12.01.2017,  09:32:34 | 2 comentarii | 648 vizualizari
Firma Edil Sal Prest Petrila / Este plătită pentru colectarea taxei de salubrizare, dar împarte sarcinile cu Taxele şi Impozitele
de Alina PIPAN
Primăria Petrila a încheiat cu Edil Sal Prest un contract pentru serviciile de urmărire şi colectare a taxei de salubrizare în data de 4 ianuarie, atunci când primăria a anunţat populaţia  petrileană că va scumpi taxa pe gunoi din cauza problemelor deja frecvent mediatizate ale transportului şi depozitării deşeurilor în judeţ.
 
Pentru a manageria eficient această componentă administrativă, colectarea şi depozitarea gunoiului nu trebuie doar bine realizată, dar trebuie realizată şi o colectare eficientă a taxelor. Colectarea taxei de gunoi prin intermediul Serviciului de Taxe şi Impozite s-a dovedit a fi cea mai utilă metodă pentru toate administraţiile care au adoptat-o, şi suficientă. La Petrila, Edil va prelua o parte din această responsabilitate a colectării, dar contra cost. Este plătit cu 129.259 lei pentru prestarea acestui serviciu. 
Toate categoriile de taxe de salubrizare se vor putea achita atât la sediul Serviciului Impozite şi Taxe Locale din Petrila, strada Minei, bl.33-parter, cât şi la punctele de lucru ale SC EDIL SAL PREST SA din Petrila, strada Privighetorilor nr.14, respectiv din Lonea de pe strada Ana Colda nr.15, începând cu data de 09.01.2017.
Începând cu anul 2017, taxa de salubrizare va fi plătită după cum urmează:
Persoanele fizice vor plăti 7 lei/ persoană/ lună. Conform datelor publicate pe site-ul primăriei, Petrila avea o populaţie, la 01.07.2016, de 24.954 locuitori, deci ar trebui încasat de la locuitori 174.678 lei. Suma este aproximativă pentru că sunt scutiţi de la taxa de gunoi copii până la doi ani, veteranii de război şi văduvele acestora, persoanele cu handicap grav şi accentuat. 
Pentru persoane juridice taxa este de 80 lei/mc/deşeu produs.
Pentru deşeurile reziduale: 80 lei/mc de deşeu rezidual colectat de la persoanele fizice şi/sau juridice. Deşeurile reziduale reprezintă orice deşeu care nu a putut fi colectat nici la deşeuri reciclabile şi nici la deşeuri biodegradabile. Aici ar fi de fapt nevoie de contractarea unei firme specializate pentru urmărirea şi colectarea taxelor, pentru că în definitiv cele mai multe persoane fizice sau juridice depozitează aceste deşeuri fără noimă, lângă containere (mobilă, reziduuri din construcţii, utilaje vechi etc.), fără a fi taxate. 
Taxa de salubrizare se datorează anual cu termen de plată în două rate egale, astfel: 30 iunie, pentru lunile: ianuarie-iunie; 30 noiembrie, pentru lunile: iulie-decembrie.

Comentarii articol (2 )

#1 Eco15.01.2017,  19:54:03
In vreme ce in alte unitati teritorial administrative din Romania ( municipii si orase) plata taxelor si impozitelor se poate face ONLINE, la Petrila ne-am intors in "epoca de piatra" a economiei de piata si platim de la bugetul local servicii de care chiar nu aveam nevoie sa le presteze altcineva decat Biroul de Taxe si Impozite locale. Au externalizat cumva aceasta activitate ? Care ar fi documentul juridic in baza caruia au procedat la asa ceva ? E modificata si organigrama cumva ? Puteau sa introduca platile prin Pay Point si...gata "agitatia".
#2 cetatean18.01.2017,  20:35:55
Primaria plateste prestari servicii catre Edil pentru a se plati gunoiul la impozite si taxe? Oare in teren, la usa cetateanului mai merge cineva, sau toti angajatii asteapta linistiti la birou sa vina batranii la ghiseu? Pentru ce exista sporuri de 600 lei peste salariul de baza la serviciul de impozite, daca cetateanul trebuie sa dea bani si pe maxi taxi?


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 9 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Publicitate
Newsletter