18.05.2016,  19:37:40 | 0 comentarii | 976 vizualizari
De la Iacob-Ridzi şi David, / Veşti bune pentru Petroşani, Valea Jiului
de Corneliu BRAN
Marţi, 17 mai, a fost semnat contractul de proiectare şi de execuţie a lucrărilor pentru tronsonul de drum din Aeroport (zona benzinăriilor) şi sensul giratoriu de la avion. Acest lucru a fost comunicat miercuri, 18 mai, de către cei doi artizani al punerii în practică a acestui obiectiv de lucrări, ultra necesare la cum arată drumul acesta şi la câte peticiri şi bani s-au tot băgat în ultimii ani, este vorba de preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Adrian David, şi primarul municipiului Petroşani, Tiberiu Iacob-Ridzi. 
 
„Cu această ocazie, vreau să-i mulţumesc domnului preşedinte Adrian David pentru că s-a ţinut de cuvânt, astfel că ieri (nota red.: 17 mai 2016) am reuşit să semnăm contractul de proiectare şi execuţie pentru lucrarea de asfaltare a centurii din Petroşani, tronsonul cuprins între zona benzinăriilor şi sensul giratoriu unde este amplasat avionul. Vă pot da acum câteva date despre acest proiect. Termenul de execuţie este de aproximativ patru luni de la momentul în care dăm ordinul de începere al lucrărilor. O lună este termenul maxim pentru proiectare. Aceasta nu este foarte complexă, pentru că la faza de studiu şi DALI sunt foarte multe date, deci mare lucru nu e de făcut, de aceea şi perioada pentru proiectare e atât de scurtă. Valoarea totală la care a fost atribuit contractul este de 3 milioane lei, fără TVA. Lucrările vor cuprinde înlocuirea de borduri pe porţiunile, unde aceasta e deteriorată. Lungimea totală a tronsonului de drum este de 1.900 m. Vor fi turnate două straturi de asfalt şi va fi frezat 10 cm din infrastructura actuală. Contractul a fost câştigat de o asociere între două firme, Zona D şi Archi Studio din Petroşani”, a declarat ieri în deschiderea conferinţei de presă primarul municipiului Petroşani, Tiberiu Iacob-Ridzi.
 
1,9 km de drum de centură modernizat
Adrian David a făcut câteva completări la cele spuse de primarul Iacob-Ridzi: „Prezenţa mea astăzi, aici, este la invitaţia domnului primar şi îi mulţumesc pentru acest lucru. Rodul unei bune asocieri între două instituţii ale statului, respectiv Primăria municipiului Petroşani şi Consiliul Judeţean Hunedoara, o să-l vedem peste câteva luni. Astăzi doar anunţăm din două perspective veşti bune. Vestea bună anunţată de domnul primar este că lucrările la acest drum vor începe cât de curând, iar vestea bună pe care vreau să o anunţ eu oamenilor din Valea Jiului este că această asociere va continua din punctul meu de vedere, fiindcă este necesar să fie reabilitat întreg tronsonul de drum. Dacă vă amintiţi bine, când am discutat prima dată despre acest lucru vă spuneam că, din lipsa fondurilor, domnul primar a propus – iar noi am fost de acord - să ne asociem doar pentru această zonă, dintre benzinării şi sensul giratoriu de la avion, pentru că e o zonă care nu poate fi ocolită de cei care tranzitează Petroşaniul. Vom continua, ceea ce înseamnă că vom propune la următoarea şedinţă în care vom discuta de rectificări bugetare alocarea sumelor pentru Petroşani, astfel încât să suportăm jumătate din întreaga sumă necesară reabilitării acestui Drum Naţional 66, tronsonul de drum administrat de Primăria municipiului Petroşani. Pentru a fi foarte clar, reiau şi principalul motiv al acestei asocieri şi anume: nu este un drum al municipiului Petroşani, deşi în acte aşa este; este un drum al judeţului Hunedoara, al Văii Jiului în mod special – eu cred că e tranzitat măcar o dată pe săptămână de fiecare locuitor al Văii Jiului care este posesor de autovehicul sau care foloseşte transportul în comun; aşa cum am mai spus este singura legătură a Văii Jiului cu restul ţării. Aşadar, din punctul meu de vedere, este mai mult decât un interes al judeţului Hunedoara de a suporta o parte din cheltuielile de reabilitare a unui tronson important de drum. Vreau pe această cale să-l felicit pe domnul primar şi aparatul pe care-l coordonează pentru celeritatea cu care s-a ocupat de acest proiect. Nu s-a pierdut nicio secundă din timpul scurt pe care l-a avut la îndemână şi vă rog să faceţi apreciere dumneavoastră, să verificaţi dacă în altă situaţie de acest gen lucrurile s-au mişcat atât de bine. Este un exemplu pozitiv şi sunt convins că el va continua”. 
Spre finalul acestui subiect, Adrian David a ţinut să mai precizeze ceva „foarte important”, după cum s-a exprimat: „Să nu înţelegeţi că pentru acest proiect ar fi o asociere între Consiliul Judeţean Hunedoara şi Primăria municipiului Petroşani. Noi, prin prerogativele legale pe care le avem la dispoziţie, acelea de a coordona activitatea administraţiilor publice locale, am alocat, pur şi simplu, suma necesară pe zona de dezvoltare, au intrat banii în visteria municipiului Petroşani şi domnul primar, prin hotărâre de consiliu local, a ales să-i folosească pentru a moderniza sectorul respectiv de drum. Am încercat şi această variantă a asocierii, însă din diferite raţiuni care ar fi putut împieta la buna desfăşurare a lucrărilor, sau la celeritatea lucrărilor, astfel că am ales varianta aceasta de transfer de credite bugetare, care e cea mai utilă”.
 
CNADNR a „uitat” să introducă în proiectul de modernizare centura Petroşaniului
Legat de acest proiect, primarul Tiberiu Iacob-Ridzi a mai spus: „Vreau să vă spun că lucrările încep imediat după ce proiectul va fi adus la primărie pentru a obţine autorizaţia de execuţie. Sper ca în maxim două-trei săptămâni să ne putem apuca de lucrare. Licitaţia a fost cu final electronic, la noi de foarte mult timp licitaţiile sunt la vedere pe SEAP, făcute electronic. Pe de altă parte, mai vreau să fac o precizare legată tot de acest drum. A fost o întreagă poveste cu acest drum de-a lungul timpului, el este în proprietatea CNADNR şi este, de fapt, un drum de centură, fiind în administraţia noastră. E adevărat, legislaţia prevede ca aceste tronsoane de drumuri, centuri ocolitoare, să fie reparate de către CNADNR, cu o excepţie: pe teritoriul municipiilor să fie în sarcina municipalităţii. Cel puţin la o aşa interpretare s-a ajuns după o numeroasă corespondenţă şi multe discuţii cu cei de la administraţia transporturilor. Sigur, aici e o discuţie pe care legiuitorul n-o cuprinde, pentru că, sigur că da, nu toate municipiile sunt reşedinţe de judeţ şi nu toate au posibilitatea financiară de a reabilita un astfel de sector de drum. Atunci am încercat să-l facem pe fonduri europene, dar n-am putut să introducem acest tronson. Apoi, pe tronsonul de drum Bumbeşti-Livezeni acest drum nu a fost cuprins – o greşeală că n-a fost introdus şi vă spun şi de ce, deoarece tronsonul Simeria-Petroşani a venit până la autogară, deci logic ar fi fost ca sectorul de drum Petroşani-Bumbeşti să înceapă de la km 0, care este zona autogării şi până la Bumbeşti (s-a început de la calea ferată de la Iscroni!) (...). Am găsit ultima variantă şi fără această variantă cu consiliul judeţean nu puteam să facem această lucrare, pentru că lucrarea costă foarte mult şi singuri nu putem să ne apucăm de o astfel de lucrare”.
 
Drumul din Parâng intră şi el în faza de proiectare
Legat de drumuri, după finalizarea subiectului de mai sus, Adrian David a deschis discuţia şi despre drumul din Parâng, atât de necesar şi el turismului local: „În altă ordine de idei o să vă rog să-mi permiteţi să vorbesc despre investiţia Consiliului Judeţean Hunedoara pentru modernizarea drumului spre Parâng, un alt sector de drum care cred eu că este vital pentru dezvoltarea Văii Jiului. Am semnat şi noi contractul pentru proiectare. Am ales această variantă de a licita proiectarea separat, pentru că spre deosebire de DN 66 proiectarea unui drum în zona alpină este un pic mai complex de făcut. Avem termen două luni de zile pentru a finaliza această proiectare după care vom licita execuţia lucrării. Având acest exemplu de cât de bine se mişcă lucrurile la Petroşani nu puteam decât să-l preluăm şi noi şi să nu pierdem timpul pentru că pierdem de fapt din timpul nostru al tuturor. Prea mult am discutat de acest drum, prea multă lume a ridicat această nevoie şi avem foarte puţin timp la dispoziţie pentru a ne asigura că lucrurile se duc în direcţia potrivită”.
 
Drum de munte modernizat, funcţional 365 de zile pe an!
Dacă tot a vorbit de proiectare, l-am întrebat imediat pe Adrian David dacă sunt prevăzute şi parcări, practic cea mai mare problemă sus în Parâng. „Da, sunt prevăzute parcări pe traseul drumului şi sus în capăt – noi am mai discutat asta şi în anii trecuţi, din cauza amplasamentelor construcţiilor civile din zonă nu putem să modernizăm până în capătul drumului judeţean, care e undeva deasupra zonei Căsuţei din Poveşti (cel puţin aşa ne apare în documentele noastre) nu ne permite desfăşurarea pe şase metri a asfaltului plus zona de siguranţă, astfel încât suntem nevoiţi undeva în dreptul Şcolii de Zbor să oprim. Exact acolo însă proiectantul o să gândească o parcare, un sens giratoriu, astfel încât să avem o fluenţă în grafic. Noi am făcut anumite modificări faţă de studiul de fezabilitate prezentat iniţial de fosta conducere a consiliului judeţean, astfel încât să ne putem permite să-l bugetăm pe doi ani de zile, 2016 şi 2017, pentru executarea lucrărilor la acest drum şi vom asigura cu această ocazie şi posibilitatea ca după lucrări funcţionalitatea acestui drum să fie 365 de zile pe an şi nu doar în lunile de vară. Ceea ce este corect şi aşa ne-au cerut şi cetăţenii în discuţiile avute cu ei. Astfel că va trebui să gândim în proiectare, sau ca soluţie ulterioară, prin lucrări suplimentare sau prin alte investiţii, protecţie pentru cele trei sau patru traversări ale pârtiilor de schi. Îi asigur pe toţi locuitorii Văii Jiului că e o prioritate pentru noi ca acest drum să fie deschis pe tot timpul anului. Vrem să facem un drum cu care să ne mândrim, să atragem priviri din toate colţurile ţării şi să fim luaţi apoi exemplu, pentru că din punctul meu de vedere acest drum va fi cel puţin la fel de spectaculos ca şi Transalpina şi poate chiar şi ca Transfăgărăşanul, nu avem aşa culmi abrupte, dar priveliştea din Parâng este una cu care nu cred că sunt obişnuiţi foarte mulţi ochi. Pot să spun că acesta va fi primul proiect la acest drum, studii de fezabilitate s-au mai făcut dar proiecte nu”, a declarat cu optimism preşedintele consiliului judeţean.


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 3 ori 2  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.2

Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter