07.10.2019,  20:27:46 | 3 comentarii | 386 vizualizari
Ca la noi, la nimeni…/ Bine că a nins, că încep și drumarii lucrările la DN 7A…
de Corneliu BRAN

• Se repară de zor drumul de pe Cheile Jiețului pe un frig pătrunzător

După ce Costel Avram, administratorul public al județului din cadrul Consiliului Județean Hunedoara, a întreprins toate demersurile și a reușit să-i convingă pe drumari să facă trecerea DN 7A de la DRDP Craiova la DRDP Timișoara, fiind vorba de un drum important pentru Valea Jiului și județul Hunedoara, au fost alocați și ceva bani de reparații.

După 30 de ani de așteptare, sunt bune, nu zicem nu, și aceste reparații. Care, însă, se fac la prima ninsoare, zilele trecute pe Cheile Jiețului ningând, iar noaptea temperatura ajungând spre zero grade. 
Lucrările se fac de către DRDP Timișoara prin Secția de Drumuri Naționale Deva, fiindcă vorbim de un drum național. Consiliul județean nu are nicio legătură nici cu finanțarea acestor lucrări și nici cu lucrările în sine. Cei care susțin aceasta sunt, pur și simplu, bătuți în cap, sau oameni neinformați și care nu vor să afle adevărul.
Lucrările sunt de maximă urgență și în regie proprie, săptămâna trecută a fost realizat un zid de sprijin în albia pârâului Jieț, într-o zonă sensibilă unde se risca să se prăbușească tot drumul. Exact zona semnalată prin intermediul ZVJ de către Bujor Bogdan. 
De la drumarii ce se ocupă de lucrare am mai aflat că încă de marți vor începe lucrări de reparații cu mixtură asfaltică în zona asfaltată a drumului, dar, unde, vai de el asfalt, pe foarte multe porțiuni fiind necesare aceste reparații.
De vreo 21 de ani se încearcă asfaltarea a 21 de kilometri, cu celelalte lucrări ce ar fi trebuit făcute: rigole, ziduri de sprijin în zonele unde drumul riscă să se rupă, locuri de trecere a unor animale sălbatice, plase pe versanți pentru stoparea căderii de piatră, și altele. Nu s-a reușit asfaltarea nici măcar a jumătate din această distanță, deși bani au fost mereu alocați, mai mulți sau mai puțini, an de an, sau cel puțin așa ni s-a tot spus. Acum, în zona unde nu există asfalt, s-au făcut lucrări de nivelare - și am înțeles că se vor mai face, cu autogrederul, adăugându-se piatră, ce va fi tasată. De asemenea, în curbe urmează a fi instalate parapete de beton, iar pe traseu, în zonele grele vor fi montate indicatoare noi, inclusiv în zonele de curbă sau în zonele unde există pericolul de căderi de bolovani de pe versanți.
Atât administratorul public Costel Avram, cât și primarul Petrilei, Vasile Jurca, ne spuneau, în vară, că odată ce acest drum va fi preluat de DRDP Timișoara, această direcție va asigura, la iarnă, partea cu deszăpezirea, dar și tot ce ține de siguranța auto de pe acest drum național, totodată și un drum turistic de mare importanță care asigură legătura între Voineasa, Obârșia Lotrului, Transalpina, Rânca, cu zona turistică din Valea Jiului, Parâng și Straja, dar și cu interferențe către Oașa și zona turistică Șureanu, dinspre Alba.
Utilajele și materialul antiderapant vor fi asigurate de cei de la drumurile timișorene prin Secția de Drumuri Naționale Deva. Se speră că până vine zăpada adevărată și gerul, ca aceste lucrări de reparații să fie finalizate. Calculele drumarilor ar fi că luna aceasta și vreo două săptămâni din noiembrie să fie suficiente în acest sens. Rămâne de văzut dacă și mama natură va fi de acord. Oricum, ca o părere personală, credem că treaba s-a lălăit în cel mai pur stil românesc, aceste lucrări s-ar fi putut efectua încă din vară și nu să se mai stea acum cu frica că vine iarna. Nu mai vorbesc și de faptul că lucrarea în sine, asfaltarea integrală cu covor asfaltic pe cei 21 de kilometri, plus lucrările auxiliare – foarte importante și ele, a fost oprită și anul trecut și anul acesta pentru simplul motiv că firma care obținuse lucrările era în faliment. Totuși, nu se putea găsi o soluție și măcar din acest an, dacă anul trecut nu s-a putut face nimic, ca această lucrare să continue. Poate că la anul CNAIR va ține cont și de această lucrare, așa cum directorii de-acolo și de la Craiova au tot dat prosteală la români, inclusiv purtându-ne pe coclauri să ne spună, acolo, că încep lucrările! Mai multă seriozitate și competență n-ar strica din partea drumarilor, iar domnul ministru Cucu, care dă ora exactă în Transport, ar trebui să-și mai aplece ceasul cu cuc și spre Valea Jiului și zona turistică de aici, că și șoferii de-aici plătesc la stat taxe și impozite la mașini, ca să aibă drumarii apoi ce repara. 



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (3 )

#1 Mihai07.10.2019,  21:16:14
Este bine ca se face . Este necesar asfaltarea DN 7A (Cheile Jietului) ca isi rup masinile cetateni Vaii Jiului spre Transalpina sau spre Voineasa dar si sarbatoarea la Manastirea de la Groapa Seaca . Doamne Ajuta ! Multumim domnilor Costel Avram , Cristian Resmerita , Laurentiu Nistor , ... si speram ca se va termina de asfaltat .
#2 RAD GHEORGHITA08.10.2019,  08:24:47
O stire importanta descrisa asa si asa de un ziarist "impartial " . Titlul e rau intentionat si m-a enervat. Felicitari domnului Bujor Bogdan ca inca se preocupa de acest drum, felicitari domnului Costel Avram ca este alaturi de obiectivele turistice din Valea Jiului si nu numai.Felicitari si domnului Corneliu Bran un fel de responsabil cu zona estica a Vaii Jiului pentru articol , descrie corect importanta acestui drum. Bine ca au inceput lucrarile. Si nu in ultimul rand felicitari domnului Mircea Bobora, presedintele CJ Hunedoara pentru sprijin si pentru implicare si in intretinerea drumului DN66A Campu lu Neag - Cerna si de ce nu, in continuarea si terminarea asfaltarii la acest drum. Ce bine ar fi ca astfel de lucrarile sa fie facute si sa nu intre in dispute politice.
#3 petrilean08.10.2019,  10:43:30
Mihai, nu ai înțeles probabil.. Doar se repară, nu se asfaltează! Cât despre partea cu asfaltul, dacă ministrul intervine, indiferent care va fi în ianuarie și alocă fonduri, atunci sunt șanse la anul. Dacă nu, poate stăm iar 21 de ani...


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *

* * *










* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.2

Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter