, în ultimul rând, toate instituţiile şi societăţile comerciale, dar şi cetăţenii din case particulare sau intrări de blocuri vor fi puşi să-şi îndepărteze zăpada din faţa clădirilor, de pe trotuare, în caz contrar aplicându-se sancţiuni, conform HCL nr. 33/2008.
 
Acţiunea „deszăpezire”
Cu 6 utilaje va acţiona primăria, toate existând în momentul de faţă în parcul auto, în stare de funcţionare: trei UNIMOG-uri care acţionează cu lamă, plus răspânditor de material antiderapant mecanic, două tractoare (din care unul doar cu lamă, iar celălalt cu lamă plus răspânditor mecanic) şi un buldo-excavator cu cupă.
Stocurile de materiale şi unelte care există în momentul de faţă sunt următoarele: 20 de lopeţi, 20 de lopeţi de zăpadă, 5 târnăcoape, 5 spărgătoare de gheaţă şi 50 de mături.
Conform anexelor proiectului devenit hotărâre, mai trebuie achiziţionate următoarele: 1.000 mc de nisip, 400 tone de sare, 30 lopeţi de zăpadă şi 5 târnăcoape.
Conform datelor prezentate în raport de directorul SPADPP, Lucian Dragomir, personalul de intervenţie se va desfăşura pe trei schimburi a câte opt ore şi va fi format din: 12 muncitori (câte patru pe schimb), 6 şoferi şi patru coordonatori activitate (şeful de serviciu Cristian Bolea, consilierul Florin Stegar, şeful de serviciul Aron Dumitrescu şi inspectorul Sorin Buliga). Toţi aceştia, coordonaţi de Lucian Dragomir, directorul SPADPP, şi de primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, se vor lupta cu nămeţii iernii ce va să vină… 


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (1 )

#1 kemal02.10.2012,  19:35:52
Acum un an sarea era depozitata in hangarul destinat unui elicopter iar acum sa vedem unde va fi depozitata sarea daca hangarul e plin cu tevi ,calorifere,tunuri de zapada ,ratrac etc


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.2

Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter