17.08.2017,  21:52:47 | 2 comentarii | 1314 vizualizari
Guvernul Tudose, / Bani pentru Parâng
de Corneliu BRAN

De la primarul Tiberiu Iacob-Ridzi aflăm o veste bună. Guvernanţii au alocat şi anul acesta bani la proiectul ce vizează domeniul schiabil din Parâng, pentru utilaje. În momentul de faţă, la 6 ani de la startul acestuia, circa 20% din proiectul integrat pentru Parâng este finanţat. 

Pe de altă parte, procesul primăriei cu cei de la Romsilva întârzie cam de vreo doi ani dezvoltarea staţiunii Parâng spre zona de nord, acolo unde telescaunul TS4 poate fi esenţial pentru dezvoltarea turismului de vară şi, mai ales, pentru mărirea capacităţii şi calităţii pârtiilor şi a numărului de schiori. În plus, proiectul vizează spre finalul lui şi mult aşteptata te­le­gon­dolă, cu plecare din zona urbană, care ar crea din start un plus de imagine Petroşaniului şi Parângului în vederea atragerii de turişti în toate anotimpurile şi a creării unui turism modern şi apreciat.
„Deocamdată am primit şi anul acesta bani pentru utilaje. Suntem în acel litigiu cu Romsilva şi de aceea nu putem să ne dezvoltăm cu pârtiile pe partea de nord a masivului. Anul viitor vom încheia procesul. Dacă vom câştiga atunci lucrurile sunt mult mai simple. Să sperăm că vom rezolva acel litigiu şi cu siguranţă proiectul va fi finanţat. Dacă nu vom câştiga procesul, atunci cu siguranţă vom căuta alte soluţii. Dar vreau să subliniez că actualul ministru de resort ne-a alocat bani pentru Parâng anul acesta, ceea ce înseamnă că proiectul continuă chiar dacă nu cum era planificat la startul lui. Pe de altă parte, eu cred că ar fi foarte important să aloce guvernul actual bani pentru reparaţia drumului de la Voineasa, Defileul Jiului şi mai cu seamă la drumul Băile Herculane-Câmpu lui Neag (Uricani). Aşa cum am mai spus în repetate rânduri, eu cred că deschiderea Văii Jiului prin cele două drumuri modernizate, DN 7A din partea de est şi DN 66A din partea de vest, ar fi cel mai important lucru pentru o zonă turistică, în condiţiile în care mineritul şi-a restrâns serios activitatea. Pe de altă parte, deschiderea drumului din vestul Văii Jiului ar însemna şi noi oportunităţi de dezvoltare economică şi de transport, o atragere mai mare a turiştilor, legături mai directe cu zona Banatului şi cu vestul ţării. Dar să vedem, poate, cine ştie, în bugetul de anul viitor vor figura şi bani pentru acest drum”, a declarat, pentru ZVJ, primarul Tiberiu Iacob-Ridzi.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (2 )

#1 Dan18.08.2017,  07:55:11
Mineritul se inchide iar saracia se adanceste in valea jiului , lucrarile de modernizare la drumul DN 7A spre Voineasa se amana de la an la an sub diferite motive asa cum sa intamplat si cu drumul spre Herculane sau drumul judetean din Parang sau amanarile de modernizare a Gari Petrosani , .......
#2 Gigi18.08.2017,  13:19:23
Tiberiu Iacob-Ridzi: "deschiderea drumului din vestul Văii Jiului ar însemna ...legături mai directe cu zona Banatului şi cu vestul ţării". Sunt curios daca s-a uitat pe harta inainte de a face aceasta afirmatie? De ce? Pentru ca si daca va fi facut, tot va fi mai scurt drumul vechi-existent din vestul tarii pana in Valea Jiului. Luam Lupeniul ca reper sa fim echilibrati in calcule. Exemple: 1. Resita -> Lupeni 179km pe Hateg si 237km!!!!! pe valea Cernei pe drumul nou. 2. Timisoara -> Lupeni 242km pe Hateg si 309km!!! pe Valea Cernei. 3. Singura destinatie care ar avea un mic avantaj este Orsova: 142km pe Valea Cernei vs. 177 pe Tg. Jiu - adica cu 19% mai scurt, avantaj care in realitate este anulat de numarul de curbe de pe traseul pe Valea Cernei. Dar chiar si asa, stim pe cineva din Orsova care vrea sa vina la Lupeni? 4. Diferenta de distanta Herculane -> Lupeni este aceeasi ca si in cazul Orsovei (35km). Pentru cei care n-ati mai fost de mult la Herculane, zona are probleme la fel de mari ca si Valea Jiului. Legatura adevarata a Vaii Jiului cu vestul (Romaniei si Europei) se face prin autostrada de la Simeria, nu pe drumuri inguste pline de curbe!!! In conculzie, drumul spre Herculane este o bataie de joc fata de natura si fata de banii contribuabililor, fara un avantaj economic real. Pe parte turistica, Vaii Jiului nu caile de acces ii lipsesc. Ii lipsesc doar conducatori si investitori cu viziune care sa faca atractiv turismul si economia Vaii Jiului. Daca acestea se rezolva, turistii si alti investitori vor gasi o cale sa ajunga in Valea Jiului... nu vor ramane blocati la Herculane.


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 10 ori 3  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *








* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter