29.10.2011, 16:57:35 | 0 comentarii | 725 vizualizari
Locomotivă deraiată pe o “linie moartă“
Articole de acelasi autor
de Gheorghe OLTEANU
Joi, 27 ianuarie, la orele serii, locomotiva electrică a unei garnituri cu vagoane în care se afla cărbune a luat-o pe arătură la ieşirea din Gara Vulcan.
Incidentul feroviar s-a petrecut la ora 18:45 la trecerea de nivel peste calea ferată, prevăzută cu barieră, de pe strada care duce în Colonia de Jos a Vulcanului. De fapt, nu a luat-o chiar pe arătură, ci pe linia de evitare de lângă barieră. “Linia moartă“, cum i se mai spune, sau, mai exact, pe ceea ce a mai rămas din aceasta.
Garnitura de 35 de vagoane tractată de locomotiva electrică de tip EA, aparţinând CFR Simeria Marfă, venea din Lupeni şi se îndrepta spre Termocentrala Mintia. Greutatea totală a garniturii era de 2800 de tone, din care 1900 de tone cântărea doar cărbunele pe care îl transporta.
Se pare că incidentul s-a produs din cauza neglijenţei impiegatului Liviu M., de serviciu în acea după-amiază. Acesta a uitat deschis macazul spre linia de evitare, astfel că locomotiva a părăsit linia ferată pe care rula şi a început să ruleze pe “cea moartă“. Noroc că mecanicul şi ajutorul său nu s-au pierdut cu firea şi au frânat locomotiva. Care, astfel, nu a mai ajuns până la capătul liniei ferate de evitare, în mare parte furată de hoţii de fier vechi, ci s-a înfipt în grămada de pământ care “a crescut” în acest loc.
Imediat după incident, la faţa locului au venit maşini ale poliţiei, agenţi ai poliţiei locale şi lucrători ai staţiei CFR din Vulcan. Șefii cei mai de la CFR Timişoara au ajuns aproape de miezul nopţii. Între timp, se începuse acţiunea de repunere pe linie a locomotivei deraiate. Nu a fost nevoie să fie adusă macaraua cu care se fac, de obicei, operaţiunile de acest fel. Norocul mare a fost că locomotiva a deraiat pe pasaj, astfel că roţile au rămas la acelaşi nivel cu cel al liniei ferate.
Mai întâi, au fost îndepărtate vagoanele. Apoi, o altă locomotivă a început s-o tragă uşor pe surata ei deraiată. De pe margine, vreo câţiva lucrători o ajutau cu răngile “să cadă“ pe linie. Operaţiunea s-a terminat la ora 1:30. Cercetările la faţa locului au continuat până la ora la trei şi ceva. Pagubele au fost minime, aceasta datorându-se şi prezenţei de spirit de care au dat dovadă mecanicul de locomotivă şi ajutorul său. Este posibil ca impiegatul din vina căruia s-a produs acest incident feroviar nedorit să se aleagă cu o sancţiune şi să fie retrogradat din funcţie. Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... Cataloage promoţionale 2024 Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii Rame click - comandă online! Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! Steaguri publicitare - click pentru a comanda! Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! Cataloage promoţionale 2024 Alege să o susții! Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Newsletter
|