05.06.2019,  19:45:42 | 1 comentariu | 746 vizualizari GALERIE:     FOTO    
Conducerea Consiliului Judeţean Hunedoara și-a prezentat pe teren ultimele investiţii din Valea Jiului
Articole de acelasi autor
de Corneliu BRAN

Spuneam încă de anul trecut că schimbarea de viteză și de viziune în bine în ceea ce privește implementarea unor proiecte importante în Valea Jiului de către Consiliul Județean Hunedoara începe să se observe tot mai evident. Dădeam atunci și câteva argumente concrete, după ce ani de zile i-am tot muștruluit pe cei din Deva că Valea Jiului este lăsată mereu în urmă când se vorbește de investiții. Ei bine, anul acesta lucrurile pe această linie continuă. Miercuri, 5 iunie, am fost împreună cu cei din conducerea executivă a consiliului județean să vedem zonele din Valea Jiului unde există în curs de implementare proiecte finanțate de la bugetul județului. Citiți mai jos reportajul nostru, realizat în două părți din cauza timpului și spațiului, după un adevărat tur de forță de câteva ore pentru oficiali cât și pentru jurnaliști, pe o vreme rea, mai mult decât câinoasă…

La intersecția DN 66 cu drumul ce leagă Petrila va apărea un sens giratoriu binevenit
Prima escală în itinerariul nostru de miercuri a fost intersecția de la „Barill” spre Petrila, așa cum îi spune zonei toți șoferii. Că degeaba v-am spune intersecția DN 66 cu DJ 709H, cum a venit pe comunicatul trimis de consiliul județean, că v-am lăsa pe mulți cititori în ceață. 
La orele 9,20, ora stabilită de întâlnire la acest prim loc vizitat, oficialii deveni erau deja acolo de circa un sfert de ceas. Alături de președintele Consiliului Județean Hunedoara, Mircea Bobora și de administratorul public al județului, Costel Avram, se aflau directorul tehnic din cadrul instituției amintite, Carmen Guran, precum și șeful serviciului „Investiții” din cadrul consiliului județean, Sorin Găman.
„Acest sens giratoriu l-am gândit pentru fluidizarea circulației și evitarea accidentelor din zona aceasta de intrare înspre orașul Petrila. Sensul giratoriu va fi executat în parteneriat cu Primăria municipiului Petroșani, primăria având proiectul tehnic finalizat. Iar noi vom susține financiar această execuție. Valoarea investiției e de aproximativ 700.000 lei (…). Sperăm că aceste investiții din Valea Jiului vor rezolva o serie de probleme care țin strict de îmbunătățirea standardului de circulație și, vă repet, de evitarea oricăror evenimente nedorite de circulație rutiere. În următoarea ședință de consiliu județean vor fi aprobați indicatorii economico-financiari, în așa fel încât să putem scoate la licitație lucrarea. Durata de execuție a lucrării, că tot m-ați întrebat, nu pot să o estimez exact la momentul acesta pentru că ea este legată și de posibile contestații. A fost stabilită la maxim opt luni, dar asta dacă lucrurile vor merge fluent. În momentul când apar probleme legate de contestații la licitații, știți foarte bine că astea pot lungi durata unei investiții și exemplul cel mai bun e drumul la care o să mergem de-aici, cel de la Cabana Rusu până în Stațiunea Parâng”, a declarat jurnaliștilor prezenți președintele Mircea Bobora. 
Unul dintre artizanii punerii în practică a acestei investiții, administratorul public al județului, Costel Avram, care alături de primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, s-au zbătut ca în cel mai scurt timp acest proiect să ajungă pe masa celor de la consiliul județean, a președintelui acestei instituții și în ședințe la consilierii județeni, a menționat: „Cu parteneriatul pe care-l facem cu Consiliul Local Petroșani rezolvăm problema siguranței rutiere în această zonă. Cât despre tiruri și șoseaua de centură a Petrilei, prea îngustă în acest moment pentru a putea fi folosită de mașinile cu tonaj mare, credem că este problema Petrilei să-și rezolve problema și să-și lărgească centura ca să poată circula și mașinile de tonaj mare. Eu mă bucur că s-a reușit ca aici să se construiască acest sens giratoriu de care vorbim, care era necesar pentru fluidizarea traficului și siguranța rutieră din această zonă”.
După aceste declarații luate în ploaie de către jurnaliști, am plecat pe aceeași vreme rea tocmai sus în Parâng, acolo unde firma constructoare a drumului are organizat șantierul.

Ing. Flămânzeanu (STRABAG): „Deși vremea e ploioasă, lucrările la drum vor fi gata anul acesta în proporție de 80%-90%”
Într-unul din spațiile amenajate special pentru această întâlnire, ținându-se cont că afară ploua când în rafale, cu găleata, când mărunt, mocănește, pe lângă oficialii deveni prezentați au mai stat și câțiva din șefii șantierului organizat de STRABAG pentru lucrările la acest drum important pentru turismul local petroșenean și județean. Inginerii Flămânzeanu și Ardelean de la STRABAG au stat la dispoziția presei, dar au răspuns și la întrebările puse de cei de la consiliul județean.
„Acest proiect face parte din Programul Național de Dezvoltare Locală și el a fost gândit pentru ceea ce înseamnă îmbunătățirea condițiilor de turism în zona Cabana Rusu-Parâng. Contractul a fost semnat anul trecut, iar la început lucrurile au mers, zic eu, un pic mai greu, o parte din ceea ce a însemnat întârzieri, după discuțiile cu colegii mei de la consiliul județean alături de reprezentanții firmei STRABAG, au fost îmbunătățite, în condiția în care estimăm că finalitatea la această investiție va fi în octombrie anul acesta – rog constructorul, prezent prin reprezentanți, să mă corecteze dacă spun lucruri care nu sunt corecte – rămânând pentru perioada octombrie 2019-aprilie 2020 o serie de lucrări adiacente, cum ar fi montarea semnelor de circulație, partea de scurgere a apei și de protecție a drumului propriu-zis. Aș vrea să vă spun că progresul la lucrări există și aș vrea să nu avansez eu procentul de progres față de ceea ce era planificat, lăsându-l pe constructor să vă explice și să mă corecteze, dacă ceea ce am discutat în ultimele dăți împreună au fost prezentate de mine corect sau nu”, a menționat pentru 

început președintele Mircea Bobora.
Înainte de explicațiile reprezentantului firmei STRABAG, a intervenit administratorul public al județului, Costel Avram. Care a dat și o veste bună și clară legată de investiția la drumul de la pilonul nr. 7 din Parâng și până la cabana fostului IEFS, investiție realizată din fondurile proprii ale consiliului județean.
„Este vizibil că în materie de lucrări la această investiție s-a schimbat ceva în bine. După schimbarea conducerii de la STRABAG de la această lucrare, împreună cu colegii de la consiliul județean și cu dirigintele de șantier am văzut progrese vizibile. Din discuțiile purtate împreună cu cei de la STRABAG s-a ajuns la concluzia că anul acesta se va putea finaliza cel puțin 80% din investiție. Deci, în comparație cum s-a început anul trecut și ce este acum, lucrurile merg în direcția bună (…). Eu sper că anul acesta se va vedea progresul la această investiție. În același timp, consiliul județean are în vedere o nouă investiție din bani proprii. De data aceasta, de la pilonul 17 și până la IEFS drumul acesta va fi continuat cu o altă lucrare, drumul acesta fiind proiectat prin PNDL doar până la pilonul 17. Asta, deoarece conducerea consiliului județean a spus, pe bună dreptate, că drumul acesta nu poate să rămână pe undeva pe la mijlocul stațiunii, de aceea trebuie să fie continuat și terminat cum trebuie. De aceea, investiția consiliului județean va fi scoasă anul acesta la licitație și eu sper că poate că o dată cu drumul de mai jos se va termina și cu drumul din vârful stațiunii”.
„Solicitarea pentru continuarea porțiunii de drum de care vorbea domnul Avram a fost în principal a celor care au cabane în stațiune, a celor care vor să fructifice frumusețile zonei și a celor care vor să dezvolte afacerea din turism pe care o au. Asta a fost un lucru. Eu cred că în octombrie anul acesta aș putea să avansez o previziune, că acest drum va fi gata în proporție de 90%, mai exact de infrastructură finalizată la acest drum și de aceea vreau să văd care e poziția constructorului vizavi de discuția de astăzi”, a mai intervenit o dată președintele.
Până să răspundă constructorul, prin vocea inginerului Flămânzeanu, Costel Avram a mai dorit să spună „ceva foarte important”: „Din discuția pe care am avut-o la consiliul județean cu cei din Direcția Tehnică și cu constructorul, a reieșit faptul că în patru locuri pârtia de schi se intersectează cu drumul. Ne-am întrebat ce facem: facem drumul și închidem astfel pârtia de schi, sau le facem pe amândouă? Am ajuns de comun acord că putem face niște pasaje prin care putem rezolva și problema cu pârtia de schi, astfel că în același timp se va putea circula pe drum cu mașina, dar și schia pe pârtia de schi”.
„Bine ați revenit printre noi. Sunt bucuros să vă regăsesc și în același timp să pot să susțin cele prezentate de domnii de la consiliul județean. Într-adevăr, lucrurile au luat-o pe o pantă bună, mult mai bună decât până acum. Nu suntem încă la parametrii pe care ni i-am dorit, dar nici nu pot să învinuiesc pe cineva în mod anume în condițiile în care condițiile climaterice ne îngreunează munca. Împărtășim cumva și legenda Meșterului Manole din această cauză, dar în momentul de față suntem la un procent legat de partea de terasamente undeva la 70%. Toate elementele prefabricate pentru scurgerea apelor și podețe au fost deja aduse în cadrul șantierului. Suntem în curs de aprovizionare cu material granular pentru începerea lucrărilor de balastare-pietruire și cu ajutorul bunului Dumnezeu sper să ne ținem de promisiunile făcute la prima întâlnire cu dumneavoastră, în martie dacă nu mă înșel, deci să ajungem la finalizarea lucrărilor pe acest proiect de 80%-90%. În continuare vreau să vă mai spun că beneficiem de colaborare extraordinară cu reprezentanții autorității contractante, cu proiectantul. Chiar pot să spun că este o echipă ideală, și toate părțile implicate prezintă un real interes în a realiza această investiție și a face ca toți parametrii finali să fie așa cum trebuie. Nu este o investiție ușoară, e o provocare pentru noi. Ne zbatem cât putem și mi-aș dori ca la următoarea întâlnire cu dumneavoastră să nu mai fim nevoiți să purtăm bocanci și ar fi frumos să circulăm în condiții mult mai bune (…). Firma, blazonul ne obligă la foarte multe și faptul că suntem ingineri și ne iubim meseria, dar și faptul că suntem români și iubim ceea ce facem ne face să tragem tare și să ne ținem de promisiunile asumate. Încă e o muncă care nu se vede. Repet, am lucrat la organizarea de șantier, la aprovizionare și mai mult la partea de terasamente. Când vom începe să lucrăm și la drum, efectiv, munca se va și vedea. Nu mai e mult și se vor vedea, cu siguranță, și roadele muncii noastre, una grea, în condiții deosebite și într-o zonă de munte unde plouă foarte mult – cel puțin până la acest moment”, a răspuns inginerul Flămânzeanu din partea firmei STRABAG.
Tot reprezentanții consiliului județean au menționat că există în vedere și cele două platforme panoramice de care Costel Avram ne vorbea în martie, tot în Parâng, unde turistul să poată opri mașina și să vadă minunata priveliște a Văii Jiului și a zonei Petroșaniului.
O problemă mare este și va fi cu pământul ce rezultă din lucrare, în exces (și care o parte din el va fi folosit la amenajarea pârtiei de schi unde se intersectează cu drumul), dar și cu depozitarea materialelor necesare lucrărilor, după cum s-a exprimat un reprezentat al consiliului județean. Care a spus că nu prea există teren liber, ci doar terenuri particulare, ceea ce face cu atât mai mult ca din punct de vedere organizatoric această lucrare să fie una foarte grea. Astfel, prefabricatele aduse pentru drum au fost depozitate în spații închiriate, ceea ce denotă și noi costuri suplimentare. Dar asta-i situația și cei de la STRABAG știau exact în ce se bagă când au participat cu oferta la licitație.

Pasul Vâlcan va avea rețea de apă potabilă peste un an
După periplul prin Parâng, toată coloana de oficialități și jurnaliști a coborât în Petroșani, direcția de mers fiind spre sediul consiliului județean din zona căminelor studențești. Aici a urmat o discuție legată de un alt proiect unde consiliul județean hunedorean este implicat, alături de operatorul regional de apă, Apa Serv Valea Jiului, iar la discuție au fost prezenți pe lângă oficialii deveni și aproape toată conducerea Apa Serv-ului, în frunte cu directorul general Cristian Ionică.
Foarte pe scurt, pentru că ZVJ a mai dat de curând această informație, este vorba de un proiect ce vizează introducerea rețelei de apă potabilă în Pasul Vâlcan.
Prezentăm trei declarații, scurte, făcute de cei trei oficiali din conducerea celor două instituții ce au legătură directă cu acest proiect.
„Nu se poate vorbi de turism performant fără o infrastructură care să ducă la un anumit standard de civilizație. Acesta e și motivul pentru care, în ultima ședință a consiliului județean, am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru ceea ce înseamnă cei 3,7 km de rețea de distribuție a apei. Cu câteva puncte de stocare a apei în rezervoare, lucrări tehnice de mărire a presiunii apei, în general detalii tehnice, dar foarte importante la această lucrare. Ce vă pot spune este că fiind conștienți de necesitatea unui turism performant și civilizat, cei din consiliul județean au aprobat indicatorii tehnico-economici, proiectul tehnic există, contribuția consiliului județean din totalul de 1.826.000 lei este de aproximativ de 1.542.000 lei, diferența fiind a celor cu care colaborăm pe acest proiect, respectiv Apa Serv și Primăria municipiului Vulcan. Există toate condițiile ca după aprobările date să putem acționa pentru scoaterea la licitație a lucrării pe care o va executa Apa Serv. Estimăm, în condițiile în care licitațiile nu vor avea foarte multe contestații și întârzieri, termenul de finalizare a lucrării să fie de aproximativ 12 luni. Următorul pas al nostru va fi cel legat de canalizare. Pentru că fără canalizare, nu este o formă în care activitatea turistică să fie civilizată (…). Nu e singurul pas, pentru că noi nu am abandonat nici ideea investiției teritorial integrate în Valea Jiului pe care o s-o demarăm în forță în următoarele săptămâni. Motive sunt multe, că am întârziat două-trei săptămâni la această idee de care vorbesc de câteva luni de zile, aceasta fiind cea mai eficiență soluție pentru dezvoltarea Văii Jiului”, a explicat președintele Mircea Bobora.
„Este o lucrare care, după cum am discutat cu doamna director Monica Tarcea, prezentă aici, undeva la sfârșitul lunii iulie va fi scoasă la licitație și cred că până la sfârșitul lunii august se va semna contractul de atribuire, urmând ca lucrurile să se desfășoare apoi normal și lucrarea să fie gata anul viitor la jumătatea lui. Este un lucru pe care l-am promis demult și nu ascund faptul că conducerea consiliului județean, împreună cu consilierii județeni au aprobat, dar, în același timp, tot ce a promis PSD la alegeri s-a realizat. Vrem nu vrem, conducerea consiliului județean este o conducere politică. Dacă este politică, atunci conducerea PSD a consiliului județean și-a ținut toate promisiunile făcute la alegeri legate de investițiile din Valea Jiului. Azi, vă prezentăm patru obiective, deloc mici sau ușor de făcut, unde consiliul județean și conducerea acestuia se implică”, a ținut să menționeze Costel Avram.
Cristian Ionică, directorul general Apa Serv, a dat câteva informații tehnice: „Colectarea apei se va face din trei izvoare, transportul va fi cale de vreo 4 km până la rezervorul de înmagazinare, unde va avea loc o dezinfecție a apei, după care, la final, pe aproape o jumătate de kilometru de distribuție să avem apă de calitate și când spun asta mă gândesc la o apă potabilă cu parametrii care să întrunească toate condițiile. Prin acest proiect, cu siguranță, se va dezvolta zona Pasul Vâlcan, pentru că, dacă ne uităm pe harta de față, vedem foarte mult gol alpin, ce va putea fi folosit în viitor la practicarea sporturilor de iarnă. Iar pentru dezvoltarea stațiunii va fi cu siguranță nevoie de apă potabilă. 
Undeva spre orele 11,45 s-a plecat de la Petroșani în continuare spre punctul final al traseului stabilit miercuri de oficialii deveni: Stațiunea Straja. Unde, în continuare, în ediția viitoare vom vorbi pe larg de alte două proiecte legate de „regina stațiunilor hunedorene” unde Consiliul Județean Hunedoara a fost și va fi implicat direct, cu fonduri substanțiale de la bugetul județean folosite la lucrările ce au avut sau vor avea loc.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





Comentarii articol (1 )

#1 Dan05.06.2019,  21:50:55
Speram ca se va asfalta drumul spre Parang .


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 7 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.2

Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter