13.06.2017,  12:26:53 | 3 comentarii | 3603 vizualizari GALERIE:     FOTO    
Incompetenţă la cel mai înalt nivel. / Lucrările la DN 7A, stopate de peste un an de zile! Solicităm destituirea în regim de urgenţă a conducerii CNAIR
Articole de acelasi autor
de Cătălin DOCEA

În ciuda promisiunilor populiste ale politicienilor, parlamentari ori şefi ai Consiliului Judeţean, lucrările la drumul care face legătura Văii Jiului cu Transalpina şi judeţele Vâlcea şi Alba, DN 7A, sunt stopate de un an de zile. Ultimele lucrări s-au executat în mandatul trecut (2012 - 2016), în urma intervenţiilor la nivel guvernamental ale fostului primar al oraşului Petrila, Ilie Păducel. De atunci, linişte, nervi şi pace.

 

Cauza opririi lucrărilor este viitura din 2014, care a determinat necesitatea de actualizare efectivă a proiectului tehnic. Mai exact, ca efect al trecerii apelor, pe traseul drumului (aproximativ 18 km, situaţi integral pe teritoriul judeţului Hunedoara) sunt necesare o serie de lucrări suplimentare. De mai mult de un an de zile, spun surse administrative, proiectul actualizat zace spre aprobare în birourile ministerului de resort. Tot de pe atunci, în teren nu se mai lucrează efectiv mai nimic. Nu se poate lucra pentru că proiectul vechi nu mai este de actualitate, iar cel nou, actualizat, nu este aprobat.

Culmea incompetenţei administrative este că lucrarea, care ar fi trebuit să se încheie anul acesta, stă pe loc deşi au existat fondurile guvernamentale (alocările bugetare) necesare atât în 2016 cât şi în 2017. Banii există, Valea Jiului are nevoie de acest drum, dar tăietorii de frunze la câini din ministerul de resort nu sunt în stare să avizeze documentaţia necesară continuării lucrărilor. Grav este că, în această importantă chestiune, atât actuala conducere a Consiliului Judeţean Hunedoara, cât şi parlamentarii din zonă stau cu mâinile în sân. Au trecut alegerile şi, cocoţaţi în funcţii fiind, pe împricinaţi îi doare la balalaică.

Este nevoie, în mod cert, de voinţă guvernamentală pentru deblocarea acestei situaţii. Drumul, care ar facilita accesul turistic şi comercial spre Valea Jiului din judeţe limitrofe Hunedoarei, nu va răspunde oricum în totalitate necesităţilor reale ale zonei. Este proiectat pentru 11 tone, însă traficul greu (în special transportul de material lemnos) ar avea nevoie de o soluţie tehnică menită să reziste la peste 40 de tone. Dar, decât deloc, ar fi bun şi un drum cu o rezistenţă şi stabilitate inferioară…

O altă cauză a nepăsării cu privire la Valea Jiului şi situaţia acestui drum este şi faptul că, din punct de vedere teritorial, traseul DN 7A este arondat Craiovei, nicidecum Timişoarei. Iar pe cei de la D.R.D.P. Craiova, care oricum nu mişcă un deget în lipsa indicaţiilor de la C.N.A.I.R. ori de la ministerul de resort, îi doar fix la pedală dacă Valea Jiului are sau nu o cale de acces decentă dinspre Transalpina ori judeţele Alba şi Vâlcea. Adică exact acolo unde îi doare şi de faptul că muncitorii angajaţi pentru această lucrare, în majoritate oameni din Valea Jiului, şomează la greu. Vom reveni.



Comentarii articol (3 )

#1 Mara13.06.2017,  16:13:10
DN 66A cand se va temina de asfaltat? Cine are interes sa ne tina saraci in Valea Jiului? Ne pleaca tinerii de aici
#2 Dan13.06.2017,  17:08:04
Degeaba valea jiului a votat tot timpul cu PSD , sunt la guvernare iar cetateni vai jiului isi rup masinile pe DN 7A pentru a ajunge spre TRANSALPINA si valea oltului .
#3 Vasile t17.06.2017,  19:28:36
Pprimarii din Valea jiului și parlamentarii nu mișcã un deget pentru DN66A sau DN 7A.sunt ocupați cu orice (din care pică ceva repede)iar pe temen mediu și lung,pauză.Jurca și Buhăescu tot umblă pe la București,dar degeaba.Să ia cursuri contra cost de la Dl.Păducel!...


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 3 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Publicitate
Newsletter