20.03.2017,  20:44:55 | 0 comentarii | 499 vizualizari GALERIE:     FOTO    
De la Sorin Creţu, şeful pieţelor din Petroşani, / Ultimele noutăţi de la şedinţa Asociaţiei Administraţiilor de Pieţe din România
de Corneliu BRAN
Intrarea de anul trecut a Administraţiei Pieţelor Petroşani din cadrul Primăriei municipiului Petroşani  în Asociaţia Administraţiilor de Pieţe din România (A.A.P.R.) deschide în acest moment viziunea a ceea ce înseamnă managementul şi partea de marketing ce ţin de cea mai mare piaţă agroalimentară din Valea Jiului: Piaţa Centrală Petroşani. 
 
Marketingul profesionist - esenţial pentru atragerea de noi clienţi 
Nu spunem noi ideea de mai sus, ci o susţine chiar Sorin Creţu, recent întors de la Sibiu, unde săptămâna trecută a avut loc una din şedinţele trimestriale ale acestei asociaţii cu caracter naţional. Au fost prezenţi, printre mulţi alţi invitaţi, consilierul ministrului Agriculturii, Ionuţ George Diaconeasa, şi preşedintele Asociaţiei Comunelor din România, Emil Drăghici. Conducerea A.A.P.R. a participat şi ea, în frunte cu preşedintele proaspăt reales pentru un mandat de patru ani, Teodor Birt, iar în sală au mai fost prezenţi alte câteva zeci de şefi de pieţe din sistemul public sau privat din România.
„Şedinţa a pus pe tapet mai multe chestiuni legate de pieţele noastre, fie ele private sau în subordinea primăriilor. Un punct esenţial, mult discutat, a ţinut de reatragerea clienţilor spre pieţe, dându-se mai multe soluţii în acest sens, ce ţin de partea de marketing, printr-o publicitate mai acerbă şi mai profesionist făcută. Apoi, o altă soluţie de atragere a clienţilor ar fi o varietate mai mare de oferte şi o calitate mai bună a mărfurilor, raportat şi la preţ, dar asta ţine foarte mult şi de producători. În privinţa condiţiilor din pieţele noastre, şi aici s-a pus problema, în sensul că pentru a atrage clienţi câţi mai mulţi trebuie, în primul rând, să atragi producători şi comercianţi, creându-le acestora condiţii cât mai bune de depozitare şi prezentare mărfuri şi produse şi asigurarea tuturor utilităţilor şi condiţiilor pentru oameni, inclusiv pentru clienţii care vin să cumpere. Toate acestea sunt un tot unitar care poate duce la creşterea numărului de clienţi în pieţele agroalimentare, cum e cazul nostru, dar şi în toate pieţele, gen piaţă industrială sau târguri de animale”, ne-a declarat Sorin Creţu.
 
Noutăţi privind metodele de plată în pieţe şi pentru siguranţa mărfurilor şi produselor expuse
Referitor la ultimele noutăţi în pieţele agroalimentare româneşti, asociaţia pune la cale în acest an două proiecte pilot, menite să experimenteze dacă dau randament în timp, iar apoi să se încerce implementarea în toate pieţele. „Este vorba de un proiect pilot care vizează plata cu cardul şi la piaţă. Se va experimenta acest lucru în piaţa din sectorul 2 din Capitală, Bucur-Obor. Dacă producătorii şi clienţii vor îmbrăţişa această formă de plată, se va trece şi la alte pieţe, încet, încet, astfel încât într-o perioadă de timp acest lucru să poată fi implementat în pieţele din toată ţara, deci şi la Petroşani. Un al doilea proiect pilot vizează, de fapt, o lampă cu radiaţii ultraviolete, firma Biocomp o produce şi o comercializează, această lampă având rolul de a dezinfecta pe un anumit perimetru – în funcţie de puterea lămpii – aerul şi suprafeţele folosite în pieţe (vitrine, tejghele etc.) de anumite bacterii care provoacă mucegaiul, E-coli, Salmonella etc. Cred că o astfel de lampă e utilă chiar şi în casele noastre, sau în magazine de produse alimentare. Din câte am înţeles, costul unei astfel de lămpi nici nu e foarte mare, undeva la 800-900 lei, dar are pe un anumit perimetru un randament fantastic. Din ce s-a spus la şedinţă, am înţeles că în Uniunea Europeană această metodă a fost deja demult implementată, mai ales în ţările puternic dezvoltate. La noi se va începe proiectul pilot cu piaţa mare din municipiul Iaşi, iar dacă, într-adevăr, totul va decurge bine, firma respectivă va fi solicitată în timp şi de administraţiile pieţelor din ţară. Vă spun sincer că dacă aşa este cum s-a spus, şi la Iaşi se demonstrează utilitatea acestor lămpi speciale, mă voi gândi să cumpărăm acest tip de lămpi şi pentru piaţa noastră”, a mai menţionat Sorin Creţu.
 
Spaţiu mai mult în pieţe pentru tarabele producătorilor agricoli
În altă ordine de idei, Sorin Creţu a mai subliniat că se urmăreşte de către asociaţie punerea în aplicare a unui spaţiu de minim 40% din suprafaţa fiecărei pieţe, pentru tarabele destinate producătorilor agricoli. „Ei ar trebui să fie ponderea principală în fiecare piaţă, şi nu speculanţii şi producătorii agricoli falşi, care nu fac altceva decât să crească preţul produselor prin adaosul practicat, de multe ori peste limita bunului-simţ. Cert este că s-a stabilit ca intermediarii, deci cei care iau ieftin de la producători şi vând scump clienţilor, să fie verificaţi începând din această primăvară mai puternic de către reprezentanţii Ministerului Agriculturii, de cei de la inspecţia agricolă şi Poliţia Economică, deoarece nu se poate ca pe acte să deţină mulţi dintre ei 0,2-0,3 hectare şi să fie apoi în stare să vândă tot anul produse agricole, chiar şi produse care nu se cultivă în zonele de unde vin respectivii”, a mai adăugat Sorin Creţu.
 
Stârpirea înşelăciunilor
În fine, ca o ultimă informaţie de ceea ce s-a discutat la şedinţa de săptămâna trecută, de la şeful pieţelor din Petroşani (acelaşi om energic, cum am mai scris şi altădată şi cum îl ştie întreaga comunitate) am înţeles că s-a stabilit, împreună cu consilierul ministrului Agriculturii, să se înăsprească amenzile pentru aceste înşelăciuni legate de produsele agricole şi falşii producători, dar şi de etichetarea produselor pentru eliminarea tuturor celor care păcălesc clienţii – de câte ori nu scria, de exemplu, roşii româneşti pe o etichetă şi de fapt ele erau aduse din Italia... zeci de exemple în acest sens se pot da zilnic!
Reprezentantul Ministerului Agriculturii prezent la şedinţa de la Sibiu a asigurat că toate aceste modificări şi reglementări, precum şi majorarea amenzilor se va face modificându-se Legea 145/2014, cunoscută şi sub denumirea de „Legea Pieţelor”.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 3 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Publicitate
Newsletter