06.03.2012, 21:08:39 | 75 comentarii | 5603 vizualizari
Negocierile de la București au eșuat. Protestul continuă încă de azi dimineață. Liderul Bebe Nica joacă pe aria PDL-ului, încercând să tempereze protestele ortacilor! Gafe jenante din partea organelor statului la marșul minerilor.
Articole de acelasi autor
de Ziarul Vaii Jiului
În timp ce minerii tremură de frig de vreo trei zile în fața Companiei Naționale a Huilei, liderul sindical Bebe Nica, aflat în negocieri intense cu Partidul Democrat-Liberal pentru a candida la Primăria municipiului Lupeni, face eforturi susținute să demonstreze că reprezintă interesele ortacilor. În realitate, coordonat permanent telefonic și prin SMS de către liderul filialei județene a PDL, Dorin Gligor, Nica încearcă din răsputeri să-i tempereze pe minerii cărora le-a ajuns cuțitul la os.
Până când minerii de la EM Lonea nu au aprins scânteia revoltei, la începutul acestei luni, Nica & co. nu au întreprins niciun demers concret, adică în teren, mineresc, pentru a determina respectarea Contractului Colectiv de Muncă și, implicit, majorarea sporului de periculozitate în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Minerii de la Lonea, nicidecum Nica ori un alt lider sindical din actuala configurație de reprezentare a minerilor, au fost cei care au cerut respectarea drepturilor lor.
Ce dovadă mai bună și-ar putea dori angajații CNH SA că Bebe Nica & co. I-AU TRĂDAT SERVIND INTERESELOR PDL în condițiile în care, ÎN ANUL 2011, conducerea CNH Petroşani şi LIDERII DE SINDICAT au semnat un acord prin care au decis SĂ SISTEZE facilităţile pe care pensionarii din domeniul minier le primeau până la acel moment???
Nica joacă rolul ce i-a fost scris de liderii PDL. Personal, președintele Traian Băsescu a promis, în campania din 2009, la Petroșani, că se vor face angajări și minele nu se vor închide. Nica nu a ridicat capul din pământ în fața liderilor PDL și nu a cerut ferm, așa cum ar fi trebuit, ca MINELE SĂ NU SE ÎNCHIDĂ, iar ANGAJĂRILE DE TINERI ÎN MINERIT, PROMISE PERSONAL DE PREȘEDINTELE TRAIAN BĂSESCU, SĂ FIE FĂCUTE!
În realitate, trei mine sunt pe închidere, 900 de ortaci au fost disponibilizați în 2011 și tergiversați trei luni cu ultima tranșă de bani, alte câteva sute urmând a fi disponibilizați în acest an! Liderii de sindicat din Valea Jiului, al căror coordonator este Bebe Nica, au semnat, în 2011, un act prin care pensionarii din minerit, adică părinții și foștii colegi ai actualilor mineri, au pierdut gratuitățile câștigate cu sânge și ani grei de pușcărie la grevele minerilor, încă din perioada interbelică.
În timp ce minerii stau în frig de trei zile pentru un amărât de milion de lei în plus pe lună la salariu, veniturile lui Nica le ajung pe cele ale șefilor CNH.
De teama furiei ortacilor, actuala guvernare a comasat în Valea Jiului forțe de ordine impresionante. Unele estimări vorbesc de 10 jandarmi și polițiști la tot atâția mineri greviști.
Neavând pic de coordonare și strategie în gestionarea unor astfel de evenimente, comandantul poliției locale și vreo șase jandarmi erau gata să fie călcați în picioare de minerii pe care încercau să îi oprească din drum în zona cartierului Aeroport. Solicităm conducerii MAI să gestioneze coerent aceste proteste, să nu împiedice acțiunile revendicative ale minerilor și să evite, pe cât posibil, vărsarea de sânge prin provocarea oamenilor. Vom reveni. (Cătălin DOCEA)
UPDATE. Minerii au protestat, încă de azi dimineață, în curtea Companiei Naționale a Hulei. Ei au pornit, înainte de ora 13:00, într-un marș pe străzile municipiului Petroșani. O delegație va discuta la București cu conducerea MECMA. Reprezentanții minerilor la negocieri vor fi liderii Ioan Temneanu, Adrian Jurca, Gheorghe Cozma și minerii Dumitru Gherman (EM Lupeni), Vasile Păduraru (EM Lonea), Marian Iriza (EM Vulcan) și Sorin Bota (EM Livezeni). Ultima oră. Aseară, în jurul orelor 19:30, protestul minerilor a luat o pauză. Ortacii se vor reîntoarce însă astăzi de dimineaţă în curtea CNH şi vor începe mai odihniţi a treia zi de proteste…
Ortacii de la toate subunităţile miniere au pichetat, încă de luni, sediul Companiei Naţionale a Huilei SA Petroşani. Minerii sunt nemulţumiţi că nu au primit majorarea sporului de periculozitate, aşa cum li s-a promis.
Şi ieri, 6 martie, aproximativ 1.000 de mineri din Valea Jiului s-au adunat pentru a protesta în faţa Companiei Huilei din Petroşani, sătui de ,,minciuni şi abureli” şi de faptul că nu au primit nici acum sporul de periculozitate majorat, aşa cum li s-a promis la precedenta mişcare de protest. Minerii au pătruns luni în curtea CNH şi au rămas acolo şi peste noapte. Celor de la Lonea, Lupeni, Paroşeni şi Vulcan li s-au alăturat de luni seara şi ortacii de la minele Uricani, Livezeni şi Petrila. Grupul de mineri, din ce în ce mai dens cu cât treceau orele dimineţii, a scandat printre altele şi destule lozinci împotriva directorului general al CNH SA, Constantin Jujan, dar şi împotriva Guvernului, sau contra unora dintre sindicalişti, liderii mişcării de protest îndemnând totuşi la şi „unitate”.
Pe lângă cererile salariale, minerii acuză şi faptul că lucrează în condiţii inumane, că nu există materiale de lucru sau piese de schimb la utilajele mecanice, dar şi faptul că de 22 de ani la mine nu s-au făcut investiţii. De asemenea, ortacii sunt nemulţumiţi şi că la CNH nu s-au mai făcut angajări, ,,iar din urmă nu vine nimeni”, ceea ce le face viaţa un chin în abataje, un miner trebuind să facă mai multe munci într-un schimb. Şi, nu în ultimul rând, nemulţumirea lor este legată de viitorul incert al mineritului, de nefinalizarea înfiinţării complexului energetic de care se tot vorbeşte şi de faptul că se simt parcă ,,ai nimănui”.
Cheia dezamorsării tensiunii - la Bucureşti
Sindicaliştii au intrat la negocieri în sediul CNH de mai multe ori, însă de fiecare dată au ieşit să anunţe că răspunsul se află la minister. Nemulţumiţi, cei de afară au devenit mai agitaţi, ,,Bucureşti! Bucureşti!” şi ,,Mincinoşii” fiind printre cele mai strigate lozinci. Reamintim faptul că Sindicatul ,,Muntele”, condus de Petre Nica, a negociat în ianuarie, cu reprezentanţii CNH SA şi cu ministrul Economiei de la acea vreme, Ion Ariton, un spor de pericol mai mare cu aproximativ 100 de lei faţă de cel de-acum, conform creşterii salariului minim, aşa cum prevede de altfel şi contractul colectiv de muncă. Însă această creştere salarială, deşi apare în acte, nu apare şi în buzunarele angajaţilor!
Jandarmii, poliţia şi SMURD-ul - pe recepţie
Un echipaj al Serviciului SMURD din cadrul Spitalului de Urgenţă Petroşani şi reprezentanţi ai Jandarmeriei, Poliţiei şi Poliţiei Locale Petroşani au supravegheat permanent mişcarea de stradă de luni şi de marţi, forţele de ordine declarând presei faptul că până marţi după-amiaza nu au existat incidente neplăcute.
Trebuie spus şi faptul că lucrătorii în subteran au fost susţinuţi moral şi de personalul feminin TESA de la mina Vulcan să îşi recupereze drepturile prevăzute în contractul colectiv de muncă. Cetăţenii din Petroşani şi-au exprimat de asemenea un val de simpatie faţă de mineri, peste tot pe unde au trecut, inclusiv în marş pe străzile Petroşaniului, aceştia fiind încurajaţi şi aplaudaţi. Mesajul de pe străzi strigat de mineri a fost foarte clar: ,,Minerii şi Valea şi-au pierdut răbdarea!”. ,,Aromate” cu alte numeroase scandări împotriva preşedintelui ţării şi a Guvernului României.
Foc lângă CNH
Din cauza frigului, protestatarii au fost adăpostiţi peste noapte în incinta Companiei Huilei până spre ora 6:00 dimineaţa, când au evacuaţi. Probabil, dacă nu vin veşti bune de la Bucureşti, la fel se va sta şi în noaptea de marţi spre miercuri. Ortacii par decişi să nu renunţe la protest, indiferent de urmări, iar cum românul e inventiv, ei au găsit şi o soluţie să se încălzească, dat fiind faptul că peste noapte temperaturile sunt destul de scăzute: au făcut un foc uriaş afară, exact lângă curtea Companiei Huilei.
INFORMARE DE PRESĂ
Bucureşti, 6 martie 2012: Compania Naţională a Huilei va demara din data de 7 martie a.c. procedurile de plată pentru sumele necesare plăţilor compensatorii şi drepturilor pensionarilor cuvenite în baza aprobării notificării de ajutor de stat. Acestea vor fi virate în contul Trezoreriei Hunedoara şi asigură plata celei de-a III-a tranşe a plăţilor compensatorii pentru disponibilizaţii din anul 2011 şi a facilităţilor pensionarilor aferente trimestrului I al anului 2012.
La sfârşitul săptămânii trecute au avut loc discuţii între reprezentanţii MECMA, MFP, managementul CNH şi reprezentanţii sindicatelor, pe tema rezolvării
problemelor legate de drepturile băneşti pentru disponibilizaţi şi pensionarii din sistem.
Biroul de Presă al MECMA
Comentarii articol (75 )
#1 Shoric06.03.2012, 22:06:26
toate afacerile din Valea Jiului , de la tarancile din piete si pana la "baetii dastepti" sunt sustinute de minerit.cand se va termina cu mineritul , si asta va fi prin anii 2015-2016 .. Valea Jiului va deveni o zona ca multe altele din Romania in care "specia" dominanta va fi Pensionaru` ... o zona de asistati sociali .. si singura rubrica interesanta din ZVJ va fi cea de anunturi mortuare .
#2 Miner06.03.2012, 22:09:36
Ortaci!!! Maine dimineata sa fie ales un comitet format din maxim 5 reprezentanti deai nostri pe care sa ii alegem noi si nici unul din liderii actuali cum sunt Nica - sluga PDL si Jurca - hot si tepar sa nu se afle in acest comitet. Acum sa ne rezolvam acum problemele cu sporul si cu toate iar pe mai departe nici unu din liderii de acum sa nu mai aiba dreptul sa fie ales in sindicat. Avem nevoie de oameni noi pentru ca astia sau vandut la Jujan si la pedeleu. Daca ii mai acceptam pe astia ne vor vinde pe mai departe cum au mai facut si pana acuma...
#3 red06.03.2012, 22:11:51
shoric,nu tot din vale e numai minerit cum crezi tu.
#4 Shoric06.03.2012, 22:28:36
@red , nu sunt expert in economie dar , ce mai produce VJ in-afara de huila ? turism ? haida-de ,e cale lunga ... si inca ceva .. Valea Jiului nu insemna doar Petrosani , ... cum cred Bucurestenii ,,, sunt EI , si provincia
#5 red06.03.2012, 22:34:22
nu esti expert in nimic, cu cei ca tine moare valea cu lenesi si fricosi ! poti pleca pensionarule! esti zero
#6 Shoric06.03.2012, 22:48:19
@red , eu inca muncesc in mina , de 21 ani , tu ? stii ce insemna munca ?? si daca mineritul v-a avea viitor si voi fi sanatos vreau sa muncesc ca sa pot sa imi pot intretine familia
#7 red06.03.2012, 22:52:14
nu ma numa tu stii ce e munca si una doua iesi cu bata! se va termina cu mineritul si vei munci altceva daca esti asa harnic
#8 Shoric06.03.2012, 23:01:46
si nu am vrut sa fiu arogant ca ... fara mineri .. totul va fi distrus in VJ , dar , este industria care a sustinut dezvoltarea Vaii Jiului din momentul in care s-a descoperit huila in zona si a inceput sa fie exploatata .. daca sunt altii mai destepti care pot face VJ sa prospere .. bv lor . dar nu prea sunt
#9 red06.03.2012, 23:08:01
ceea ce trebuie sa intelegi e ca e pe duca, asa ca apuca-te de invatat si altceva sa nu ramai pe afara. tu vei fi pensionar deja de asta esti asa disperat ca mai ai un pic si poate mai merge .
#10 Shoric06.03.2012, 23:11:17
domnu` red , toata Valea Jiului asteapta un "expert" ca dumnevoastra , care sa ofere solutii , sa poata sa se faca si altceva decat minerit , pe un salariu decent . sunt zeci de mii de tineri care asteapta ...si nu sunt nici lenesi si nici fricosi
#11 red06.03.2012, 23:19:28
nu sunt lenesi si nici fricosi dar asteapta pe altii sa dea solutii.
#12 Shoric06.03.2012, 23:26:52
domnu` red , in viata trebuie sa faci niste alegeri , eu am ales sa muncesc , si am ales o meserie care imi place . nu o sa intelegi niciodata ce insemna sa lucrezi in mina .
#13 red06.03.2012, 23:28:50
nici nu vreau . dar nu sunteti voi buricul pamantului!
#14 Miner06.03.2012, 23:35:42
Afara cu Jurca, Nica si Jujan !!! Sa punem oameni dintre noi, pentru ca astia ne-au vandut!!!
#15 Shoric06.03.2012, 23:43:47
pai cam asta suntem .. buricul Vaii Jiului . daca in Valea Jiului era un vast teren agricol si se cultiva porumb , minerii erau agricultorii care munceau , si erai si TU , cel nemultumit , care nu ai gasit un loc de munca adecvat pregatirii tale .
#16 red06.03.2012, 23:49:36
relax soricel, mai sunt si altii care muncesc in vale nu doar voi. a trecut vremea gloatelor . sa stii ca de la locul meu de munca se vede doar acoperisul locului tau de munca !
#17 Shorix06.03.2012, 23:59:34
domnu` @red , sa termin cu "arogantele" , si sa zic aia dreapta , eu daca as fi prim ministru , as da o lege sa faca salariul minim la privat de 2000 de lei + sporuri . Oare in cazul asta ar mai sta cineva sa lucreze la companiile de stat ?
#18 Shoric07.03.2012, 00:03:42
probabil cei din redactia ZVJ zambesc , ce concurenta ar fi pe posturile lor
#19 red07.03.2012, 00:06:19
da la privat de unde sa dea asa multi? si mai vrei si sporuri? gandire tipic minereasca. spor de ce? la privat e altceva. voi sunteti obisnuiti doar salariu, sporuri si daca nu greva si bucuresti! ai muncit toata viata la stat si acum nu te mai prea regasesti, la privat sigur nu te descurci!
#20 Shoric07.03.2012, 00:26:18
@red , gresesti , nu este gandire minereasca , de ce la privat este altceva ?? toti suntem muncitori "lucratori" cum zice legea noua ... Nu am vazut in Romania o greva facuta de lucratorii privati pt. salariile de mizerie si conditiile in care lucreaza . Oare de ce ?? ca sunteti lasi si permiteti patronilor sa va calce in picioare drepturile ??
#21 dumitru07.03.2012, 07:42:05
red,nu te supara,fi mai calculat in a face afirmatii despre mineri.Daca nu ai lucrat in mina atunci abtine-te.Daca ai alt serviciu sa stii ca tot datorita mineritului il ai.Valea-Jiului s-a dezvoltat datorita carbunelui.
#22 danutz07.03.2012, 08:57:42
dupa dec nu ar mai trebui sa existe minerit dar mintea lui ingusta de pdl-ist uita ca fara mina nu exista fier ptr siderurgie nu exista aur,nu exista sare nu exista cupru nu exista carbune,nu avem materia prima ca tu sa ai un pe ce sa-ti pui fundul ala plin de ura cu care crezi ca gandesti.
#23 yo07.03.2012, 09:10:26
shoric are dreptate valea jiului este legat de minerit, fara minerit putem spune ca valea a murit ,trezitiva oameni buni
#24 cic07.03.2012, 16:09:19
faceti ordine la cnh prea multi directori ing sefi 21 servicii care nu au nici o responsabilitate vezi cazul minei petrila nimeni din cnh nu a fost raspunzator cu sindicalisti ca jurca si temneanu care sunt vanduti la jujan jurca trebuia sa faca alegeri din 2010 sile amana pentru ca e frica ca nu va fi ales
#25 CNH07.03.2012, 17:16:19
Domnule Docea, te admir! Ai un curaj nebun de a spune lucrurilor pe nume.
#26 pavel07.03.2012, 18:33:43
docea i-ai ramas loial lui lacatas.bravo
#27 marin07.03.2012, 18:39:19
vad ca deja \"s-a umflat tarata\" in unii. citez din shoric:1.fara mineri .. totul va fi distrus in VJ. sa stii ca valea jiului exista si inainte de minerit.2.iata ce spui:Nu am vazut in Romania o greva facuta de lucratorii privati pt. salariile de mizerie si conditiile in care lucreaza . Oare de ce ?? ca sunteti lasi si permiteti patronilor sa va calce in picioare drepturile ?? 1. salariile la privat nu sunt de mizerie. e un salariu pe care-l accepti sau nu la angajare. 2. daca ti se incalca un drept poti da patronul in judecata, poti pleca la alta firma samd. nu s-au facut greve la privat? ba da. jucu...galati; si? au plecat cei de la nokia si gata. au venit cei de bosch..fac si la astia greva? pleaca si astia...dupa ei or sa plece si oamenii locului sau o sa astepte bani din cer.in curnd se vor schimba drastic relatiile angajat-angajator...cine se adapteaza se va descurca, cine nu va muri de foame...si e normal sa fie asa...m-am cam saturat sa-mi ia statul 70% din afacere sa tina cu banii produsi de mine atatia asistati social.tu ai auzit de EFICIENTA SI PLUS VALOARE SHORIC? EU DAU 70% din ce produc statului. imi platesc muncitorii cu 1000 lei. tu ai poate 2500 lei dar nu muncesti de 2500 lei...ai si sporuri si alte facilitati...ca sa iei acesti bani stii cum se face/ se vinde carbunele scos de voi si restul de bani vin de la noi... eu de la tine nu primesc nici un ban, tu de la mine primesti....subventia e de la mine, faptul ca cnh-ul nu va plateste obligatiile la stat...cas,si altele, sunt suportate tot de noi....noi cei care nu primim nimic de la stat.sa fiu mai pe intelesul tau; compania ta nu-si plateste darile catre stat , primeste subventii de la stat si tu ai un salaru de 25000 lei. compania mea privata isi plateste toate obligatiile catre stat, nu primeste nici o subventie, iar salariatii mei au 1000 lei. daca compania mea ar proceda ca si compania ta . atunci muncitorii mei ar avea 3000 lei, iar compania ta ar da faliment iar tu ori ai muri de voame ori ti-ai cauta de lucru in alta parte...toti cei care lucrati la stat ar trebui sa va scoateti palaria si sa faceti plecaciuni cand intalniti un patron care nu lucreaza cu statul si cand intalniti muncitori la particulari...aia cu 700-1000 lei/ luna...aia au salariu mic ca sa aveti voi salarii mari.. Dumitru..te citez integral:red,nu te supara,fi mai calculat in a face afirmatii despre mineri.Daca nu ai lucrat in mina atunci abtine-te.Daca ai alt serviciu sa stii ca tot datorita mineritului il ai.Valea-Jiului s-a dezvoltat datorita carbunelui. ce vorbesti fantz? red are alt serviciu datorita mineritului? are serviciu ca a invatat alta meserie pe care o practica acum in valea jiului ca e nevoie de el, iar cand nu va mai avea de lucru in valea jiului isi va cauta in alta parte, care-i problema? DANUTZ. ESTI DOBITOC MANE. ce o aburesti cu penibilitatile tale? am nevoie de carbune in industriile pe care le citezi? e simplu: cumpar din tara sau din strainatate...vad cum imi convine, e simplu...punand la socoteala toate costurile si toate avantajele si dezavantajele...costuri sociale, locuri de munca, la noi totusi extractia carbunelui e prea scumpa...eficienta muncii danutz...de aceea sunt situatii cand se prefera importurile si se inchid unele mine...eficienta si costurile danutz...pretentii mari si eficienta putina...vezi...nu zic munca putina, zic eficienta putina...sesizezi diferenta? ...cum facem sa creasca eficienta? ee...aici e cheia, dar daca ti-as spune-o mai bate:)))
#28 Catalin DOCEA07.03.2012, 18:39:56
Pavele, te inseli amarnic. Z. Lacatas are 1000 de pacate. Dar, ca sa iti convina tie, ar trebui sa i le reprosam si pe cele ale lui Nica? Eu zic ca nu.
#29 marin07.03.2012, 18:42:15
2500 in loc de 25000 si 1000 in loc de 10000..scz
#30 Ionel07.03.2012, 18:50:23
Am vazut si eu la TV faza cum Bragaru si aia 4-5 jandarmi amarati incercau sa tina piept minerilor si cand si-au dat seama cat de penibili sunt au fugit ca potarnichile :)))) Astia chiar nu au minte?
#31 cristi07.03.2012, 18:55:10
Sper ca acest comentariu de mai sus,care prezinta mai mult decat inteligent situatia,l-a convins,in sfarsit si pe ,,shoric" cam cu sta treaba!Foarte tare comentariul.Numai cine nu vrea nu pricepe.
#32 cristi07.03.2012, 18:58:01
Ma refer la comentariul domnului Marin.
#33 cornel07.03.2012, 19:22:53
ce tot il atacam pe nica? nu se vede ca-i adulat de mineri,contrar atacurilor din presa VJ! ciudate si comentariile la diferite articole si in curtea CNH,NICA e ZEUS!
#34 GICU07.03.2012, 19:41:35
FACEM PARIU CA LA BUCURESTI NU SE VA REZOLVA NUMIC....SI MIINE LIDERII MINJITI VOR IESI IN SALILE DE PONTAJ CU UN DISCURS IN CARE SA ARATE CE BUNI SINT EI DAR CA TREBUIE SA MAI ASTEPTAM....APOI VOR CONTINUA SA NU FACA SUT...SA NU IESE LA PENSIE...SA TOACE BANII MINERILOR....IAR INCOMPETENTII DIN CNH GEN NICOLESCU,ZAMFIR,DRAGOIESCU,DRAGULESCU SI POPESCU ISI VOR CONTINUA LINISTITI AFACERILE SI LICHIDARE A CNH.....AA IL UITASEM PE DL LICITATIE...STOICESCU
#35 Aninoasa e cu minerii07.03.2012, 19:57:57
PDL-istii sunt cel mai mare rau care s-a produs vreodata Romaniei, sunt cei mai mari profitori si perversi. Marele pedelist portocaliu Botgros tine arcasii pontati, fara sa munceasca o secunda, la EM Vulcan. Radoi si Pusca de exememplu isi beau cafeaua la 10 la primarie cu primarul si dupa aia pleaca acasa si incaseaza salariul de la mina de la Vulcan. Daca partidul asta n-ar proteja lenesii, poate ar fi bani pentru sporul de periculozitate. Noi, vroba aia, nu ne putem ... de foame si de 1 martie Pusca si Radoi imparteau martisoarele lui Botgros prin Aninoasa... Botgros, dupa ce ti-ai batut joc de cocina asta de oras, mai ai tupeu sa mai dai si martisoare ???
#36 SORIN07.03.2012, 20:34:02
BRAVO D-LE CATALIN DOCEA !STIMA SI CONSIDERATIE !SUNTETI NET SUPERIOR ASA ZISILOR ZIARISTI DEONTOLOGI CARE FAC PRESA IN FUNCTIE DE AVANTAJE, FIE ELE DE ORICE NATURA .
#37 marin07.03.2012, 21:04:58
Aninoasa e cu minerii...spunemi te rog daca arcasii de care vorbesti aveau alt statut in perioada psd-ista sau pnl-ista. daca arcasii nu erau pontati la fel in acele perioade inseamna ca ai dreptate: pdl-istii sunt niste hoti. dar daca statutul arcasilor a fost acelasi si pe timpul psd--pnl.inseamna ca toti sunt niste excroci iar tu un propagandist comunist idiot sau numa prost.. asta e un aspect. 2. e posibil ca echipa de arcasi sa participe la concursuri ca echipa a minerilor si atunci statutul lor sa fie reglementat de companie si sindicate...atunci tu iarasi esti un prost care pe o tema falsa faci politica usl-ista.arcasii aia sunt profesionisti sau amatori? daca sunt profesionisti atunci cand ei fac antrenamente cu arcu...ei fiind din clasa MARCU...tu dai la lopata...ca doar te mandresi cu ei, nu? echipa de arcasi a minerilor, nu? dar fotbalistii lui cosma de unde-si luau banii? dar cei ai minerului lupeni? dar rugbistii? propagandist rosu si prost de fapt prost nu esti, excroc, da.
#38 shorix07.03.2012, 21:10:27
@marin , 1. Valea Jiului s-a dezvoltat odata cu mineritul 2. se accepta un salariu de mizerie la privat pt. ca in VJ este mai mare cererea decat oferta a locurilor de munca (stii foarte bine), 3. daca un patron iti incalca drepturile ai o SINGURA varianta ..pleci singur , 4. contributia pe care o platesti catre stat , ca patron, se duce catre firmele de partid care fac afaceri cu statu`. In privinta salariilor "astronomice" din CNH ... pai tata ... cam toti avem o vechime in munca de 20 de ani , si eu cand m-am angajat la mina am avut salariu` mic. si se stie strategia "patronilor" mai ales din VJ , cu vechimea ,, ca de.. au de unde alege .. stau la coada pt. un loc de munca .. deci CIOCU MIC "PATRONE"
#39 Aninoasa07.03.2012, 21:10:46
Marin. In primul rand ti-am vorbit frumos. In al doilea rand, frate de Eba ce esti, afla nu se scrie excroc, ci escroc. Sportivii au fost tot timpul protejati si nu zic ca era rau. Sportul trebuie sustinut. Dar acum, cand oamenii sunt in strada pt cateva zeci de lei e cam exagerat sa imparta martisoare si sa fie pontati la mina.
#40 Alexa07.03.2012, 21:25:01
bai ``Marine`` sa fim seriosii noua ne trebe arcasii cand lumea moare de foame cum potii sa dezvoltii ecva cu arcasii dutee spalate cu eii pe cap;);) Nu va lasatii care suntetii minerii ca totii oamneii din vale sunt alaturii de voi capu sus pana la sfarsit;);)
#41 o parere07.03.2012, 21:36:41
nu cred ca are curaj un lider sa minta minerii,vor fi linsati. articolul este o comanda, nu puneti botul
#42 Alexa07.03.2012, 21:39:50
De ce sa nu aiba? Tot timpu mineri au fostii mintitii akuma sau trezit si au vazut ca nu se mai poate traii numa in minciunii
#43 Catalin DOCEA07.03.2012, 21:49:34
Draga "o parere" - eu zic sa vorbesti in numele tau si despre ce cunosti tu personal.
#44 Catalin DOCEA07.03.2012, 21:53:49
Draga "o parere" - eu zic sa vorbesti in numele tau si despre ce cunosti tu personal.
#45 Shorix07.03.2012, 22:04:27
dl.Docea are dreptate , istoria liderilor de sindicat din ultimii ani de la CNH este foarte stufoasa si perfida , toti au doar interese personale si/sau de grup , este foarte dificil , adevarul este ca profita de saracia si nemultumirea oamenilor pt. diverse interese .
#46 Shorix07.03.2012, 22:19:16
dl. docea , de ce nu-i contactati pe senatoru` Nicula si pe deputata Ridzi , cam ce parere au de greva minerilor ? unde sunt ? sau au obraze prea fine pt. salopetele murdare ale minerilor ?
#47 CaTaLyN07.03.2012, 22:37:53
Trebuie sa fim realisti ca mineritul este principala activitate din Valea Jiului dar nu singura , bineinteles trebuie sa fim realisti caci fara minerit Vala Jiului va ajunge ca multe alte zone din Romania unde saracia va fi la ea acasa , nu ca acum nu ar fi asa . Cat despre locuri de munca cum spune un domn mai sus , daca esti harnic vei munci in alta parte nu stiu daca sunt atatea locuri de munca unde sa mergi. Cat despre investitii si creeare de alte locuri de munca sau schimbare principalei activitati in Vale mai este mult de dus poate nepotii mei vor vedea asa ceva cu toate ca inca nici copii nu am dar asta e parerea mea.
#48 marin07.03.2012, 22:43:05
uite-i ma cum sar la scandal imediat; cu pumnul frate se rezolva conflictele, cu pumnul, normal; argumente ,ioc, ptr. argumente trebuie sa gandesti...circula candva o fraza ce a ajuns celebra... . 1. unde ai citit tu agramatule Alexa ca eu nu sunt de partea revendicarilor cerute de mineri? 2. spune-mi ma numele unuia care a murit de foame ca arcasii sunt platiti de mina aninoasa.3.de unde stii tu ma ca TOTI oamenii din vale sunt alaturi de mineri? majoritatea poate, dar nu toti...eu, tu, shoric, dar stiu un vecin de-al meu care nu e de partea lor...e? vezi ca nu toata lumea? hai pa ALEXA. Aninoasa:1. ai gasit repede argumentul: sunt agramat....nu conteaza ce am spus, ptr tine conteaza ca am scris excroc in loc de escroc...asa ma combati...peste un an excroc va fi in dictionar ca e des utilizat si scris cu x , dar tu cu argumentele ce faci? 2. nu ma intereseaza cum mi te adresezi; ma intereseaza cum argumentezi. e exagerat ca impart martisoare? fiecare e cu treaba lui: unii cu protestele, altii cu martisoarele...crezi ca ei impart martisoare de capul lor asa? sau poate ca impart martisoare din banii lor sau din banii sindicatului minerilor ca asa a hotarat sindicatul minerilor. impart martisoare nevestelor de mineri sau fiicelor de mineri; fetele si nevestele minerilor n-au dreptul sa se bucure de primirea unui martisor fiindca tatii, fratii, sotii protesteaza? si daca nu imparteau martisoare si erau in carciuma sau la antrenament sau in concurs nu trebuiau pontati la mina? nu prea "le ai cu logica" si-apoi si tu ca si alexa" oamenii sunt in strada....uite eu nu sunt in strada, de ce generalizezi? cine ti-a dat dreptul sa ma incluzi si pe mine in acest protest? aaaa, daca ai fi spus ca o parte sau marea majoritate a minerilor protesteaza as fi fost de acord cu tine, dar asa..Shorix : 1.ciocu mic sa-i zici nevesti-ti si PATROANE sa nu-l pui in ghilimele, auzi? eu chiar sunt patron; e adevarat ca sunt un patron mai mic, dar sunt patron. patronez propria afacere, cu banii mei, nu ai tai sau ai altuia... e posibil ca sa-ti cauti de lucru si sa-ti pui un CV la mine la firma... unul ca tine cu "ciocul mare" va primi tot timpul acelasi raspuns: deocamdata n-avem un post ptr d-vs. mai reveniti...:))( poate intre timp va reveniti:)) )2. de unde stii tu ca se duc contributiile mele la firmele de partid? eu iti spun ca se duc in pensia maica-ti sau in scolarizarea copiilor tai sau in cas-ul familiei tale...va asigur sanatatea gratuita la toata familia, fiindca mina la care tu lucrezi nu vireaza nimic pentru tine si ai tai; e , cum e? 3. ce tot ma aburesti ca salariile sunt mici la particulari in vj? cui nu-i place nu se duce; de aia am facut revolutie sa avem dreptul la a alege unde muncesc, unde locuiesc, ce salariu vreau( ceri, poate ti se da, daca si tu ai ce oferi) , samd. scoateti-va ma comunismul din cap ca nu mai merge asa. e valabil si pentru mine...esti cap de familie..raspunzi de membrii familiei tale...eu nu te intreb ce pui pe masa la pranz si nici tu sa nu ma intrebi. fiecare sa raspunda de familia si traiul familiei lui...si ar trebui sa dam toti aceeasi suma de bani statului...suma fixa..indiferent ce salariu are fiecare si unde munceste..romania are 20 milioane de locuitori? toti sa dam aceeasi suma de bani la CAS...fiindca toti ne tratam in aceleasi spitale, LA CASA DE PENSII DE STAT SA DEA FIECARE CAT VREA, SI IN FUNCTIE DE SUMA SI PERIOADA I SE CALCULEAZA VIITOAREA PENSIE... si mai sunt destule pe care nu vreau sa le zic acum...
#49 CaTaLyN07.03.2012, 22:50:17
Cat despre protestele facute de cei care sunt aici uitati un studiu. http://www.zigzagonline.ro/job-hobby/cat-de-mult-ne-izoleaza-de-fapt-social-media.html
Marin sunt de acord cu tine in mare parte doar ca esti mult prea dur si drastic
#50 Alexa07.03.2012, 22:53:37
``Marine`` Iti zic eu oamnei nu se arata da totii sunt de parte-a minerilor ca aici in vale nu prea ai ce face iti zic eu sa te duci sa stai agent de paza pe 7 milioane sa iti intretii familia nai cum aja ca ce sa facii nu au totii posibilitatii ca tine sa duca o afacere sa nu mai aiba grij de nimenii si de nimik
#51 Alexa07.03.2012, 22:58:24
Si cel putin de Botgros nu mai are rostt sa zik ca nimik na facut stiu strade unde e salnic cand suni taxiu hai duma pana pe strada .... nu ma bag pe akolo ca imi rup masina in 2 numa votu il vrea milogu si dupaia nu face nimik nau oamnei apa nau canalizare na facut nimik Botgros RUSINEEE
#52 Sorix07.03.2012, 23:15:09
@marin , "patroane" sa ne traiesti o mie de ani ..ca morcovu` , "tu iesti viitoru vaii jiului" ....succesuri!!
#53 Shorix07.03.2012, 23:20:25
@Alexa , vezi ca patronu` Marin face angajari , esti candidatul perfect.. Valea Jiului are viitor !!
#54 Shorix 07.03.2012, 23:31:07
cam astia suntem "viitorul Vaii Jiului" ,, pensionari si viitori pensionari la 45 de ani , si neshte semianalfabeti ,care vor fi platiti cu salariul minim pe economie de neshte "patroni" .. cool nu ???
#55 marin08.03.2012, 00:35:42
CaTaLyN..eu sunt dur? uite aici duritate si adevar mane:citeste aici. ai ce. vreau sa-ti spun ca ma regasesc perfect in ce ai sa citesti. iti dau 2 zile sa citesti si sa ne intalnim la comentarii aici peste 2 zile...sa-mi spui parerea ta...daca ai rabdare sa citesti si comentariile de pe acel blog m-as bucura.iata: http://capitalismpepaine.wordpress.com/. ALEXA: NU MA INTERESEAZA CUM SE DESCURCA UN AGENT DE PAZA CU 7 MILIOANE , SI NU MA INTERESEAZA CE FAMILIE ARE...E TREABA LUI...CATI COPII FACE, CE LE DA DE MANCARE..EU NU CER NIMANUI SA DEA DE MANCARE COPIILOR MEI. pe mine ma intereseaza ca un agent de paza sa aiba un salariu conform pregatirii lui si muncii pe care o depune...are 7 milioane? 1.are 7 milioane la angajare...un miner la angajare cat are? dar un medic la angajare sau un profesor cat are la angajare? 2. ce face un agent de paza in timpul serviciului? dar un miner? dar un medic sau un profesor? care e plus-valoarea pe care o aduc aceste categorii? dar importanta muncii lor? care e pregatirea profesionala a acestor categorii? asa se face un salariu. te intreb : eu sunt la baza inginer. intr-o saptamana de pregatire pot sa fiu agent de paza sau miner...sau ajutor de miner...deasemenea un profesor sau un medic pot fi agenti de paza intr-o saptamana...un agent de paza poate fi profesor sau medic dupa o saptamana? durata unei pregatiri profesionale da si importanta si valoarea meseriei respective...este platit profesorul sau medicul la adevarata valoare prin comparatie cu agentul de paza? Alexa treaba cu botgros e valabila in toata valea jiului, la toti primarii, indiferent din ce partid fac parte..daca ii luam pe fiecare si vezi ce averi aveau inainte de a fi primari, si ce au acum ai sa te ingrozesti...si asta la absolut toti, indiferent de partid...de asta ma enervez cand unii injura pdl-ul si n-au treaba cu psd, pnl..eu ii injur pe toti si votez cu raul cel mai mic..Shorix..devii penibil si-ti arati adevarata valoare...( cre lipseste...:)) ). da Shorix daca ar mai fi cateva sute ca mine in valea jiului, la populatia vaii jiului care e de aprox 250000 locuitori ar fi si locuri de munca si n-am mai manca din piata rosii, castraveti, ardei, carne de pui produse in pusta ungureasca... am manca romanesti produse in sere si solarii in valea jiului...am fost in ungaria...la pensiuni sau chioscuri mici n-au angajati sraini..lucreaza toata familia....la noi cum deschide unul un chiosc cum e mare patron si are ..nu angajati ci slugi...mentalitate de ciocoi ajunsi boieri...majoritatea si dau faliment si normal ca dau salarii mici ca sa traiasca ei ca boierii...binenteles pe o perioada scurta ca mai tarziu "se duc in cap". DA SHORIX sunt inginer si fiindca nu-mi ajungea salariul primit sa-mi intretin familia( salariul mic ( deoarece statul trebuie sa intretina cam 11,5 milioane de persoane si cu carte de munca are cam 4,5 milioane dintre care 1,2 miloane de bugetari..). , m-am privatizat...cu bani din banca cu gaj casa si mobila...acum statul nu-mi da nimic, eu dau statului impozit pe profit, eu am 10 angajati...le dau salariu, le platesc la zi contributiile sociale...totul pe banii mei si riscul meu...daca dau faliment, eu pierd casa si bunurile, angajatii nu pierd nimic..ei pleaca si se angajeaza la altul...e, cum e? sa stii Shorix ca viitorul e al celor ca mine, nicidecum al comunistilor de teapa ta. vrei comunism? mergi in coreea de nord...acolo mai e comunism...acolo clasa muncitoare mai e la putere... la noi s-a ajuns ca miloaga si saracia sa fie virtute sa fie motiv de lauda...munca si traiul decent sa fie ceva rusinos...inainte era rusinos sa recunosti ca esti sarac...acum saracul si milogul sunt vedete tv...nu e cazul la protestul minerilor care sunt angajatii statului si statul care e un es(x) croc nu se tine de promisiuni si de contractele de munca semnate.
#56 TINCA08.03.2012, 01:24:43
GREVA CONTINUA NU SA REZOLVAT NIMIC LA BUCURESTI
#57 danutz08.03.2012, 08:01:30
marine nu pricepi nimic din viata asta a ta cnh nu aprimit nici macar 1 singur banut de la stat deci zero subventie ,si asa va ramane si in 2012 deci nu ia bani de la tine, ci iti da energie(caldura si curent),si minerii nu cer altceva decat sa li se respecte doar niste drepturi conform contactului asa cum si tu vrei sa-ti respecte statul afacerile tale si sa castigi ptr. ca e adevarat e un risc si un curaj sa faci o afacere
#58 Mihai08.03.2012, 08:03:02
Sa-i bata Dumnezeu pe cei vinovati.
#59 danutz08.03.2012, 08:04:52
sau inseamna ca cei care lucreaza adica profesorii. medicii,minerii, parlamentarii,politistii etc cer de mancare ptr. copii lor? de ce nu fac afaceri aceste categorii de personalasa cum iti doresti marine? sa fim cu totii patroni tu sa lucrezi la mine eu la tine .e bine asa?
#60 alina08.03.2012, 08:12:22
@TINCA pai sperai ca rezolva ceva "JURCA" ...Pai el nu este in stare sa-si faca ordine in ograda proprie, dar sa mai faca ceva pentru alti...Asa lideri asa rezolvari. Ca in 1999 fara rezolvare si apoi cu un "K" de maxim 0,20... Cam asta ii astepta pe mineri luna viitoare pe oamenii astia munciti si cu bataturi,suferinta este tot a lor nu lideriilor.
#61 adi08.03.2012, 08:52:19
MARIN;mare d*****c mai esti;vorbesti de lucruri de care nu ai habar;mai bine ai vorbii de avioane
#62 adi08.03.2012, 09:16:28
PATROANE dupa cum gandesti cred ca evai de mama ta si de firma ta(vinzi seminte pe stadioane?)20 milioane de locuitori sa plateasca CAS;si cpii ar trebui sa plateasca dupa mintea ta bolnava
#63 Laurentiu08.03.2012, 09:27:22
De acord cu solicitarile minerilor insa va trebui ca toata Valea Jiului sa inteleaga ca mineritul de carbune nu poate dura la nesfarsit, mai ales in capitalism unde eficienta este foarte importanta. Poate ca in ultimul an CNH s-a descurcat fara subventie, si aici un merit il are C-tin Jujan, insa este clar ca productia de energie prin hidrocentrale, eoliene, solare este mult mai rentabila. S-a deschis aceasta poarta a turismului, hai sa profitam de ea. Iar cu datoriile CNH-ului sunt ale lor trebuie sa le plateasca si la fel ar fi trebuit pentru fiecare intreprindere din aceasta situatie. Nu se poate sa stergi aceste datorii cu buretele chiar asa. Si inca ceva, oricine munceste isi da seama ca banul se castiga greu, indiferent de ceea ce face, indiferent daca este angajat sau patron. Daca mergi pe mentalitatea ca nu ma trezesc eu la 8 ca sa stau 8 ore in picioare pentru 1000 de lei atunci poti sa-ti dai foc la valiza. Cu o astfel de mentalitate dai dovada ca nu ai absolut nici o dorinta de a progresa iar pe criza vei muri de foame. Toti trebuie sa avem in vedere ca inainte de a cere mai mult trebuie sa si produci atat pe cat ceri.
#64 TINCA08.03.2012, 11:09:34
TREBUIE ALT LIDER DE SINDICAT CU SANGE IN INSTALATIE ,VORBA LUI IGAS. TEMNEANU ???
#65 marin08.03.2012, 11:17:31
Danutz..imi da mie cnh-ul caldura si curent? cu mentalitatea si conceptiile astea nu ma mir ca vj se duce de rapa. mie nu-mi da cnh-ul nimic, si nici n-am nevoie. de ce am nevoie imi cumpar. eu cumpar gaz de la romgaz si curent de la enel. LE CUMPAR , PRICEPI? si daca nu platesc la timp mi le taie. cnh-ul n-a primit subventii dar nici n-a platit nimic. 55 % dintr-o afacere sunt taxele catre stat. cat a platit cnh-ul pana acum la stat? de unde sunt datoriile enorme ale cnh-ului? cine le va suporta?in curand se vor scoate minele la vanzare..atunci sa vezi... ADI: esti prea prost sa pricepi ceva si consecintele prostiei tale tu le vei suporta, nu eu. si, da fraiere 20 milioane suntem, 20 milioane sa plateasca CAS. SUMA EGALA PENTRU TOTI, fiindca toti beneficiem de aceleasi servicii. pentru copii platesc parintii, nu? cand faci copii trebuie sa si raspunzi de ei. asa va fi.habar n-ai ce timpuri vor veni. acum e raiul pe pamant...vine apocalipsa saraciei..vae victis vae sori.
#66 florin08.03.2012, 12:16:48
eu ma intreb unde sunt sunt prefectul, nicula sau ritzi? de ce nu vin sa discute cu dvs?
#67 adi08.03.2012, 12:29:55
nea Marine taci naibii din gura ca te faci de rahat;stai departe de calculator ca numai prstii scrii;vezi-ti de firma ta fantoma
#68 Shorix08.03.2012, 12:45:52
marine , patroane , ai ajuns de la 70% taxe catre stat la 55% .ia mai calculeaza calculelele odata si vezi cam cat iti da , si pfooa , daca iti da cu virgula e o problema pt. tine.
#69 marin08.03.2012, 12:54:58
adi, pentru tine sunt d-ul marin.dar tu de ce esti la calculator? firma mea nu e fantoma, e reala; in aceasta firma eu comand si eu muncesc; tu ce faci? fantomele pe tine te bantuie, fantomele comunismului; sunt adio astea, nu stiai? si nu inteleg de ce esti asa suparat: ti-au taiat ajutorul social? nu-ti mai da ajutorul de caldura? ce probleme ai? spune ca-ti dau eu solutia rezolvarii problemelor tale.vad ca stai in fata calculatorului asteptand sa-mi dai replici; alta treaba n-ai? eu stau la calculator dar nu ma plang ; tu de ce stai si te plangi?
#70 bebe08.03.2012, 15:31:19
stimata redactie,mai puteti oferi date suplimentare pt.a intari titlul articolului? MULTUMIM !!!
#71 dumitru08.03.2012, 15:55:39
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------MULTUMIT?--
#72 danutz08.03.2012, 17:25:37
marine ai vazut cum chiar tu ai recunoscut fara sa-ti dai seama cum se inlantuie toate joburile din valea jiului? minerii scot carbune ptr cnh acesta vinde la termocentrala care face curent si caldura pe care il cumperi tu ca sa ai caldura si curent la firma ta sa te descurci poate mai bine ca altii ca te duce capul.dar asat nu inseamna sa faci discriminare de pozitie sociala si ura.daca gandesti asa inseamna ca esti un ciumpalac si-un vierme cu minte ingusta care merita strivit de cizma minerului.
#73 danutz08.03.2012, 17:30:08
marine ptr. adi si restul esti un vierme
#74 marin08.03.2012, 18:47:17
un vierme cu mintea ingusta esti tu Danutz; nicaieri n-am spus ca sunt impotriva minerilor, ba din contra am spus ca au dreptate cu acest protest. dar ceea ce faci tu acum sa ma ameninti cu "strivirea de catre cizma minerului" ma pune serios pe ganduri si am sa fac o reclamatie la politie si parchet sa ceara redactiei ziarului ip-ul tau , sa te descopere sa vedem cum de-ti permiti sa ma ameninti si sa instigi lumea la "strivire de cizma minerului" . nicaieri in ceea ce am postat nu am amenintat pe nimeni, nu am jignit o categorie sociala...iar pareri , am voie sa am, de aceea e rubrica :comentarii.. chiar l-as ruga pe C. DOCEA , autorul articolului, proprietarul ziarului ce parere are despre aceste amenintari, citind in prealabil comentariile noastre...
#75 adi08.03.2012, 21:32:40
18marine;ce inseamna ptr.tine ''d-ul''?mare analfabet mai poti fi''patroane''
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Pe aceeasi tema
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... Cataloage promoţionale 2024 Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii Rame click - comandă online! Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! Steaguri publicitare - click pentru a comanda! Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! Cataloage promoţionale 2024 Alege să o susții! Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Newsletter
|