27.02.2012, 20:17:26 | 3 comentarii | 912 vizualizari
GALERIE:
FOTO
Străzile din zona Primăriei Petroşani - propuse pentru reabilitare / Fiecare stradă cu povestea ei tristă
Articole de acelasi autor
de Alina PIPAN
După cum arătam în ediţia trecută, străzile din zona primăriei sunt chiar în stare avansată de degradare, iar cauza principală o repre-zintă defecţiunile permanente la conductele de apă, canalizare şi termoficare. Această zonă a avut mereu probleme din acest punct de vedere. Primăria Petroşani, în cazul în care va avea bani, are în vedere reparaţia a 2015 metri de stradă. Acum, dacă va avea ori nu bani, nu ştim, dar s-ar putea să fie nevoie neapărată pentru a fi reparate. Pentru că asfaltul, în unele părţi, este doar pe post de canalizare pentru apa din instalaţiile prost făcute. După cum s-a văzut pe Şt. O. Iosif, în curând pătura de asfalt va înghiţi autovehiculele cu totul. Printre priorităţile administraţiei locale se află străzile General Dragalina, Şt. O. Iosif, 22 Decembrie, Parângului, 6 August şi Slătinioara.
Strada General Dragalina
Putem spune că este o stradă cu… istorie. Numai aici şi în Colonie au mai rămas din loc în loc zone mici în care se observă asfaltarea iniţială, cea din piatră cubică. Aceasta a dăinuit, şi jurăm cu mâna pe inimă, mai bine decât betonul lui Ceauşescu. Numai că nu este chiar atât de confortabilă. Pe General Dragalina, pe lângă piatra cubică, se mai constată o ciudăţenie în materie de inginerie în construcţie. La intersecţia cu bulevardul, strada General Dragalina este asfaltată pe un metru, un metru şi jumătate. Apoi se termină brusc şi începe piatra cubică, iar mai sus, se revine la o altă porţiune cu asfalt, de data aceasta ciuruit şi vai de el. Se vor reabilita 230 metri de stradă. Nu rămân neasfaltate nici trotuarele, devenite acum locuri de parcare pentru maşini. Tot aici, cu toate că în propunerile pentru consiliul local nu am găsit acest lucru, este loc berechet pentru o parcare amplă. Structura rutieră va fi realizată prin aşternerea unui strat de balast şi a unui strat de balast stabilizat peste care se va turna îmbrăcăminte bituminoasă în două straturi. Trotuarele vor fi realizate din pavele, aşa cum sunt pe bulevard şi în Aeroport.
Strada Şt. O. Iosif
Povestea acestei străzi am tot repetat-o. Ea găzduieşte mai multe blocuri, şi se ramifică în mai multe direcţii. În timpul verii, când bulevardul este închis pentru circulaţia strictă a bicicliştilor, devierea traficului se face pe această stradă. Iar condiţiile de trafic sunt imposibile. În total se au în vedere pentru a fi reabilitaţi 650 de metri. Pentru sectoarele unde nu se execută reparaţii, îmbrăcămintea rutieră se va executa prin aşternerea a două straturi, unul de legătură şi unul de uzură. Acolo unde este nevoie de reparaţii, se va aşterne un strat de balast, unul de balast stabilizat şi îmbrăcăminte bituminoasă în 3 straturi. Vestea bună este şi aceea că se vor realiza 4 parcări noi, iar pentru cele existente se va realiza asfaltare în două straturi. De asemenea, se vor reabilita şi trotuarele.
Strada 22 Decembrie
O stradă interesantă. În primul rând, este o stradă îngustă, care are pe-o parte case şi vile, pe altă parte, blocuri. Aceasta asigură legătura cu cimitirul. Aici se află şi capela Bobocul. Nu mai trebuie să explicăm nimănui cât chin este pentru cei care au priveghi să se înghesuie cu maşinile pe acea străduţă. Vizavi de capelă sunt garaje particulare, iar în jur niciun loc de parcare, nicio parcare amenajată. Când se iese cu decedatul către groapă, se jonglează practic printre autoturisme. Strada face, de asemenea, legătura cu Colegiu Tehnic Dimitrie Leonida. Aici, tot betonul face legea, ca în majoritatea oraşului. Betonul comunist care, în definitiv, a avut trai destul de lung. Dar acum este bătrân şi ciuruit. Pe nicio porţiune din stradă nu se poate circula pe două sensuri. Ci doar pe unul, din cauza faptului că pe celălalt se parchează. Se vor reabilita 350 de metri. Nu va fi realizată nicio parcare. Şi nici nu este loc, doar, poate, printre blocuri. Structura rutieră va fi executată prin aşternerea a două straturi de îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv un strat de legătură şi un strat de uzură. Se vor realiza, în schimb, trotuarele.
Strada Parângului
Aceasta este cea mai mică şi aici vor poposi cel mai puţin lucrătorii. Se vor asfalta doar 85 de metri de stradă. Şi aici lucrările se vor realiza şi pe tronsoane, acolo unde se execută reparaţii şi pentru sectoarele unde reparaţiile nu sunt necesare. Vestea bună este că această străduţă are şi parcarea ei, care va fi reabilitată, ca şi pasajele pietonale.
Strada 6 August
Această stradă este ca un punct de trecere. Un fel de hotar între partea cu blocuri şi partea cu case, din spatele primăriei. Este bine că a ajuns aici asfaltul, pentru că sistemul de gaz nu a avut nicio şansă. Pentru cei mai mulţi dintre locatarii cartierului cu case din zona cimitirului, conductele de gaz sunt un moft. Pentru că proiectele de extindere sunt prea scumpe. Strada este praf din cauza reparaţiilor. Fiind un fel de hotar, aici conductele au mereu probleme. Aşadar, şi pe această stradă se lucrează mai mereu. Tocmai de aceea acolo unde se vor mai face reparaţii, structura rutieră va fi executată prin aşternerea unui strat de balast, a unui strat de balast stabilizat, peste care se va turna îmbrăcăminte bituminoasă în 3 straturi. În rest, se vor turna două straturi, unul de legătură şi unul de uzură. Loc de parcare nu este, dar aici se vor reface trotuarele. Problema este unde se vor mai parca toate autovehiculele personale. Pentru că pe această stradă se parchează pe ambele sensuri, acolo unde ar trebui să fie loc de trotuare.
Strada Slătinioara
Această stradă, dacă este să facem o glumă, începe larg şi se termină tare îngust. Face legătura cu str. 22 Decembrie, dar şi cu Bulevardul 1 Decembrie 1918. Aici se intră spre Colegiul Naţional de Informatică (!) Carmen Sylva Petroşani. Drumul până la colegiu este destul de bunicel, chiar dacă are ceva gropi. Însă odată ce urci pe Slătinioara, drumul se îngustează. De asfalt nici nu mai poate fi vorba. Este, de fapt, o uliţă bătătorită, mărginită de un pârâu. Probabil că doar asfaltată această uliţă se va demonstra că pe Slătioara sunt alunecări de teren. Tocmai de aceea, nu se asfaltează chiar toată strada. Ci doar 340 de metri. Şi aici se ţine cont de sectoarele în care se efectuează reparaţii şi se reabilitează diferit. Din păcate, nici aici nu este proiectată o parcare.
Se estimează că toate aceste
lucrări vor fi finalizate în 4 luni. Costurile arată o cheltuială din bugetul local de 1032,96 mii de euro. Atunci când s-a votat acest proiect de lege, ca şi celelalte privind reabilitările, a existat o singură abţinere. Cea a Doinei Popescu, care spune că sunt costuri estimative prea mari. Numai că o singură plimbare pe aceste străzi poate demonstra faptul că investiţiile sunt necesare şi depăşesc estimările noastre simpliste.
Comentarii articol (3 )
#1 bobu27.02.2012, 20:58:57
aleea poporului cind se asfalteaza complet deoarece este una dintre cele mai circulate strazi
#2 zen27.02.2012, 21:41:12
cred ca glumesti cu una din cele mai circulate ,nu?
#3 ciobanu sorin28.02.2012, 08:57:49
la fel si pe strada 16 februarie,gropi,gunoaie,miros infiorator de la pariasu care curge plin de dejectii si iluminat public redus, nimeni nu face nimic,te duci la primarie ptr iluminat cauta pe domnu BULIGA SORIN,fa cerere domnu Sorin este pe teren,te duci la mediu fa cerere sia steapta raspuns ,fapte nimic,daca domnu S orin este asa de mult pe teren de ce nu vede dumnealui sa ca pe 16 februarie mai trebuie schimbate becuri
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... Cataloage promoţionale 2024 Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii Rame click - comandă online! Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! Steaguri publicitare - click pentru a comanda! Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! Cataloage promoţionale 2024 Alege să o susții! Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Newsletter
|