16.08.2019, 20:52:19 | 0 comentarii | 3405 vizualizari
Cum sa fidelizezi clientii unei afaceri in mediul online
![]() Articole de acelasi autor
de Ziarul Vaii Jiului
Punerea la punct a unei strategii de fidelizare in mediul online impune o orientare centrata exclusiv pe client. La ce trebuie sa ne asteptam? La beneficii economice, la o crestere a capitalului de simpatie, la o relatie mai lunga si implicit mai profitabila cu clientii? DE CE SA DERULATI O STRATEGIE DE FIDELIZARE A CLIENTILOR? Pentru a va dezvolta prezenta in mediul online, trebuie desigur sa recrutati in permanenta noi clienti prin diverse actiuni de prospectare. Notiunea de fidelizare pentru dezvoltarea capitalului de clienti intervine dupa ce acesti noi clienti devin constanti in achizitionarea produselor / serviciilor oferite de compania dumneavoastra. S-a dovedit ca este considerabil mai avantajoasa (de pana la 5 ori mai ieftina) pastrarea unui client decat recrutarea altuia nou. Daca firmele trebuie sa continue sa isi extinda clientela, acestea trebuie, de asemenea, sa incerce sa isi pastreze clientii pe care deja ii detin in portofoliu. Ratiunile care explica necesitatea punerii in aplicare a unei politici de fidelizare sunt multiple, dupa cum urmeaza:
PARTICULARITATI ALE FIDELIZARII ONLINE Personalizarea (sau Customization) este capacitatea unui site web de a recunoaste un client si de a-i propune produse, servicii si un parcurs de cumparare individualizat. Cu ajutorul unor cookie-uri, un client al unui site web comercial poate fi recunoscut si i se pot propune produse personalizate in functie de istoricul cumparaturilor sale sau chiar in functie de cautarile efectuate in prealabil in cadrul motoarelor de cautare (manifestand interes astfel fata de un anumit profil de produse sau servicii dupa caz). Aceasta personalizare poate evolua in functie de diferitele momente ale relatiei dintre firma si client. Compania poate astfel merge pana la a dezvolta un spatiu de vanzare specific si personalizat determinand astfel cresterea ratei conversiei. Aceasta tehnica de personalizare impune cooperarea permanenta cu o companie de realizare site web care va permite personalizarea spatiului destinat clientului in functie de anumite criterii specifice. Mai mult decat atat, facilitand confortul cumpararii produselor, cresc in mod considerabil sansele unei reachizitii, in special dezvoltand o anumita forma de “educare” a consumatorului, propunandu-i un parcurs personalizat, insotit de sfaturi si de spatii rezervate, limitand astfel dorinta de descoperire a unor alternative posibile la concurenta. Contact interactivity sau interactivitatea se refera la disponibilitatea si eficacitatea suporturilor de asistenta pe un site web, precum si la usurinta comunicarii dintre client si site. Interactivitatea permiteun proces de cautare in care se localizeaza rapid produsele si serviciile dorite pe website, reducand efortul de memorare al consumatorului. Desigur, motoarele de cautare interne ale unui site web simplifica in mod considerabil localizarea unui produs specific. In comparatie cu un magazin traditional, in cadrul unui site web sau dupa caz a unui magazin online se faciliteaza furnizarea unei game mult mai vaste de categorii de produse cat si o mare diversitate a produselor. Un magazin fizic este constrans de suprafata de stocare de care dispune in timp ce un magazin online nu are astfel de limite. In schimb proprietarii magazinelor online pot realiza intelegeri cu alti furnizori virtuali pentru a le oferi consumatorilor mai multe optiuni (drop shipping). DE RETINUT:
Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul |