07.02.2017,  22:50:03 | 0 comentarii | 747 vizualizari
Conferinţa de presă a primarului Tiberiu Iacob-Ridzi / Două informări şi răspunsurile la întrebările puse de jurnaliştii prezenţi
de Corneliu BRAN
În afară de subiectul „spitalul de urgenţă” prezentat pe larg în această ediţie a ZVJ, în conferinţa de presă de marţi, Tiberiu Iacob-Ridzi, primarul Petroşaniului, a prezentat două informări despre o acţiune trecută şi una viitoare, apoi a răspuns întrebărilor jurnaliştilor prezenţi.
 
Taxe pe tona de deşeuri menajere
Primarul Petroşaniului a participat luni, 6 februarie, la şedinţa Asociaţiei Municipiilor din România ce a avut loc la Bucureşti. În deschiderea conferinţei de presă de marţi, 7 februarie, edilul a informat presa locală de subiectele dezbătute: „Ieri la Bucureşti a avut loc şedinţa Asociaţiei Municipiilor din România (AMR). A fost o şedinţă la care au fost invitaţi patru miniştri. A fost prezentă doamna Olguţa Vasilescu; doamna Sevil Shaidek n-a putut să participe deoarece a avut o altă întâlnire, dar a trimis un secretar de stat; a mai fost un secretar de stat de la Ministerul Fondurilor Europene şi preşedintele ANAF – Agenţia Naţională a Achiziţiilor Publice. A fost o serie întreagă de discuţii pe care le-am avut acolo şi câteva decizii pe care le-am luat toţi cei prezenţi. Vă informez pe scurt. A fost o chestiune legată de proiectul Codului administrativ, a fost punctul nostru de vedere pe elaborarea acestui cod. De asemenea, a avut loc o discuţie legată de salarizarea personalului din administraţia publică locală. Aici sunt o serie întreagă de lucruri legate de influienţele pe care le are această lege, sau ultimele influenţe asupra bugetelor locale legate de creşterile salariale anunţate. A fost, de asemenea, o discuţie cu domnul de la Ministerul Mediului privind acea taxă de 80 lei/ tona de deşeuri menajere pe care trebuie s-o plătească administraţiile publice începând de la 1 ianuarie 2017. E o discuţie mai largă şi n-o să intru în amănunte. E vorba de un angajament pe care-l are România legat de colectarea selectivă şi de depunerea deşeurilor menajere selectate în gropile ecologice. În anul acesta trebuie să fie o cantitate de 10% selectată din total în ţară, anul viitor - 20% şi tot aşa creşterea, până în 2025 ajungându-se la 100%. Aceşti bani vor fi plătiţi de administraţia locală, dar aici e o discuţie, această taxă nu poate să intre în taxa gunoiului... Mai e un Ordin de ministru care se bate cap în cap cu această reglementare, deci vom vedea ce va mai fi. Am avut ieri discuţii pe acest subiect şi astăzi sunt prezenţi la discuţii în acest sens, la Ministerul Mediului, domnul preşedinte Negoiţă şi cu prim-vicepreşedintele AMR, Falcă. E o problemă importantă, zic eu, deoarece e vorba de bani destul de mulţi. În mare, acesta a fost subiectul discuţiilor de la şedinţa AMR din Capitală”.
 
Farmacie non-stop
„Am avut o discuţie cu preşedintele Colegiului Farmaciştilor din judeţul Hunedoara, doamna Maria Tâlvescu, cu care am stabilit că săptămâna viitoare să avem o discuţie aici la Petroşani. Avem o discuţie cu reprezentanţii tuturor farmaciilor din localitate, astfel încât să existe şi la noi o farmacie deschisă non-stop. Mi se pare mai mult decât necesar acest lucru. Sunt 17 farmacii în acest moment care funcţionează la Petroşani şi niciuna nu este deschisă pe timpul nopţii. Cred că împreună vom găsi soluţii, nu ştiu cum, prin rotaţie – o săptămână fiecare, câteva zile ş.a. – vedem cum. Este important să avem şi pe timpul nopţii o farmacie deschisă în oraş, deoarece, vă spun, există situaţii limită şi pe timpul nopţii, în care cetăţeanul trebuie să poată să-şi cumpere medicamente”.
 
Despre şoseaua de centură a Petroşaniului
„Am avut o discuţie pe acest subiect cu domnul Mircea Bobora, preşedintele consiliului judeţean, şi mi-a promis că vom primi bani pentru acest drum. Am şi făcut ieri şi solicitarea către dumnealor, dar joi vom avea din nou o discuţie la Deva şi pe acest subiect. Promisiunea este că ne vor ajuta. Noi am solicitat 2,4 milioane lei, iar costul total al acelei lucrări ar fi undeva la aproximativ 4 milioane lei. Am făcut demersurile, am făcut studiul şi am plătit, acum rămâne să vedem cu cât ne vor ajuta cei de la consiliul judeţean”.
 
Despre staţiunea Parâng
„Da, am văzut că cei din Straja au primit bani pentru masterplan. Ni s-a cerut o solicitare din partea noastră, noi am transmis-o, vom vedea. Deocamdată noi nu am primit nimic. Dar oricum noi vom face lucrări de investiţii în continuare în Parâng, pentru că vom avea nişte sume care vor putea fi folosite acolo în investiţii. Anul acesta vrem să facem TS 4, care costă în jur de 7 milioane de euro, dar noi suntem condiţionaţi pe de-o parte de litigiul cu Romsilva, dar pe de altă parte anul acesta vrem să finalizăm cu banii pe care-i avem la dispoziţie ceea ce înseamnă utilităţile la spaţiile tehnice de la bazinul de apă şi vrem să cumpărăm o bandă sau două pentru copii şi începători. Banii aceştia vor proveni din TVA-ul care se întoarce la noi. Legat de canalizarea din Parâng, nu putem face cu Apa Serv pe etapa a II-a a proiectului integrat cum s-a făcut proiectul din Straja. Am încercat acest lucru dar ni s-a comunicat că proiectul n-ar fi fost eligibil ca zonă să facem canalizarea acolo, ţinând cont că sunt mai puţine cabane decât în Straja şi alte chestiuni de genul acesta ce ţin de aglomerarea urbană. Dar asta vă pot spune mai mult cei de la Apa Serv. Noi am încercat de vreo doi ani această chestiune, dar nu am reuşit, după cum v-am spus”.
 
Despre bugetul din 2017 şi cheltuieli
„Niciodată la Petroşani noi n-am cheltuit mai mult decât am avut. Ne-am întins cât am avut plapuma şi din această cauză noi n-am avut nici arierate, nici datorii către terţi şi aşa mai departe”. 
 
Despre zona inundabilă 
„Aici am discutat deja şi acei bani care sunt din profitul pe care cei de la Apa Serv l-au făcut şi ne revin nouă, Petroşaniului, e vorba de vreo 240.000 de lei, care vor fi folosiţi pentru studiu, proiectare şi lucrare în acea zonă din Aeroport”.
 
Despre termoficarea centralizată
„În acest moment termoficarea merge bine, în perspectivă nu ştiu cum va fi fiindcă noi suntem legaţi de ceea ce se întâmplă la CEH. Însă repet ceea ce v-am spus şi în celelalte întâlniri: am comandat un studiu. În urma acestui studiu, făcut de o firmă specializată  şi care va fi gata undeva în luna martie, vom intra în dezbatere publică cu acesta şi cu o altă dezbatere în consiliul local să vedem ce spune acest studiu ca soluţii şi ca perspectivă legată de încălzirea centralizată în municipiul Petroşani”.
 
Despre achiziţionarea unei alarme electronice
„O vom achiziţiona anul acesta. De fapt, e vorba de un sistem de alarmare electronică cu staţie meteo, de care e nevoie fiindcă este foarte necesar să avem la Petroşani datele meteo în timp real şi să putem atenţiona la timp populaţia. Eu zic că e necesar acest sistem, chiar dacă la evenimente de genul ăsta pro­vo­cate de natură n-ai cum să faci foarte multe înainte de un dezastru”.

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 4 ori 4  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Publicitate
Newsletter