27.11.2008,  18:22:23 | 0 comentarii | 346 vizualizari
În atenţia OPC Petroşani, a firmei Orange şi a conducerii firmei Euro GSM
de Corneliu BRAN

Unul dintre angajaţii firmei îşi cam bate joc de clienţi!
Nu doar unii politicieni mint cu ne­ruşinare şi câteodatã îşi bat joc de ce­tãţeni prin diverse promisiuni, mai ales în campaniile electorale. Ci şi  angajaţii unor firme, mai mari sau mai mici. În goana lor nebunã dupã atragerea de clienţi, implicit de vânzãri, mai ales acum când piaţa cunoaşte un regres evident, datorat crizei financiare mondiale, care a afectat şi ţara noastrã, firmele fac şi desfac tot felul de artificii de marketing, care mai de care mai atrãgãtoare, însã, multe, la limita legii şi a bunului simţ.
Cei care au pãşit luni, 24 noiembrie 2008, pragul magazinului Jiul Sho­pp­ing Center din Petroşani, au fost luaţi în primire încã de la intrare de douã tinere, probabil colaboratoare cu firma care vinde telefoane, marca Orange, Euro GSM Petroşani. O firmã care are multe filiale în toatã ţara şi care are amenajat la Petroşani un raion la etajul I al magazinului Jiul. Oferta celor douã tinere era vãdit interesantã, la modul cum acestea puneau problema. “Sun­teţi deţinãtor de telefon mo­bil?”, suna prima întrebare. Dacã rãspundeai, ur­ma imediat a doua: “În ce reţea?”. Dacã aveai “norocul” sã fii client în reţeaua Orange, venea a treia întrebare: “Vã doriţi un telefon gratuit, din partea firmei noastre, în reţeaua Orange?”. Bineînţeles, toatã lumea ştie cã în ziua de astãzi nimic nu este gratuit… dar totuşi, cine nu şi-ar dori un telefon nou, gratuit? “Dacã vã doriţi asta, noi vã împlinim dorinţa. Vã rog sã mã urmaţi pânã la etajul întâi, unde veţi afla toate amãnuntele şi veţi pleca cu telefonul acasã”…

“Nokia, cu camerã, la un euro…”
Un astfel de dialog a avut loc între un petroşenean, C.A.B., şi una dintre fetele aflate la intrarea în magazin.  Omul nostru, de bunã-credinţã, deşi avea multe alte lucruri de fãcut, s-a gândit cã nu ar strica sã piardã câteva minute, dacã e rost de un telefon nou, pe care l-ar putea face cadou, de sãrbãtori, soţiei. Zis şi fãcut. Urmeazã “cãlãuza”. Ajunge la etajul întâi, la raionul celor de la Euro GSM. Acolo, doi angajaţi, puşi la patru ace, îl preiau pe client, moment în care fata se eva­poreazã, plecând pâş-pâş la datorie, probabil în gãsirea de noi gãgãuţi…
Urmeazã un dialog cel puţin interesant, demn de reţinut, pentru toţi cei care pe viitor veţi merge la “cumpãrat” de telefoane mobile. “De când sunteţi abonat?”. “De vreun an”, i se rãspunde. “Oferta noastrã este extraordinarã, putem sã vã dãm un telefon Nokia, foarte bun, gratuit…”, spune unul dintre vânzãtori. “Hai domnule, fugi de-aici cã nu te cred! Nimic nu este gratuit în ziua de astãzi… Dar m-aţi fãcut curios cu oferta voastrã…”, spune clientul. “Ba, o sã vedeţi cã am dreptate, singura obli­gativitate este sã rãmâneţi în reţea un an, sau doi, depinde de ce telefon alegeţi. Pentru cã avem telefon, care nu este aşa de competitiv, la abonament de un an, care vã costã doar un euro şi avem de asemenea şi un model de telefon foarte bun, cu camerã video, tot la un euro, dar care vã obligã sã rãmâneţi abonat în reţeaua Orange doi ani”. Apoi, merge cu clientul la un stand, unde îi aratã telefoanele, ca sã-l convingã probabil definitiv. Dupã aceea, filmul nostru se mutã în faţa unui calculator. Cerându-i numãrul de telefon clientului, acesta este introdus în calculator, pentru “verificarea abonamentului”. Moment în care dintr-un motiv “tehnic”, clientul amânã cum­pã­ra­rea telefonului pentru a doua zi. “Rãmâne sã vã sun de dimineaţã, sã stabilim ora! Am numãrul dumneavoastrã, aşa cã…”, încheie vânzãtorul.

“N-aţi luat telefonul ieri, cu un euro, azi s-a scumpit, costã 10 euro…”
Dupã nici 24 de ore, C.A.B. este su­nat în ziua de marţi, 25 noiembrie, cam pe la 10:00, de angajatul firmei Euro GSM. I se spune cã este aşteptat la firmã, şi cã “verificând abonamentul dum­neavoastrã, mi-am dat seama cã v-ar avantaja noul abonament de 6 euro, pentru cã cred cã sunteţi interesat sã vorbiţi mai mult în reţea…”. Dupã aceastã nouã ofertã şi dupã un rãspuns negativ, totuşi, vânzãtorul insistã ca amatorul de chilipiruri sã meargã la firmã, nespunând altceva nimic.
Dorindu-şi telefonul, petroşeneanul, om de bunã-credinţã, lasã alte treburi şi merge din nou la magazin. Acolo este întâmpinat cu politeţe. “Ştiţi, avem o problemã…”, continuã şmecherul. “Oferta de ieri, pentru telefonul cu camerã video, de care v-am spus… Nu mai este valabilã, de azi ne-a venit o nouã ofertã… Pe bune, nu mint! Dar costã 10 euro”. “Pãi de ce nu mi-aţi spus la telefon? Mã faceţi sã-mi pierd timpul pe-aici… Asta nu poate fi adevãrat, ştiaţi de ieri treaba asta…”, rãspunde vãdit iritat petroşeneanul. “Nu, uitaţi oferta…”. Şi i-o aratã clientului. O ofertã simplã, cu antet, o copie xerox alb-negru, care poate fi schimbatã oricând, la orice orã… “O fãcãturã ordinarã, cu toatã oferta lor cu tot… Ãştia îşi bat joc de timpul oamenilor, punându-i pe drumuri…“, îşi spune clientul în gând. “De altfel, am verificat, nu aveţi niciun an de abonament în reţea, deci, oricum nu se putea…”, continuã cu ipocrizie angaja­tul. “Ba am un an, cel puţin sigur, am peste 11 luni de abonament, deci mã încadram… Dar oricum acum nu mai conteazã, ţeapa am luat-o, mulţu­mesc”. Dupã care salutã şi pleacã.

Solicitãm ca OPC-ul sã intervinã
Probabil C.A.B. nu a fost singurul client care a muşcat momeala întinsã. Totuşi, punem câteva întrebãri, de bun simţ, conducerii Euro GSM Petroşani: Ştiţi ce fac angajaţii dumneavoastrã? Ştiţi cã poartã oamenii cu vorba şi le mãnâncã timpul cu aiureli? Ştiţi cã încearcã prin tot felul de metode sã prosteascã clienţii cu fel şi fel de oferte, dar de fapt ei urmãresc mãrirea abonamentului (chestie la care ei au probabil un comision) şi vânzarea unor telefoane care nu se mai vând de luni de zile? Asta este politica de marketing a firmei dumneavoastrã? Ştie Orange cum îi este pãtatã seriozitatea cu astfel de practici ale unor angajaţi care vând  telefoane şi care nici nu sunt plãtiţi de Orange?
Pe aceastã cale, le sugerãm inspectorilor OPC Petroşani sã se sesizeze din oficiu şi sã meargã în calitate de clienţi la firma respectivã, sã se convingã singuri dacã ce s-a scris este real sau nu. Dar sã aibã mare grijã, s-ar putea ca de pe o zi pe alta “oferta” sã creascã cu încã 10-15 euro. Cã hârtia de xerox este ieftinã şi ce mai conteazã un fraier în plus sau în minus?



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Pe aceeasi tema
În ultima şedinţă, consilierii judeţeni au aprobat achiziţionarea documentaţiei tehnico-eco[..]
03.12.2013, 20:57   |    0 comentarii

Ceea ce vedeţi în imagini nu este altceva decât toaleta din clădirea care adăposteşte, printre altele, sediile parti[..]

20.03.2013, 21:18   |    1 comentarii

Pentru realizarea unui important institut de cercetare şi a unei fundaţii de profil în Ţara Haţegului, Consiliul Judeţean[..]

24.10.2011, 21:00   |    0 comentarii
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227







Publicitate
Newsletter