17.07.2009,  12:23:26 | 0 comentarii | 305 vizualizari
Ştiu patronii italieni ai Enel-ului că jignesc tot poporul român prin unele măsuri luate abuziv? Angajaţii de la Enel Petrila vâră hârtii în alb pe gâtul consumatorilor!
de Corneliu BRAN
De ceva vreme o parte din angajaţii societăţii Enel Energie S.A. sunt mai catolici decât Papa. Sau se doresc a fi, că tot vorbim de patroni italieni la această importantă firmă care ne aduce curentul electric în case.
Numeroase au fost exemplele pe care le-am dat privind ambiguităţile şi neregulile existente la unele din sucursalele acestei firme din loca­lităţile Văii Jiului şi, mai de fiecare dată, nu am primit decât jumătate de răspunsuri sau nici măcar un răspuns, deşi cele prezentate erau mai mult decât evidente.
Astăzi vă prezentăm un nou caz în care angajaţii acestei societăţi, cei din oraşul Petrila, îşi permit să calce în picioare demnitatea unor clienţi. Inventând, după metode specific româneşti, cu garnitură italiană, tot felul de taxe şi adrese, care se pot numi foarte uşor nişte abuzuri grosolane.
Suntem convinşi că domnul „purtător de cuvânt” de la Deva va citi cu atenţie aceste rânduri şi poate ne va da o explicaţie. Sau măcar le va spune celor de la Enel Energie S.A., punct de lucru Petrila, ca mai bine să-şi vadă mai bine de treaba lor decât să sperie oamenii cu nişte explicaţii din care nu rezultă decât că vor rămâne fără curent pe scară dacă nu depun o sumă de bani în „contul de consemnare”! Cine îşi poate permite să oprească un serviciu, oricare ar fi acesta, dacă plata este făcută la zi? Cum de, în România, orice este posibil?
Concret, iată despre ce este vorba…
 
Banii jos şi ochii pe lumina de pe scară…
Petrileanul Claudiu Mârlogeanu a încheiat un contract de furnizare a energiei electrice la consumatori casnici pentru scara blocului unde locuieşte, mai exact pe strada Tudor Vladimirescu, blocul 36B, scara 3, cu SC ENEL ENERGIE S.A. reprezentată legal prin ing. Guglielmo Martino, director. De ani de zile nu au fost probleme cu plata energiei electrice de pe scară, locatarii fiind mereu cu plata la zi. Asta până anul acesta, în luna iulie, când, într-una din zile, Claudiu Mârlogeanu s-a dus să plătească curentul electric consumat pe scară. Ajuns la casieria din Petrila, stupoare… nu a putut plăti nimic. „Mi s-a cerut să depun la Agenţia C.E.C. Petrila, în contul nr. 100860072 suma de 209,9 lei, care cică ar reprezenta garanţia constituită pentru consumul de energie electrică pe scara respectivă”. După care petrileanului i se dă o adresă în alb, fără număr de înre­gistrare şi fără semnătură, în care se specifică, într-un mod cinic, următoarele: „Către, Agenţia CEC Petrila/ Prin prezenta vă rugăm să procedaţi la încasarea de la clientul nostru Mârlogeanu Claudiu Marius a sumei de 209,9 RON, în contul de consemnare. Declaraţia de consemnare eliberată de dumneavoastră serveşte clientului în vederea încheierii actului adiţional la contractul de furnizare a energiei electrice. Suma menţionată reprezintă garanţia constituită pentru consumul de energie electrică. Cu respect, şef CRC/FRC semnătură indescifrabilă”. 
Văzând adresa în alb către CEC, pe bună dreptate Mârlogeanu refuză să o ridice, pe motiv că nu-l va crede niciun vecin de pe scară, când va spune că trebuie să se strângă peste 2 milioane de lei vechi: „Le-am spus că nu pot să ridic adresa respectivă, fără număr de înregistrare, dată şi semnătură, pentru că nu mă va crede niciun vecin. Lumea îmi va spune, pe bună dreptate, că hârtii din astea se pot face la xerox cu duiumul. În cele din urmă mi-au pus nr. 2594 şi data de 14 iulie 2009, iar de semnat a semnat cineva, dar ştampilă tot nu mi-au pus…”.
 
Cine se foloseşte de dobânda banilor din „contul de consemnare”? 
Acum, petrileanul este decis să facă o plângere către OPC Petroşani, pentru că nu i se pare normal acest fapt, pe care el şi vecinii săi îl condideră un abuz: „De când firma respectivă a fost preluată de italieni, parcă nu te mai poţi înţelege cu funcţionarii de la această firmă. Refuză să dea explicaţii, ne trimit pe la Petroşani, cei de la Petroşani ne trimit la Deva şi tot aşa. Acum au venit cu găselniţa asta, „contul de consemnare”, cu bani daţi în avans pentru plata energiei pe scară. Chiar dacă aceşti bani mi s-a spus că peste DOI ANI îi vom recupera, dacă plătim regulat eu şi vecinii, pot să întreb şi eu: dar de dobânda lor cine va beneficia? Vă daţi seama, dacă facem o medie de trei scări la un bloc, asta înseamnă 600 de lei/bloc. Or suma asta înmulţită cu 100 de blocuri rezultă 60.000 de lei! Deci doar din Petrila firma strânge aproape 100.000 de lei! Timp de doi ani în buzunarele cui va merge această dobândă? Şi încă un aspect… Noi, locatarii din blocul respectiv, ne simţim jigniţi de această decizie a firmei, una abuzivă… În sensul că am fi înţeles dacă eram datornici sau rău platnici, dar din moment ce suntem cu plata la zi, nu mai înţelegem, ba chiar suntem indignaţi”.
Articolul 6, punctul j, din contract, a fost încălcat de foarte multe ori de angajaţii Enel-ului.
Şi, dacă tot suntem la capitolul nemulţumiri ale cetăţenilor vizavi de serviciile prestate de această firmă, trebuie să spunem că o mare parte din populaţie se plânge că în Valea Jiului nu întotdeauna se respectă articolul 6, litera j, din contractul încheiat între furnizor şi clienţi. Care specifică foarte clar următoarele: „Furnizorul trebuie să anunţe ÎNTRERUPERILE ÎN FURNIZAREA ENERGIEI ELECTRICE în vederea efectuării lucrărilor de întreţinere, revizii şi reparaţii CU MINIM 24 DE ORE ÎNAINTE, prin cel puţin una din următoarele modalităţi: afişare la sediul primăriilor, mass-media (presa, tv-radio), afişare la imobile.
Să fie sănătoşi cei din conducerea Enel-ului de la Deva sau de la Bucureşti, de câte ori s-a luat lumina, fără ca undeva să se anunţe ceva… Numai noi am semnalat de zeci de ori în ultimii ani! Numai noi ştim câte telefoane „neortodoxe” primim săptămânal, precum că în cartierul x s-a luat curentul electric de două ori în 15 minute, sau în cartierul z de trei ori în 30 de minute. Cel puţin iarna e dezastru! Dar şi când plouă torenţial, vara. Semn că „investiţiile masive” în acest domeniu nu se cam văd. Oamenii vorbesc că transformatorul cutare care este trecut în nu ştim ce program de reabilitare, dar el este copt şi mai are puţin până se rumeneşte de tot. 
Poate de această dată vom primi câteva răspunsuri concrete de la cei în drept să o facă… Sau vine iar să ne certe „purtătorul”, aşa cum ne-a obişnuit de altfel....


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 10 ori 10  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *

* * *










* * *

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227






Publicitate
Newsletter