01.07.2012,  23:31:07 | 1 comentariu | 814 vizualizari GALERIE:     FOTO
Din Africa de Sud la Petroşani (XXIV) / După 10.000 de km, din nou cu picioarele în Oceanul Indian
de Alina PIPAN

Cel puţin o dată în viaţă, fiecare dintre noi am avut parte de un moment de slăbiciune, nostalgie sau dor faţă de un obiect, un obicei, un loc familiar. Pentru unii acel loc familiar poate fi biblioteca, pentru alţii curtea casei, iar pentru Martinian Aringhe… Oceanul Indian, de la care a plecat în temerara expediţie şi pe care l-a reîntâlnit în expediţia sa. Revederea oceanului l-a emoţionat la fel ca revederea unui frate. În acest episod, Martinian mai povesteşte despre apa sărată din Dar es Salaam şi despre paznici vigilenţi şi inediţi din triburile kenyene.

O revedere aşteptată…
„Titlul explică totul pe scurt, dar cum expediţia Drumuri Africane 2012 nu este nici pe departe scurtă, am să elaborez. Deci, cu 50 de zile în urmă am plecat din locul unde se întâlnesc cele două oceane ce spală ţărmurile Africii: Atlanticul şi Indian. Expediţia a continuat pe ţărmul estic al Africii, de-a lungul Atlanticului până la Capul Bartolomeo Dias, în Namibia; apoi am continuat Nord-Est înspre coastă să ne întâlnim din nou cu apa caldă a Oceanului Indian.
La 23 iunie 2012 am ajuns în Dar es Salaam, Tanzania şi bucuria de a vedea din nou Indianul este imposibil de relatat în scris. Nu cred că am plâns, dar nici departe nu am fost. În cei 10 mii de km parcurşi până acum, am trecut prin stepe, deşerturi, câmpii, munţi, păduri şi jungle, am trecut peste râuri, cu apă şi fără, lacuri şi cascade uriaşe. Toate acestea le-am trecut cu bine şi le-am împărtăşit cu voi toţi, cât am putut de corect şi de elaborat.

Spre feribot
„Dar es Salaam, în traducere din Arabă - Paradisul Păcii sau Portul Păcii (nici localnicii nu ştiu exact cum se traduce şi se contrazic între ei), este, după cum ştiţi, capitala Tanzaniei, un oraş care, după informaţiile de pe internet, are o populaţie de 2,8 milioane de locuitori, dar dacă ne raportăm la realitate şi spusele localnicilor ar fi cel puţin 6 milioane. Deoarece nu este sistem de metrou, toată activitatea se desfăşoară la suprafaţă, unde străzile care sunt înguste (două benzi, în 98% din cazuri) nu pot acomoda mulţimea de lume, maşini, motorete, biciclete şi tuc-tucuri (motorete pe trei roţi, folosite ca taxiuri). Este un HAOS, dar am reuşit să îl străbatem fără probleme (hakuna matata, în Swahili) şi să ajungem la feribotul pe care ne-am îmbarcat să trecem pe o peninsulă unde stăm la un camping.
Trecerea cu feribotul a fost foarte scurtă, doar 10 minute (30 minute a durat îmbarcarea), am stat în maşină înconjuraţi de sute de localnici, ne-am simţit ca şi cum am fi fost blocaţi într-o demonstraţie”.

Apă sărată peste tot
„Campingul este chiar pe malul oceanului, foarte frumos îngrijit, cu toate facilităţile, excluzând faptul că apa, atât la duş, chiuvetă şi piscină este sărată, deci aici nu avem teamă de bacterii, cum a fost în Malawi şi, de fapt, în toate lacurile şi râurile din Africa, dar avem sare peste tot. Totul este sărat. La duş, săpunul devine piatră şi este în zadar să încerci să faci clăbuci; prin urmare, am renunţat la săpun”.

Un ocean blând la… mal
„Deoarece valurile se sparg la aproximativ 10 km de mal, unde sunt coralii, oceanul, la mal, este foarte calm. Ceea ce face ca înotatul să fie posibil, în comparaţie cu plajele din Durban, Africa de Sud, unde valurile se sparg la mal, iar a face baie este ca şi cum te-ai afla într-o maşina de spălat haine. Fluxul şi refluxul, care reprezintă un ciclu de 6 ore, este foarte vizibil, aici în Dar es Salaam, diferenţa fiind de circa 700 de metri. La fiecare reflux, plaja se umple de localnici, în special femei care caută ceva ce se poate mânca (creveţi, peşti mici, scoici vii) sau ceva ce se poate vinde (scoici moarte, pietricele, sau ce aduce valul). Peisajul este total diferit la fiecare 6 ore”.

Terracan - păzit de masai
„Motivul pentru care am venit la campingul Mikadi, excluzând faptul că este frumos, este că vom lăsa Terracanul aici în parcare pe perioada cât vom merge pe insula Zanzibar, unde nu putem să luam maşina cu noi. Campingul este bine păzit şi am fost surprins să văd că paza este asigurată de către oamenii din tribul Masai. Masaii sunt predominanţi în Kenya şi se ocupa cu creşterea vitelor. Sunt îmbrăcaţi într-o pânză roşie, au sabie şi bâtă şi sunt foarte slabi şi înalţi. Aparent, localnicilor le este frică de ei şi îi respectă, iar masaii sunt oneşti şi foarte vigilenţi. Am să organizez o vizită în Kenya la un trib de Masai să aflăm mai multe despre ei. În Mikadi vom sta câteva zile, înainte de a continua expediţia în Zanzibar. Vă doresc tuturor toate cele bune şi aveţi grijă de voi şi de cei din jur”.

Booking.com

Comentarii articol (1 )

#1 esanu anca25.07.2012,  11:30:53
tot ce a ce doresc este sa ii vad pe acesti 2 minunati nepoti, copii fratelui lui meu sositi sanatosi in tara sa ii pup ci sa-i imbratisez cu toata dragostea mea.Avwti grije de voi va pupa tusa voastra anca cu multa dragoste si mii de pupciiiiiiiiiiiiii!!!!!

Adauga comentariu
  Numele tau:

Comentariul tau:

C창t fac 3 ori 4  ?

DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.

Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL.
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX,
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal

* * *
Îți dorești o presă liberă și independentă?