28.09.2017,  14:43:11 | 0 comentarii | 692 vizualizari
La trei luni de la ultima actualizare, se cere din nou aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru DN 7 Gelmar-Ilia
de Alina PIPAN

Ițele birocratice încurcă extrem demersurile CJ Hunedoara derula efectiv lucrări de modernizare a infrastructurii. Cumva, toate marile proiecte infrastructurale se împotmolesc, iar la fiecare trântă luată CJH se ridică, se scutură, și pornește mai departe tot cu șireturile legate.

Modernizarea DN7 Gelmar-Ilia și Hunedoara-Călan sunt două dintre proiectele infrastructurale cu finanțare POR pe care ni le dorim începute. Finanțările pentru aceste două proiecte există prin POR. Valoarea investiției depășește finanțarea POR, dar este firesc ca județul să aloce și el o parte din bani pentru investiție. Problema este că pentru DN 7 Gelmar-Ilia nu reușim să depunem documentele pentru a primi efectiv finanțarea. Am ratat prima sesiune de depunere a documentației, acum suntem la a doua sesiune. Pentru a doua sesiune s-a cerut la ședința din mai actualizarea indicatorilor tehnico-economici în urma adresei depusă de SC Road Construct, care anunța schimbarea cotei TVA.

Însă sunt și alte instituții care cer actualizarea proiectului. Acum CJH trebuie să ia în considerare hotărârea Consiliului pentru Dezvoltare Regională nr.6/26.09.2016 privind aprobarea listelor actualizate cu propuneri de trasee de drum județean prioritare la nivel regional pentru obținerea finanțării POR 2014–2020. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere București are trei adrese depuse vizavi de acest proiect în noiembrie 2016, aprilie și mai 2017, iar Compania Națională de Investiții – Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a venit și ea cu două adrese, tot pentru modificarea proiectului, în luna aprilie a acestui an. Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ S.A. – Regionala de Căi Ferate Timișoara și cea din București au depus și ele 3 adrese.

Acum modificarea indicatorilor tehnico-economici vine după ce Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest a ieşit cu o scrisoarea de clarificări pentru acest proiect emisă în 29 august, o scrisoare pentru finalizarea etapei de evaluare tehnică și financiară din 14 iulie precum și o scrisoarea pentru demararea etapei precontractuale, în care se cereau clarificări, emisă în 22 septembrie, vizând proiectul titlul „Modernizare Culoar Trafic Mureş Nord:DN7 (Gelmar)-Geoagiu Băi-Bobâlna-Rapoltu Mare-Uroi-Chimindia-Hărău-Bârsău-Şoimuş-Brănişca-DN7 (Ilia)”.

După up-datările pe care Consiliul Județean Hunedoara a fost nevoit să le realizeze, iată că în ședința de astăzi s-a cerut din nou votul consilierilor județeni pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Dacă acum totul este clarificat în documente, este posibil chiar să primim finanțarea pentru acest drum, care are termen de realizare de 36 de luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, dar în fapt finanțarea este repartizată pe 5 ani.

Beneficiile sunt mari, și privesc oricare colț al județului, pentru că lumea circulă, și tot omul, tot transportatorul, vrea să circule pe drumuri reabilitate. Proiectul de modernizare a Culoarului Trafic Mureş Nord, din care face parte și acest tronson, se referă la lucrări necesare pentru modernizarea / reabilitarea următoarelor drumuri:

 DJ 706A: Ilia - Brănişca (DN76) – Băița – Ormindea - DN76, tronsonul Ilia-Bejan (DN 76)

 DJ 761: Şoimuş – Bârsău - Certeju de Sus – Săcărâmb - Geoagiu Băi, tronsonul Şoimuş (DN 76)- Bârsău (intersecţia cu DJ107A)

 DJ 107A: limita judeţ Alba – Homorod – Geoagiu – Bobâlna - Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău - Bârsău, tronsonul limită judeţ Alba - Bârsău (intersecție cu DJ 761)

 DJ 705: DN 7- Geoagiu – Balşa - Almaşu Mic de Munte - limită Judeţ Alba, tronsonul DN7 – Geoagiu - intersecţia cu DJ 705H

 DJ 705H: DJ 705 (km 8+800) - Geoagiu Băi, tronsonul intersecţie DJ705 - Geoagiu Băi (sens giratoriu)

Pachetul de proiecte propus pentru a dezvolta “Culoarul Mureşului” are scopul de a întări relaţia între aşezările dezvoltate în lungul râului Mureş care străbate judeţul Hunedoara pe direcţia est-vest, valorificarea Mureșului ca axă turistică. Modernizarea drumurilor judeţene care formează acest culoar va creşte accesibilitatea aşezărilor din lungul Mureşului, respectiv accesul spre Deva – Hunedoara – Simeria - Călan sau în oraşul Geoagiu.

Valoarea totală a investiției este de 161.419.454,97 lei (inclusiv TVA). Eșalonarea investiției se face astfel: anul 0: 654.117,19 lei; anul I: 3.869.718,92 lei; anul II: 495.117.882,7lei; anul III 549.300.155 lei ; anul IV 527.772.110,5 lei. Durata de realizare este de 36 de luni de la data emiterii ordinului de începere al lucrării, iar primele luni vizează realizarea proiectării și obținerea autorizațiilor.

 

 

 


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 3 ori 5  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Publicitate
Newsletter