04.02.2020,  00:16:34 | 2 comentarii | 1041 vizualizari
Despre necesitatea implicării prefectului de Hunedoara în continuare în problema drumului DN 7A, dar și a altor drumuri ce ar deschide Valea Jiului și ar aduce dezvoltare turismului local
de Corneliu BRAN

Alina Pipan a relatat pe scurt poziția prefecturii față de DN7A. Eu o voi face pe larg. Ceea ce ne-a transmis prefectul pare o situație nouă, noi procese și tot felul de situații juridice „complexe”, dar în aparență situația e tot ca în cei 30 de ani de democrație: adică nimic nici anul acesta și alte motive! Cum spunea ZVJ și la început de an 2020, tot reparații și cârpeli la acest drum național, alți bani aruncați pe Apa Sâmbetei, în loc să se modernizeze cu totul infrastructura pe cei 21 de kilometri ce aparțin Petrilei și județului, iar la anul, firește vor urma alți bani și  distracție și… „o ținem tot așa/cu acest DN 7A”, vorba poetului.

Să vedem împreună Comunicatul Instituției Prefectului de Hunedoara:
„La solicitarea Prefectului judeţului Hunedoara, Vasilică Potecă, conducerea Secţiei de Drumuri Naţionale Hunedoara - Deva a prezentat planul de lucrări pentru acest an, pe porţiunea hunedoreană a D.N. 7 A  Petroşani – Voineasa. 
Situaţia actuală este următoarea: porţiunea de drum de 21 km, până la limita cu judeţul Vâlcea, a fost preluată de catre D.R.D.P. Timişoara doar anul trecut, de la D.R.D.P. Craiova.  Totodată, a fost preluat şi litigiul pe care Direcţia din Craiova îl are cu firma care a obţinut licitaţia pentru lucrările de reabilitare a intregii porţiuni care se află pe teritoriul judeţului Hunedoara.
Astfel, până când situaţia va fi soluţionată, Secţia de Drumuri Naţionale Hunedoara poate efectua doar anumite tipuri de lucrări. 
Imediat ce condiţiile meteo vor permite, pe porţiunea de drum pietruit, de aproximativ 6 km, în zona Schitului de la Groapa Seacă - Jieţ, vor începe lucrările de reparaţii şi refacere a infrastructurii astfel încât să se poată circula în condiţii bune.  
De asemenea, pe ceilalţi 15 kilometri, vor fi efectuate lucrări de întreţinere şi de refacere a elementelor de siguranţă.
Potrivit informaţiilor primite de la D.R.D.P. Timişoara, din cauza litigiului incă nesoluţionat, nu pot fi efectuate, deocamdată, lucrări de acoperire cu covor asfaltic pe porţiunea care se află pe teritoriul judeţului Hunedoara.
Prefectul judeţului, Vasilică Potecă, a cerut conducerii Secţiei de Drumuri Naţionale - Hunedoara să prezinte de 2 ori pe lună o situaţie privind modul în care se respectă graficul de lucrări pe întreaga porţiune de drum”, se arată în Comunicatul prefectului de Hunedoara transmis mass-mediei după discuția de la Petroșani cu presa locală.

Boicot pentru turismul de vară local din Vale? După trei decenii de așteptare ar putea fi și acesta un răspuns…
Firește că în cazul de față nu prefectul este de vină, să ne înțelegem, dumnealui nu are atribuții în acest sens. Dar cu ce poate ajuta Instituția Prefectului în acest caz este să sesizeze Guvernul României și ministerul de specialitate, eventual și pe Premier de această situație incredibilă, în care 21 de kilometri de șosea națională nu pot fi modernizați integral printr-o lucrare cum trebuie, din 1990 încoace! Este noaptea minții și oricare ar fi motivele, că „cei de la drumuri Gorj sunt de vină”, că „cei de la drumuri Craiova”, iar acum din nou „cei de la drumuri Timișoara” (asta după ce au mai avut în „ogradă” acest drum și n-au făcut nici ei nimic atunci!), credem că cetățenii hunedoreni merită ceva mai bun și niște fapte clare, nu tot povești și minciuni! 
Cineva ne spunea și noi am mai și scris de altfel treaba asta, că au existat interese ca turismul de vară din Valea Jiului să nu se dezvolte, anotimp când mii de mașini circulă pe zi pe Transalpina și ar fi floare la ureche, dacă ar avea acest drum bun, să ajungă și în superba Vale a Jiului, în stațiunile sau orașele ei, de la Cheile Jiețului din est și până la minunatele Chei ale Buții sau Câmpu lui Neag în vest, via Stațiunea Straja Lupeni, Parâng-zona Rusu-Petroșani sau de ce nu, Peștera Bolii. Iar când vezi de zeci de ani acest drum este lăsat în plata Domnului de CNAIR și de drumari, găsindu-se mereu tot felul de scuze și de motive, care mai de care mai „serioase” în fiecare an (ba nu sunt bani bugetați, ba sunt bani dar firma care trebuie să se ocupe de lucrări e în faliment, ba sunt procese, ba se trece drumul la Craiova, ba la Timișoare și viceversa…), cu siguranță că cetățenii încep să-și pună întrebări, iar ițe nedeslușite din diverse „teorii ale conspirației” încep să apară.

Prefectul actual trebuie să continue demersurile! Doar prin voință politică se mai poate moderniza rapid DN 7A!
Liberalii să nu uite că au promis autostrăzi, dezvoltarea infrastructurii rutiere. Dacă nu pot să repare un amărât de drum de 20 de km, atunci să lase pe alții…
Ca atare, îl rugăm din nou pe actualul prefect să nu se oprească doar la acest răspuns constatator și, fiindcă e reprezentantul Guvernului României în teritoriu și are toate pârghiile necesare de a lua contact cu reprezentanții ministerului de resort, a CNAIR, sau chiar cu Premierul României, să facă toate demersurile și să înștiințeze de situația aceasta de-a dreptul ilară și rușinoasă, în care Statul Român nu este în stare să modernizeze în trei decenii 21 de kilometri de șosea națională, o șosea care leagă frumuseți turistice uimitoare și care este totodată și o cale de acces pentru Valea Jiului, dar și o cale de transport ce poate lega Transilvania de Muntenia și Oltenia, până în Capitală.

Ce spune Emil Părău
 „Este posibil și un boicot fin al unora, ca să mai încetinească elanul turismului local din Valea Jiului, în condițiile în care ramura minieră e tot mai slăbită de la an la an și turismul poate acoperi un segment din ceea ce a însemnat mineritul, dar vreau să vă zic că turiștii nu mai pot fi păcăliți! Ei deja află, știu, iar dacă ar fi să vă dau un exemplu aș zice că unii turiști iau o dată o țeapă, dar a doua oară nu o mai iau. Chiar am avut discuții cu unii turiști prin Stațiunea Straja, pentru că cei care vin nu mă cunosc… Eu mă urc pe scaun cu ei de multe ori, nu spun cine sunt și așa aflu mai multe lucruri. De exemplu, după Revelion foarte mulți erau dezamăgiți că au arătat la televizor că este zăpadă la Arieșeni, că se schiază bine… S-au dus oamenii și au luat bilete de Revelion și acolo, țeapă! N-au putut să schieze deloc, numai bolovani… Din păcate, Straja a fost destulă vreme izolată în mass-media centrală, până când nu au mai avut ce face, că oamenii văd pe internet, văd pe camerele video live și se informează unii de la alții pe rețelele de comunicare și vin în Straja văzând că se schiază pe 15 km foarte bine. Se spunea de Rânca, se spunea la televizor de Muntele Mic – unde nu se schiază nici acum, de Arieșeni sau Semenic, dar de Straja nu!
Legat de DN 7A, că m-ați întrebat, bineînțeles că orice drum este benefic unei regiuni, mai ales că noi trebuie să ne mai gândim la un lucru, anume că nu avem nevoie numai de turismul de iarnă. Pentru că dacă am face numai turismul de iarnă ar fi doar o investiție care i-ar ajuta mai mult doar pe proprietarii de cabane, că din banii care se reîntorc aceștia pot trăi un an, dar e vorba ce faci cu restul de angajați? Noi avem nevoie în Valea Jiului de locuri de muncă și mai ales de locuri de muncă permanente. Că multă lume zicea: vă pleacă oamenii! La mine nu pleacă oamenii, pentru că încerc să le asigur permanență și asta înseamnă că încerc să fac și pe timp de vară activități ca să atragem lumea în Straja, tabere de copii, manifestări de vară și tot felul. Acel drum, DN 7A, ne ajută pe noi, cei din Straja, dar și pe cei din Parâng, vara, deoarece cei din Transalpina pot să vină ușor și în Valea Jiului, condiția fiind să aibă drumul bun. De zeci de ani drumul nu e bun, e rupt în multe locuri, prezintă pericole și obstacole, ceea ce face ca majoritatea șoferilor să evite acel traseu, că doar n-o să-și ripă oamenii mașinile! Valea Jiului e la fel de frumoasă ca Valea Prahovei, ca Valea Oltului sau ce comparație vreți dumneavoastră, dar pentru asta trebuie drumuri care ajung aici bune și foarte bune. Altfel lumea nu vine, asta e clar. Bineînțeles că DN 7A ne-ar ajuta pe toți din turismul local mult mai bine, dar și pe transportatori și pe cei din administrațiile locale, care ar atrage vara bani mai mulți la bugetul local odată cu numărul mai mare de turiști. Vedeți, toate se leagă! Și, bineînțeles că ne-ar ajuta mult mai mult drumul spre Herculane. Ar deschide Valea Jiului și spre vest, cu legătură spre vestul țării și sud-vestul ei. Tot așa, bineînțeles că ne-ar ajuta și mult mai mult dacă cei de la Gorj ar continua, cum au tot promis, ar face drumul până la Pasul Vâlcan, Hunedoara ținându-se de promisiune. Este, de asemenea, un drum foarte frumos și o cale de legătură între Valea Jiului și sudul Ardealului cu nordul Olteniei și Țara Românească. Acest drum este și singurul drum istoric din România. Iată trei drumuri importante, din care de unul vorbim doar de vreo 20 km, de al doilea de finalizarea lucrării, mai ales în zona județului vecin, iar la al treilea, tot așa, de o lucrare a vecinilor noștri de peste munte. Să sperăm totuși că e vorba doar de neînțelegeri și de alte cauze, și nu de alte interese ale unuia sau altuia. Pentru că e clar, de exemplu drumul din Gorj până la Pasul Vâlcan ar aduce deschidere celor de la Schela-Gorj și zonei de-acolo, deci ar fi de mare interes pentru cetățenii de-acolo, cum și pentru cetățenii din Vale, dar nu știu dacă o persoană sau alta are un alt interes să nu fie gata acel drum. Aici nu știu și sper să nu fie așa”, ne-a declarat Emil Părău.

Guvernanți, dezvoltarea se face în primul rând cu drumuri bune!
Încheiem prin a mai spune doar un sigur lucru. Se vorbește de către guvernanți de dezvoltarea Văii Jiului prin proiecte derulate pe bani de la Comisia Europeană, pentru fostele zone miniere. Foarte tare și e bine, lumea abia așteaptă… Dar până atunci, iată, guvernul nu ar trebui să sprijine Valea Jiului în dezvoltarea ei și cu aceste trei drumuri de care vorbea investitorul lupenean. Iar DN 7A ar putea fi primul dintre ele, ținând cont că nu vorbim decât de 21 de kilometri și nu de 210 km. Ar fi un prim semn că într-adevăr Guvernul României, prin CNAIR, se implică în dezvoltarea Văii Jiului. Și ar arăta încă o dată că obiceiul Imperiului Roman, de acum peste două mii de ani, de a face drumuri peste tot în zonele ocupate, este atât de actual și azi. Cum și autostrăzile peste Carpați sunt atât de necesare dacă vrem să ne numim cu adevărat o țară europeană civilizată și în pas cu vremurile. 



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (2 )

#1 Ion04.02.2020,  07:13:19
Foarte bun articol. Familia mea NU va mai merge la VOT , am ajuns la concluzia ca guvernanti platiti foarte bine din bani nostri publici isi bat joc de noi (Valea Jiului) de foarte multi ani fac conferinte si promit dezvoltarea Vaii Jiului dar in teren ne rupem masinile pe DN 7A spre Voineasa sau spre Transalpina ori sarbatoarea la Manastirea de la Groapa Seaca (au gasit un motiv sa nu-l asfalteze , repararea nu tine tot anul la prima ploaie torentiala se strica iarasi) , dar de ce nu asfalteaza DN 66A spre Herculane (sunt aprobate toate avizele , sigur daca nu se gaseste un motiv de amanare vor veni ecologisti sa protesteze , cine ii trimite ???) , de ce nu se fac investitii in Domeniul Schiabil Parang (au motive de amanare Romsilva , patronata de stat (bani nostri publici) . Pana cand ???!!!
#2 Mihai04.02.2020,  08:07:51
Ii de noaptea mintii sa poti face doar reparati sa torni pietris si sa consolidezi drumul DN 7A dar sa nu poti asfalta cand acum este cam peste tot in mediul rural la tara asfalt dar aici nu .


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 7 ori 4  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *

* * *










* * *

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227






Publicitate
Newsletter