22.09.2014,  21:11:31 | 0 comentarii | 1275 vizualizari
În sezonul recent încheiat / Numărul vizitatorilor Peşterii Bolii s-a dublat!
Articole de acelasi autor
de Corneliu BRAN
Imre Szuhanek, mai marele Asociaţiei „Petro Aqua”, care gestionează Peştera Bolii, face cunoscut şi anul acesta în ZVJ bilanţul sezonului care tocmai s-a încheiat. Aflăm de la preşedintele asociaţiei care se ocupă de administrarea peşterii că numărul turiştilor şi a vizitatorilor de ocazie s-a dublat faţă de anul 2013. Cu toate acestea, 2014 a fost anul suişurilor şi coborâşurilor la acest capitol.
 
Bilanţ pozitiv
 „Pentru că peştera este un loc turistic cu care noi, cei din Petroşani şi din Vale, ne mândrim, doresc să spun în paginile ziarului care ne-a fost mereu alături câteva cuvinte despre bilanţul sezonului care s-a încheiat, într-o deplină transparenţă şi întru respectul cetăţenilor Văii Jiului, care trebuie să afle tot ce facem la acest obiectiv, dar să afle şi cine ne stă alături, pentru că aşa este corect. A fost un sezon cu perioade de vârf la numărul de vizitatori sau la numărul de turişti care au venit în mod organizat, dar şi cu perioade mai slabe, când la peşteră, în zece ore dintr-o zi dacă au venit 10-15 oameni. Calculând din punctul de vedere al numărului total, putem spune că şi aşa, cu aceste perioade mai slabe, numărul celor care au intrat în peşteră s-a dublat, iar numărul celor care au venit pentru prima oară la peşteră chiar s-a triplat, ceea ce ne dă speranţe să continuăm. Am identificat şi ce s-a întâmplat în zilele când la peşteră au venit mai puţini oameni. Argumentul esenţial ar fi închiderea Defileului Jiului pe lungi termene orare, totul combinat cu închiderea parţială a Transalpinei, dar şi cu închiderea parţială a DN 7A, drumul care ne leagă de judeţul Vâlcea. La o asemenea blocare de drumuri, dacă mai punem şi argumentul că sezonul a fost ploios (fapt pentru care au fost şi atâtea închideri parţiale de drumuri cauzate de alunecările de teren sau de inundaţii, cum a fost cazul pe Jieţ, sau la vecinii din Gorj), este clar de ce mulţi nu au mai ajuns să vină la peşteră. Tot la acest capitol, aş aminti şi de veniturile tot mai reduse ale populaţiei, care preferă să nu meargă de-acasă din lipsă de bani. Aici ar intra şi cei care poate că nu ştiu că, dacă vin la peşteră în grupuri mai mari sau organizate, au o reducere la preţul de intrare. În concluzie, un bilanţ mai bun ca-n 2013, dar care poate fi îmbunătăţit, dacă vom pune în practică câteva proiecte care să ridice tot ce oferim noi până la această oră!”, ne-a spus optimist Imre Szuhanek.
 
Un plan nou şi de amploare 
Pentru punerea într-o şi mai mare valoare a potenţialului peşterii, ecologiştii de la Petro Aqua au în vedere un plan extraordinar, oricum ceva nou pentru Valea Jiului.
„Avem în momentul de faţă 6 agenţii de turism importante, care doresc ca în anul 2015 Peştera Bolii să fie inclusă în traseele lor turistice, printre care o agenţie din Israel, trei din Ungaria şi două din România. Aici vorbim deja de turism serios, bine organizat, cu zile de vizitare clare şi cu alte acţiuni stabilite din timp, totul trebuind a fi făcut ca la carte. Bineînţeles că lângă aceste agenţii turistice mai aşteptăm şi pe alţii. Este loc, cum se zice, pentru toată lumea şi cu cât mai multe cu atât mai bine pentru tot ce înseamnă turismul local. Dintre aceste agenţii de turism, interesul unora constă nu doar în vizitarea peşterii, ci şi aducerea de turişti la evenimentele importante ce se desfăşoară în peşteră, de exemplu, concertele A Capella sau Concertul de Crăciun, sau chiar la unele evenimente organizate de ele, gen mini-concerte speciale pentru grupuri externe. Noi am fost de acord cu acest lucru, numai că toate mini-concertele trebuie să aibă, în primul rând, sprijin din toate punctele de vedere. Iar aici ar intra în scenă acele două proiecte care există în parteneriatele recent încheiate cu Consiliul Judeţean Hunedoara şi Primăria Petroşani. Altfel, pierdem aceste propuneri”, a continuat Imre Szuhanek.
 
Presa a sprijinit şi în 2013-2014 proiectele de la peşteră
Înainte de a ne prezenta cele două proiecte, Imi Szuhanek a ţinut să vorbească puţin şi de promovarea făcută peşterii, care a făcut ca Peştera Bolii să fie din ce în ce mai cunoscută, inclusiv pe plan extern, semn că şi ziarele sau televiziunile sunt şi ele bune la ceva.
„Apreciem şi mulţumim, în primul rând, ziarelor şi televiziunilor locale, că de la ele porneşte în fond totul. Aici, ZVJ este un ziar de nădejde, întotdeauna ne-aţi sprijinit şi cred că nu mai discutăm treaba asta. Apoi, Cronica Văii Jiului a avut, la fel, multe articole prin care au arătat ce evenimente 
s-au desfăşurat la peşteră. În ceea ce priveşte televiziunea locală, un merit substanţial l-au avut cei de la Kapital TV şi TV Parâng, fapt pentru care le mulţumim şi lor, ca şi celor de la ziare. Din toată această reclamă locală, derulată în mass-media din Valea Jiului, a ieşit şi intrarea peşterii în vizorul unor posturi de televiziune de la nivel naţional. Turnarea de filme şi documentare despre peşteră a fost în sezonul care s-a încheiat în număr de trei: este vorba de un documentar transmis pe Digi 24, apoi de emisiunea lui Cristian Tabără de la TVR şi de documentarul foarte frumos transmis pe Travel Mix, un post de altfel specializat pe promovarea turismului. Nu putem să nu elogiem aici şi documentarul foarte bine realizat de Elena Ianc de la postul de televiziune Hunedoara TV, căreia, de asemenea, îi mulţumim, emisiunea putând fi vizualizată şi în momentul de faţă pe internet. Ultimii pe care-i amintim, dar nu cei de pe urmă, sunt prietenii noştri de la Formula As, de asemenea de nădejde în a promova oricând se cere frumuseţile peşterii, sau acţiunile desfăşurate. Au mai exista de asemenea referiri bune despre peşteră şi în anumite cotidiene centrale, prin articole scurte, dar eficiente, care au făcut şi mai cunoscută peştera şi preocupările noastre”.
 
Creşterea calităţii serviciilor din peşteră
Spuneam că marea necesitate în momentul de faţă pentru peşteră şi punerea ei în valoare ar fi implementarea celor două proiecte. Ca orice proiect, şi acestea costă bani, care trebuie, fireşte, identificaţi, mai cu seamă că vorbim de bugete cu bani publici. Creşterea numărului de turişti străini ar însemna mai multă valută care intră la bugetul judeţului, iar cu oarece cap, ţinând cont că avem Parângul şi Retezatul, Straja sau Pasul Vâlcan, mai multă valută care ar intra la bugetele locale sau la firmele private din turismul local, fireşte transformată în lei. De aceea ar fi necesare cele două proiecte!
„Reabilitarea iluminatului peşterii este problema numărul unu şi o avem cuprinsă în parteneriat cu cei de la consiliul judeţean, printr-un proiect stabilit împreună cu conducerea. Acest proiect nu înseamnă doar lumini mai multe şi amplasate variat, care să dea un şi mai mare farmec vizitatorilor peşterii. Înseamnă şi punerea la punct a luminilor din cadrul sistemului de evacuare gândit de noi, sistem menit să aducă o şi mai mare siguranţă turiştilor. Al doilea proiect vizează punerea la punct a sonorizării în toată peştera. Şi aici, nu e vorba doar de sonorizarea în sine, ci şi de prezentarea sonoră, în două-trei limbi de circulaţie internaţională a peşterii, o chestiune modernă de promovare a peşterii cu care vrem să întâmpinăm de la anul turiştii. În momentul când nu se va face prezentarea de care v-am spus, în peşteră, graţie sistemului de sonorizare se va auzi o muzică ambientală, menită ca împreună cu partea de lumini să dea turistului o stare de bine, făcându-l să se reîntoarcă şi să rămână cu amintiri plăcute. Acest proiect dorim să-l implementăm prin parteneriatul încheiat cu primăria, unde există dispunere în acest sens”, a concluzionat Imre Szuhanek.


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 2 ori 2  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Pe aceeasi tema
De la conducerea Asociaţiei Ecologice „Petro Aqua” Petroşani am aflat că duminică, 23 august, începând[..]
20.08.2015, 23:57   |    0 comentarii
150 de pasionaţi 
În cadrul feeric şi de neegalat al celei mai cunoscute peşteri din judeţul Hu[..]
03.06.2015, 23:07   |    0 comentarii
În Peştera Bolii se vor auzi, duminică, 31 mai, acorduri de Haydn, Purcell şi Beethoven.
 
[..]
29.05.2015, 01:15   |    0 comentarii
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.2

Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter