13.12.2017,  19:20:53 | 1 comentariu | 579 vizualizari
Prea mult entuziasm în jurul acestei „Green Line”
de Gheorghe OLTEANU

Chestiunea cu transportul verde nu-i nouă. Ne-a fost vânturată de vreo trei, dacă nu chiar patru, ani încoace. Eu vorbesc de spre Vulcan, dar problema a fost discutată în toate consiliile locale din Valea Jiului. Dacă era să fie luată în serios încă de la început, mai mult ca sigur că ceva-ceva din ea s-ar fi putut deja materializa.

Mă refer,
pentru cei care nu au făcut legătura, la atât de lăudata „Linie Verde” de autobuze electrice care să unească cele două localităţi din extremităţile Văii noastre, Uricani şi Petrila, parcurând, fireşte, Lupeniul, Vulcanul, Aninoasa şi Petroşaniul. Am zis şi o repet. Se discută despre subiectul acesta de câţiva ani buni. Dacă, la început, s-a lansat ideea construirii unei linii de tramvai sau de troleibuz, aceasta a căzut repede. Se pare că din cauza costurilor ridicate. S-a făcut linişte, după care pe cineva l-a dus mintea la autobuzele electrice. Din prima clipă Consiliul Judeţean Hunedoara a fost naşul mare în parcursul necesar materializării acestui gen de transport ecologic, aşa că a fost nevoie ca toate consiliile locale din Valea Jiului să facă front comun în jurul celui care dă banii.

A urmat o perioadă
în care s-a auzit sporadic sau mai deloc despre „Green Line”. Se vorbea chiar că instituţia administrativă judeţeană şi-ar fi îndepărtat consiliile locale de la generosul ei sân umflat cu bani. După care „Linia verde” a fost adusă din nou în prim-plan. În şedinţa extraordinară de săptămâna trecută, consiliul local vulcănean a aprobat un document din multitudinea celor care trebuie parcurse, pentru ca autobuzele electrice să fie văzute circulând şi în Valea Jiului. A fost nevoie de „aprobarea Notei conceptuale şi a Temei de proiectare pentru investiţia <>”. Nu se ştie ce va fi şi ce va mai trebui aprobat de acum încolo. Ştiu, însă, că administraţia publică locală vulcăneană este foarte mândră de rolul pe care-l va avea odată ce proiectul va deveni realitate.

Asta, pentru că
Vulcanul va fi buricul, ca să zic aşa, liniei ăsteia verzi. În imensa clădire a fostului IPSRUEEM din Colonia de Jos va fi amenajat depoul autobuzelor. Aici vor fi garate pe timp de noapte şi tot aici li se vor face reparaţiile necesare. Sună foarte frumos, numai că, deocamdată, hala imensă de lângă fosta fabrică de stâlpi hidraulici stă mai să cadă. Nici vorbă să se vadă vreo mişcare, în vederea reparării ei. Apoi, nici drumul până la ea, nu-i în stare mai bună. Asta, deşi de doi ani se tot vorbeşte despre repararea şi asfaltarea lui. În plus, pe lângă vocile care sunt de acord cu proiectul, se aud şi altele care cred că materializarea lui va fi un fiasco. Să le auzim de mai aproape pe fiecare.

Pentru ca transportul
cu autobuze electrice să fie eficient trebuie să existe personalul necesar. Şoferi, mecanici auto, controlori, dispeceri etc. Primele categorii profesionale sunt tot mai greu de găsit. Este greu de crezut că un şofer cu experienţă se va angaja la „LG” pe un salariu care, precis, nu-i va fi surâde. Apoi, atelierele auto service caută în disperare mecanici auto. S-a ajuns până acolo, încât, în marile oraşe, service-urile îi iau pe copii de pe băncile şcolii, le dau bani, le asigură cursurile de calificare, iar după amiaza îi lasă să lucreze în atelier, ca să prindă bine meseria. Zicea bine primarul. Şi la colegiu tehnic vulcănean avem o clasă de mecanici auto. Dar tare mi-e că, după absolvire, băieţii se vor orienta spre locuri de muncă care să le asigure un salariu gras. Dar, pe lângă toate astea, mai există şi o altă problemă. Este cea legată de eficienţa pe care o va avea transportul în comun efectuat cu autobuze electrice.

Indiscutabil
că, până la urmă, se va ţine seama şi de acest aspect. N-aş crede că mahării de la judeţ vor finanţa la nesfârşit o activitate care, în anumite perioade, va merge şi pe minus. Numărul locuitorilor oraşelor de la noi este tot mai mic. În general, tot mai mulţi oameni merg cu maşinile personale, ca să ajungă unde vor. În microbuze, numeroase şi ele, nu mai e rupere, cum era cu ani în urmă, iar taximetriştii aşteaptă destul de mult, ca să-şi umple maşinile. Sunt porţiuni de drum în care autobuzele electrice abia se vor târâi, lucru care nu va fi pe placul celor care vor să ajungă mai repede unde au treabă. Este posibil, totuşi, ca autobuzele electrice să fie agreate de elevii care fac naveta la şi de la Petroşani. Deplasarea cu ele va fi ceva de asemănător celei cu trenul. Pe care – amintiţi-vă!- o făceau, cu zeci de ani în urmă, elevii industrialului din Petroşani.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (1 )

#1 Camelia13.12.2017,  21:30:21
Au consumat bureti cei care sustin acest project????


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 7  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *








* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter