11.05.2020,  18:29:04 | 3 comentarii | 1609 vizualizari
Vulcan / ​​​​​​​Urgență în plină situație de pandemie
de Gheorghe OLTEANU

Este, totuși, ceva neclar în legătură cu unul dintre proiectele de hotărâre discutate și aprobate la ședința ordinară a Consiliului Local Vulcan de la sfârșitul lunii trecute. Este vorba despre cel „privind aprobarea organigramei și statutului de funcții ale Primăriei Municipiului Vulcan”.

 

Înainte de

a vorbi despre neclaritatea sesizată de unii consilieri locali, dar rămasă tot în ceață din cauză că nu s-a insistat asupra ei, voi prezenta datele existente în raportul la acest proiect de hotărâre. O fac, pentru că sunt informații care, în mod sigur, îi interesează pe mulți vulcăneni. În documentul respectiv scrie că „La data de 01 aprilie 2020 organigrama instituției cuprinde un număr de 248 posturi, structurate astfel: 1) Numărul de posturi din aparatul de specialitate al primarului, precum și din instituțiile publice locale, este de 187 (175 – aparatul de specialitate și 12 – Clubul Sportiv Municipal Mihai Viteazu Vulcan); 2) Numărul de posturi din serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor – (???- mai nou se pune cratimă între subiect și predicat? - n.a.) este de 4: 3) Numărul de posturi din serviciul public de poliție locală este de 29; 3) Numărul de posturi din Direcția de Asistență Socială este de 28 și nu este condiționat de numărul de posturi stabilit și comunicat anual de Instituția Prefectului”.  

 

Foarte interesantă

ultima prevedere care a apărut ținându-se seama de art.III, alin.2 din OUG nr.63/2010 conform căruia „numărul maxim de posturi prevăzut și stabilit conform legislației nu se aplică la capitolul bugetar Asistență Socială, ca urmare cele 28 de posturi din cadrul Serviciului Public de Asistență Socială nu sunt condiționate de posturile stabilite și comunicate de Instituția Prefectului și nu se iau în calcul la stabilirea numărului total de posturi”. Cu alte cuvinte,  cine-i mare și tare în primărie, acum și în viitor, are liber, după pofta inimii și a altor părți anatomice ale corpului, să facă angajări la Serviciul Asistența Socială. La 1 aprilie, Centrul de Educație și Cultură „Șansa” din cadrul Direcției de Asistență Socială funcționa în următoarea structură organizatorică: 1 post administrator (ocupat). 1 post de inspector de specialitate (bibliotecar ) ocupat; 1 post referend (educator) – vacant; 1 post îngrijitor – vacant. 

 

Și acum vine nucleara:

„Înființarea unui post de natură contractuală de referend (instructor dans), treapta II, studii medii, conduce la creșterea numărului total de posturi din Direcția de Asistență Socială, acesta ajungând la 29, posturile aferente celorlalte capitole rămânând neschimbate” După care, în continuare, este reiterat motivul înființării acestui post: „Deoarece numărul maxim de posturi stabilite și comunicate de Instituția Prefectului nu se aplică la capitolul bugetar Asistența Socială, se poate înființa postul de referend (instructor dans). Așadar, centrul nu are referend (educator) și îngrijitor, dar, ciudat, în plină situație de urgență cauzată de pandemia de Covid-19, s-a ivit nevoia urgentă a angajării unui instructor dansator profesionist! Foarte interesant. Mai ales că, atunci când s-a ajuns la acest proiect de hotărâte, de sub masca facială a primarului Gheorghe Ile s-a auzit doar ceva de genul „anumite posturi le-am transferat, ca să putem angaja la primărie, acum revenim cu ele la organigrama veche”.

 

De fapt,

umflarea, an de an, organigramei și a statutului de funcții ale primăriei vulcănene s-a făcut pentru liniștea buchetului de pile și relații ale primarului Ile, ale vicelui, dar și ale altor mahări din instituție.  O spune și doamna consilier local Angela Stoica. Care, nu zic că a fost sfânta sfintelor și că nu și-o fi băgat și ea neamuri în primărie când era viceprimar, numai că, atunci, în 2012, Primăria Vulcan avea doar 136 de angajați. Și asta, raportat la numărul de locuitori de atunci pe care-l avea municipiului, nu era cine știe ce. Ca atare, întrebarea pe care și-o pune contribuabilul local este cât se poate de simplă: cum se justifică creșterea cu o sută și ceva a posturilor, de atunci până acum? Asta, în condițiile în care numărul locuitorilor a scăzut constant.

 

Angela Stoica

a mai fost nedumerită de faptul că a fost neapărat necesară înființarea unui serviciu pază și numirea unui șef serviciu (temporar, se zice!), în condițiile în care cei optsprezece paznici ai primăriei ar fi putut funcționa foarte bine sub tutela serviciului public de poliție locală. Apoi, știind foarte bine că, pentru înființarea unui post de șef birou, este nevoie ca șeful să aibă începând de la șapte angajați în plus (întrebat despre asta, juristul Gabriel Velea, secretarul primăriei, i-a dat dreptate), doamna Angela Stoica  nu a înțeles de ce există un asemenea post la Cinematograful „Luceafărul” care are numai trei angajați! „Totul se face, pentru că (Ile –n.a.) trebuie să le înființeze posturi. Înțeleg ca, prin înființarea serviciului de salubrizare publică, numărul de posturi să fi ajuns la o sută șaptezeci, dar, până la 248, este, totuși, ceva exagerat!”, este de părere consilierul local Angela Stoica.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (3 )

#1 ioan12.05.2020,  11:39:47
Politia locala trebue sa fie 1/1000 de unde sunt 29?BALARIILE SUNT IMEDIAT CAT CASA SI EI ANCAJEAZA INSTRUCTOR DE DANS:
#2 cristi12.05.2020,  20:31:48
Au acesti alesi o logica de iti sta mintea-n loc!Seful de birou trebuie sa aiba minim 7 subalterni!Nu conteaza daca acestia sunt prosti,incapabili,batuti in cap!Sa fie la numar!Dar daca un sef de birou este bun organizator si poate face aceeasi treaba cu trei din cei sapte?Ce urmeaza?Este dat afara,pentru ca nu mai are sapte subalterni?Va dati seama ce ineptie?
#3 Ioan14.05.2020,  14:31:12
In psiholog cand angajati in primarie??? In ani '80 populatia vulcanului era mult mai numeroasa , iar angajati din primarie erau mai putini ; In prezent populatia orasului e diminuata, iar primaria e tixita de pile care sunt total paralele de ce merg la serviciu. Instructorul de dans va fi angajat sa invete trantori din primarie sa danseze (Pe birouri)????


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 6 ori 4  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *

* * *










* * *

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter