07.07.2009,  16:14:48 | 0 comentarii | 336 vizualizari
Către SC Termoelectrica SA Bucureşti D-lui director ing. Constantin Ioaniţescu Spre ştiinţa SE Paroşeni
de Ziarul Vaii Jiului
La SE Paroşeni este în curs de execuţie „Amenajarea hidrotehnică Baleia”, obiect care face parte din investiţia: „Inst. cazan de abur de 270 t/h şi 100 Gcal/h”. Această investiţie a fost aprobată cu HGR 379/1990, completată cu HGR 897/22.08.2002.
Amenajarea Baleia s-a impus a fi realizată pentru asigurarea debitului de apă de foarte bună calitate necesară funcţionării în condiţii normale a instalaţiilor şi echipamentelor energetice atât cele existente, cât şi cele noi executate în viitor din incinta Termocentralei Paroşeni. Debitul de apă tehnologică necesar pentru profilul actual de funcţionare a CET Paroşeni este de 548 mc/h, debit care se poate asigura numai prin continuarea execuţiei lucrării menţionate mai sus.
Investiţia are în componenţă următoarele lucrări la stadii fizice realizate:
1. Accident geologic versant stâng
- finalizarea excavaţii accident geologic rest de executat - 875 mc
- finalizarea betonării accident geologic rest de executat - integral
2. Finalizarea acestei lucrări se va putea face numai după montarea macaralei M3 - se află în montaj
3. Foraje şi injecţii de consolidare rest de executat - 1088 mc
- injecţiile de consolidare s-au executat de pe lamelele A0, Dl, D2, D3, D4, S1, S2 şi S3
4. Voal de etanşare în profunzime rest de executat - integral
5. Sistem de drenaj rest de executat - integral
6. Betonare baraj - obiectul principal care constă în execuţia unui baraj din beton în dublu arc cu un volum total de beton de pus în operă de 86.000 mc.
Până la data de 25.12.2007 s-au pus în operă 30.000 mc, ceea ce reprezintă un grad de realizare de 30% din volumul total
7. Aducţiunea de apă proiectată a fi montată din ţeavă metalică cu d = 324 mm, 2 fire de la baraj până la CET Paroşeni în lungime totală de 3,2 km realizată în proporţie de 15% (transporta apă tehnologică pentru funcţionarea normală a dotării energetice din CET)
Pentru realizarea investiţiei menţionată mai sus au fost necesar a se executa următoarele lucrări auxiliare (ajutătoare):
- Drum acces coronament baraj - realizat 100%
- Drum contur versant mal drept - realizat 100%
- Amenajare carieră pentru asigurarea agregatelor pentru betoane - realizată 100%
- Galerie deviere ape - realizată 100%
- Galerie pentru injecţii şi drenaj - realizată 100%
- Montare macarale MTO 450 la punct fix, 3 buc. Din care 2 buc. sunt în funcţiune (au lucrat) şi una în montare
- S-au procurat toate panourile necesare betonării barajului în valoare totală de 2.620.453 lei plătită integral la firma furnizoare
- Staţia de sortare - betonare realizată 100% a livrat beton cca. 45.000 mc
- Sediul de şantier, colonie muncitorească pentru cazarea personalului - realizată 100%
- Coloana auto, ateliere mecanice şi auto rea­lizate 100%
- Sediile punctelor de lucru şi lot - realizate 100%
- Alimentare cu energie electrică realizată 100%
- Depozite de materiale şi piese - realizat 100%
- Drumuri tehnologice - realizate 100%
- De asemenea, şantierul a fost dotat cu toate utilajele necesare atât de mică mecanizare cât şi mare mecanizare (basculante, automalaxoare, macarale, buldozere, foreze pentru forat în carieră, vibratoare, transformatoare de sudură, posturi de transformare etc.)
Din data de 15.12.2007 lucrările au fost întrerupte, şantierul a fost organizat să asigure paza şi conservarea utilajelor, dotărilor tehnice existente şi a lucrărilor realizate.
În anul 2008 a fost alocată ca program valoric suma de 1.595.000 lei, sumă insuficientă pentru a putea lucra rentabil (să putem acoperi toate cheltuielile generate de întrerupere în anul menţionat) şi mai mult, această sumă a fost programată pentru lunile octombrie, noiembrie şi decembrie, perioadă în care condiţiile atmosferice nu au permis executarea lucrărilor pe această valoare.
În acelaşi timp suma alocată în 2008 s-a redus până la valoarea de 1.199.274 lei.
În anul 2009 a fost alocată ca program valoric suma de 583.218 lei pentru semestrul I, sumă care prin decontarea cheltuielilor indirecte nu poate asigura şi justifica punerea în funcţiune a dotării tehnice, revizii la utilaje, ISCIR-izarea dotărilor de ridicat, plata energiei electrice şi în special a energiei reactive, angajare de personal etc.
Având în vedere cele menţionate şi faptul că suntem la finalul semestrului I al anului 2009, iar suma alocată nu ne-a permis organizarea lucrului normal şi acoperirea cheltuielilor generate de lipsa de finanţare, vă rugăm să alocaţi pentru semestrul II 2009 suma de 6.000.000 lei.
În cazul în care nu sunt posibilităţi financiare pentru continuarea lucrărilor suntem puşi în următoarele situaţii :
- imposibilitatea plăţilor pentru personalul care asigură paza şantierului şi personalul tehnic de supraveghere pentru prevenirea accidentelor tehnice, datorită inundaţiilor, alunecării de teren, situaţii meteorologice deosebite etc.
- decuplarea reţelelor de energic electrică, scoaterea din funcţiune a instalaţiilor auxiliare, distrugerea şi descompletarea prin furt a acestora etc.
- retragerea utilajelor, demontarea lor, transportul şi conservarea lor, acestea fiind achiziţionate pentru executarea lucrărilor de bază (3 macarale turn de 450 toF, staţia de sortare cu o productivitate de 320.000 mc/an, fabrica de betoane cu o productivitate de 50 mc/oră, laborator, coloana auto, organizare de şantier şi loturi etc.
Pentru rezolvarea problemelor menţionate anterior vă solicităm să analizaţi şi să ne ajutaţi în rezolvarea următoarelor:
- să ne alocaţi sumele necesare pentru conservarea lucrărilor executate până la 01.06.2009, pentru demontarea şi transportul dotării tehnice existente, pentru redarea terenurilor în circuitul agricol şi silvic;
- preluarea lucrărilor executate la stadiile fizice existente în prezent. În cazul în care nu preluaţi lucrările executate, unitatea noastră nu se face răspunzătoare pentru degradarea lor în timpul de întrerupere pe perioadă nedeterminată.
În calitate de beneficiar al lucrărilor executate şi a obiectivului Baraj Baleia şi având în vedere că siguranţa energetică reprezintă o problemă de stat, vă rugăm să anunţaţi şi să informaţi următoarele unităţi:
- Comandamentul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă din Hunedoara
- Ministerul Mediului
- Direcţia Apelor Jiu Craiova
- Prefectura Judeţului Hunedoara
Având în vedere cele menţionate în prezentul refe­rat şi bunele relaţii pe care le-am avut şi le avem, vă rugăm cu deosebit respect să dispuneţi analiza necesară în vederea stabilirii de măsuri care să prevină eventualele consecinţe nedorite nici de noi şi nici de dumneavoastră. Noi vă stăm la dispoziţie cu toate datele tehnice sau alte solicitări pe care d-voastră ni le veţi cere.
Vă mulţumim pentru înţelegere. 
 
Cu stimă şi respect,
Director, ing. Seliste Romeo


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 3 ori 7  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *








* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter