14.01.2018,  12:02:00 | 2 comentarii | 406 vizualizari
În 2015 primarul Ile dădea zor cu staţiile de autobuz pentru Green Line, în 2018 abia se formulează cererea de finanţare
de Alina PIPAN

Primarul vulcănean Gheorghe Ile este convins că proiectul „Green Line” este unul nu doar realizabil, ci și sustenabil.

Tocmai de aceea Ile a încheiat la începutul lunii ianua­rie un contract de consultanță în valoare de 65.000 lei, pentru documentația de finanțare ce va fi depusă în vederea atragerii fondurilor europene pentru realizarea acestui proiect. Dacă ignorăm părerea lui Mircea Bobora, șeful Consiliului Județean Hunedoara, primarul vulcănean e singurul care crede cu tărie în acest proiect. De ce ignorăm părerea acestuia? Pentru că CJ Hunedoara va plăti cel mai puțin pentru acest proiect. Însă administrațiile locale din Valea Jiului vor plăti la nesfârșit. Cu toate că este un proiect inițiat de Consiliul Județean Hunedoara, după ce va fi implementat va fi trecut în administrarea ADI local, la care au aderat toate primăriile din Valea Jiului.  
După ce a realizat cam ce ar fi însemnat cheltuielile pentru întreținerea acestui sistem de transport, fosta conducere a Consiliului Județean Hunedoara a lăsat în plan secund acest proiect. Ar fi implementat totuși proiectul, dar fără componenta de transport. Sună ridicol, însă Green Line-ul nu se rezumă doar la achiziția de autobuze care să transporte pasageri, ci la modernizarea infrastructurii rutiere. Or, prin acest tip de finanțare, în Valea Jiului ar fi putut fi construită prima pistă pentru bicicliști care să străbată Valea Jiului, de la Uricani la Petrila, ar fi putut fi realizat un depou, ar fi putut fi modernizate stațiile de maxi-taxi, create stații noi, sau reabilitate structuri rutiere. Astfel, ar fi fost eliminată cheltuiala nesustenabilă. Bineînțeles, vorbim doar despre variante luate în discuție, pentru a elimina riscul ca acest proiect să devină o gaură pentru bugetele locale.
Primarul Gheorghe Ile s-a apucat însă din 2015 să facă stații noi, în așteptarea mult anunțatului Green Line, fără să știe exact ce presupune implementarea acestui tip de proiect care își propune protejarea mediului. Nici în acest moment Gheorghhe Ile nu bănuiește ce înseamnă susținerea greenline-ului. Dar, în schimb, a lungit pe hârtie traseul acestei linii, pentru că își dorește ca autobuzul electric să ajungă prin cât mai multe zone ale  Vulcanului, inclusiv în Colonie, unde ar trebui să fie depoul și unde ar trebui realizată și o stație nouă. Să nu mai spunem că primarul are impresia că autobuzele noi vor putea sosi în stație și la 15 minute. 
Însă, pentru că vede în acest proiect o mare reușită, primarul a  decis  încheierea unui contract cu Green Business SRL, o firmă din București, pentru elaborarea cererii de finanțare pentru proiectul de transport cu mijloace de transport ecologice. În schimbul a 65.000 lei firma bucureșteană, agreată de multe primării din Vale pentru proiectele de mediu, va oferi servicii de consultanță tehnică și va coordona proiectarea, astfel încât să se asigure concordanța cu cerințele ghidului solicitantului și grilele de evaluare administrativă și tehnico-financiară. Firma de consultanță va trebui să obțină sau să elaboreze documente justificative când va fi nevoie, să întocmească cererea de finanțare, și să rezolve toate clarificările cerute de finanțator. Încheierea contractului s-a făcut cu acordul Consiliului Local Vulcan dat în ședința din decembrie, iar atribuirea acestuia s-a realizat în data de 12 ianuarie. 
În același timp, Primăria Vulcan plătește întocmirea documentațiilor topo-cadastrale de actualizare a datelor imobile, și comasare a 3 parcele de teren cu suprafață totală de 49935 mp. 
Depoul autobuzelor va fi amenajat în imensa clădire a fostului IPSRUEEM din Colonia de Jos, de lângă fosta fabrică de stâlpi hidraulici. Dacă proiectul va primi finanțarea, hala va fi reabilitată și dotată cu bani europeni, iar zidurile vechi vor avea din nou sens.
Cu toate că infrastructural Valea Jiului va avea multe de câștigat după implementarea proiectului, partea dificilă vine cu întreținerea lui. Cel mai probabil, noul sistem de transport va scoate de pe piață firmele de maxi-taxi. Să presupunem că șoferii acestora vor fi preluați de firma locală. Dar salariile atât ale șoferilor, mecanicilor, controlorilor, dispeceri­lor, impozitele, întreținerea autobuzelor, service-ul, alimentarea vor fi suportate din bugetele locale. În plus, o parte din costul transportului va fi, de asemenea, subvenționat din bugetele locale. 



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.


Comentarii articol (2 )

#1 ingrijorat15.01.2018,  14:53:13
Aceasta fantasmagorie repreyinta inca o dovada a miopiei politice . Inttrebati-l pe ille ce insenna GREEN si Line . Va va raspnde cu sute de cuvinte fra noima. Asa este cand cetatenii nevinovati aleg primeri anafabeti.
#2 bateți câmpii16.01.2018,  02:11:03
de parca asta ne mai lipseste, avem bani investiti in telegongola care nu merge, acum alta fantasmagorie, iar acum grin-lain, de parca vulcanu si lupeniu si celelalte orase din vale sunt in crestere de populatie si e neaparat nevoie de asa ceva.dar oricum vorba multora e bine ca se face ceva, amu ca nu se face ce trebe asta e altceva


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 4 ori 3  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!

Publicitate
Newsletter