29.04.2013,  22:26:41 | 12 comentarii | 15373 vizualizari GALERIE:     VIDEO
(VIDEO) Până la 1 iunie / Spitalul Petrila va avea două secţii
de Alina PIPAN

Când spunem secţii, vorbim doar de două, de interne şi paleativă. Iată că, după demersuri îndelungate, doar aceste două secţii vor putea funcţiona în incinta fostului spital de la Petrila. Secţiile aparţin Spitalului de Urgenţă Petroşani, un beneficiu important care face diferenţa la contractarea pentru decontarea serviciilor medicale cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, aducând fonduri mai mari pentru SUP.

Deputatul Monica Iacob-Ridzi spune că a fost nevoie de multă muncă de lămurire cu oficialii din minister, intervenţii peste intervenţii, ore de aşteptare la uşa decidenţilor. Dar a aşteptat şi a meritat. Munca de convingere a oficialilor nu a fost doar din partea deputatului, ci şi din parte primarului Ilie Păducel şi a managerului Alin Vasilescu. 
Iată că, la ora actuală, SUP este singurul spital din judeţ care va avea o secţie de îngrijire paleativă. Cum explica managerul Vasilescu, bene­ficiul este bilate­ral. O dată de partea pacienţilor şi a familiilor acestora, care vor putea beneficia de ajutorul şi asistenţa personalului specializat pentru îngrijirea bolnavilor în fază terminală. În al doilea rând, este şi un beneficiu pentru spital. Casa de Asigurări de Sănătate decontează serviciile pentru aceste cazuri în funcţie de numărul de zile de internare. Pe lângă secţia paleativă va funcţiona şi o secţie de interne. Cele două secţii înseamnă locuri de muncă mai multe, chiar dacă nu vor fi suficiente, ci doar atâtea cât va permite contractul-cadru. Cele două secţii vor avea nu 50 de paturi, câte au aprobat consilierii locali, ci 30 de paturi, 15 pentru secţia de interne şi 15 pentru secţia paleativă. În total, cu aceste 30 de paturi suplimentare, SUP are acum 657 de paturi, dintre care 520 în plată de la CAS.


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (12 )

#1 Zoli01.05.2013,  07:36:18
Dupa cate am inteles spitalul din Petrila o sa fie un fel sectie ptr. cei care sunt pe ultimul drum !!!deci intra in shema si un preot si o casa mortuala,halal alegere ati facut ptr. orasul nostru...
#2 m01.05.2013,  09:21:13
oras de rezerva cum scriau unii pe ziduri....
#3 vasile01.05.2013,  22:01:18
usor. usor se ajunge la ceea ce am zis eu; inchiderea spitalelor din vale. ramane SUP si in restul oraselor doar serv de urgenta si cateva paturi de zi. e si normal sa fie asa. inteleg sectia paleativa, nu cu 15 paturi , chiar mai multe. nu inteleg internele cu 15 paturi.cati internisti vor fi? minim 3 daca se fac garzi. deci cate 5 paturi/medic. daca nu se fac garzi ce fel de internari sunt alea? cine supravegheaza bolnavii noaptea? 1 asistenta? deci 3 medici pe 15 paturi...cat plateste casa pentru acele garzi? cat cheltuie primaria pentru utilitati? ce personal auxiliar trebuie? banii de la casa vin pe acte medicale? sa vedeti aici falsuri...si uite asa se demonstreaza ineficienta si risipa banilor...oricum cazurile grave sunt trimise la petrosani...cele usoare pot fi tratate la domiciliu de medicii de familie sau de internistul din policlinica..nu facem altceva decat sa prelungim agonia acestor spitale , cu cheltuieli foarte mari...asta pentru voturi si orgoliul unora
#4 un cetatean 03.05.2013,  01:01:19
Cum asa bai Vasile ,tu nu vezi cat se ''lupta''doamna deputat ca sa avem spitale? Doar ca atunci cand s-au inchis nu prea era vocala ,de ce oare?
#5 vasile04.05.2013,  20:57:59
prt "un cetatean".populismul e la moda cetatene, iar monica ritzi vede ca asa se castiga voturile; cand era in pdl , aia era politica lui boc, politica care a terminat pdl-ul. din pacate majoritatea decide, chiar daca acea majoritate nu are dreptate.romania are cam 450 de spitale. boc a inchis cam 50. trebuia sa inchida 150 sa le poata salva pe celelalte.populatia nu a acceptat aceste masuri si i-a dat jos pe boc-ungureanu.populistii de usl-isti nu inchid nimic dar sa fii sigur ca o sa se inchida singure si nu 50 sau 150 ci cam 230.si asta fiindca nu se inchid la timp asa cum am zis cel putin 150.mai vorbim...:))
#6 un cetatean05.05.2013,  14:01:04
Vasile poate ca multe spitale nu or sa reziste ,desi ele sunt necesare ,daca ai avea o problema si singurul spital ar fi la Deva ai vedea atunci ce inseamna sa n-ai o unitate medicala aproape ,mai ales pentru cei ce n-au bani de dat pe drumuri.Revenind la doamna deputat,ma deranjeaza populismul oriunde este excesiv .Cat despre Boc nu-l mai credita cu atata pricepere sau bunavointa ,omul era o umbra de premier ,supus ,fara viziune ,depasit de situatie ,ca toti politicienii nostri.Cand iei o masura ea influenteaza soarta oamenilor ,Boc insa era un politruc ce n-a depasit stadiul de UTC-ist ,Ungureanu era unul slefuit dar tot politruc,Ponta e cam la jumatatea dintre cei doi ,macar de n-ar mai umbla si asta cu barda-n mana si sa taie aiurea.De-om trai om vedea ce va fi.Da Vasile majoritatea decide ,asta e democratia ,si in 2009 a decis ,si a facut-o prost .Si inca ceva ,pe Boc si Ungureanu nu i-a dat jos populatia ci parlamentul , uite ce se intampla cand costruiesti majoritati asa cum a facu Masaverde ,combinageala politica tipic romaneasca .
#7 vasile05.05.2013,  19:35:46
1.n-ai dreptate cetatene; nu parlamentul i-a dat jos, ci populatia.parlamentul a fost instrumentul cu care s-a manifestat populatia. confirmarea a venit in alegeri.2. ponta e cu mult mai populist si politruc decat boc si ungureanu la un loc si e mult mai periculos , fiindca are in spate sustinerea majoritatii populatiei care depinde de banii guvernului: pensionari si asistati social. adevarata masa care produce banii nu sunt cu ei.din pacate oamenii interprinzatori sunt putini...sper sa vina timpul sa decida ei.3.boc, intr-adevar a umblat cu barda si a taiat aiurea dar ponta nici n-are barda si crede-ma ca e nevoie de ea.4. tu spui ca majoritatea in 2009 a decis prost. eu spun ca in 2012 majoritatea a decis dezastruos. timpul va da dreptate la unul din noi.5.nu exagera spusele mele ca sa-ti sustii o parere. cine a spus ca sa ramana un spital in deva si restul sa se inchida?ce ar fi sa exagerez si eu si sa spun ca tu vrei si ca trebuie sa avem cate un spital pe fiecare strada, sa ajunga omul cat mai repede la spital? sau poate vrei cate un medic la fiecare om?nu cetatene, eu am spus ca trebuie un spital performant...asta inseamna si bani multi doar la petrosani si in rest altceva...vorbim de spitale si bani...sanatatea costa, nu e gratuita..daca banii putini ai sanatatii nu sunt cheltuiti cu chibzuinta situatia se inpute rau, si asa se va intampla.6.lasa ca acum nu a mai fost nevoie de combinageala facuta de presedinte..nu de masaverde..presedintele a ramas in functie fiindca populatia nu a fost la vot asa cum minteau usl-istii ca toata populatia romaniei il vrea jos pe basescu...cu toti mortii votanti si cu localitati cu 250% voturi tot n-au strans 50 % asa ca las-o moarta...ar trbui sa fie pline puscariile cu cei ce au fraudat la vot. masaverde isi termina mandatul si tu ti-l doresti presedinte pe kakarau..basescu a zis: sa traiti bine..daca puteti:)):)) sa vedem cu kakarau daca vor mai trai multi din votantii lui...ce spunea usl-ul: jos boc-ungureanu si basescu...vor sa vanda rosia montana, gazele de sist, hidrocentralele, samd. lasa ca le vand ei fara probleme...ce *** le da usl-ul la proprii votanti ai sa vezi...eu cel putin n-am votat cu ei. :)):))
#8 un cetatean 05.05.2013,  22:57:30
Vasile mi se pare ca am mai ''vorbit''odata ,esti obositor ,amesteci lucrurile ,faci scenarii ,las-o mai moale cu politica si politicienii ,nu merita nici unul sa-l sustii prea mult.Doamne ce obosit psihic poti fi !
#9 vasile06.05.2013,  01:47:30
doamne ce comunist indoctrinat poti fi; cum reusesc astia sa va spele creerele , nu inteleg.voua daca vi se spune ca un perete e negru, oricat de alb ar fi, voi tot negru il vedeti.de asta spun multi ca mai periculos decat nazismul a fost si este comunismul.
#10 Dan Mihai06.05.2013,  19:09:36
Doi narozi care nu au ce discuta acum de sarbatori.....poi bai vasile si cetatene,sunteti amandoi acizi in comentarii,dar va intreb eu un lucru:daca sunteti asa tari in gura de ce va ascundeti in spatele unui pseudonim si doi la mana...faceti mah ceva pt tara asta pe care o huliti(adica conducatorii ei),de exemplu candidati la primarie,la consiliul local sau la orice.... Inainte sa latrati la mine tin sa va explic ca sunt apolitic(adica ma doare in cur de toata politica romaneasca) dar sunt un cetatean model(adica merg la vot de fiecare data,si voi merge in continuare).
#11 un cetatean06.05.2013,  20:35:44
Mah Mihai mah...daca te-oi fi numind asa,ai terminat de mancat si de baut si nu mai ai ce face ? Uite ca esti al treilea narod doar ca tu latri fara sa fii chemat . Dar pot fi de acord cu tine in ce priveste politica ,doar cu mentiunea ca eu ii detest pe toti politicienii,e drept pe unii mai mult ,banuiesti de ce.Cat despre candidatura ,te las pe tine ,daca ti-ai dat si tu un nume acolo eu trebuie sa iau asta drept curaj.....Cat despre hulitul tarii reciteste ce am scris eu ,poate acuma esti mai lucid .
#12 eu07.05.2013,  18:33:30
Domnilor, spitalul a fost inchis deoarece la vremea respectiva cand onor guvern a venit cu o ordonanta, primarul Paducel nu a dorit ca spitalul sa devina o anexa a Spitalului Petrosani si mai mult nu a dorit sa se descotoroseasca de Tecar, (pe care dealtfel am inteles ca l-a adus din nou inapoi la caldurica sub aripa sa ocrotitoare). Asa ca, daca inainte erau 100 de paturi disponibile acum vor fi 30 pentru toata populatia Petrilei si nu numai si e de la sine inteles ca vor sta la sedere si tratatiune vesnica doar cei cu dare de mana intrucat ca sa fii vegheat de Tecar& companii costa.Au stricat un spital cat de cat dotat, cand puteau doar sa schimbe medicii, pentru ca acum sa cheltuiasca din nou bani publici pentru o alta dotare necesara celor 30 de viitori clienti. E de rasul-plansul ce se intampla in Petrila asta ,,de rezerva,,.


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 7 ori 7  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Pe aceeasi tema
Reprezentaţii mai multor firme s-au hăcuit efectiv în încercarea de a pune mâna pe contractul de pază scos la[..]
20.04.2015, 20:08   |    3 comentarii
Sâmbătă, dis-de-dimineaţă, o doamnă din Petroşani s-a prezentat la Urgenţă cu bunicul său, un localnic în vârstă, [..]
29.03.2015, 20:02   |    19 comentarii

Pentru acest an, ministerul de resort a repartizat Spitalului de Urgenţă Petroşani (SUP) alte două miliarde de lei vechi, care v[..]

25.03.2015, 20:12   |    1 comentarii
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter