31.10.2012,  20:53:40 | 0 comentarii | 885 vizualizari
Un proiect de succes / În folosul şomerilor hunedoreni
de Mihaela PETROŞAN

Ieri, la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Hunedoara a avut loc conferinţa de închidere a proiectului „Dezvoltarea serviciului de informare şi consiliere profesională prin înfiinţarea Cabinetelor de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră”. La eveniment au participat Vasile Iorgovan-Velichi, director executiv al AJOFM Hunedoara, şi managerul proiectului, Cristian Neamţu, preşedinte al asociaţiei non profit L&C Consulting.

O situaţie alarmantă
Ideea proiectului a avut la bază o situaţie îngrijorătoare observată la jumătatea anului 2010. Astfel, la sfârşitul lunii iunie a anului respectiv, din raportările statistice ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), în judeţul Hunedoara şomajul depăşise 10%, ceea ce ne poziţiona pe locul 10 în ţară, raportat la media naţională de 7,4%. În cifre, numărul şomerilor depăşise 21.150 de persoane în judeţul nostru, tendinţa fiind de creştere. 
Activitatea economică se afla într-un proces de restructurare îngrijorător, doar pe parcursul lunii iunie a anului respectiv 16 societăţi îşi încetau activitatea, disponibilizând 2.600 de persoane. Nici AJOFM nu a putut evita efectele negative produse de criza economică, instituţia aflându-se într-un program de reducere masivă a personalului. 
S-a identificat o soluţie ce presupunea dezvoltarea unui proiect în parteneriat cu organizaţiile private, active pe piaţa muncii. În acest sens, s-a apelat la sursele de finanţare oferite de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, pentru a face posibil proiectul „Dezvoltarea serviciului de informare şi consiliere profesională prin înfiinţarea Cabinetelor de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră”, implementat de asociaţia non profit L&C Consulting, în calitate de solicitant şi AJOFM Hunedoara, în calitate de partener în proiect.
 
Beneficiu pentru mii de şomeri
Atât conducerea AJOFM Hunedoara cât şi reprezentanţii asociaţiei respective susţin că acest proiect a fost o reuşită din toate punctele de vedere.
„A fost un proiect pilot pe Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Faţă de alte proiecte, am avut un target extrem de ridicat. Este singurul proiect pe regiunea Vest care şi-a propus un target de 2.400 de persoane ca beneficiare ale serviciilor de informare şi consiliere. Nu am avut probleme în accesarea grupului ţintă, deoarece toţi şomerii, toate persoanele disponibilizate figurau în baza de date a instituţiei noastre. Sarcina principală, financiară, a căzut în spatele beneficiarului proiectului, AJOFM Hunedoara venind doar cu logistica necesară şi cu grupul ţintă.”, a declarat Vasile Iorgovan-Velichi.
„Este primul proiect în care simbioza dintre un partener privat şi unul de stat a funcţionat perfect. Mai mult, dacă prin proiect ne-am propus să consiliem 2.400 de persoane, la finalul proiectului putem spune că de aceste servicii au beneficiat 2.522 de persoane. Din grupul ţintă au făcut parte persoane în căutarea unui loc de muncă, şomeri, şomeri de lungă durată, şomeri peste 45 de ani, şomeri tineri şi şomeri de lungă durată tineri.”, a declarat Cristian Neamţu.
 
Un proiect ce poate fi extins
Potrivit managerului de proiect, pe parcursul celor doi ani au fost deschise şase cabinete de informare, consiliere şi orientare în carieră în agenţiile locale ale AJOFM din Deva, Hunedoara, Petroşani, Brad, Orăştie şi Haţeg. În cadrul cabinetelor au lucrat 12 consilieri, iar 5 persoane au fost în echipa de implementare. „Toate aceste cabinete sunt legate de piaţa muncii, îşi vor menţine activitatea cel puţin trei ani şi vor oferi în continuare servicii de consiliere pentru şomeri, pentru persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, pentru elevi sau studenţi. În viitor totul va fi predat către AJOFM Hunedoara.”, a mai spus Neamţu.
Urmare a participării la testele de aptitudini profesionale şi la serviciile de consiliere oferite prin proiect, 407 persoane au reuşit să se angajeze.
Şeful AJOFM Hunedoara consideră că succesul acestui proiect merită extinderea lui la nivel naţional. „Eu consider că acest proiect este de succes şi de aceea l-am propus agenţiei naţionale pentru generalizare. Avem reţeaua intranet dezvoltată, avem softul necesar şi o bază de date importantă la nivel judeţean. Sperăm să găsim solicitudine din partea ANOFM pentru extinderea acestor cabinete şi la nivelul celorlalte puncte de lucru ale AJOFM Hunedoara.”, a precizat Vasile Iorgovan-Velichi.
 
 
Durata proiectului: 24 de luni.
Perioada de implementare: 1.11.2010 - 31.10.2012.
Valoare totală: 2.152.110 lei.
Asistenţă financiară nerambursabilă: 1.997.668,36 lei.
Cofinanţare: 40.768,74 lei.


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 2 ori 10  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *

* * *










* * *

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227






Publicitate
Newsletter