29.07.2019,  23:14:41 | 0 comentarii | 1112 vizualizari
Acum se poate fredona și la Petroșani celebrul refren „Hai, vino iar în gara noastră mică…”, că avem acum și noi o gară civilizată!
de Corneliu BRAN

Clădirea istorică a gării a fost reabilitată total într-un timp record, după ani şi ani de așteptare! Toată gara arată acum de nota 9 (un punct minus datorită toaletelor și cișmelei încă nereabilitate). 
Auzisem de vreo două săptămâni că se lucrează la Gara CFR Petroșani și se trage tare de echipa de constructori aduși de Regionala Căi Ferate Timișoara să finalizeze lucrările începute acum vreo… 14-15 ani și nefinalizate an de an din „lipsa banilor”…

„Minunea” s-a întâmplat după vreo 15 ani de așteptare…
„E o minune, domnule, ce se întâmplă în gara noastră, asta după ce dumneavoastră, cei de la ZVJ, ați scris și tot scris în ultimii ani, că numai eu am citit vreo cinci-șase articole în care arătați situația din gară și subliniați că este inacceptabilă. Iar după fiecare material era supărare mare, ceartă, scandal, telefoane, amenințări din partea șefilor de la Timișoara și așa mai departe, deși ei erau principalii vinovați la situația existentă. Apoi a mai fost și consilierul Pascu, care a urnit puțin lucrurile, cu procese și din astea… Plus o televiziune locală care mereu atrăgea atenția de situația dezastruoasă. Toate acestea i-au presat în timp și i-au făcut să dea bani în cele din urmă, întâi pentru peroane, iar acum pentru clădirea gării în sine. Mai rămâne să vedem ce fac cu toaletele de-afară, dacă le repară și pe alea sau nu, plus cișmeaua de apă. Veniți în gară să vedeți minunea, cum am numit-o eu cu câțiva colegi”, ne-a spus sâmbăta trecută un ceferist cu vechi state prin gara din Petroșani, care din motive de a nu-și pierde serviciul, că așa se răzbună unii directori și șefi prin România, nu-i vom da numele. Oricum un om serios, vă asigurăm.

Clădirea istorică a gării radiază acum de frumusețe!
Astfel că duminică, pe un soare torid, am ajuns în gară. Și, într-adevăr, clădirea istorică a gării Petroșani arată acum bine, toate lucrările exterioare, inclusiv cele de izolație termică și vopsire au fost realizate. Culorile folosite sunt maroul deschis și închis și cremul, ele dând în ton cu clădirile altor gări din țara asta, o culoare folosită în cadrul clădirilor CFR, și am zice, în general, la foarte multe clădiri de instituții, istorice, cum e cazul și acestei gări.
Fiind duminică n-am găsit la lucru oameni în interiorul gării, dar de afară am văzut că s-a lucrat și încă se mai lucrează, totul fiind schimbat și în interior. Vom reveni însă acolo și într-o zi lucrătoare și vă vom ține la curent cu toate.
Uitându-ne la clădire cum arată acum, față de ce era nu mai târziu la începutul anului acesta, ne-am dat seama, într-adevăr, ce frumusețe de clădire, din punct de vedere arhitectural și nu numai, avem la Petroșani. Și ne gândeam cum doreau unii s-o demoleze, iar alții să facă o clădire a gării nouă pe partea opusă, o nebunie nu altceva din moment ce aveam clădire adevărată, de patrimoniu istoric și de valoare. Bine că a scăpat clădirea și felicitări celui sau celor din Timișoara de la regională care s-au opus în timp demolării clădirii, într-un fel sau altul, sau cine știe cărui proiect halucinat sau de campanie electorală.

Cișmeaua de pe peronul central tot degradată și fără apă…
Până atunci am mai constatat două aspecte pozitive și unul negativ. Vom începe cu aspectul negativ. O gară, de când lumea, are măcar o cișmea cu apă, ca și un parc serios, ca și în alte locuri publice respectabile. Ei bine, încă n-a ajuns apa și la această cișmea, aflată, după cum puteți vedea în imaginea surprinsă de noi, într-o stare avansată de degradare. Cișmeaua nu mai are apă de ani de zile, dar vă asigurăm că cu o investiție minimă posibilă – la ce a fost de investit la clădirea principală și peroane asta e o investiție floare la ureche și se putea face și de către cei din gară, fără nu știm ce fonduri alocate, dacă erau buni gospodari nici nu se punea problema să se aștepte zece ani ca să fie această cișmea reparată – s-ar putea reface și ar fi funcțională, numai bună pentru călătorii ce vin și pleacă permanent prin gară.

Alte două „minuni” așteptate de călători de decenii!
Cele două aspecte pozitive sunt alte două „minuni”, ca să folosesc termenul ceferistului nostru, care se întâmplă după vreo 30 de decenii de așteptare! Una ar fi peroanele, care pe lângă faptul că au fost asfaltate integral și arată foarte bine acum, nemaifiind pericole de accidente seara și mai ales noaptea, la urcatul sau coborâtul în vagoane, ele au fost și trasate cu linii albe de avertisment, fluorescente, astfel încât călătorul este atenționat să nu mai stea în apropierea șinelor  de cale ferată. Al doilea lucru pozitiv este faptul că s-a asfaltat, și se vede a fi o lucrare de bună calitate – ca și în cazul peroanelor de altfel, integral, toată zona până la intrarea în gară. E vorba de bucata de vreo 10-15 mp de la intrarea în gară după ce cobori de pe pasarelă sau din mașină ori taxi. Acolo era o zonă periculoasă, iluminată slab, unde călătorul își putea rupe piciorul într-o groapă sau se chinuia de mama focului să-și care după el valiza pe roți (trolerul). S-a rezolvat, iar acum intrarea în gară e civilizată. Mai rămâne drumul din spatele gării și până la gară, dar asta e treaba primăriei, iar după ce se termină cu lucrările de canalizare, primarul a promis că are în vedere și acest drum, astfel încât după aceea toate să fie bune legate de gară din punct de vedere al confortului cetățeanului și al utilităților.

Un scurt răspuns adresat șefilor ceferiștilor petroșeneni
Încheiem prin a le răspunde celor de la Regionala CFR Timișoara și șefilor din Stația CFR Petroșani că ZVJ sau subsemnatul n-a avut și nu are nimic personal cu dumnealor, atâta vreme cât se face ce trebuie. Așa cum am scris când n-a fost bine, așa scriem și azi, când se face, și nu putem decât să spunem că în sfârșit în gara din Petroșani se intră în normalitate! Da, acesta e cuvântul, domnilor, normalitate, așa că nu o luați ca pe o laudă sau altceva, ci ca pe un lucru normal. Era și cazul, nu credeți?!



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 4 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.2

Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter