22.02.2018,  19:45:55 | 0 comentarii | 419 vizualizari
Cu comisarul şef Ovidiu Zaharie / Despre„Retro Mobil Club România”
de Corneliu BRAN

Pasionat de o viaţă de maşinile vechi, comisarul şef Ovidiu Zaharie, comandantul poliţiei Petroşani, este şi preşedintele „Retro Mobil Club România”, filiala Hunedoara. Recent, Zaharie ne-a oferit câteva informaţii interesante.

În doar şase ani: de la 3 membri la 38
Filiala hunedoreană a „Retro Mobil Club România” s-a înfiinţat în urmă cu şase ani. Ovidiu Zaharie a fost unul dintre cei trei membri fondatori. „În prezent, am crescut. De la trei membri, cât aveam la înfiinţare, avem 38. Pentru un astfel de club e o cifră destul de mare, raportat la celelalte judeţe din ţară. În timpul scurs am găsit pasionaţi care s-au alipit nouă, fapt ce nu poate decât să mă bucure. În acest moment, avem un parc auto de vehicule istorice destul de bunicel. Acest lucru s-a văzut anul trecut la Retro Parada Toamnei de la Deva. Locul de desfăşurare a manifestării nu a fost ales deloc întâmplător, ţinând cont că o mare parte din membrii noştri sunt din Deva sau din apropierea reşedinţei de judeţ, respectiv oraşele Călan, Simeria, sau municipiile Hunedoara şi Orăştie”.

Noutăţile anului 2018
Legat de noutăţi, pentru cei interesaţi precum şi pentru cei care doresc să participe la aceste expoziţii de maşini istorice, având ca hobby această pasiune, Ovidiu Zaharie ne-a spus că începând de anul acesta s-a stabilit ca atât parada de toamnă, cât şi cea de primăvară să fie organizate în marile oraşe ale judeţului, prin rotaţie. Astfel, parada de primăvară va avea loc la o săptămână după Sfintele Paşti, la Hunedoara, în apropiere de Castelul Huniazilor, un loc nici că se poate mai nimerit ţinând cont că acest obiectiv istoric are cel mai mare număr de vizitatori anual din judeţ. „Anul trecut am făcut parada automobilelor istorice la Deva, anul acesta marcăm începutul de sezon la Hunedoara, iar în toamnă, în octombrie vom organiza parada la Petroşani, probabil tot în Piaţa Victoriei pe platoul de-acolo”, ne-a declarat interlocutorul nostru.
O altă noutate constă în apariţia numărului de maşini noi. Mai exact, maşini vechi, dar noi în filială. „Pot să vă spun că, de curând, am atestat un Rolls Royce din 1987, foarte valoros, aflat în posesia unui domn de la Orăştie. Mai este un Renault Torpedo din 1921, al unui domn doctor de la Simeria... Am mai cooptat câţiva reprezentanţi, atât anul trecut cât şi anul acesta, care au în lucru câteva maşini frumoase şi valoroase şi care sunt convins că o să facă o figură frumoasă la acţiunea din aprilie de lângă castel. Este vorba de un Cadillac Devil, de un Mercedes Coupe Sport din 1968 şi de altele, maşini rare şi valoroase pe care mulţi, mai ales cei tineri, le pot vedea doar în filmele vechi, sau prin reviste de specialitate, ori în anumite emisiuni specializate, cum este cea de pe Discovery, pe care fireşte că o urmăresc regulat”.
Preşedintele filialei din Hunedoara a „Retro Mobil Club” ne-a mai dezvăluit că este mulţumit de acţiunile frumoase organizate împreună cu colegii săi în 2017 şi speră ca şi anul acesta ele să se reediteze: „Am avut acţiuni frumoase anul trecut, ambele parade, atât cea de primăvară, cât şi cea de toamnă au fost reuşite. Am avut evenimente şi împreună cu Camera de Comerţ şi Industrie. Sper că şi anul acesta vom avea tot cu ei, deoarece avem o colaborare cu această instituţie privind promovarea produselor auto. Au venit mărci de prestigiu şi noi, în paralel, am făcut un arc peste timp, prezentând maşini istorice la aceste acţiuni”.

Renault Torpedo din 1920 – cea mai veche maşină din judeţ
Cea mai valoroasă maşină de epocă din parcul auto al membrilor clubului hunedorean, care conţine peste 100 de autovehicule, este un Renault Torpedo, din 1921, deţinut de doctorul Emil Mitranovici. O maşină perfect funcţională, care consumă undeva la 18 litri la suta de kilometri, cu motor în patru timpi, revoluţionar pentru anii 20, în condiţiile în care dezvoltă o viteză de 60 km la oră, un adevărat record pentru acei ani. „Consumă mult pentru zilele noastre, la ce calităţi tehnice s-a ajuns, dar aşa, pentru hobby, o plimbare sâmbăta sau duminica de vreo 10 km prin oraş se mai poate... O bijuterie de maşină în orice caz şi pe care publicul o va putea admira din nou atât la parada din aprilie cât şi la cea din octombrie de la Petroşani”, a concluzionat Ovidiu Zaharie.

Opel Record – noua „regină” a colecţiei de maşini vechi a lui Zaharie
În fine, noua „bijuterie” a comisarului şef este un Opel Record, pe care îl va scoate să fie admirat la parada de la Hunedoara: „A ajuns la mine printr-un schimb... Am avut dublură la un Fiat 850 şi am dat maşina Fiatul la schimb cu acest Opel. E ca în filatelie, numai că schimbul e mult mai greoi deoarece presupune apoi platformă, transport, documente, cheltuială... Dar e o pasiune ca în orice şi fireşte că cel pasionat se preocupă, oricât ar fi de greu...”.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 2 ori 5  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Publicitate
Newsletter