14.09.2016,  17:41:03 | 0 comentarii | 1755 vizualizari GALERIE:     FOTO
În Ţara Haţegului / Dinozaurii pitici continuă să… ouă
de Mihaela PETROŞAN
Pe teritoriul Geoparcului, în această vară, 10 studenţi de la trei categorii de studii (licenţă, master, doctorat) ale Facultăţii de Geologie şi Geofizică din cadrul Universităţii din Bucureşti au participat la cercetări de teren pentru descoperirea de noi vestigii privind renumitele „faune cu dinozauri pitici din Transilvania”.

Cercetările au fost realizate sub îndrumarea conf. dr. Zoltán Csiki-Sava şi asist. dr. Ştefan Vasile de la Departamentul de Geologie din cadrul Facultăţii de Geologie şi Geofizică a Universităţii din Bucureşti.
Rezultatele cercetărilor efectuate timp de aproape două săptămâni, în perioada 5 – 16 august, nu s-au lăsat prea mult aşteptate. Participanţii au descoperit şi au recuperat fragmente de fosile de titanosauri (dinozauri de talie mare, ierbivori, patrupezi) şi două noi cuiburi cu ouă de dinozaur, continuând cercetările din anii anteriori ale studenţilor de la Universitatea din Bucureşti.
Cuiburile cu ouă de dinozaur descoperite în zonă sunt expuse şi pot fi văzute la Centrul de Ştiinţă şi Artă al Geoparcului Dinozaurilor Ţara Haţegului din localitatea General Berthelot. Şi tot acolo poate fi admirată şi reconstrucţia unui titanosaur – Magyarosaurus dacus, realizată de celebrul paleoartist canadian Brian Cooley.
Specialiştii spun că fosilele descoperite în această vară urmează să fie preparate, inventariate şi cercetate în laborator, ceea ce ar putea duce la descoperirea de noi informaţii relevante care să reconstituie mediul de viaţă din Cretacic, de pe fosta Insulă a Haţegului. Activităţile vor fi realizate şi cu sprijinul unor studenţi care au luat parte la aceste cercetări în teren. Ei vor continua studiile sub îndrumarea cadrelor didactice în laboratoarele Departamentului de Geologie, inclusiv în vederea elaborării unor lucrări de licenţă sau masterat şi pentru prezentarea de comunicări în cadrul simpozioanelor naţionale studenţeşti de anul viitor.
Cercetările realizate în această vară au fost susţinute de Universitatea din Bucureşti din fondurile alocate Geoparcului Dinozaurilor Ţara Haţegului - Geoparc Internaţional UNESCO, dar şi cu sprijinul DinoParc Râşnov.
De altfel, de aproape 40 de ani, pe teritoriul Geoparcului se desfăşoară astfel de cercetări realizate de cadre didactice şi studenţi de la Universitatea din Bucureşti, în scopul studierii „faunelor cu dinozauri pitici din Transilvania”. Aceste animale, care au trăit acum mai bine de 66 de milioane de ani, sunt unice pe plan mondial datorită taliei mai reduse, aceasta fiind o adaptare la viaţa în spaţiul limitat al unei insule. Numeroase fosile ale acestor specii de animale insulare, inclusiv oase şi ouă de dinozauri, au fost descoperite de-a lungul anilor, adăugându-se treptat colecţiei de Paleontologie a vertebratelor din cadrul Departamentului de Geologie al Facultăţii de Geologie şi Geofizică.

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:

Comentariul tau:

C창t fac 6 ori 9  ?

DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.

Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL.
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX,
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal

_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!

Cataloage promoţionale 2024

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare