03.11.2011,  13:23:20 | 0 comentarii | 519 vizualizari
Dănuţ Buhăescu, primarul Uricaniului, face încă un apel la guvernanţi să înţeleagă cât de important este pentru Valea Jiului „drumul lui Băsescu”
de Corneliu BRAN

Fără niciun sprijin din partea guvernului şi a preşedinţiei (promis în repetate rânduri, inclusiv în ultima campanie electorală) drumul spre Herculane şi deschiderea Văii Jiului spre partea vestică şi sud-vestică a României vor rămâne doar o utopie. 

 

„Se fac eforturi extraordinar de mari pentru a se îndeplini condiţiile şi pentru a se obţine finanţarea necesară reluării lucrărilor la acest drum. Până la urma urmei,  noi am făcut adresă şi la Ministerul Transportului, la domnul ministru Berceanu, aşteptăm să vedem ce răspuns primim. Pe această cale, ţin să le mulţumesc primarilor din Valea Jiului, care chiar dacă sunt de o altă culoare politică decât mine, m-au susţinut în demersurile mele, declarând că sprijină şi dumnealor realizarea acestui obiectiv de importanţă majoră pentru Valea Jiului, nu numai pentru oraşul Uricani”, spune primarul din Uricani, Dănuţ Buhăescu. Care a ajuns să fie privit din această cauză ca un Don Quijote care se luptă cu morile de vânt, mulţi, chiar colegi de administraţie sau de partid, dându-şi coate pe la spate când îl aud vorbind de „drumul lui Băsescu”, de turism la Uricani şi de importanţa economico-socială a acestui drum. Primarul din Uricani ştie de treaba asta şi ştie că anumiţi oameni, mulţi şi din Valea Jiului, nu doresc finalizarea acestui drum. Unii din anumite interese politice sau economice, alţii din răutate sau invidie. De aici şi piedicile, ba chiar şi plângerile şi sesizările făcute de unii  cu nemiluita pe la diferite asociaţii ecologice româneşti şi europene. „Cel mai important lucru este să vedem că nu mai sunt piedici puse, că până acum am avut parte de aşa ceva şi de aceea acest drum n-a fost încă finalizat. La adunarea generală de la Poiana Braşov a Asociaţiei Oraşelor din România, unde au fost prezenţi şi mulţi miniştri din cabinetul Boc, am vorbit aproape cu fiecare ministru prezent şi de acest drum, de importanţa lui, de faptul că preşedintele Traian Băsescu a sprijinit încă de la început lucrările la acest drum. Am vorbit cu ministrul Vasile Blaga foarte mult, de asemenea cu ministrul Elena Udrea, dar şi cu o serie de miniştri secretari de stat. Acum sunt sigur că toţi cunosc problema, nu mai pot spune că n-au ştiut. Mi s-a promis că se va evalua bine de tot această problemă şi ni se va răspunde. 

La ora actuală, pot să vă spun că se mai realizează un studiu pentru impactul acestui proiect asupra mediului, un studiu care va fi evaluat de Ministerul Mediului şi care, apoi, nu văd de ce să nu-şi dea acordul. Pentru că acest drum nu are un impact negativ asupra Parcului Naţional Retezat, să fie foarte clar acest lucru, contrar a ceea ce mai vorbesc unii şi alţii, cu răutate, dar nicidecum într-un mod logic. Dacă au ceva cu mine, să aibă, dar să lase drumul acesta în pace, iar lucrările la el să continue, aşa cum este firesc să se întâmple, pentru că cetăţenii Văii Jiului nu au nicio vină”.

Bineînţeles că o altă mare problemă sunt fondurile necesare acoperirii investiţiilor la acest viitor drum naţional, care desparte două judeţe. Dănuţ Buhăescu este convins că, dacă avizele vor fi date şi dacă miniştrii vor fi convinşi că este o investiţie bună, se vor găsi şi fonduri: „Apoi, vor trebui a fi identificaţi banii care vor trebui alocaţi pentru finalizarea acestui drum. Știu că, dacă se va dori cu adevărat, se vor găsi şi resurse financiare, cu toate proble­mele care există acum în ţară. Important este ca toată lumea, inclusiv domnii şi doamnele miniştri să înţeleagă ce important este acest drum pentru dezvoltarea întregii Văi a Jiului.

Vreau să vă spun că este important să se înceapă lucrările cât mai repede. Pentru că dacă vor începe, sunt convins că apoi ele nu se vor mai opri până la capăt. Iar de la Herculane înspre noi va fi o nimic toată, deoarece o mare parte din porţiunea de drum trebuie doar reabilitată. Sunt convins că din partea cealaltă vor începe lucrările când vom trece noi de porţiunea cea mai dificilă de construit”.

Edilul susţine că cei care menţin ideea că acest drum ar afecta fauna şi flora din Parcul Naţional Retezat, fie au rele intenţii, fie exagerează sau nu cunosc legislaţia. De aceea, dă exemplul şi altor state care, atunci când au trebuit să construiască şosele, viaducte sau tuneluri, pentru a dezvolta anumite zone, au făcut-o, fără ca să le sară nimeni în cap: „Dacă avem în vedere dezvoltarea durabilă a turismului din Valea Jiului şi nu numai, cred că orice om realizează că o infrastructură de drum îţi deschide calea spre investiţii, spre atragere de investitori şi de turişti. Dacă avem în vedere că la Uricani, comparativ cu alte locali­tăţi, avem avantajul de a avea Parcul Naţional Retezat, avem avantajul de a avea zona speologică printre cele mai impunătoare din ţară, plus un avantaj al cadrului natural minunat, bun pentru sporturile de iarnă (zona Câmpu` Mielului de exemplu, dar şi altele), este păcat să nu putem beneficia de toate acestea. Ca să vin în ajutorul proiectului pentru drumul spre Herculane, în legislaţia românească şi europeană care se referă la parcurile naţionale, chiar se vorbeşte de realizarea de infrastructură cu scopul de a permite cetăţenilor de a vizita aceste zone minunate. Fireşte, în condiţii de respectare a legilor de mediu. Chiar se vorbeşte despre nevoia de realizare a unor drumuri! Să fim serioşi, ce poate distruge un drum naţional? El nu intră prin mijlocul parcului naţional, nu distruge floră şi faună protejată, nu face nimic rău în zonă. În Austria, Elveţia şi în alte state europene s-au făcut astfel de drumuri cu zeci de ani înainte. Și acolo ecologiştii de ce n-au sărit în sus? Doar la noi când e să facem ceva, unii sar în sus ca nu cumva să se facă. Nu mi se pare normal şi de aceea mă voi zbate pentru finalizarea acestui drum, care este esenţial pentru toată Valea Jiului şi locuitorii ei. Sper să fiu ajutat şi de colegi şi de toţi politicienii din judeţ, indiferent de culoarea politică, ca să reuşim să-i convingem pe guvernanţi de importanţa acestui drum pentru dezvoltarea Văii Jiului”.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 10  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter