23.11.2011,  21:56:59 | 1 comentariu | 4216 vizualizari
Am fost pe urmele / Fierului de călcat buclucaş
de Corneliu BRAN

Multe mai cumpără omul din magazin şi când se duce acasă constată că produsul respectiv nu funcţionează, ori  nu e de calitate. Sau nu ştie să-l folosească, pentru că nu i s-a arătat bine la magazin sau nu a citit instrucţiunile şi modul de folosire. Aşa a păţit şi pensionarul petroşenean V.O. Care a reclamat la redacţie un caz „grav”. Aşa s-a născut articolul de faţă.

Pensionarul V.O. la 3 noiembrie a cumpărat de la un magazin mare din Petroşani un fier de călcat cu aburi. Aparatul era de firmă, „Braun”. Prin urmare, nu era unul contrafăcut, fiind cumpărat şi dintr-un magazin de specialitate, care are de vânzare sute de produse electrocasnice. Aşa se face că pensionarul nostru nu s-a gândit nicio clipă că va avea probleme odată ce va ajunge acasă.
În aceeaşi zi, omul nostru a vrut să-şi verifice produsul, aşa că a pus apă în rezervor şi a băgat fierul de călcat în priză, dorind să-şi calce ceva de îmbrăcat. Numai că, din neatenţie, nu a apucat să citească şi instrucţiunile aparatului. Dacă ar fi citit ar fi aflat că, până la încălzirea rezistenţelor, aparatul trebuie să stea în plan vertical. Abia apoi, după stingerea ledului de siguranţă, va putea fi folosit în plan orizontal, atunci când este folosit cu aburi (pentru că aparatul se poate folosi şi fără aburi, deci fără apă). Bineînţeles că, dacă n-a făcut aşa, toată apa pe care a pus-o în rezervor i-a curs încet, încet pe masa de călcat, astfel încât V.O. s-a ales cu o băltoacă în loc de haine călcate. Cel puţin aşa susţine.
Enervat, pensionarul s-a dus imediat la magazinul respectiv, reclamând personalului că fierul de călcat nu este bun, solicitând schimbarea acestuia sau returnarea banilor. După o probă făcută, în care părerile dumnealui diferă mult faţă de cele ale persona­lului (V.O. susţine că şi atunci a curs apă, personalul susţine că nu a curs), cumpărătorului i s-au recomandat două soluţii: să semneze un act, după care produsul să fie trimis la firmă, la servi­ce, după care produsul să-i revină; sau să îşi aleagă alt produs, cam de acelaşi preţ (150 lei). Din ce în ce mai supărat şi mai enervat, omul nu a mai dorit în final nici una nici alta din soluţii, susţinând că toate aparatele de pe rafturi sunt la fel de stricate, în sensul că apa curge din ele (după ce au mai încercat împreună vreo două-trei mărci!), menţionând că doreşte banii înapoi. 
Enervat că nu primeşte banii, V.O. a plecat supărat acasă, lăsând baltă pe tejghea şi produsul pe care-l achizi­ţionase. Trebuie menţionat că pensionarul nostru este grav suferind de inimă şi bine că de supărare nu s-a întâmplat atunci ceva grav. Oricum, din câte am înţeles de la dumnealui, toată ziua s-a simţit apoi rău, din cauza nervilor şi supărării.
A doua zi, V.O. s-a prezentat la OPC. Ion Roiu, inspectorul din cadrul OPC Petroşani, i-a explicat că fierul de călcat respectiv e bun, dar că n-a fost folosit cum trebuie, menţionând că şi el are unul identic, care tot funcţionează.
Văzând că nici OPC-ul nu l-a rezolvat şi că acum a rămas şi fără aparat, aşa defect cum era, dar a plătit banii, V.O. s-a adresat ziarului nostru. Solicitat să mă ocup de caz, am mers cu dl. V.O. la magazin. Doamnele din rândul personalului m-au privit suspicioase dar, culmea, n-au avut curajul să întrebe cine sunt. Probabil se gândeau la tot felul de instituţii de control, poate la OPC, sau cine ştie, dar la un ziarist, nu cred. Oricum, dacă nu am fost întrebat, nu m-am prezentat nici eu. Am cerut doar aparatul cetăţeanului. L-au scos imediat de sub tejghea. Am studiat apoi instrucţiunile şi modul de folosire. Într-adevăr, exista un pasaj care spunea clar că aparatul, până la încălzirea rezistenţelor, trebuie ţinut în plan vertical. Am cerut calm şi cu politeţe să mai facem o probă. Un angajat a umplut rezervorul de apă al aparatului şi l-a băgat în priză, neuitând să-l aşeze în plan vertical, cum i-am spus pensionarului că citisem în instrucţiuni. După două minute, ledul de control s-a stins şi, minune, după ce am luat fierul de călcat în mână n-a mai curs apă. Dădeam cu el în stânga şi dreapta, îl clătinam în toate poziţiile, dar apă nu curgea. „E bun fierul de călcat, nu curge strop de apă!”, i-am spus eu domnului V.O. „Da, văd şi eu, probabil că în două săptămâni au avut timp să-l repare sau să-l schimbe”. „Nu se putea asta, domnule, aveam nevoie de acordul dumneavoastră”, i-a răspuns imediat o vânzătoare, care auzise discuţia noastră.
Mă rog, până la urmă totul s-a terminat cu bine. După ce s-a răcit talpa fierului de călcat, am băgat aparatul în cutie, am salutat politicos şi am plecat liniştiţi. Afară, V.O. mi-a mai spus o dată: „Aveţi dreptate, l-au schimbat sau l-au reparat între timp”, asta deşi nu eu zisesem aceste chestiuni, ci dumnealui… Mi-a mulţumit frumos, deşi eu, practic, nu făcusem mare lucru, toată confuzia venea doar de la nerespectarea instrucţiunilor. A plecat fericit, fapt care m-a bucurat. În fond este bine şi aşa. Nu contează cum îi aduci fericire unui pensionar, mai ales în ziua de azi…
Nici nu am apucat să scriu materialul că sună telefonul. Era tot domnul V.O.. Mă suna să-mi mai mulţumească o dată: „Datorită dumneavoastră am un fier de călcat super. Nu curge apă, indiferent dacă-i caldă rezistenţa sau nu, indiferent de cum îl ţii”. „E clar, domnul nostru n-a înţeles nimic, dar mă bucur că şi aşa am reuşit să-l fac fericit”, mi-am zis în sine şi am finalizat materialul de faţă.

 


Comentarii articol (1 )

#1 mihaita09.06.2012,  12:50:12
Acum stiu si eu de ce la mine curgea apa din rezervor :))


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 8 ori 10  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Publicitate
Newsletter