21.04.2010,  15:34:45 | 0 comentarii | 1260 vizualizari
Totul despre serviciile poştale cu diriginta Oficiului Poştal 1, Maria Czane
de Mircea ANDRAȘ
Stăm de vorbă cu doamna Maria Czane, diriginta Oficiului Poştal Petroşani 1, despre serviciile poştale şi nu numai.
 
- Doamnă dirigintă, Poşta Română ne oferă o gamă cât se poate de variată privind o serie de servicii poştale, despre care o mare parte dintre clienţi nu ştiu mare lucru şi ca atare nu le folosesc atunci când acestea sunt aplicabile. Ne puteţi reda, mai pe larg, elementele principale ale acestor servicii, pentru o mai bună utilizare a acestora de către cei interesaţi?
- Bineînţeles, chiar aşteptam un asemenea prilej, deoarece consider că e o mare pierdere, atât pentru clienţi cât şi pentru noi, privind nefolosirea acestor servicii. Deci, Compania Naţională Poşta Română pune la dispoziţia (în cazul de faţă) Oficiului Poştal Petroşani 1 următoarele servicii poştale: Corespondenţă, Mesagerie, Transferuri de bani, Publicitate prin poştă, Abonamente presă, Căsuţă poştală, Servicii prestate în numele autorităţii de stat, precum şi alte servicii, asupra cărora voi reveni.
- Sunteţi amabilă să ne vorbiţi, pe înţelesul viitorilor clienţi, despre fiecare serviciu în parte?
- Desigur. Deci e vorba despre Corespondenţă, serviciul care face posibilă expedierea de scrisori, imprimate până la o greutate de 2 kg. Timpii de circulaţie variază între două şi cinci zile. Desigur, costurile variază în funcţie de greutate. Serviciile suplimentare, care se execută la cererea expeditorului, în mod suplimentar faţă de serviciile standard, sunt: Recomandată (R) - care oferă o garanţie forfetară împotriva riscurilor de pierdere sau deteriorare şi care asigură, de asemenea, predarea numai pe baza semnăturii de primire a destinatarului sau a unui membru al familiei acestuia. Menţionez că acest serviciu suplimentar se aplică numai trimiterilor „Poşta de scrisori” şi „Infadres” (trimiteri cu caracter publicitar, comercial, promoţional etc.). Un alt serviciu suplimentar este Valoarea (V), care asigură trimiterile în caz de pierdere sau distrugere (parţială sau totală), pentru o sumă egală cu valoarea declaraţiei de expeditor, cu menţiunea că pentru trimiterile interne valoarea minimă declarată este de 20 de lei. Acest serviciu se aplică numai pentru Poşta de scrisori şi a trimiterilor Prioripost.
Ramburs (RBS) este un alt serviciu suplimentar aplicabil trimiterilor Poşta de scrisori Prioripost şi Coletelor poştale şi constă în achitarea de către destinatar a contravalorii poştale, prin mandat poştal sau electronic.
- O precizare, vă rog. Dacă expeditorul vrea să fie informat despre data predării trimiterii poştale, precum şi semnătura de primire a celui care a intrat în posesia trimiterii, poate utiliza un anume serviciu suplimentar?
- Desigur. Avem pentru această împrejurare serviciile suplimentare Confirmare de primire poştală (AR), Confirmare de primire prin e-mail, Corespondenţă răspuns (CR), precum şi Corespondenţă comercială, răspuns internaţional (CCR). În primul caz, expeditorul primeşte o dovadă a predării trimiterii poştale, survenită pe cale poştală, cu semnătura destinatarului. În al doilea caz, o dovadă de primire a trimiterii remisă expeditorului la adresa sa de e-mail sau la căsuţa de e-post, deschisă la oficiul poştal. În al treilea caz, serviciul special asigură primirea de răspunsuri la corespondenţa expediată de clienţi, cu încasarea taxelor la destinaţie. În fine, în al patrulea caz, persoanele fizice sau juridice pot lansa, la nivel internaţional, sondaje de piaţă la care solicită răspuns.
- Excelent. Haideţi să continuăm lista serviciilor suplimentare puse la dispoziţia solicitanţilor de către Poşta Română.
- Continui, prin urmare, cu Predarea în mâini proprii (personal) care este solicitat atunci când expeditorul doreşte ca trimiterea să fie predată numai expeditorului. Aceasta se aplică numai pentru Poşta de scrisori, coletelor poştale sau mandatelor. Mai avem apoi „Factaj” care asigură preluarea trimiterilor poştale de la domiciliul sau sediul expeditorului ori predarea acestora la domiciliul sau sediul destinatarului, evident doar în localităţile unde se execută acest serviciu. Numai pentru Poşta de scrisori, colete poştale sau trimiterilor expediate prin coletărie anunţată.
Să nu uităm serviciul special Retragere, modificare sau corectare a adresei unei trimiteri poştale şi Reexpedierea unei trimiteri poştale. Primul se prestează contracost, la solicitarea expeditorului sau a unei persoane împuternicite de acesta, sau la solicitarea contracost a destinatarului sau a împuternicitului acestuia, în al doilea caz. Ambele se aplică tuturor trimiterilor înregistrate.
- Intervin, din nou, nu numai din curiozitate. Dacă un cetăţean e în trecere, nu are adresă precisă sau nu doreşte ca familia să aibă cunoştinţă despre corespondenţa sa, poate beneficia de un serviciu suplimentar ajutător?
- Normal. Nu s-a omis nimic. În orice privinţă. În cazul descris de dumneavoastră, se poate aplica perfect serviciul suplimentar Post restant (GP). În urma acestuia, destinatarul nu este înştiinţat de sosirea trimiterii ci acesta se prezintă din proprie iniţiativă la sediul oficiului pentru primirea trimiterii semnând de primire. Trimiterea se păstrează la ghişeu 30 de zile, după care este înapoiată. Se aplică trimiterilor Poşta scrisori, Mandate poştale şi E-mandate, Prioripost şi Colete poştale. Menţionez că termenul de păstrare a trimiterilor este de 10 zile, cu posibilitatea de prelungire până la 3 zile şi de 30 de zile pentru trimiterile adresate Post restant şi Căsuţa poştală.
- Ei, şi cu asta aţi terminat enumerarea serviciilor suplimentare oferite de Poşta Română!
- Da’ de unde. Mai avem încă, preţ de un interviu chiar. Un alt serviciu este Prioripost care permite expedierea, în ţară, de documente ce beneficiază de prioritate în transport, preluare şi distribuire pe tot traseul. Trimiterile pot fi urmărite în orice moment prin monitorizare electronică. Greutatea maximală admisă este de 15 kg şi 20 de kg pentru cele cu conţinut invizibil. Termenul de păstrare la dispoziţia destinatarului este de 7 zile lucrătoare de la data avizării. Urmează, apoi, serviciul E-post (telegrame interne). Acesta asigură transmiterea şi distribuirea mesajelor scrise şi sunt distribuite la Căsuţa e-post la care este abonat, la adresa de e-mail, la sediul sau domiciliul destinatarului, căsuţa poştală sau post restant timpii de circulaţie 24 de ore.
Mai avem serviciul Postdată care asigură distribuirea şi predarea la o dată şi oră fixată conform opţiunii expeditorului în momentul depunerii trimiterii. (Va urma)


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 7 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


* * *
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter