14.11.2017,  19:00:50 | 0 comentarii | 457 vizualizari GALERIE:     FOTO    
Gara din Petroşani / Începe să reintre într-o relativă normalitate
de Corneliu BRAN

Prima chestiune pe care am dorit să o vedem la gara au fost peroanele.

După vreo patru luni de lucru la ele, evident, tipic românesc, cu foarte multe întreruperi din diverse motive, ştiute doar de firma care lucrează la ele şi de mai marii de la regională care, şi mai evident, au luat demult poziţia mutului în relaţia cu presa. Peronul de la linia trei arată bine spre binişor, asfaltul nefiind denivelat. Cum ai dedus asta, se vor întreba mulţi? Simplu, fiind după o ploaie sănătoasă, acolo unde au rămas denivelări la asfaltul turnat recent, probabil din cauză că n-a fost bine tasat şi executat, s-a adunat apă, bălţi mai mari sau mai mici. Pe acest peron nu există aşa ceva. În schimb, pe peronul de la linia doi, existau în mai multe locuri bălţi, unele chiar serioase.
Dar cea mai mare adunătură de bălţi o puteai întâlni la peronul central, pe bucata turnată (cam pe lungimea unei jumătăţi, cealaltă jumătate de peron nefiind deocamdată asfaltată (până în ziua respectivă cel puţin). Se vede cu ochiul liber şi e evident că acel covor asfaltic turnat are multe lacune şi mai trebuie lucrat până să fie totul aşa cum trebuie. Am aflat că cei de la Regionala Timişoara au atras atenţia firmei care execută lucrările şi treaba asta va fi remediată. Să sperăm.
Am mai aflat şi că în interiorul corpului vechi al clădirii muncitorii s-au apucat de ceva vreme de lucrările de izolaţie interioară şi că la anul vor face şi lucrări exterioare, clădirea scăpând în sfârşit de acea folie de protecţie verde, după ani şi ani de când acoperă clădirea. Era şi timpul, în condiţiile în care acel material de protecţie dădea forme de uzură accentuată, dând şi un aspect urât clădirii, spre mirarea călătorilor. 
Veşti interesante, dar pentru care nu băgăm mâna-n foc că aşa ar sta lucrurile, până nu vedem, vin şi dinspre intrarea în gară din zona taxiurilor, din spate. Am aflat că cei de la regională s-au hotărât într-un final să repare şi acea zonă, să o asfalteze precum au făcut cu peroanele. Era timpul, că toate ca toate, dar omul când intră-n gară sau când iese se sperie ce vede pe-acolo, să nu mai spunem de acele crăpături şi găuri care îţi pot face o entorsă liniştit dacă nu eşti atent şi mai ai şi bagaje-n mână. Să nu mai spunem câte femei îi blagoslovesc pe mai marii gării şi ai regionalei când îşi rup tocul la pantofi pe-acolo. 
O ultimă veste bună este că s-a tras o conductă secundară de gaz pentru gară, lucrarea fiind deja finalizată, urmând ca pe viitor să se facă branşarea la reţea, asta şi în funcţie de E-ON Gaz. Ceea ce înseamnă că toate clădirile se vor putea racorda uşor şi repede la reţeaua principală de gaz recent instalată în Cartierul Colonie, printr-o iniţiativă a primăriei. În apropiere mai sunt şi case, precum şi un local unde se fac nunţi, astfel că toată zona va beneficia şi de această utilitate. Iar dacă vorbim de gară, odată cu finalizarea lucrărilor la corpul principal, în sala de aşteptare călătorii vor scăpa de frig în anotimpul rece. La fel şi clădirile unde sunt birourile administrative şi clădirea ce adăposteşte acul casele de bilete.
Dacă vor rezolva toate acestea de mai sus şi toaletele, despre care încă nu se ştie şi nu se spune nimic, atunci vom putea avea şi la Petroşani o poartă de intrare cel puţin de nota 8. Faţă de nota 2 cu indulgenţă e un salt, iar loc de mai bine mai ar fi destul, dar e bine măcar şi atât, anul 2018 putând fi anul intrării în normalitate şi la acest obiectiv. Să sperăm că măcar până de sărbători cu peroanele şi cu intrarea în gară (şi eventual mai multă lumină seara la acei stâlpi de iluminat, nu lămpi şi becuri chioare cum sunt acum!) nu vor mai fi probleme, astfel că cei care circulă cu trenul să nu se mai sperie când ajung în Gara Petroşani.



Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 3 ori 4  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Publicitate
Newsletter