06.01.2014,  21:32:29 | 1 comentariu | 5505 vizualizari
Sabotaj sau incompetenţă crasă? / Anamaria Neagoe, directorul UAMS Uricani, nu a reuşit în două luni să realizeze o simulare a funcţionării secţiei cu 10 paturi
de Alina PIPAN
Facem treabă sau ne facem că uităm? Primarul Dănuţ Buhăescu a promis că până la sfârşitul anului va face tot posibilul să deschidă, cu cheltuială din bugetul local, pentru că altă soluţie nu este agreată pentru finanţare de către mi-nis­ter, o secţie în cadrul Unităţii de Asistenţă Medico-Socială din Uricani. Secţia nu va putea funcţiona cu mai mult de 10 paturi. Pentru acest lucru trebuie ca la realizarea bugetului local să fie cuprinsă la cheltuieli şi finanţarea pentru această secţie. Altfel, nu mai crede nimeni că se va încerca măcar realizarea acesteia în funcţie de fondurile disponibile. Însă, pentru a cuprinde finanţarea în bugetul pentru 2014, trebuie să existe o evaluare a costurilor, evaluarea pe care ar fi trebuit să o realizeze, până la finalul lui 2013, managerul Anamaria Neagoe. Cine altcineva ar putea mai bine ca dumneaei să facă acest lucru? Din cei 4 angajaţi pe care-i are UAMS-ul, bănuim că femeia de serviciu chiar nu are în fişa postului o astfel de respon-sabilitate. Apropo, doamna manager, pentru indiferenţa dumneavoastră profesională cam cât încasaţi pe lună, chiar şi aşa, cu jumătate de normă?
 
De râsul curcilor! Realizarea unei secţii cu paturi se împotmoleşte în lenea d-nei manager
În noiembrie anul trecut primarul Dănuţ Buhăescu venea cu ideea realizării acestei secţii cu 10 paturi din bugetul local, din cauza presiunilor referitoare la lipsa finanţării şi lipsa unei activităţi medicale minime în Uricani, cu toate că proiectele de investiţii sunt demarate de cel puţin 5 ani. Atunci primarul declara: „Am vorbit cu managerul Anamaria Neagoe şi am rugat-o să-mi prezinte o simulare a funcţionării secţiei cu 10 paturi cu bani din bugetul local. Normal, UAMS-ul ar avea 30 de paturi, dar nu ne permitem să ţinem atâtea paturi. Însă, suntem deschişi la opţiuni, dacă spitalele sau administraţiile locale din Vale vor să finanţeze şi să se folosească de celelalte paturi, atunci pot să colaboreze cu noi. Până la deschiderea unităţii din bani locali va fi însă un drum lung, pentru că sunt de făcut câteva investiţii. Pentru a primi aprobările necesare trebuie să funcţioneze parterul şi etajul I. Trebuie investiţii pentru funcţionarea bucătăriei, spălătoriei, avem nevoie de dotări pentru mobilier şi de izolaţie termică. Suntem deschişi la ajutorul celor care vor să se implice, dar, oricum, am învăţat acest lucru, nu mai rămâne decât posibilitatea finanţării locale. Alt sprijin nu mai avem. Eu sper să avem succes. Vom prevedea în bugetul de anul viitor şi bugetul pentru această investiţie. Şi, dacă totul decurge bine, în toamna anului viitor să dăm drumul la cele 10 paturi”, a spus primarul Dănuţ Buhăescu.
Raportul cu necesarul dotărilor pentru deschiderea secţiei, dar şi cu mini­mul de personal ce trebuia angajat pentru funcţionarea secţiei, ar fi trebuit întocmit de mana­gerul UAMS, Anamaria Neagoe, până la finele anului 2013. L-am întrebat pe primarul Uricaniului dacă a primit acest raport, fiind curioşi care ar fi cheltuielile pentru funcţionarea UAMS din bugetul local. Ar fi fost primul proiect de acest fel din Valea Jiului, unul pe care noi l-am considerat îndrăzneţ, pentru o administraţie atât de mică. Însă, ce să vezi, raportul nu a mai fost întocmit. „Am anunţat şi am rugat, ce-i drept verbal, managerul UAMS să realizeze acest raport şi nici până acum nu l-am primit. Noi am putea amâna votarea bugetului pe 2014 până la primirea acestor date, dar nu prea mult. Însă doamna Neagoe încă nu ne-a dat niciun răspuns”, spune primarul. Suntem dezamăgiţi de răspunsul primarului Dănuţ Buhăescu şi, la cât îl ştim de hotărât, am fi crezut că managerul Neagoe are deja o sancţiune pentru că nu a fost în stare, timp de două luni, să întocmească un amărât de raport, mai ales că nu prea are mare lucru de făcut pe la unitatea pe care o manageriază cu jumătate de normă. Cu un aşa manager, incapabil să realizez un raport, cum va putea oare funcţiona corect o secţie pe cheltuiala bugetului local? Se pare că doamnei manager îi cam place la butoane, dar nu-i place la muncă. 
 
Realizarea raportului cu cheltuielile aproximative - o chestiune banală
Poate unii se gândesc că un asemenea raport de cheltuieli, subliniem, aproximativ, practic un necesar, ar fi o muncă titanică. Primarul ceruse, în principiu, un necesar cu toate investiţiile de care este nevoie, astfel încât direcţia de sănătate şi Ministerul Sănătăţii să dea avizul de funcţionare. Preţurile de achizi­ţie nici măcar nu trebuiau stabilite, pentru că ar fi intrat în sarcina funcţionarilor din primărie, doar chestiunile cuprinse în normative pentru deschiderea unei secţii cu paturi. Şi dacă dai o fugă la Casa de Asigurări de Sănătate Hunedoara poţi afla aceste lucruri. Mai simplu, poţi intra direct pe site-ul casei şi găseşti normativele în vigoare, pentru încheierea contractului cu CAS. 
Să nu mai spunem că, în 2007, Oficiul de plăţi şi contractare Phare, din carul Ministerului Finanţelor, a realizat un raport de evaluare interimară a proiectului „Reparaţii şi modernizare la Unitatea de Asistenţă Medico-Socială din Uricani”, unde sunt cuprinse exact investiţiile necesare pentru funcţi­onarea spitalului cu 30 de paturi. Practic, raportul putea fi adaptat stabilindu-se necesarul pentru realizarea proiectului cu 10 paturi. De asemenea, există şi un studiu de fezebilitate realizat de pri­mărie în anul 2007, pentru funcţionarea la capaci­tate maximă a grupului B din imobilul spitalului. 
Aşa cum preciza edilul, pentru a primi aprobările necesare trebuie să funcţioneze parterul şi etajul I. Trebuie investiţii pentru funcţionarea bucătăriei, spălătoriei, este nevoie de dotări pentru mobilier şi de izolaţie termică. Conform evaluărilor iniţiale, la parter ar trebui să funcţioneze bucătăria cu anexele speciale, accesul exterior, vestiarul, grupul sanitar pentru personal, vestiarul cu duş pentru asistente, spălătoria. La etajul I, în loc de 3 saloane cu 15 paturi, cum era iniţial, ar putea fi realizate două saloane cu 5 paturi şi o rezervă, sală de mese cu spaţii anexe, depozitare veselă curată, spaţiu debarasare veselă murdară şi un grup sanitar cu duş şi cabinetele de consultaţii. 
Conform costurilor estimative din 2007, realizarea secţiei cu 30 de paturi ar fi costat 358.865 de euro. Cel mai probabil, costurile pentru realizarea unei secţii cu 10 paturi vor fi asemănătoare, pentru că cei mai mulţi bani se duc în amenajările bucătăriei, spălătoriei, sistem încălzire, ascensoare, construcţii, care sunt aceleaşi fie că vorbim de 10 sau de 30 de paturi.

Comentarii articol (1 )

#1 Daniel20.02.2014,  15:06:07
La Uricani nu sunt locuri de munca, nu vad un viitor pana-n 2018 pentru acest oras.


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Pe aceeasi tema
Minerul Uricani s-a reunit, joi, cam în aceeaşi formulă ca şi în sezonul trecut.
 [..]
23.07.2015, 23:24   |    0 comentarii
O dată la patru ani, dar cel puţin cu 6 luni înaintea alegerilor, la PSD se procedează la stabilirea conducerii organiza[..]
08.06.2015, 00:24   |    2 comentarii
Zilele trecute o uricăneancă a depus plângere la poliţie, după ce un vecin al ei – conform spuselor femeii –[..]
13.05.2015, 20:01   |    0 comentarii
_____
Administrare pagină de Facebook pentru persoane publice
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Administrare pagină de Facebook pentru afaceri
_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Catalog promoţionale 2022
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Catalog promoţionale 2022


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter