13.11.2019,  18:00:13 | 0 comentarii | 1381 vizualizari
Vulcan / Eficienţa lui, marele semn de întrebare în ceea ce privește Green Line
de Gheorghe OLTEANU

Extraordinara de ieri dimineață a Consiliului Local al municipiului Vulcan a avut, inițial, trei puncte la ordinea de zi. Trei proiecte de hotărâre dinainte anunțate, cărora li s-a mai adăugat unul chiar înainte de începerea ședinței.

N-o să le prezint
pe toate acum și aici. În afara celui ultim, care vorbea de rectificarea bugetului local pe 2019, în urma intrării în visteria vulcăneană a unei sume importante de bani, pe celelalte trei le voi lua pe rând. Cel cu care încep acum se referă la o chestiune care, nu greșesc deloc afirmând asta, a cam început să-i plictisească pe unii consilieri locali vulcăneni.

Și, ca să vă
conving de asta, purced prin a spune că proiectul respectiv este cel „privind aprobarea Documentației de oportunitate pentru delegarea serviciului de transport public de călători în cadrul proiectului Linie verde de autobuze electrice între Petrila-Petroșani-Aninoasa, Vulcan, Lupeni, Uricani – Green Line”. Întrebați-l, la întâmplare, pe oricare consilier local de câte ori s-a tot vorbit de Green Line-ul acesta și veți constata că va rămâne puțin descumpănit. Și nu-i de mirare, din moment ce, în ședințele de consiliu local din ultimii ani, a curs cu proiecte al căror subiect era a Linia verde de autobuze electrice. 

Mă gândesc că
extraordinara de ieri a fost necesară, fiindcă, așa cum reiese din referatul de aprobare, „În data de 9 august 2019 au fost semnate contractele de finanțare având (? - n.a.) pentru proiectele Linie verde de autobuze electrice între Petrila, Petroșani, Aninoasa, Vulcan, Lupeni, Uricani - Green Line Valea Jiului, componenta nr.1 și componenta nr.2”. Dar, în același timp, s-ar putea să aibă legătură și cu următorul aliniat din același referat care spune că „În data de 22 octombrie 2018, conform certificat de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial, dosar 5098/278/2018, s-a înființat Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru transport public zonal Green Line Valea Jiului având ca scop înființarea, organizarea, reglementarea, finanțarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea în comun a serviciului de transport public zonal (denumit în continuare „Serviciul”) pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre, precum și realizarea în comun a proiectelor de investiții publice de interes zonal sau regional, destinate înființării, modernizării și /sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilități publice aferente Serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a Serviciului”.

Mai la vale
aflăm că „Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru transport public zonal Green Line –Valea Jiului este persoană juridică de drept privat, cu statut de utilitate publică”. Și, în fine, dibuim care a fost rostul punerii la ordinea de zi a extraordinare a proiectului de hotărâre a cărui denumire am pomenit-o încă de la început. Citim: „Studiul de oportunitate are ca scop fundamentarea și stabilirea soluțiilor optime de gestiune a serviciilor de transport și optimizarea rețelei de transport public în cadrul proiectului Linie verde de autobuze electrice între Petrila, Petroșani, Aninoasa, Vulcan, Lupeni, Uricani – Green Line Valea Jiului”.

Mă credeți
dacă vă spun că nu a existat nicio solicitare de luare la cuvânt pe marginea acestui proiect, așa că acesta a fost aprobat de către toți cei șaptesprezece consilieri locali prezenți în sală? Mi-aș permite să trag o concluzie din asta. Domniilor lor li s-a cam făcut lehamite de când se tot vorbește de acest Green Line. Linie de transport în comun asigurată de autobuze electrice a cărei eficiență nu prea cred c-a fost luată în considerare, având în vedere numărul de pasageri care, eventual, se vor folosi de ea. 

În mod sigur,
Linia Verde va avea un număr mare de angajați și, din moment ce totul va fi plătit din bani publici, nu va conta dacă încasările vor fi mai reduse ca sumele de bani lunare necesare pentru costurile de garare, de întreținere, piese de schimb, salarii etc. Va fi ca telegondola vulcăneană care nu-și scoate banii de întreținere din funcționarea ei - mi-a șoptit unul dintre consilierii locali - și care are doisprezece angajați care sunt plătiți de la bugetul local. Cam asta va fi și Green Line-ul acesta. O gaură neagră de absorbit bani publici, fie ei din bugetele UAT-urilor care l-au  nășit îndelung, fie de la cel al consiliului județean care a sprijinit proiectul. Însă, ce să mai zic, vom trăi și vom vedea!



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 10  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227






Publicitate
Newsletter