18.01.2016,  19:54:08 | 19 comentarii | 2921 vizualizari
Caz fără precedent în transportul local: / ZMK şi-a retras luni microbuzele de pe linia Petroşani-Petrila-Lonea-Cimpa
de Corneliu BRAN
Mulţi petrileni au aşteptat în zadar în staţiile de maxi-taxi să vină microbuzul care să-i ducă spre Petroşani. Din sens invers, petroşenenii care au dorit să meargă la Petrila din staţia de îmbarcare de lângă Piaţa Victoriei au constatat că nu există microbuze. Astfel şi unii şi alţii au fost nevoiţi să apeleze la taxiuri.
 
„Supărat, supărat sunt, Doamne, supărat...”
Toată problema aceasta a survenit după ce săptămâna trecută firma ZMK, cea care era în drept să pună la dispoziţie microbuze de transport în comun, conform contractului, după câştigarea licitaţiei pe mai multe rute de transport din Valea Jiului la vremea potrivită, a fost amendată drastic de către ANAF şi pe linie de protecţia muncii. Ca atare, patronii s-au supărat şi au anunţat că se retrag de pe linia Petroşani-Petrila-Lonea-Cimpa şi retur. Zis şi făcut, astfel că de aceea luni dimineaţa exista această problemă! Interesant este faptul că, din spusele şoferilor şi a primarului Ilie Păducel din Petrila, firma ar intenţiona în perioada următoare să se retragă şi de pe traseele Petroşani-Uricani şi retur, şi Aninoasa-Petroşani şi retur. Iar dacă s-ar proceda tot aşa, de pe o zi pe alta, ar însemna un dezastru pentru cetăţenii care fac naveta şi, în mod special, pentru elevii de la licee şi studenţii care frecventează cursurile Universităţii din Petroşani! Pentru un regim doar de taxi Valea Jiului nu e pregătită, iar, conform legii, până se organizează o licitaţie şi se stabilieşte un câştigător există un termen de minim trei săptămâni! 
 
După lege, ZMK are obligativitatea să continue încă 60 de zile de la momentul renunţării
Pe de altă parte, de la doamna Marian, din cadrul Consiliului Judeţean Hunedoara, care se ocupă de transportul public judeţean, inclusiv de organizarea acestor licitaţii, am aflat că, conform legii, firma care renunţă, în cazul de faţă ZMK, trebuie să mai continue activitatea încă 60 de zile de la data cererii de renunţare!
„Probabil, dacă lucrurile stau aşa şi patronii firmei nu revin cu această decizie, mâine sau zilele următoare trebuie să organizăm o licitaţie. Nu ştiu dacă putem aşa de repede, pentru că nu ne-am confruntat cu o asemenea situaţie până acum. Noi am trimis firmei o adresă scrisă, prin care i-am comunicat că trebuie să continue activitatea încă 60 de zile de la data cererii de renunţare, dar am auzit şi noi că luni n-au circulat microbuzele. Azi ne vom întâlni cu domnul preşedinte Adrian David şi cu juriştii şi vom vedea ce e de făcut şi ce decizie o să putem lua după legislaţie”, ne-a declarat doamna Marian. 
 
Păducel încearcă să facă pace...
Primarul Petrilei, Ilie Păducel, încearcă să dezamorseze această situaţie, mai ales că oamenii vin şi se plâng la primărie că nu mai au maxi-taxi să plece la Petroşani, sau, după caz, în localitate, de la Petrila la Lonea sau Cimpa şi aşa mai departe.
„Până azi am avut transport în comun în regim de maxi-taxi organizat de consiliul judeţean, cu traseu, cu societate comercială acreditată după o licitaţie legal organizată în condiţiile legii şi care a primit licenţa de transport în comun. Eu zic că transportul local a mers bine până acum şi e păcat că s-a întâmplat acest incident. Patroana de la firma ZMK a hotărât să retragă microbuzele de pe traseu. Din câte mi-au spus şoferii, care şi ei sunt supăraţi că aveau o pâine de mâncat, săptămâna trecută au existat două controale de la ANAF şi pe linie de protecţia muncii, au fost date sancţiuni mari pentru anumite nereguli găsite, fapt care a supărat-o pe doamna Marga, care a spus că în aceste condiţii nu mai rezistă. Doamna mi-a spus apoi şi mie acelaşi lucru. Am rugat-o să nu se retragă, sau dacă o face să mai aştepte puţin până consiliul judeţean organizează o nouă licitaţie, dar se pare că nu m-a înţeles! Dis-de-dimineaţă am vorbit cu şoferii care pot face transport în comun să acopere transportul local cum pot, să se organizeze... dar doamna nu i-a lăsat! Apoi am luat legătura cu doamna Marian de la consiliul judeţean şi cu domnul preşedinte Adrian David, pe care i-am rugat să găsească soluţii urgente, că e o mare problemă şi mai e şi iarnă pe deasupra. Avem elevi la licee şi şcoli din Petroşani, există navetişti, oameni bătrâni care nu pot merge pe jos atâtea staţii prin Petrila şi care nu vor să se urce în taxi pentru că s-au învăţat cu microbuzul de ani şi ani. Sper să se pună de acord cu doamna Marga de la ZMK şi de marţi să nu mai existe această problemă, iar după aceea, dacă firma nu mai vrea să continue, să se organizeze o altă licitaţie şi să vină pe traseu altă firmă. Măcar să găsească o firmă care să poată face ocazional, sau cum lasă legea, traseul, până la licitaţie (dacă sub nicio formă cei de la ZMK nu se răzgândesc)”, ne-a declarat primarul Ilie Păducel.
 
Legea trebuie respectată!
Rămâne de văzut cum se va finaliza această problemă. Să sperăm că „planul” de a retrage şi maşinile de pe celelalte trasee din vestul Văii Jiului a fost spus la nervi şi se va renunţa la el, cel puţin până vine o altă firmă câştigătoare. Oricum, dacă e să se aplice legea până la capăt, sancţiunile vor fi pe măsură, pentru că termenul de 60 de zile a fost încălcat. Nu se poate ca cetăţenii să fie afectaţi mai ales în toiul iernii pentru niciun motiv din lume, atâta vreme cât legea spune ceva. Prea s-au obişnuit toţi să calce legea în picioare în ţara asta şi parcă e prea copilăresc ce s-a întâmplat, ceva de genul „îmi iau jucăriile şi plec dacă mă supăraţi”. Plus că mai există şi şoferii, oare la ei chiar nimeni din firmă nu se gândeşte? Oamenii au rate la bănci, familii de întreţinut, facturi de plătit, copii la şcoli! E inadmisibil ce se întâmplă! 


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (19 )

#1 Fane18.01.2016,  22:55:03
Vina e a edililor ca au lasat marele zmk sa aiba monopol pe transportul local. Acum ei fac ce vor, inclusiv figuri. Asteptam mult laudata linie verde, sanchi..
#2 cetatean19.01.2016,  06:18:00
Dar ZMK nu cumva e o firma din Romania care se supune legilor din aceasta tara ????... de unde atata suparare la acea doamna ca a primit amenzi de la ANAF .Patroana ZMK sa respecte legea pentru proprii angajati si dupa aceea sa emita pretentii. Totusi , neregulile gasite de inspectorii ANAF sigur sunt de ieri, pana alaltaieri TOTUL ERA IN REGULA... vrem normalitate intr-o tara aproape anormala.Rabdare , in scurt timp vor veni si alte firme ,mai serioase cu mult decat ZMK
#3 gigi19.01.2016,  07:46:01
cei mai mari evazionisti firma ZMK, ani de zile n-au dat bilete+ nu pleaca din statie decat cu duba plina. in loc de aqua land visatorul asta de primar mai bine ar pune bani de o intreprindere de transport in comun(cum exista peste tot in lume).
#4 Gigi19.01.2016,  09:19:31
Trebuie ca acesta firma sa fie obligata sa respecte legea. Adica mai pe intelesul tuturor sa nu mai circule nici un microbuz cu oameni in picioare si sa isi respecte statiile din contract. Daca mergeti seara pe traseul Petrosani - Uricani, toate microbuzele ZMK circula cu oameni in picioare si nimeni din organele statului nu se sesizeaza. Legea spune clar negru pe alb ca nu au voie sa circule cu oameni in picioare. Taoata lumea spune ca e o cardasie intre organele statului si aceasta firma. Speram ca cineva sa vada aceasta ilegaliate.
#5 Ela19.01.2016,  09:20:26
Consiliul judetean trebuie sa urmareasca ca acesta firma sa respecte legea.
#6 vlaicu19.01.2016,  10:10:57
Nu credeti ca tot onorata primarie,e responsabila pt. ce sa intimplat???Ei au incurajat firmele de maxi taxi !!! In ori ce oras civilizat transportul in comun se face cu autobuze,troleibuze....dar...spaga bate normalitatea !!! Oare cine ar trebuii sa-si de-a demisia???????
#7 Daniel19.01.2016,  12:51:56
Asa se intampla cand se incurajeaza monopolul.Apoi tot zmk are monopol pe traseul Petrosani-Deva,DAR daca vrei de exemplu sa mergi pana la Baru Mare,Ohaba etc nu poti pentru ca ZMK nu iti permite,ei nu opresc.Cum a reusit Consiliul Judetean sa permita asa ceva?pai daca oferi exclusivitate unei firme de transport pe un traseu atunci ofera si oamenilor posibilitatea de a ajunge in alte localitati decat Deva sau Petrosani.Obliga firma de transport sa asigure transport si pentru aceste localitati.Tot judetul inseamna ZMK.
#8 Mihai19.01.2016,  14:12:16
Vlaicule nu crezi ca mergi prea departe cerand demisii numai pentru faptul ca o fufa de patroana are ifose.Nu pleaca ea de la borcanul cu miere.Ce o sa faca cu masinile,cine crezi ca o sa i le cumpere.
#9 DACA19.01.2016,  16:09:47
DACA PRIMARIILE S-AR INTELEGE INTRE ELE SI AR PUNE DE UN TRANSPORT IN COMUN CARE SA LE APARTINA,SIGUR VOR AVEA INCASARI LA BUGETELE LOCALE...DAR SUNT PREA PROSTI PRIMARII ASTIA,SI IS COMANDATI DE SMECHERII VAII JIULUI,CARE S-AU UMPLUT DE BANI
#10 Kemal19.01.2016,  16:21:17
Parca Pinochio promitea ca are proiect pt.troleu (troleibuz)green line sau a uitat saracul?Mai bine merg cu Taxi decat sa merg ca sardeaua inghesuita intr-o conserva si sa suport si soferul obosit,numarul peste limita de pasageri.
#11 adi19.01.2016,  17:12:01
dar de taxiurile care circula in regim de maxi-taxi nu zice nimeni nimic ??????????
#12 dan19.01.2016,  17:15:33
@ VLAICU tu esti prea pr0st sa judeci ce gandesti ia-ti tu autobuz si baga-l sa prinzi curse cu 4 oameni idiotule si taxiurile sa iti ia oamnii din statie la sfarsitu zilei sa vad de unde bagi motorina si ce profit ai retardule !
#13 vulcanean19.01.2016,  17:29:44
De prin presa de la noi din Vale se tot vorbea de aceal proiect LINIA VERDE cu troleibuze , ceva ecologic oricum , proiect despre care nu am mai auzit nimic . Primariile au o mare vina pentru neregulile ZMK , la fel si Politia Rutiera care permite sa se circule cu pasageri in picioare.E o amestecatura in care unii au castigat bani frumosi cu permisiunea celor pusi si platiti sa aplice legea . KEMAL cine-i Pinochio ca nu am auzit de nici un primar care sa-l cheme asa?... sau asta e numele mic
#14 tsunami19.01.2016,  18:54:03
ZMK -ul cand respeca legea atunci sa vorbeasca nu cu maxi taxi burdusite de nu poti sa te misti.Anul trecut cand a venit control de mai sus gata cu statul in picioare numai pe scaun .Nimeni nu-I absurd 1,2,3 oameni in plus ca na nu iasa la numar dar nici asa...Si mai sunt unele maxi care chiar lasa de dorit ...Anul asta sunt alegeri si iar vin promisiunile nesfarsite ca hartia igienica ale candidatilor .O sa apara iar discutii despre linia verde cu mare tam tam ca si altele ramase doar amintiri.Exact aqualand ne trebuie noua in vale ca restul avem de toate ,turism la greu curg banii garla, populatia e super multumita de alesii lor, din cand in cand mai iasa in strada sa le ureze viata lunga si urale cunoscute .
#15 adi19.01.2016,  20:11:45
CJH si primariile culeg ceea ce au semanat. Au avut "interese" sa lase ZMK cu monopol, si acum platesc si se dau de ceasul mortii. Astia de la ZMK intotdeauna au fost plini de ifose, s-au considerat mai speciali si s-au dat cu curul de pamant ca le fura piratii clientii, dar te duceau ca pe sardele cate 20-30 intr-o masina omolologata 16+1, plecau din statii nu la orar ci la umplere, nu dadeau bilet etc. Ca sa nu mai vorbesc de limbajul matroanei Ceuta cand invarte de covrig ... Sau de stilul de mers pe ruta Deva, ca la curse. De ce nu poate exista o firma de transport local a primariilor? Pana acum nu s-a vrut, acum au motive. Nu vise cu troleibuze atomice, ci rute rapide cu microbuze / autobuze mici. Aceasta "retragere" de fapt este un santaj ordinar de cea mai joasa speta. Vai, a primit tovarasa Szabo o amenda? Sa o conteste! Sunt si alte firme care au primit amenda si au platit-i sau au contestat-o. Sper din tot sufletul sa i se ia cei 10000 de lei pe zi despagubiri conform contractului, si chiar sa se depuna niste plangeri penale. La cum il stiu pe Adi David, daca nu are vreun interes, are suficient "cojones" sa mature pe jos cu ei, legal. Da, va fi greu pentru elevi si navetisti o perioada de una doua trei luni, in functie de cat de repede se pot misca autoritatile, dar cacatii astia cu motz de la ZMK trebuie "disparuti", odata pentru totdeauna.
#16 Autohton in tema20.01.2016,  02:26:45
Hai sa spunem realitatea ! ZMK are licenta de transport INTERURBAN ( Petrosani - Petrila) si NU LOCAL. Dintr-o "intamplare" deserveste, prin suprapunere si transportul LOCAL care Primaria Petrila NU IL ARE DELOC ! Oare de ce ? Rascolean Dumitru, fost consilier local si secretarul primariei Vargatu Toma STIU DE CE ! ESTE ADEVARAT ca statiile pt transportul public maxi taxi ( interurban) sunt cam aceleasi cu cele ale taxiurilor si de aici....cearta ! Taximetristii CHIAR FURA CLIENTII firmei ZMK. Se vede zilnic, cand incarca "la intelegere" 4 cetateni diferiti in acelasi TAXI, din statiile pt transportul INTERURBAN. DE CE nu are Petrila TRANSPORT PUBLIC LOCAL ? Ca sa functioneze mai bine taxiurile consilierului Boanta, ale inca 3-4 consilieri locali si ale juristului proaspat, Stroe Daniel ce are firma COROLLA ? Sunt o sumedenie de lucruri "nestiute" sau arhistiute care indreptatesc ZMK sa afirme ca s-au cam saturat. Solutia ? Sa aplicam corect LEGEA ! Legea care NU permite taxiurilor sa incarce din statiile de maxi taxi, legea care NU permite taximetristilor din Petrila sa aiba STATIE DE ASTEPTARE in Piata Victoriei din...PETROSANI, legea care nu permite taximetristilor sa "agate" clientii ZMK, legea care NU permite soferilor tineri fara vechime, fara atestat, "piratilor" sa faca activitate de TAXI si...foarte multe altele. Pecand vom avea in Petrila TRANSPORT PUBLIC LOCAL ? Hai sa intrebam consilierii PSD ale caror interese ar fi lezate daca am aplica corect LEGEA ! ZMK are doar dreptul la legitima aparare si ar trebui ca populatia sa fie solidara cu acestia, chiar daca MOMENTAN nu le face bine suspendarea serviciului de transport ..."local" (???) Nota : Respecte doamna Marga ! In sfarsit cineva cu coloana vertebrala !
#17 adi21.01.2016,  00:04:30
@autohton partial ai dreptate. doar ca omiti cu buna stiinta urmatoarele: 1. se suprapune cu transportul urban din Petrila PENTRU CA II CONVINE ZMK. Crezi ca ar merge microbuz din Piata Victoriei Petrosani doua statii pana la Bariera si ar merita acest lucru? Le convine, ca merg pana la Lonea. Inseamna bani. 2. taxiurile pirat de Petrila chiar nu inteleg ce cauta intr-o parcare aflata la 10 m de statia de maxi taxi. Nu sunt in statie, ci intr-o parcare aflata mai sus cu 10 m. De ce le da voie Petrosaniul nu stiu. Probabil pentru ca printre detinatorii de licente sunt si niste proprietari de taxi din primaria petrosani, din politia rutiera etc. 3. Intr-o tara normala, ZMK nu ar exista. Ar exista firme ale autoritatilor locale. regii autonome de transport. Nu o mai pupa pe Marga in cur. E un om de paie al unui infractor dovedit care nu poate fi administrator. Umileste soferii, nu le face contracte ca lumea, le taie ore si motorina, le imputa piese si defectele masinilor, inghesuie oamenii (cate 20-30) in masini omologate 16+1 transformate din dube de marfa in maxi - taxi (halal omologare, stii ca ar fi obligati sa aiba centura la fiecare scaun?), nu da bilet, deconteza la greu transport de pensionari si elevi care nu se executa, face evaziune grupa mare, conditiile de transport (cu mici exceptii, cateva microbuze mai noi) sunt sub orice critica, sunt unii soferi care cred ca au trecut psihologicul cu spaga pentru ca nu sunt normali si nu au nici cele mai elementare notiuni despre soferie. SA iti mai spun?
#18 Tan Tolon21.01.2016,  21:30:03
Licitatia pt aceste rute se tine la Deva, primariile nefiind implicate. La aceste microbuze elevii, studentii au reducere pe perioada cursurilor. De anumite bonuri pt transport beneficiaza si persoanele in varsta, ceea ce nu merge la taxiuri. Pe raza oraselor ai transport civilizat dupa cum te organizezi si verifici ca primarie prin serviciile de specialitate. La un moment dat taxiurile ocupau locatia maxi-taxiurilor adica in statii si furatul clientilor era in floare. Fiti corecti si puneti-va in locul tuturor si apoi judecati
#19 Autohton in tema22.01.2016,  20:30:59
@ adi : 1. ZMK cumpara un caioet de sarcini, anterior licitatiei organizata de ARR la solicitarea Consiliului Judetean, care centralizeaza Programele de transport ( cererile) TUTUROR primariilor din judet. Participa, alaturi de altii, la licitatie, vrea si are interesul sau nu. Licitatia este pentru TRANSPORTUL DE PERSOANE INTERURBAN ! Transportul PUBLIC LOCAL in orasul Petrila LIPSESTE CU DESAVARSIRE. Intreaba consilierii PSD ....DE CE ! Calculul de eficienta economica si-l face fiecare participant la licitatie si liciteaza sau nu. Se numeste OPORTUNITATE DE AFACERI, nu protectie sociala, nu ilegalitate. 2. nu ma provoca sa iti spun mai multe ce-i cu "parcarea" din Piata Victoriei unde stau taxiurile Petrilene :))) Ca il bagi pe primarul Petrosaniului in inchisoare pentru...multe. Zau, hai sa lasam Parchetul sa "rezolve" problema CUM s-a scos zona verde din uz pt parcarea in discutie, daca are ( nu are !) proiect, daca a fost licitata lucrarea, din ce fonduri, cu a cui aprobare...si se va contata ca NU s-a respectat deloc legea ci "fratia" de la acea perioada dintre primarul petrilean si cel petrosenean. 3.Marga NU este ZMK ci doar un administrator ( cea care incaseaza amenzile :)) ) Iar ZMK este persoana juridica romana de drept privat, "transportator" in intelesul legii, operator economic, societate comerciala. Nu suntem in Turcia unde "patronul" ( jargon autohton) e totuna cu SOCIETATEA COMERCIALA, persoana juridica distincta ! ( atentie la termenii juridici si la "datul cu parerea !). Cu "pupatul"....mai la vale, ca am sotie si imi faci "balamuc" in familie si chiar nu e cazul :))))) Relatia de munca (contractuala) dintre ZMK si personalul angajat, recte administratorul societatii ZMK si "soferi" ( conducatori auto....parca !:))) ) este STRICT treaba celor in cauza. NU se justifica comentariul tau. Doar politia, ARR, , cei care gestioneaza LEGEA in materie de TRANSPORT se pot pronunta...pana la dare unei sentinte definitive si irevocabile in speta ( daca exista) privind incalcarea contractului de munca dintre angajat si firma. NU imi permit sa pun in discutie LEGEA privind omologarile, etc, cata vreme legea este LEGE si PREZUMTIA DE NEVINOVATIE ( inca ) opereaza in Romania. "Impresii", cum ai si tu pot exista. Cu valoare de IMPRESIE personala. Nimic mai mult. Felicitari pentru ATITUDINE si daca mai lucrezi putin la documentarea juridica si economica si vei folosi de acum inainte doar termeni ce le cunosti sensul si faci afirmatii sustinute LOGIC si bazate pe probe si temei legal...AI TOATA STIMA MEA ! Nu pot incheia fara sa iti aduc aminte ca in luarea mea de pozitie am insistat si repetat in sensul aplicarii corecte A LEGII. Nota : Sunt tare "curios" CUM IA primarul orasului Petrila masinile aflate in patrimoniul / inventarul societatii ZMK si organizeaza transport in Petrila....pe motiv ca "soferii sunt din petrila" :))) La intreprinderile miniere minerii erau in mare majoritate din zona Moldovei, dar nu am vazut ca vreun botosenean sau vasluian sa fi revendicat....vreo exploatare miniera !:))))) Cine isi CUMPARA MASINI, le autorizeaza, echipeaza, obtine agreerile si autorizatiile necesare LEGAL.....poate (??) participa la LICITATIE, cand si daca se va organiza pentru acest traseu...iar daca Consiliul Local Petrila are putere economica, vointa, disponibilitatea, interesul si banii, mijloacele, societatea comerciala proprie si cate si mai cate sunt necesare pentru o astfel de activitate...VA PARTICIPA LA LICITATIE si de ce nu..o va castiga daca este cel mai bun concurent licitator si indeplineste conditiile Caietului de sarcini :)))) Pana atunci...petrilenii vor circula cu taxiurile COROLA, care "in acte" nu mai sunt ale lui Stroe Daniel, jurist la Primaria Petrila...el coordonand doar seara si prin telefon activitatea unde "administrator" este un oarecare...bagat la inaintare :))) Vrei sa se supere consilierii PSD ce au taxiuri, politistii din Petrosani si Petrila ce au si ei taxiuri, ba chiar si un popa ? :)))) E loc pentru toata lumea si e treaba DNA sa ii rezolve, nu a mea, a ta si a altora care doar platim ca fraierii taxe, impozite si...bani la taxi !:)))))


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 4 ori 4  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *

* * *










* * *

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227







Publicitate
Newsletter