05.02.2013,  00:31:37 | 1 comentariu | 695 vizualizari
Prăpăd pe buzunarul nostru / Vai de banul hunedoreanului lăsat în mâinile aleşilor!
de Mihaela PETROŞAN

Raportul recent al Camerei de Conturi Hunedoara pune pe jar întreaga societate hunedoreană, pentru că cele descoperite de inspectori ne arată că suntem cu toţii la cheremul unor aleşi care fac prăpăd cu banii noştri.

La Consiliul Judeţean Hunedoara apar „găuri” din deszăpezire
Anul trecut, inspectorii Camerei de Conturi Hunedoara au efectuat două acţiuni de control la Consiliul Judeţean, una fiind auditul performanţei modului de utilizare a fondurilor destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale, iar cea de-a doua fiind un audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Unităţii Administrativ Teritoriale a Judeţului pe anul 2011.
În urma controlului s-au descoperit mai multe nereguli concretizate în sume uriaşe nelalocul lor.
O abatere de 279.000 de lei apare din nevirarea de către Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Hunedoara şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului – ordonator terţiar – a sumelor datorate bugetului de stat pentru neîncadrarea persoanelor cu handicap.
Deszăpezirea e şi ea rost de zăpăceală financiară, astfel încât s-a constat plata dublă a acestei activităţi pe lunile de la începutul anului 2010, suma în neregulă fiind de 250.000 de lei. Pe lângă asta, apare în scripte şi material antiderapant (sare), achiziţionat dar neregăsit în situaţiile de lucrări, în valoare de 150.000 de lei.
Alţi 156.000 de lei apar ca plăţi pentru lucrări neefectuate: 5 tuburi aducţiune a 5 metri lungime, 41 metri zid sprijin, 6 podeţe tubulare D 1000. 
 
La Deva, se face gol din sporuri şi gunoi
La Primăria Deva, inspectorii Camerei de Conturi Hunedoara au avut trei acţiuni de control: auditul performanţei modului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare a localităţilor, audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Unităţii Administrativ Teritoriale a Municipiului pe anul 2011 şi un control privind legalitatea operaţiunilor economico-financiare efectuate în perioada 1 ianuarie – 3 mai 2012.
Din mulţimea de nereguli constatate ar fi de amintit, în primul rând, neorganizarea unei evidenţe separate a activităţii de salubrizare şi înregistrarea unor autovehicule în cadrul Compartimentului Monitorizare şi Control Activi­tăţi Transport, care nu se încadrează în categoria celor ce pot fi înregistrate de către consiliile locale.
Apoi, neurmărirea şi neîncasarea în cazul redevenţelor aferente contractelor de concesiune, 90.000 de lei, ocupării domeniului public, 21.000 de lei, şi impozit pe mijloace de transport, 9.000 de lei.
De asemenea, apare suma de 395.000 de lei reprezentând plăţi pentru lucrări neefectuate şi cea de 337.000 de lei din nevirarea de către unităţile şcolare a sumelor datorate pentru neîncadrare persoane cu handicap.
Şi lista continuă cu plăţi pentru lucrări de înlăturare a efectelor incendiului produs la rampa de gunoi a municipiului Deva, deşi serviciul de salubrizare era concesionat, o gaură de „numai” 699.000 de lei, sporuri acordate salariaţilor din unităţi şcolare (calculator, perisabilitate), cu încălcarea reglementărilor legale, „doar” 829.000 de lei, decontare lucrări deratizare pentru canale, reţele apă, date în administrare unor operatori economici, 75.000 de lei, şi cheltuieli de deplasare decontate nelegal, 9.000 de lei.
 
Primăria Hunedoara - a încasa sau a nu încasa
Nici Primăria Hunedoara n-a fost mai brează. Astfel, cea mai mare sumă asupra căreia există probleme de legalitate este de 13,141 milioane de lei, care apare deoarece au fost aprobate angajamente bugetare multianu­ale pentru cheltuieli de capital, reprezentând echipamente şi aparatură medicală achiziţionate în sistem de leasing financiar pe seama finanţărilor din sume alocate de la bugetul local, cu încălcarea prevederilor legale.
O altă sumă importantă este aceea de 1,34 milioane de lei, care apare în gol deoarece pentru unele locuinţe nu s-a stabilit, înregistrat şi încasat impozitul pe clădiri şi taxa pe teren aferen­te şi nu s-a efectuat regularizarea taxei de autorizare.
Deloc de neglijat sunt şi cei peste 890.000 de lei plătiţi din bugetul local pentru cheltuieli de capital (proiecte, studii, consultanţă, ş.a,) cu nerespec­tarea dispoziţiilor legale. 
Din raportul Camerei de Conturi mai reiese că au fost efectuate cheltuieli cu serviciul de salubritate fără bază legală, în sumă de 144.370 de lei.
De asemenea, se pare că pentru veteranii de război, văduvele de război şi revo­luţionari s-a decontat opera­torului de transport valoarea cardurilor emise de acesta şi nu contravaloarea călătoriilor reale efectuate, suma în cauză fiind de 206.160 de lei.
 
La Brad, un milion fără documente
La Brad, inspecţia a descoperit mai multe plăţi către organizaţii nonprofit (asociaţii sportive, culte religioase) fără contracte de finanţare, în sumă de 389.000 de lei, avansuri nerecuperate prin lucrări executate/ servicii prestate, în valoare de 296.000 de lei, cheltuieli de protocol cu încălcarea prevederilor legale, 15.000 de lei, şi cheltuieli materiale fără documente justificative de „numai” 998.000 de lei.
 
La Primăria Haţeg, cadouri şi protocoale peste lege
La Haţeg, Camera de Conturi a desco­perit că nu s-au evidenţiat contabil creanţele provenite din amenzi contravenţionale, în sumă de 249.600 de lei, că s-au pierdut 284.300 de lei pentru că nu s-au delimitat corect zonele din cadrul UATO Haţeg, ceea ce a condus la diminuarea impozitului pe terenul extravilan, şi că nu s-a facturat redevenţa la contractele de delegare a gestiunii (gunoi şi apă), consecinţa fiind neînregistrarea şi nerecuperarea creanţelor de această natură, adică 30.000 de lei.
În acelaşi timp, autorităţile locale haţegane nu s-au sfiit să facă plăţi fără bază legală acordate prestatorului de interes local, SC Bucura Prest SA Haţeg, reprezentând tarife mai mari decât oferta prezentată şi neaprobate prin HCL, în sumă de 405.500 de lei.
În plus, mai apar în raport tot felul de plăţi fără bază legală, protocoale şi cadouri de asemenea în afara legii, servicii media plătite fără documente justificative, şi altele.
 
Urmare a verificărilor efectuate de Camera de Conturi Hunedoara, s-a constatat că 17 primării hunedorene nu au restituit la bugetul de stat suma de 3,244 milioane de lei, reprezentând plăţi efectuate fără respectarea destinaţiei stabilite de hotărârea de guvern în baza căreia au fost acordate sumele.

 



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (1 )

#1 ovidiu05.02.2013,  16:56:15
fiti siguri ca nu s-au controlat la sange aceste institutii,sumele ar fi mult mai mari.


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 9 ori 3  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Pe aceeasi tema

Un raport de ultimă oră al Curţii de Conturi a României a scos la iveală mai multe nereguli legate de modul în care [..]

04.02.2013, 01:02   |    0 comentarii

Curtea de Conturi (CC) a României a descoperit mai multe nereguli referitoare la modul în care s-a derulat o afacere, &i[..]

04.02.2013, 00:46   |    1 comentarii

În urma unor controale ale Camerei de Conturi Hunedoara, au fost descoperite mai multe ilegalităţi la Primăria din Lupeni. [..]

03.02.2013, 21:33   |    18 comentarii
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter