29.10.2011,  13:47:16 | 0 comentarii | 1110 vizualizari
Drumurile noastre, poate... / Prefectul Dezsi spune că lucrările la drumurile Văii vor continua anul acesta


de Corneliu BRAN

Continuarea lucrărilor la DN 66 Petroşani-Simeria, autostrada Deva-Orăştie şi DN 66A Uricani-Băile Herculane reprezintă chestiunile cele mai urmărite de prefectul judeţului Hunedoara, conform propriilor declaraţii făcute vineri la Petroşani, într-o emisiune difuzată de postul de Radio Kapital FM, din care am extras cele ce urmează.

 

DN 66 Simeria-Petroşani

După ani şi ani de poticneli, de nervi şi de înjurături luate de la şoferi, la presiunea administraţiei judeţului se va finaliza, în fine, acest drum naţional. Cel puţin aşa ne asigură prefectul de Hunedoara, Attila Dezsi. La fel, prefectul susţine că şi la porţiunea de autostradă Deva-Orăştie, inaugurată de premier, se lucrează în grafic, fără probleme, toate asigurările fiind că se vor respecta întru totul graficele de construcţie: „V-am spus chiar în acest studio, în primă audiţie, în ianuarie, că în anul 2011 dorim să terminăm lucrările la drumul Simeria-Petroşani. Se lucrează acum pe 19 tronsoane şi în acest an vom termina lucrările privind acest drum naţional. Am început autostrada Deva-Orăştie, lucrările sunt în grafic, e vorba de decopertare şi aşa mai departe. De ce este importantă şi pentru Valea Jiului autostrada aceasta? Dacă ne dorim turism sănătos şi turişti, sau dacă ne dorim investitori serioşi în Vale, atunci trebuie să le asigurăm o infrastructură rutieră capabilă să preia traficul, într-un mod modern, astfel ca aceştia să fie atraşi de Valea Jiului”.

 

Drumul lui Băsescu

Dacă la lucrările la DN 66 s-a tot tras mâţa de coadă an de an, găsindu-se tot felul de scuze şi explicaţii, nici cu DN 66A nu s-a stat mai bine. După un început în forţă şi după o revenire spectaculoasă, lucrările au fost oprite vreme de câţiva ani. Povestea e lungă şi s-a mai tot scris, aşa că acum nu facem altceva decât să redăm din ce a spus prefectul Attila Dezsi despre acest drum. Un drum pe care domnia sa îl vede vital în ceea ce priveşte deschiderea zonei noastre şi a turismului internaţional, făcut cu cap şi cu multă viziune: „S-a vorbit foarte mult despre necesitatea continuării lucrărilor la DN 66A. Aşa cum bine ştiţi, prin hotărâre de guvern s-a aprobat reluarea lucrărilor la acest drum, s-a contractat un împrumut pentru continuarea lucrărilor, iar acum suntem la faza procedurii de achiziţie a executantului, după care se va continua lucrarea. Eu sunt convins că după procedura de achiziţie şi după cele 90 de zile care trebuie să treacă, timp în care se soluţionează eventualele contestaţii, se va semna contractul, iar pe la mijlocul verii vor începe lucrările. Avizul de la mediu pentru acest drum se va obţine după ce documentaţia va fi depusă complet, cu toate studiile făcute; nu cred că va fi o problemă din acest punct de vedere. Eu ştiu din experienţa mea de subprefect că nu vor fi probleme, deoarece cunosc tot dosarul privind avizul de mediu. Procesele pot continua în instanţă, dar nu vor fi un obstacol pentru acest drum, deoarece nu au nicio justificare corectă. Există procese între nişte asociaţii de ocrotire a mediului, cărora nu le fac reclamă - nu fac reclamă unor oameni care se împotrivesc dezvoltării Văii Jiului - şi Ministerul Mediului şi Ministerul Transporturilor. Ele impută faptul că drumul trece printr-o zonă protejată. Dar este de subliniat faptul că acolo există un drum forestier, de graniţă, construit, atenţie, în anul 1849! Am umblat şi eu pe acest drum când eram copil cu tatăl meu, aşa cum multă lume din Vale a făcut-o. Pe axa acelui drum forestier s-a proiectat DN 66A, deci nu e vorba de nicio distrugere de mediu! După începerea lucrărilor, în perioada mandatului de ministru al Transporturilor al actualului preşedinte Traian Băsescu, în 2002 administraţia Parcului Naţional Retezat a obţinut prin hotărâre de guvern extinderea parcului peste acest drum. Prin urmare, lucrările erau începute, iar dumnealor şi-au extins hotarul peste acest drum! Toate condiţiile de mediu, subtraversări pentru moluşte şi broaşte, pentru animale şi aşa mai departe au fost însă îndeplinite de executant. Am fost de patru ori acolo cu dl. preşedinte Băsescu - care a arătat un interes continuu pentru acest drum - şi am constatat că totul este în regulă, n-au ce să impute aceste asociaţii. Cum şi în alte ţări s-a procedat aşa, vezi Elveţia, Austria, Germania sau Italia, la noi de ce să nu se poată? Da, suntem de acord, facem drumul care e vital pentru deschiderea Văii Jiului, dar nu lăsăm să se construiască cârciumi sau alte construcţii lângă el, asta e cu totul altceva. Dar să nu se facă deloc, asta nu se există. Acest drum va duce la Băile Herculane, iar de-acolo către arealul Dunării. Băile Herculane au intrat şi ele pe program de reabilitare, vor arăta super şi vor atrage mii şi mii de turişti. După cum ştiţi din istorie, pentru austrieci, de exemplu, Băile Herculane reprezintă un punct de referinţă, având în vedere că regina Elisabeta stătea câte 2-3 săptămâni în fiecare an acolo. Să facem un mic exerciţiu de gândire, că tot am vorbit de austrieci. Vin austrieci pe Dunăre cu vaporaşul, vizitează Budapesta, apoi ajung pe Dunăre la Severin. De acolo vin la Herculane cu autocarele, după care, în Valea Jiului, vizitează Parcul Naţional Retezat, Câmpu lui Neag, Straja, Pasul Vâlcan, Parâng, apoi îşi continuă traseul până la cetăţile dacice, Sarmizegetusa Ulpia şi aşa mai departe, apoi Castelul de la Hunedoara, Cetatea de la Deva, după care merg la Sibiu, vizitează oraşul - declarat oraş european de trei stele, Bruckentalul, Păltinişul, apoi, cu avionul se reîntorc în Viena. Gândiţi-vă ce ar însemna asta! Și este doar un exemplu de circuit turistic închis normal. Am discutat cu doi operatori de turism străini, doi operatori importanţi, care spuneau: „Dacă îmi asiguraţi condiţiile ca acel turist să poată ajunge pe apă la Severin, iar apoi cu autocarul să poată ajunge normal, fără peripeţii, la obiectivele din Valea Jiului, Hunedoara, Deva, Orăştie şi Sibiu, unde să se poată şi caza în mod civilizat, noi venim cu oameni destui spre această zonă, deoarece e şi în interesul nostru. E o zonă de atracţie, asta e clar”. De aceea sunt importante DN 66, DN 66A şi autostrada către Sibiu, Deva-Orăştie”.

 

DN 7A mai aşteaptă până la anul

Nu aceleaşi veşti bune vin şi dinspre DN 7A, care anul acesta nu este trecut pe nicio listă de modernizare. Se vor face doar reparaţii, acele cârpeli cu care ne-am obişnuit, cârpeli care nu ţin, după cum se ştie. Totuşi, sunt ceva speranţe pentru la anul, ministrul Anca Boangiu, la propunerea prefectului, fiind de acord cu modernizarea pe fonduri europene. Un pas important care s-a făcut a fost retrecerea drumului la judeţul Hunedoara, după ce el figura în administrarea celor din Gorj-Dolj. Și care l-au lăsat baltă, aşa cum era firesc, că doar ce-i interesa pe gorjeni un drum din Hunedoara. Dar iată ce ne-a spus prefectul şi de acest drum: „La deschiderea lucrărilor pentru autostradă a participat dl. premier Emil Boc împreună cu ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, d-na Anca Boagiu. Ceea ce presa nu a văzut acolo, fiindcă a fost vorba de o şedinţă cu uşile închise, este faptul că noi, cei din judeţul Hunedoara, am ridicat mai multe probleme. Printre altele, eu am ridicat problema DN 7A, Petroşani-Voineasa-Valea Oltului. I-am explicat d-nei ministru faptul că am preluat de la regiunea sudică Gorj-Dolj drumul în administrare înapoi la noi, însă avem nevoie neapărat de modernizarea acestui drum, care nu a fost cuprins anul acesta la modernizare. D-na ministru mi-a promis că, cel puţin din punct de vedere al reparaţiilor incipiente, ne putem gândi la reparaţii, urmând ca anul viitor, funcţie de sumele pe care le putem atrage din buget, sau din fonduri europene, să încercăm să modernizăm acest drum. I-am explicat d-nei ministru că deschiderea Văii Jiului pe axele rutiere nord-sud, Valea Mureşului către Gorj-Dolj şi vest-est (centru-est şi sud-est), spre Banat şi Sibiu sau Vâlcea, înseamnă o nouă posibilitate pentru zona noastră, un potenţial pe care Valea îl are şi care n-a fost fructificat până acum. D-na ministru a înţeles şi mi-a spus că va ţine cont, judeţul Hunedoara având cele mai lungi drumuri din România, în anul 1985 el fiind cel mai industrializat judeţ din România, după Capitală. Sunt adeptul strategiei, a lucrurilor programate, de aceea ştiu că aceste drumuri vor fi toate refăcute în câţiva ani. Eu nu sunt demagog, nu lupt pentru voturi, eu lupt pentru aceşti oameni minunaţi din Valea Jiului, de unde mă trag şi eu, pe mine mă interesează ca în perspectiva a 2, 5, 10, 20 de ani ceea ce se întâmplă acum să aibă un impact direct şi sănătos în economie şi în viaţa de zi cu zi a oamenilor”. 

Rămâne de văzut, peste 6 luni, cât s-a făcut din ceea ce ne-a declarat prefectul, la finalul anului putându-se face un bilanţ exact cu privire la cele spuse. 

 

 

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 4 ori 2  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!






_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter