22.07.2013,  21:52:21 | 0 comentarii | 871 vizualizari GALERIE:     FOTO
Sub tutela Bisericii Ortodoxe Române, / La Câmpuşel a avut loc cea de-a doua ediţie a taberei pentru tinerii creştini
Articole de acelasi autor
de Corneliu BRAN
În perioada 15 iulie – 19 iulie 2013, în zona Câmpuşel, la poalele Masivului Retezat a avut loc cea de-a doua tabără de tineret organizată în parteneriat cu Ocolul Silvic Lupeni şi Cabana „Câmpuşel” de către Protopopiatul Ortodox Petroşani, Parohia Câmpu lui Neag şi Asociaţia „Aşezământul Providenţa Divină”.
La această tabără au participat 19 tineri din Petroşani, Petrila şi Uricani, cei mai mulţi aflaţi pentru prima dată în Retezat. Cu această ocazie au putut admira frumuseţea peisajelor unice pe tărâm românesc şi sălbăticia zonei datorată varietăţii florei şi reliefului.
Iulian Bălăuţă, unul dintre organizatori şi preşedintele Asociaţiei „Aşezământul Providenţa Divină”, ne-a oferit câteva amănunte legate de activi­tăţile din inedita tabără pentru tineri: „În prima zi am fost întâmpi­naţi de cabanierii Dorel şi Paraschiva Sdrobiş, care ne-au primit cu multă căldură şi ne-au oferit cazarea în camerele frumos aranjate, curate şi primitoare. Pe această cale îi mulţumim doamnei Paraschiva, care ne-a încântat cu mâncarea gătită şi cu multă răbdare şi dragoste. Ne vom aminti multă vreme de gogoşile făcute de dumneaei. A doua zi, împreună cu părintele Daniel Gărgan din Parohia Câmpu lui Neag am vizitat Stâna Europeană din Scorota (Masivul Retezat), unde am fost întâmpinaţi de băciţa Lenuţa Ciurea, o doamnă din parohia părintelui, cu brânză de oi şi urdă. Totodată, tinerii au putut vedea, pentru prima oară, cum se prepară brânza de oi sus în munte. Îi mulţumim pe această cale părintelui Daniel Gărgan pentru catehezele frumoase cu care ne-a încântat auzul acolo şi doamnei Lenuţa Ciurea pentru ospitalitatea de care a dat dovadă. A treia zi am urcat cu toţii pe Vârful Piatra Iorgovanului, unde am respirat aerul curat al muntelui şi am simţit liniştea totală, divină, pe care numai în astfel de locuri minunate o poţi simţi. Deoarece ne simţeam extraordinar şi energia pulsa în noi, am înălţat o cântare către Dumnezeu, mai ales că cerul îl simţeam parcă mai aproape de pământ, o senzaţie cu adevărat plăcută. Mai trebuie să adaug că într-una din seri l-am avut în mijlocul nostru pe părintele protoiereu al Protopopiatului Petroşani, Petrache Creţu, un om deosebit şi cu multe calităţi, de la care am putut afla multe poveţe folositoare pentru viaţa tumultoasă de zi cu zi”. Iată mai şi impresiile altor participanţi.
Remus Vlad: „Ajunşi faţă în faţă cu natura, cu sălbăticia care ne-a uimit continuu, încă de când am intrat pe poarta taberei, am trăit clipe de neuitat, Retezatul încântându-ne şi uimindu-ne definitiv. Pe lângă frumuseţea izbitoare a naturii, în această tabără am avut ocazia de a lega prietenii noi, de a ne distra şi relaxa. În jurul focului de tabără s-au spus poveşti frumoase şi cu tâlc, expediţiile pe munte au fost folositoare şi un bun prilej de a vizita numeroasele locuri de interes turistic din zonă, dar şi de a vedea căprioare sau o floră bogată. Pe scurt, această tabără pentru mine va rămâne o amintire de neuitat”.
Alex Lucian: „Vreau să mulţumesc tuturor celor care au participat la sponsorizarea acestei tabere. Din punctul meu de vedere, această tabără a fost un minunat cadou din partea lui Dumnezeu, făcut mie şi celorlalţi tineri. În această tabără am avut multe experienţe plăcute, am cunoscut mulţi tineri deosebiţi şi cu totul speciali. Mă bucur că am fost în această tabără, iar despre organizarea ei pot spune numai lucruri de bine”.
Ionuţ: „Ajungi să cunoşti multă lume dacă eşti prietenos. În tabără am învăţat să ne descurcăm singuri atunci când este nevoie, şi asta este un lucru foarte pozitiv. Am participat la drumeţii, focuri de tabără şi multe altele. Mi-a plăcut mult, aşa că o să mai vin şi anul viitor”. Ioan B.: „În primul rând, mulţumim domnului Iulian Bălăuţă şi preoţilor pentru că ne-au dat şansa de a participa la această inedită tabără. A fost o experienţă extraordinară pentru toţi, având în vedere că am petrecut multe momente de neuitat în natură, departe de agitaţia oraşului, organizatorii oferindu-ne activităţi captivante pe tot parcursul acestor zile. Pentru câteva zile am uitat cu toţii de obişnuitele telefoane, de internet şi calculator şi ne-am adus aminte mai bine de natură, de relaţia cu Dumnezeu, de relaxare şi odihnă. Am mâncat alimente sută la sută naturale, serviţi de oameni binevoitori, cu care ne-am împrietenit. Jocurile şi drumeţiile ne-au făcut să uităm ca suntem exilaţi de viaţa cotidiană şi de tehnologia şi tehnica de ultimă oră, rămânând captivaţi de această experienţă deosebită care sperăm că se va mai repeta”. La final, se cuvin mulţumiri celor de la Ocolul Silvic Lupeni, în mod special domnului Pătruţoiu, şi tuturor colaboratorilor dumnealui, printre care Petrică Firiza şi Marian Miclăuş, precum şi cabanierilor Dorel şi Paraschiva Sdrobiş şi doamnei Lenuţa Ciurea.

Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.

Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL.
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX,
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:

Comentariul tau:

C창t fac 9 ori 5  ?

DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?