04.10.2012,  21:33:56 | 47 comentarii | 2600 vizualizari
Scrisoare deschisă / Domnului Ministru Daniel Chiţoiu - Ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
de Ziarul Vaii Jiului

Deputatul Monica IACOB-RIDZI a trimis ieri o scrisoare deschisă ministrului Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Daniel Chiţoiu, cu scopul elucidării unor informaţii incorecte remise de biroul de presă al Ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri printr-o comunicare în care au apărut o serie de inadvertenţe menite să stigmatizeze activitatea minerilor. Deputatul Monica IACOB-RIDZI a iniţiat în cei 8 ani de mandat 29 de iniţiative (declaraţii politice, interpelări, întrebări, scrisori deschise) tocmai pe acest subiect, în vederea atragerii atenţiei asupra problemelor reale existente în Valea Jiului şi rezolvării lor în spiritul legii. 

Compania Naţională a Huilei Petroşani, unitate aflată în subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afa-ceri, este cel mai important agent economic din Valea Jiului în cadrul căruia lucrează 7.800 de angajaţi. Activitatea de exploatare a huilei din Valea Jiului a parcurs în ultimii ani un amplu proces de restructurare, la momentul anului 2012 aflându-se într-o fază importantă de reorganizare, ceea ce presupune separarea unităţilor viabile de cele neviabile.
 
Domnule ministru,
Având în vedere responsabilitatea asumată de Guvernul României prin acordul cu Fondul Monetar Internaţional, informaţiile incorecte exprimate prin comunicatul de presă remis de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în data de 3 octombrie 2012 ar putea genera declanşarea procedurii de infringement asupra statului român în sensul demarării  unui proces de verificare şi suspendarea ajutorului de stat pe o perioadă de 6 luni, ceea ce ar duce la blocarea acti-vităţii miniere din Valea Jiului.
 
Domnule ministru,
Trebuie să ştiţi că preţul plătit pe tona de huilă în ultimii 22 de ani a fost întotdeauna sub costurile de producţie, motiv pentru care statul român a şi subvenţionat această industrie. Ajutorul de stat a reprezentat tocmai o moda-litate de susţinere a industriei miniere, practică uzuală de altfel în statele Uniunii Europene. În acest sens există regulamente ale Comisiei Europene, respectiv 1407/ 2002 şi 787/ 2010, regulamente pe care este adevărat trebuia să le respecte şi statul roman. 
 
În acest context, domnule ministru, încă din anul 2007, momentul intrării României în Uniunea Europeană, statul român s-a angajat ca prin acordarea subvenţiei sectorului cărbune să nu denatureze piaţa concurenţială din Uniunea Europeană, în sensul aplicării Deciziei 1407/ 2002. Nerespectarea acesteia atrage după sine responsabilitatea integrală a tuturor guvernelor.
Pe cale de consecinţă, domnule ministru, orice comunicare instituţională de genul celei remise de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în data de 3 octombrie poate ge-nera, în afara cadrului politic pe care înţeleg să-l cultivaţi în această perioadă preelectorală, adevărate blocaje economice pe piaţa românească ce riscă să culmineze în stoparea activităţii miniere din Valea Jiului. 
 
Domnule ministru,
Ţinând cont de faptul că Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri are reprezentanţi în Adunarea Generală a Acţionarilor şi în Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale a Huilei, vă rog, domnule ministru, să prezentaţi opiniei publice următoarele informaţii:
- măsurile dispuse pentru eficientizarea acti-vităţii grupului viabil din cadrul Companiei Naţionale a Huilei;
- dacă aţi dispus comercializarea cărbunelui la un preţ egal cu preţul de cost;
- care este planul managerial al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri legat de Compania Naţională a Huilei Petroşani.
Vă mulţumesc pentru disponibilitatea de a sprijini eficientizarea activităţii economice a Văii Jiului. Vă asigur că cetăţenii din Valea Jiului aşteaptă cu interes clarificări din partea dumneavoastră.  
 Cu deosebită consideraţie,
Monica Iacob-Ridzi,
deputat in circumscripţia electorală nr. 22 Hunedoara

Comentarii articol (47 )

#1 un om05.10.2012,  12:33:38
Ce sa c..... pe ea si doamna deputat.Acuma a devenit foarte vehementa,ia atitudine imediat cand e vorba de Vale.
#2 Shoric05.10.2012,  15:36:23
nu am vazut o asemenea scrisoare din partea doamnei pe cand facea parte din guvernul Boc al PDL ...aaaa , am uitat ca era ocupata cu campania electorala pt. EBA
#3 vasile05.10.2012,  15:51:21
Shoric. vezi fraiere ca pana si usl-istii recunosc ca singura care a dat bani de investitii in vale e udrea, si asta la insistentele monicai i.ritzi. asa ca ciocul mic. datorita monicai si elenei udrea inca se lucreaza in orasele si statiunile din vale.deja usl-ul puciuristului ponta a taiat o parte din banii de invastitii( spun primarii psd-isti). datorita monicai i. ritzi s-au creat cateva sute de locuri de munca...la lucrari in lorase sau statiuni si datorita modernizarii statiunilor se vor creea alte cateva sute...asta inseamna bani in vale..sa vedem ce vor face usl-istii...stiu deja: ajutoare sociale, pomeni electorale ptr castigarea alegerilor si atat...fac pariu ca untr-un an-doi usl-istii vor fi alungati cu maciuca de mineri...s-au opus minerii lui ceausescu, pe astia ii vor matura cu totul...inca lumea are asa un val pe ochi dar cand se vor dezmetici oamenii si-si vor da seama ca baronii psd-isti si-au facut averile pe hotie, prosteala si smecherie, sa te tii atunci..
#4 vasile05.10.2012,  15:56:53
Shoric. si ca sa-ti dau tema de casa iti spun ca , dintodeauna stanga socialista, sau comunismul s-au instalat la putere pe POPULISM si cand au acaparat puterea, au inceput teroarea...iti dau si definitia populismului , poate inveti ceva:POPULÍSM s. n. 1. atitudine favorabilă satisfacerii dorințelor poporului, chiar în detrimentul intereselor reale ale acestuia.
#5 un cetatean05.10.2012,  16:55:56
vasile.Bai Vasile ,tu vorbesti de dreapta si de stanga in Romania?Sunt niste nemernici cu totii omule,trezeste-te si nu mai bate campii cu locurile de munca creeate in Vale.S-au facut cateva lucruri doar pentru ca cei de aici au fost pe mana cu PDl-ul si nu pentru ca ei au fost sincer procupati de noi,vezi orasele unde primarii nu au fost ai lor,nu s-a facut nimic.Din pacate de aceasta boala sufera toate partidele,nu ai inteles inca?? Si la cu te exprimi nu prea esti indreptatit sa dai lectii altora.
#6 vasile05.10.2012,  19:42:43
un cetatean.1. auzi cetatene turmentat, nu bat campii cu: locurile de munca create, ele chiar s-au facut; nu multe, dar prin comparatie cu psd-istii, chiar s-au facut. mananci kkt cand spui ca udrea n-a dat bani pentru investitii decat la primarii pdl. cel mai bun exemplu e in vale unde toti primarii pesedisti au primit bani de la udrea;exemplu: primarul resmerita care e primar psd de 13 ani n-a primit niciodata atatia bani de la psd , cu toate ca avea proiectele depuse de 10 ani, si a primit de la udrea...vezi ce zice paducel si ile, cum l-au taiat usl-istii din banii de investitii.2. ca sunt niste nemernici cu totii sunt deacord. problema e ca unii sunt mai nemernici decat ceilalti, iar noi trebuie sa alegem dintre 2 rele. trebuie sa faci diferenta...aici noi doi ne diferentiem in obtiuni.3.la cum ma exprim, chiar pot da lectii unora ca tine...tot asa prin diferentiere: am auzit pe cineva spunand urmatoarea chestie care mi-a placut si ti-o vand si tie: cand vad unul mai prost decat mine, imi creste inima; asa ca-ti pot da lectii..hai pa
#7 un cetatean05.10.2012,  20:44:52
Vasile am o singura curiozitate... te-ai inmultit?Eu sper ca nu,e plin pamantul de prosti, precum ziceai mai sus,sper ca nu ai facut prostia sa te inmultesti....Probabil ca ai casa plina de cd-uri cu manele ,ai grija sa nu se prabuseasca peste tine si sa te omoare.... si mai scoate nasul din fundul lui Basescu ca nu mai stie omul unde se sfarseste Basescu si unde incepi tu.Asta ca sa-ti raspund pe intelesul tau.Acuma fugi ,mai bea o bere ,bate-ti copii si nevasta si mai scrie cateva prostii.
#8 yo 05.10.2012,  20:52:25
campania a inceput atentie fraieri, moni, moni sau mani ,mani. unde ii dna?
#9 vasile05.10.2012,  22:27:00
cetatene, intr-adevar am 2 copii, dar cei ca mine nu pot depasi puiernita din care faci tu parte, motiv ptr care cei prosti vor fi tot timpul mai multi; stii ce e interesant cetatene? ca cei ca mine se zbat ptr binele celor ca tine ,dar voi tot ca magarul, indaratnici, va dati singuri la gioale...cum iti explici altfel ca cei multi au ales si au decis aproape tot timpul in defavoarea lor? usor de manipulat, prostiti, cumparati cu ajutoare sociale, pachete de craciun revelion, paste si gata, va prostesc..consecintele? cei saraci tot saraci raman chiar daca merg la vot cu prezenta de 120% si mai si voteaza multiplu. iata exemplu de acum: e omul vostru la guvernare de 6 luni. ce s-a intamplat in aste 6 luni? au crescut ratele la banci prin cresterea euro, inflatia e in floare....stii ca pe timpul lui mru-boc uleiul era 5 lei si astazi am cumparat uleiul cu 7, 2 lei? si ia fiecare produs sa vezi cu cat s-a scumpit in aste 6 luni...stai sa vezi gazul, curentul electric, impozitele locale...stai sa vezi...astea tot pe cei saraci ii ingroapa...si voi o dati mereu cu jos basescu...dar va ingroapa ponta, crin si parlamentul usl.tot timpul celor ca tine le-a venit mintea la cap prea tarziu...si peretele parca e mai receptiv decat cei ca tine...starniti mila, dar sa nu uitam proverbul:ti-e mila de dracu..cetatene, m-as bucura sa castige la parlamentare usl cu 60-70%, ponta tot prim-ministru si sa ne mai conversam peste 6 luni sa vedem cum stam....cum sta populatia ca venituri si trai..
#10 UN CETATEAN05.10.2012,  23:15:55
Vasile... cred ca esti un om foarte stresat,te chinui mult sa spui cateva prostioare,pana la urma diferenta dintre noi este ca eu nu mai cred in nici un politician iar tu tot ai impresia ca este vreunul din ei salvatorul natiei.Tot imi insiri preturi si marfuri,dar uiti ca si in cei apraope 4 ani ai PDL preturile au tot sarit,si or sa mai sara indiferent cine o fi la putere.Eu nu am nevoie de ajutoare financiaciare sau materiale ,venitul meu este suficient de bun.Ma doare-n cot cine va iesi la toamna si stii de ce?Pentru ca nimic nu se va schimba.Decat sa te certi cu mine mai bine ai incerca sa-ti gasesti linistea ,altfel nu te vad bine,stai prost cu nervii.
#11 vasile06.10.2012,  00:00:03
cetatene:1. nu prea te pricepi la oameni; sper ca ai sesizat din postarile mele ca nici eu n-am nevoie de ajutoare sociale; castig suficient sa n-am probleme financiare , dar am probleme cu " prostia omeneasca" nu ma refer la tine, ci asa in general. problema e ca ceea ce se alege ne influenteaza si viata noastra..2. unde am zis eu ca e vreunul "salvatorul natiei"? eu am zis ca dintre 2 rele, trebuie sa cauti sa alegi raul mai mic, atat.3. am sa caut sa vad cat au fost preturile acum 4 ani, cat le-a lasat mru si sa vedem dupa un an usl cat vor fi preturile...binenteles raportate la venituri.deasemenea sunt convins ca si tie ti-a scazut venitul sau puterea de cumparare in astea 6 luni, chiar daca tot castigi suficient.3. cu nervii stau bine, dar ma oftica inconstienta celor multi...sunt un "tip umanitar", un milos...sufar alaturi de fraieri...:)))
#12 Shoric06.10.2012,  00:29:15
sa fie multumit domnul Vasile ... multumesc din suflet partidului , doamnelor Ridzi , Udrea si tuturor poiticienilor ca ...din banii imprumutati de la FMI si de la UE , au reusit sa faca un rahat de telegondola si betonarea oraselor din Valea Jiului ...bashca bordurili si pavelele lu” nea Videanu ...ooo ...stati asa ca urmeaza flamanzii usl-istilor ...or mai pune si ei un rand de borduri si vreo 5 sensuri giratorii prin cele 3 municipii de rahat din VJ in care iti rupi masina in doua daca vrei sa transversezi toata VJ de la est la vest
#13 Un cetatean 06.10.2012,  00:40:24
Vasile nu te mai umfla la mine sau la altii,cu venituri mai mari sau ma mici ,toti suntem romani.Multi o duc rau si din vina lor insa politicienii nostri ne-au rezolvat definitiv.Nu mai cauta evolutia preturilor,au crescut la fiecare guvern si or sa mai creasca ,sau tu crezi ca numai sub guvernul asta o sa creasca...si nu-i ma fa pe altii freaieri,au dreptul sa-i injure pe guvernanti asa cum si tu o faci,poate e singurul drept pe care unii il au in mod real.S-auzim de bine Vasile si fii mai relaxat ,viata e lunga si o sa ai pe multi de injurat.S-auzim de bine!!
#14 vasile06.10.2012,  00:46:33
Shoric:banii nu sunt imprumutati de la fmi si ue; sunt accesati, trasi pe proiecte si sunt nerambursabili. 2. acesti bani au venit pe proiectele propuse de primarii vaii jiului. asta au propus primarii nostri, asta avem. decat deloc mai bine si asa.ca se puteau face si alte proiecte mai cu importanta si cu eficienta in a creia locuri de munca durabile asta e altceva.asa primari, asa proiecte...sunt alesii nostri..si dupa cum vad sunt alesi pe viata...din 4 in 4 ani cer prostimii doar o confirmare...asa de ochii lumii..
#15 Shoric06.10.2012,  23:59:59
mai nea Vasile , oare cand se va termina cu naivitatea asta a romanilor care au impresia ca banii de la UE sunt gratis ??? NIMIC NU ESTE GRATIS ..asa este de cand este lumea asta ...in schimbul banilor de la UE , politicienii nostrii se angajeaza sa mai inchida niste companii care fac concurenta firmelor din vest , mai blocheaza niste proiecte de prin agricultura ...ca na , romanul trebuie sa inghita toate ***urile de import ..ca asa vrea UE ....Oare cand se vor trezi la realitate romanii ???
#16 Shoric07.10.2012,  00:21:16
chiar nu a inteles nimeni ca marile puteri economice din UE ne vreau sclavi pe plantatiile lor?? si culmea este ca isi fac ”plantatiile” in Romania ....in 10 -20 de ani au sa cumpere si pamantul arabil din tara , cea mai mare bogatie a Romaniei ...
#17 Shoric07.10.2012,  00:42:28
am si eu o intrebare pt. doamna deputat Ridzi ..ca vad ca este tare ”specialista” in minerit ...cand sa discutat care exploatari sunt viabile si care neviabile ,cine au fost cei care au decis acst lucru ?? politicienii din Valea Jiului ?? si-au impartit tarlaua pe zone de interes ?? recomand sa consulte niste topografi mai batrani .. care or mai fi in viata ...daca chiar sunt intersati politicienii de un viitor al exploatarii huilei in VJ ...daca nu ...in urmatorii 5 ani se trece cu buldozeru si plantam panselutze
#18 un cetatean 07.10.2012,  01:14:59
Dreptate ai Soric dar Vasile e mai preocupat "sa-i zica vreo doua"celui cu care are ceva de impartit decat sa vada pe etrmen mai lung.Boala romaneasca,ne impartim in tabere si ne dam la cap.
#19 vasile07.10.2012,  01:27:40
Shoric: fondurile ue chiar sunt gratis. dovada e ca polonia a tras 98% din partea lor, bulgarii peste noi, iar noi pana in 10 %. nu-ti cere nimic nimeni la schimb.2. daca ajungem sclavi pe plantatiile ue, e din cauza noastra, nu a agenurilor straine. tradarea, vanzatorii de tara sunt la noi, nu la ei.romania e in agricultura o parloaga, in industrie e ca in filmele sf ca dupa o bomba atomica...astea ni se datoreaza nu vin din ue.petrolul, bancile, pamanturile, gazele le-am vandut noi pe nimic, nu ni le-au furat strainii...vina e a noastra nu a strainilor...stii cum ne comportam noi? ca sotul care-si prinde nevasta cu altul si il ia pe ala la bataie ca s-a culcat cu nevasta-sa....ea saraca n-are nici o vina...
#20 Shoric07.10.2012,  02:24:40
mai nea Vasile , poate o data o sa pricepi si matale ca NIMIC NU ESTE GRATIS , la un moment dat trebuie sa platesti . Romania doar prin simplu fapt ca a aderat la UE plateste , si plateste la greu , si Romania.. si Bulgaria . firmele mari din statele dezvoltate ale UE au nevoie doar de o piata de desfacere a marfii lor , nu au nevoie de concurenta . daca am vrut UE , a trebuit sa dam ceva la schimb ....exact ce ai enumerat ...banci ,petrol, gaze ...toate sunt monopol strain acuma
#21 alinita07.10.2012,  08:15:04
@nea Vasile ,banii de la ue sunt gratis? Pai nu platim peste un miliard catizatie si luam putin peste cinci sute de milioane,unde sunt gratis.Si toate astea pe langa celelalte conditii nimpuse unei colonii cu guvernator european. Nu prea esti la zi cu ceea ce incerci sa ne explici.Cat despre banii de la FMI si Banca mondiala,unde sunt? La bancile care si-au triplat profitirile in Romania pentru ca noi romanii sa salvam bancile mama.Cat despre doamna nu cumva doamna deputat a votat pentru taierea salariilor, a pensiilor , a ajutoarelor de somaj ;i a indemnizatiilor pentru mame. eustiu ca rolul unui parlamentar este sa faca legi si sa se lupte pentru unele cat mai corecte. nu cumva doamna a votat pentru Legea pensiilor care i-a nenorocit pe viitorii pensinari ai mineritului.Iar cand era europarlamentar cand s-a pus probleme subventionarii mineritului unde era cand altii au reusit sa prelungrasca perioda ea era casa facea campanie lui basescu. Cand a fost in PD-L i-a scris o scrisoare deschisa lui Arion in loc sa-l ia de mana pe jujan si sa stea la usa ministrului sa rezolve problema companiei. Chiar tori suntem prosti si daca da si va fi votata iar ne meritam soasta sunt masochisti.
#22 vasile07.10.2012,  17:56:32
alinita: tu de unde ai aparut? mai ai frati? veniti cu totii si postati aici; .1. nu suntem chiar toti prosti, iata un exemplu: eu nu fac parte din aceeasi categorie cu tine si cu shoric.2. banii de la ue sunt chiar gratis; daca vrei ii ei daca nu, nu si gata; exemplu: avem de tras in 5 ani cam 32 miliarde euro. asa cum spui noi tragem cam 5-8 %. indiverent cat tragem noi tot ne dam cotizatia la ue. deci: banii de la ue sunt gratis: daca vrem ii luam, daca nu, nu si gata. nu e nici o conditie sa-i putem lua...la tine si la shoric logica scartaie.3.terminati cu prosteala propagandistica comunista ca suntem colonie. regulile ue se refera la niste masuri economice atunci cand te imprumuti la ei. hai sa exemplificam: tu ai nevoie de un imprumut . gasesti la banci bani cu 10% dobanda. eu iti pot da un imprumut cu 5% dobanda dar iti pun niste conditii: ex : sa nu bei banii, sa nu mergi cu ei la curve, sa nu-i joci la jocuri de noroc, samd. banii de la mine vreau sa-i investesti sa produca alti bani, sa-mi poti da imprumutul inapoi. daca accepti conditiile mele iti dau imprumut, daca nu, la revedere, mergi si ia din alta parte...uite exemplu: ponta vrea sa ia de la be..banca europeana 50 milioane euro sa-i bage in oltchim...ce zici, ii pun aia ceva conditii?4.eu nu ti-am zis sa votezi cu ritzi, iti zic doar ca habar n-ai de economie si politica....iti dau si tie definitia populismului practicat in mod jegos de usl si nu numai de ei, poate pricepi ceva:POPULÍSM s. n. 1. atitudine favorabilă satisfacerii dorințelor poporului, chiar în detrimentul intereselor reale ale acestuia.5. si ca sa n-o mai lungim draga alinita iti spun ceva: nimeni nu poate sa consume la nesfarsit mai mult decat produce; romania se afla in aceasta situatie si in curand se vor vedea consecintele.populatia romaniei consuma mai mult decat produce si in curand nivelul de trai va scadea dramatic. taierile vor incepe cu: pensiile, ajutoarele sociale, subventiile la caldura, indemnizatiile, samd.6. vorbesti de banii de la fmi si ue ca au mers la bancile straine? dar bancile noastre unde sunt? cine le-a falimentat sau le-a vandut? ex: tariceanu a vandut bcr cu 4 miliarde si i-a cheltuit pe pomeni electorale sa fie alesi usl-ul. acum bcr e la austrieci si face profit; e bine asa?nastase a vandut petrolul din subsol si benzinariile la omv...omv-ul duce profitul in austria..e bine? energia electrica si gazul pe care-l consumi le platesti la italieni energia.. si la francezi gazul...profitul pleaca in tarile lor; e bine? spune-mi ce guvern le-au vandut astora? din pacate sunt prea multi care vad problemele asa ca tine si ca shoric, iar consecintele sunt chiar astea din prezent si ai sa vezi ce va urma..
#23 un cetatean07.10.2012,  18:17:20
Orice ai spune,esti un om foarte stresat Vasile.Crede-ma nu ti-o spun ironic,dar faptul ca te lansezi in tot felul de teorii,ca vrei sa-i pui pe toti la punct ,sa le arati cat de inferiori iti sunt,toate astea arata ca nu treci prin cea mai linistita perioada a vietii tale.Ti-am spus si mai sus,las-o mai moale,viata-i lunga,trebuie sa treci prin multe.
#24 Alinuta07.10.2012,  18:28:58
Deci sa inteleg ca tu deti adevarul absolut,cauta-te. Daca am scris ceva am scris in cunostita de cauza,las-o mai moale,da parca USL se afla la guvernare de 5 ani nu de cinci luni.Politica draga nenea Vasile este mijlocul prin un grup isi urmareste unele interese,spre exemplu> politica monetara,politici sociale,politica de personal,etc, iar politica de partid are o singura esenta partidul aflat la putere incearca sa-si mentina influenta iar cei din opozitie sa ajunga la putere,pentru acest scop sunt permise orice mijloace (legale).Si in final hai,hai gata cu fotosinteza.
#25 vasile07.10.2012,  19:30:00
nu v-a invins lapusneanu, cum sa va inving eu ,asa ca renunt;hai pa; sa fiti sanatosi si s-auzim de bine;
#26 eu07.10.2012,  19:43:29
vasile se vede ca esti PDList convins, nenicule. E clar ca toti copii matale au posturi de babani in vale si nu prea te coafeaza sa le pice galoanele celor din PDL. Asta e diferenta intre natiune si PDListi, acestia din urma au crezut mereu ca aceasta tara le apartine si ei impart dupa bunul plac banii publici in functie de nevoile proprii, in timp ce natiunea, ca un electorat fidel a crezut cu naivitate ca banii sunt ai lor si ca vor slujii interesele comune nicidecum cele meschine din dosul draperiilor PDListe. Mai saracie ca acum nu a fost nici pe vremea raposatului comunist, care daca nu aveai de lucru te ducea la constructii dar aveai de-o masa calda, pe cand acum vezi mai multa lume bolnava, amarata si incruntata. Cate zambete ai vazut, nea Vasile pe fetele minerilor, care muncesc in subteran pe 1.200 -1.500 lei? In schimb la TV arata mereu opulenta PDListilor care au toale de firma, mananca 3 feluri de mancare la parlament cu 10-15 lei, in schimb minerul tot cu slanina.Dumneata declari ca noi romanii nu producem, oare din cauza cui? Cine inchide minele, am cerut noi asa ceva? Am cerut noi politizarea minelor, ori a institutiilor statului, sau asta a facut PDLul? Au plecat romanii la munca in strainatate pentru ca aveau de lucru in tara? Stii dumneata cate familii sau destramat pentru ca la un moment dat unul dintre soti a trebuit sa plece la lucru in strainatate pentru ca nu avea nimic de lucru in vale? Si atunci mai vii dumneata cu texte de genul ca PDL e bun? O fii pentru cei din haita sa politica, pentru acestia se inventeaza posturi doar sa stea pe locuri caldute, dar pentru oamenii de rand nu prea face 2 parai. Nu o fii bine dar cel putin facem o schimbare, incercam ceva, decat sa asteptam sa ne pice din cer. Duduia Ridzi chiar nu a sesizat ca se inchid minele, spitalele, ca au scazut pensiile iar asistenta sociala e la pamant iar salariile din vale sunt de mizerie? Am vazut vreun proiect aprobat la nivel de tara in acest sens la propunerea dumneaei? Daca erau asa de buni PDListii de ce d.na Ritzi si-a dat demisia din acest partid? Adevarul e undeva la mijloc, nicidecum in tabara PDLista.
#27 vasile07.10.2012,  20:30:38
eu: frate, tu de unde ai aparut? ce pdl visezi? unde am zis eu ca-s pdl-ist? singurul pdl-ist la putere in vale e tibi ritzi; valea jiului a fost dintodeauna ROSIE. cati primari pdl-isti sunt in vale si cati usl-isti? locurile de munca in vale le ceaza si primarii localitatilor, prin atragerea investitorilor, proiecte propuse cu fonduri europene..samd. valea jiului a fost tot timpul sub culorile rosii..ce a facut psd-pnl in 22 de ani ptr valea jiului? in afara de fondurile date de udrea in ultima perioada , nici pdl-ul n-a facut mare lucru. sa stii ca nu fac politica si nu-s la nici un partid. poate merg cu ppdd ca e sef la petrosani prietenul meu raj tunaru.ce posturi babane visezi? eu muncesc la patron. posturile babane din vale au apartinut psd-istilor tot timpul..mai saracie ca acum n-a fost niciodata spui tu; asa e, dar problema e ca saracia o sa fie si mai mare, de acum incolo; facem pariu?ma intrebi daca vad zimbete pe fetele oamenilor? nu, nu vad si asta e trist si ingrijorator...problema e ca nici de acum incolo nu o sa vad. romanii au plecat in strainatate din 90 incoa si or sa plece incontinuare. unde am zis eu ca pdl-ul e bun? si daca e bine pentru haita politica pdl-ista din vale, cum o sa fie sau cum a fost pentru haita psd-ista din vale? ce ar fi sa-mi spui cine erau acum 15 ani si ce sunt acum oamenii nostri politici din vale, indiferent de partid? ce averi aveau ci ce averi au acum? vezi ca si primarii psdisti zic ca nu mai avem in guvern pe cineva din vale si deja se taie din banii de investitii din valea jiului...citeste articolele chiar din pagina acestui ziar..daca parlamentarii pdl-isti din vale...ritzi singura, n-a facut nimic, dar cei psd-isti din vale cand au fost la putere ce-au facut?citez din ce ai postat tu: eu citez corect, nu ca dottore ponta:"Duduia Ridzi chiar nu a sesizat ca se inchid minele, spitalele, ca au scazut pensiile iar asistenta sociala e la pamant iar salariile din vale sunt de mizerie", pai de 6 luni e guvern si parlament usl...si mai urmeaza cel putin 4 ani tot ei: de ce in 6 luni n-au redeschis minele, spitalele, inchise de pdl? de a doua zi puteau sa o faca daca vroiau. sunt salariile minerilor sau ajutoarele sociale mizerabile...? sa le mareasca ponta, si ma intreb de ce n-a facut-o pana acum. ptr shoric, eu, un cetatean, alinuta...mai si eu vreau sa le fie bine oamenilor din valea jiului, si tuturor...ce mi-e teama e ca usl-ul o sa ne ingroape in saracie si mai rau...mai vorbim..:))
#28 vasile07.10.2012,  20:44:39
eu: stai ca n-am terminat:)):)). arata la tv pdl-isti cu toale de firma si ca mananca in parlament 3 mese cu 10-15 lei? 1.pai usl-istii ce toale au? sau antenele nu-i arata si pe ai lor? 2. in parlament usl e majoritar...pdl-istii platesc 10 -15 lei 3 mese si psd-istii platesc 100 lei? ha, ha, ha,,ce penibil esti.de cate ori ai vazut-o pe roberta anastase facand vizite cu elicopterul sri in teritoriu sa viziteze cetatenii? niciodata. iata ca zgonea merge cu elicopterul sa viziteze oamenii saraci din teritoriu....cica acel elicopter merge cu apa de aceea si-a permis...jigodie parvenita...vezi aici:http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/treilea-plimba-elicopter-statului-Moldova_0_787721377.html. pdl-ul a politizat conducerile institutiilor de stat din vale? ok; sa-i dea afara ponta si pe cine pune? oamenii psd-ului, deci tot politizare...sau la ei e valabila? asa e cand n-ai argumente spui prostii...e cazul vostru..:))
#29 un cetatean07.10.2012,  20:56:41
Vasile esti dus rau omule...esti irecuperabil!!!Hai injura-ma acuma,astept!
#30 vasile07.10.2012,  21:35:24
m-asteptam sa intervii, nu ca ai avea ceva deosebit de spus...:))tu n-ai alta treaba decat sa stai pe calc.? la mine asta e slujba, sa postez pe net..sa fac trafic..asa-mi castig banii..; tu? duminica dupa-amiaza asta faci tu? asa te relaxezi? vai de tine. sa te injur? nu-ti fac aceasta onoare:)). chiar te laud: esti destept omule, dar esti frustrat ca nu observa si cei din jurul tau:)). ca sa te distrezi iti dau ceva de citit; merita. http://capitalismpepaine.wordpress.com/2012/09/06/e-clar-ca-nu-mai-au-bani-de-pensii-si-salarii/
#31 eu07.10.2012,  22:10:34
vasile, daca ar fii asa inseamna ca numai tua ai dreptate in tot ce afirmi. Esti penibil. Eu iti explicam unde a dus PDLul tara, dar cum sa priceapa acest lucru unul ca tine care primeste bani si ca scrie un comentariu. Ai confirmat de fapt ceea ce am afirmat eu si anume ca sunteti pusi sa lucrati mai nimic dar sunteti retribuiti. Ia du-te tu in fundul pamantului si da putin la lopata sa vezi cum se transpira in subteran si dupa aceea sa mergi cu un salariu de mizerie acasa sa vezi cum nu mai tii atata la PDListii tai care au lasat carbunele si au trecut la telegondole. Uite ce de bani ne-au adus telegondolele voastre de toti traim din turism. Nu am spus ca PSD mananca platind bani mai putini ci am vrut de fapt sa-ti arat ca la copii ca PDLul a pus preturile la toate de aceea tara merge asa cum merge in prezent. Dar cum tu esti platit doar sa aduci ovatiuni PDLului, la scena deschisa, dupa cum tu insuti recunosti, e clar pentru toti cititorii ca trebuie sa-si castigi painea in continuare si sa te contrazici ca prostul cand vezi si tu ca doar nu esti orb ca oamenii o duc tot mai prost. Pupa-i in dos pe PDListii tai ca ei se vor sterge cu tine cand nu vor mai avea nevoie de pupin***eala ta ieftina.
#32 un cetatean07.10.2012,  22:44:58
Multumesc Vasile,da eu am ce sa citesc si oricum am alte gusturi in ce priveste cititul,articole scrise de tot felul de "specialisti" nu mai citesc de mult.Noapte buna si succes in "trafic".Si inca ceva ... ai dat vreodata un test psihologic adevarat?O sa fii surprins ce vei afla despre tine.... Fiecare om ar trebui sa faca asta.
#33 Shoric07.10.2012,  22:58:08
mai oameni buni , daca ajungem iar la faza ...aaaa , tu esti cu pdl deci esti rau si eu sunt cu usl ,deci sunt bun ...tot asa o sa mergem din rau in mai rau . cu politica am rezolvat-o ..s-a dovedit in 22 de ani ca nu sunt mai breji nici socialistii si nici aia de dreapta ...sunt toti o apa si-un pamant ce rezulta...o mocirla . Germania federala si-a revenit dupa dezastrul din al doilea razboi mondial ajutata de americani .. dar cel mai important lucru pt. economia ei a fost faptul ca nu au importat nimic ,nici macar o pereche de ciorapi , au consumat doar ce au produs la ei in tara , chiar daca era de o mai proasta calitate ... si uite asa s-au dezvoltat ..Romanii sunt in stare sa fie asa natonalisti ca nemtii ??
#34 Shoric07.10.2012,  23:07:33
Nu , noi inchidem si taiem tot si vindem la fier vechi ...inchidem mine si importam carbune din polonia si germania ,inchidem complexe zootehnice si importam carne din italia , taiem padurile , exportam lemnul si cumparam PAL sa ne facem mobila ...deci , cat de idioti putem fi ??
#35 un cetatean07.10.2012,  23:15:36
Shoric...sunt 20 de ani de involutie din punct de vedere economic.Practic suntem o tara complet in bataia vantului,fara industrie,fara conducatori cu o minima viziune.
#36 Shoric07.10.2012,  23:21:34
Asa suntem noi ,romanii , ranchiunosi ,invidiosi ,neam prost ... de ce sa cumpar Dacie ?? o fi ea mai proasta dar macar stiu ca le dau de lucru la romanii mei din Arges ...nuu eu imi iau BMW sau mertzan second hand si tot cu 50 de Km /ora ma tarai prin comunele de pe DN-uri ....ar fi inca multe de spus ...de ce in Romania e saracie ....tara bogata cu oameni saraci .
#37 vasile07.10.2012,  23:26:24
o ultima postare la acest articol: ptr cetatean: mane am dat intr-adevar destule teste psihologice...la altii..in rest sunt deacord cu ce spui in aceasta postare. ptr shoric:sunt total deacord cu aceasta postare a ta. ai perfecta dreptate. te rog sa specifici totusi ca e vorba de nemti, nu de romani...cultul muncii, seriozitatea si lucrul "bine-facut" e specific nemtilor, nu romanilor..asta-i marea problema.3. ptr eu:deja jignesti si nu vreau sa-ti raman dator:"boul baltii" primesc bani sa scriu comentarii, sa fac trafic, dar nu am obligatia sa scriu in favoarea cuiva, ci doar sa scriu ceea ce cred eu.boule unde am zis eu ca tin cu pdl-istii? si da intr-adevar eu ptr banii pe care-i iau cei din subteran nici n-as intra macar...dar asta sa o spuna ei guvernantilor, indiferent cine e la putere. revin: de ce nu le mareste ponta salariile? prostovane, faci confuzii sa derutezi lumea: fondurile europene nerambursabile nu sunt pentru salarii, pensii sau minerit...sunt pentru a dezvolta si alte alternative la minerit, sau ptr sport, cursuri de calificari si altele... dobitocule, nu exista nici o fraza in care sa ma contrazic, sau o fraza in care sa aduc ovatii pdl-ului.la cat esti de cretin, nici nu citesti ce scriu...tu o tii pe a ta...pdl-hoti--psd= ingeri...esti un dobitoc. cretinule tot o dai cu pdl-ul ca apus preturi, bla,bla,bla...sa le schimbe ponta fraiere daca nu-s bune...
#38 Shoric07.10.2012,  23:40:00
mai nea Vasile , dar nu a zis nimeni ca fondurile UE sunt pt. a plati salarii si pensii .ai dreptate ca sunt EXCLUSIV pt. investitii ...ideea era ca NU SUNT GRATIS ..e complicat de explicat , nu ca ma dau eu mare expert in economie ...dar am vazut cam ce sa intamplat in ultimii ani de cand am devenit membrii UE . Este o lege nescrisa de cand e lumea ...TOTUL SE PLATESTE ..NIMIC NU ESTE GRATiS !!
#39 Antonia10.10.2012,  08:54:12
V-am vazut la OTV...cum sa descriu sentimentul? Am vorbit cu familia si prietenii: stupefiati si ei. Doamna, sunteti in dezacord cu ce cred cei mai multi dintre fostii dvs votanti. Fosti pentru ca votam de acum incolo pe altii. Mergeti cu Dumnezeu!
#40 TRAIAN 10.10.2012,  17:15:18
JENANT DOAMNA.NE JIGNITI TARE CU NAIVITATEA D-VS> OARE NU EXISTA O LIMITA IN TOATE,INCLUAIV O LIMITA A BUNULUI SIMT.
#41 doamna B10.10.2012,  17:37:10
MONICA, TE-AM VAZUT AZI NOAPTE PUTIN LA TV ,SI SA STII CA MI-AI FACUT IMPRESIE BUNA. SA AI GRIJA DE CEL MIC!
#42 MIR - Presedinte PPDD HD10.10.2012,  18:17:49
Ati demonstrata aseara ca sunteti un adevarat om politic. Felicitari. Pentru a castiga detasat alegerile in judetul Hunedoara doamna Monica iacob Ridzi trebuie sa fie presedintele PPDD Hunedoara si cooptata in stafful national PPDD. Avem nevoie de oameni de valoare la varful PPDD, chiar domnul Dan Diaconescu a spus ca ar putea fi prima femeie presedinta a Romaniei. Un bun inceput ar fi cu sefia PPDD Hunedoara. Vrem alegeri in PPDD Hunedoara sau sa fie numita presedinta imediat dupa ce semneaza adeziunea. Mult succes doamna Monica!!!
#43 ioi10.10.2012,  18:18:58
e simplu...era okupata cu Eba ..agramata aia a lui Basescu....tarfa a ajuns europarlamentar, si doamna noastra...NIMENI!..asa ca, mai lasati.ne cu interpelarile, si convorbirile dvs, pt Vale nu s.a realizat nimic!..deci konkluzia este..LA MUNCA BAI!
#44 eu11.10.2012,  19:00:40
vasile, la cum te exprimi cu vocabularul colorat pe care l-ai folosit in postarile tale e clar ca esti un neica nimeni, 4 clase ca trenul, pentru ca intelectualii nu se exprima in jargoanele tale de cartier, asa ca nu are rost sa continuam discutia. Ramai cu nevoile tale. In privinta doamnei Ridzi daca se afiliaza cu PPDD va pierde sigur alegerile, mai ales dupa teapa pe care a dat-o Diaconescu Oltchimului, cine sa mai aiba incredere in ei. Promisiuni pentru Valea Jiului auzim in fiecare zi, din pacate faptele sunt din ce in ce mai putine.
#45 eu14.10.2012,  20:04:46
o jegoasa a tacut chitic si acum scoate capu sa toarne tot ce stie despre eba si base


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 2 ori 5  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - - - - -
- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter