29.10.2011,  13:31:53 | 0 comentarii | 642 vizualizari
Straja, / Între buldozerele imaginare ale lui Moloţ şi Resmeriţă
de Ziarul Vaii Jiului

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Hunedoara a precizat într-un interviu acordat cotidianului nostru că, dacă ar avea o putere nelimitată, ar intra cu buldozerul în staţiunea montană Straja, pentru a dărâma cabanele construite haotic.

De aceeaşi părere este şi primarul Lupeniului, Cornel Resmeriţă. Care, însă, nu consideră că vinovaţi de haosul arhitectural din Straja ar fi funcţionarii de la Urbanism, care eliberează autorizaţiile de construcţie.

 

Învăţăturile lui Moloţ către Resmeriţă...

„Eu, dacă aş avea puterea nelimitată, în aşa fel încât să-mi permit orice, aş fi băgat buldozerul în toate cabanele de acolo, după care aş fi făcut un Plan Urbanistic General. Să ferească Dumnezeu de un incendiu, este jale, mai ales că administrarea staţiunii n-o face Consiliul Judeţean, eu am făcut drumul până în capătul staţiunii. Am încercat să facem acolo o parcare şi dacă aş fi acolo administrator nu aş da voie să intre cu maşini, să blocheze părţile drumului, că îşi rupe unul piciorul, că nu mai pot intra maşinile să facă deszăpezirea, că doi metri este centura de maşini şi lasă-i pe fiecare care are cabană să aibă parcare. Numai noi suntem români şi ce respectăm în Austria nu respectăm în România. Eu am spus-o şi o spun cu toată responsabilitatea şi i-am spus şi lui Ile de la Vulcan, înainte de a face telegondolă, să ia Straja ca exemplu negativ. Să facă un PUG şi să nu permită construirea haotică, pentru că terenul este virgin, staţiunea este virgină. Într-o staţiunea trebuie să ai curent, canalizare, cum poţi face canalizare în Straja? Fiecare e cu apa lui, acolo nu e talcioc, e staţiune. Când am semnat protocolul cu cei din Sardinia, am avut proasta inspiraţie să-i duc acolo. Se vedea pe faţa lor dezamăgirea totală, că e păcat de frumuseţile astea”, a declarat Mircea Moloţ.

De asemenea, preşedintele CJ Hunedoara a mai adăugat şi că vinovaţii sunt cei de la Biroul Urbanism de la Lupeni, care au permis construirea haotică.

„Vinovat pentru ce se întâmplă acolo este Biroul Urbanism de la Lupeni. Numai cei de la Lupeni dau autorizaţie de construcţie. Acelaşi lucru se va întâmpla şi cu celelalte două staţiuni, Parâng şi Pasul Vulcan, după ce se face telegondola, drumul, dacă nu se pleacă cu un PUG care să se respecte. E nevoie de străzi largi, de canalizări, nu de voturi obţinute uşor”, mai spune Mircea Moloţ.

 

Primarul Resmeriţă de acord cu... Moloţ

Totodată, Cornel Resmeriţă recunoaşte că, dacă ar fi multimiliardar, ar cumpăra staţiunea, ar dărâma-o, după care ar reconstrui-o după standarde europene.

„Domnul Moloţ are perfectă dreptate. Dacă ar fi după mine, aş intra şi eu cu buldozerul în Straja. Asta numai dacă aş fi multimiliardar. Aş băga buldozerul, după care aş reconstrui staţiunea aşa cum trebuie. Vina nu este neapărat a Biroului de Urbanism, pentru că oamenii au construit în Straja înainte de ’89 şi în anii ’90. Dar şi aşa Straja este modernă. Nici eu nu sunt mulţumit de aşezarea construcţiilor, dar ca urbanism e dezordine”, a explicat Cornel Resmeriţă.

 

Emil Părău, Straja şi... chinezii

În această problemă un cuvânt de spus a avut şi principalul investitor din staţiunea montană, care ne-a explicat cum s-a ajuns la îngrămădeala arhitecturală din Straja zilelor noastre.

„Referitor la construcţia haotică, ar fi următoarea explicaţie. În 1996 au fost licitate locurile pentru cabane în Straja. Nimeni în acea perioadă, nici cei care au concesionat terenurile, nu se aşteptau ca Straja să aibă o afluenţă atât de mare de turişti. Majoritatea le-au concesionat pentru case de vacanţă. După recondiţionarea teleschiurilor existente şi montarea a încă un teleschi, Straja a ajuns să aibă cele mai bune pârtii din România la cele mai mici tarife. An de an, a crescut numărul de turişti, iar acele case de vacanţă s-au transformat în pensiuni, cabane şi vile turistice. Pentru această transformare, toată lumea a cerut extindere şi aşa s-a ajuns la acea îngrămădeală”, a oferit Emil Părău o explicaţie.

Totuşi, el recunoaşte că marea problemă din staţiunea montană Straja o reprezintă apa şi canalizarea.

„Problema mare în Straja este legată de canalizare şi de apă. Dar, în urmă cu câteva săptămâni, au fost aprobate proiecte menite să rezolve aceste probleme. Cât despre dărâmarea staţiunii cu buldozerul, eu am spus că cele mai populate cartiere din lume sunt cele chinezeşti. Cam aşa e şi cu Straja, logic preţurile sunt după condiţii”, mai spune Emil Părău.

 

 


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 10 ori 2  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.2

Anunt GAL Cheile Sohodolului- prelungire apel selectie MCS 7.4

Anunt GAL Cheile Sohodolului - prelungire MCS 7.2-15.04.2019

Anunt de selectie 7.4 simplificat 2019 - prelungire

Anunt de selectie MCS 7.2 simplificat prelungire mai 2019

Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Catalog Display-uri
Publicitare 2019
0721 722227
Promoţionale 2019
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter