16.12.2012, 23:18:37 | 9 comentarii | 1539 vizualizari
Adrian David, consilier judeţean UNPR: / „Veste bună: creşte confortul transportului în comun!”
![]() Articole de acelasi autor
de Cătălin DOCEA
► David solicită sprijinul parlamentarilor de Valea Jiului şi în chestiunea preţului apei potabile Am discutat, zilele trecute, pe tema principalelor subiecte dezbătute în legislativul judeţean cu consilierul Adrian David, unul dintre cei 7 reprezentanţi ai Văii Jiului în Consiliul Judeţean Hunedoara. Sigur că problema cea mai importantă, la ordinea zilei, este cea legată de preţul apei în Valea Jiului. Vom vorbi şi despre asta. Însă, înainte de toate, există veşti bune din alte domenii.
Consiliul Judeţean Hunedoara a dezbătut joi, săptămâna trecută, condiţiile ce vor fi impuse operatorilor de transport la proxima procedură de selecţie a celor care, de anul viitor, vor asigura acest serviciu pe raza judeţului Hunedoara.
„Pentru prima oară, acest serviciu va fi atribuit pentru o durată de 74 de luni, până în 30 iunie 2019, întrucât actualul contract expiră la data de 30 aprilie 2013. Am intervenit în comisia de specialitate din care fac parte atunci când s-a pus în discuţie acest proiect şi am solicitat, printre altele, ca - pentru a veni în sprijinul celor ce utilizează aceste mijloace de transport - firma sau firmele care va/ vor prelua traseele licitate să vină cu microbuze moderne, de mare capacitate (să dispară deci acele microbuze de numai 8+1 locuri). Vorbim, în primul rând, de un alt grad de confort. Astfel, prin Caietul de sarcini, firmelor li se va cere să trimită în traseu doar mijloace de transport cu mai mult de 8 locuri pentru pasageri, cu uşă de acces şi de ieşire separate, dar şi spaţiu corespunzător pentru bagaje. Rămân prevederile legate de obligativitatea ca mijloacele de transport să fie dotate cu instalaţii de aer condiţionat şi încălzire”, ne-a relatat consilierul judeţean Adrian David.
Sigur că vă veţi întreba de ce viitorul contract va avea o durată atât de mare. E simplu! Iniţiativa vine în sprijinul firmelor de transport. „Operatorii vor avea, după ce câştigă licitaţia, siguranţa că îşi vor putea amortiza, în mod cert, investiţia iniţială foarte consistentă în aceste mijloace de transport moderne. Mai este un aspect, de asemenea important, asupra căruia am insistat şi, dacă nu va fi respectat, vom semnala public orice abatere. Pentru că aceste mijloace de transport vor avea posibilitatea de a prelua mai mulţi pasageri, este evident că şi costul / persoană este posibil să fie mai mic decât în actualele condiţii. Tocmai de aceea, vom urmări ca tarifele să nu fie majorate după bunul plac al transportatorilor, ci maxim în raport cu rata anuală a inflaţiei”, a mai spus David.
În plus, spune consilierul judeţean, este deschis oricăror sugestii pe această temă. Tocmai de aceea, în fiecare zi de miercuri, în intervalul orar 17:00 - 19:00, la sediul UNPR din Petroşani, la fostul Comisariat, cei interesaţi de această problemă, şi nu numai, sunt aşteptaţi în audienţă.
Pe de altă parte, l-am consultat pe interlocutorul nostru şi cu privire la mult discutatul proiect legat de reducerea preţului apei în Valea Jiului. „Voi face front comun cu toţi factorii de decizie care doresc reducerea preţului apei, aceasta fiind perfect justificată atât în raport cu situaţia socială, cât şi cu faptul că, prin investiţiile deja derulate, costurile de exploatare înregistrate de Apa Serv Valea Jiului SA nu ar trebui să mai crească. Ci, dimpotrivă, să scadă odată cu reducerea pierderilor şi cu creşterea gradului de încasare a facturilor, o creştere deja anunţată de managerul societăţii. Pe de altă parte, ştiu că există nişte obligaţii deja asumate către finanţatorii externi, legate inclusiv de preţul pentru apă şi canalizare în următorii ani. Este clar că unica soluţie este cea propusă de preşedintele CJH, cu care sunt şi eu de acord, anume de a subvenţiona - pentru anumite categorii sociale - o parte din valoarea facturilor lunare. Cu alte cuvinte, nu reducem preţul direct. Ci, acolo unde este cazul, vom suporta o parte din cheltuielile cu apa ale familiilor cu probleme. Din câte cunosc, cele mai mari cheltuieli ale Apa Serv Valea Jiului SA, pe lângă cele salariale, sunt cele pentru plata către Apele Române a cantităţii de apă ce intră în reţea. Voi cere public sprijinul deputaţilor şi senatorilor de Valea Jiului, în număr de patru, pentru o iniţiativă legislativă de comasare sau fuziune - orice formulă legală posibilă - pentru ca o singură entitate, şi nu două, să ne asigure acest serviciu. Astfel, cred eu, vom elimina cheltuieli semnificative, absolut inutile la acest moment, în condiţiile în care doi coloşi de stat blochează un întreg sistem pe fondul lipsei de lichidităţi”, a punctat Adrian David.
Comentarii articol (9 )
#1
![]()
Chiar ca are dreptate dl consilier cu apa!
#2
![]()
Bravo,Adi!Te felicit si ma bucur ca in Consiliul Judetean au ajuns si tineri cu alta mentalitate , dorinta si forta de munca care au luat locul elefantilor care isi urmaresc doar interesul(propriile buzunare).
#3
![]()
ce gluma ......microbuze cu 8+1 nu ii vede nimeni cind pleaca din centrul petrosaniului parca ar fi autocare la nr de persoane pe care le inghesuie in bietele microbuze,dar despre bilet sa primesti la urcare ..............
#4
![]()
este stufoasa legea privind transportul public. este facuta exact ca la Romanica... si pe aceasta cale , multumim acelor parlamentari care voteaza dupa cum indica Partidu`, lideru` indica cu deshtu` in sus sau in jos... dupa interese, moncher .
#5
![]()
Cheltuieli la APASERV pe salarii???? Ce salarii domnilor,750Ron acela e salariu??? Intrebati pe sefii de la APASERV ce salarii au si ce beneficii au,masinile firmei sunt folosite de sefi in scopuri personale pe banii populatiei si alte smecherii cate sunt la firma asta. 300 de Sefi la 300 de muncitori. Mai rau ca pe vremea impuscatului....
#6
![]()
Felicitari Adi!..tot respectul!
#7
![]()
microbuzele de 8+1 au disparut acum multi ani cele care circula ACUM sunt14+1 pana la 19+1 deci pana la urma nu se va schimba nimic daca se cereau autobuze de la 22+1 era alceva asa sa schimbat doar perioada pe care se liciteaza beneficiu pasageri 0 beneficiu transportatori 100 .incercati sa faceti ceva in folosul cetatenilor.
#8
![]()
in tarile civilizate transportul in comun se face cu autobuze,nu cu dube de marfa modificate care din lacomia propietarilor circula cu 30 km/h.ca cunt prea multe pe traseu.
#9
![]()
Aceste microbuze trebuiesc scoase de pe traseu urgent,deoarece incurca circulatia,opresc intre statii la semnul clientului, pe treceri de pietoni s-a urce sau s-a coboare clientii si circula cu viteza melcului la un interval de 1 minut.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii ![]() Rame click - comandă online! ![]() Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! ![]() Steaguri publicitare - click pentru a comanda! ![]() Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alege să o susții! ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Newsletter
|