30.10.2008,  15:15:24 | 0 comentarii | 728 vizualizari
Cum e gara PetroÅŸani, cam aÅŸa-i ÅŸi C.N.C.F.R.-ul!


de Ziarul Vaii Jiului
AÅŸa cum vã promiteam, continuãm seria de materiale referitoare la situaÅ£ia staÅ£iilor CFR din Valea Jiului, în mod special a StaÅ£iei CFR PetroÅŸani, “poarta de intrare a turiÅŸtilor” care tranziteazã sau viziteazã zona noastrã. Dacã într-unul din numerele anterioare vã prezentam punctul de vedere al ÅŸefului de staÅ£ie din Gara PetroÅŸani, pe ramura Transport ÅŸi InvestiÅ£ii, inginerul Paul Stanciu, care, dupã o lungã aÅŸteptare (o somnolenÅ£ã vecinã cu indolenÅ£a, pe care nimeni nu a înÅ£eles-o niciodatã…), s-a hotãrât sã ne dea câteva date ÅŸi cifre despre situaÅ£ia trecutã ÅŸi actualã a staÅ£iei CFR pe care o pãstoreÅŸte de ani buni, astãzi vã prezentãm punctul de vedere al directorului general al Companiei NaÅ£ionale de Cãi Ferate CFR S.A., dl. Manea. 
 
Stimate domnule director general Manea,
 
Din cele declarate de domnul Paul Stanciu, ÅŸeful staÅ£iei - Transport - PetroÅŸani, dar ÅŸi din investigaÅ£iile jurna­listice, rezultã cã prin Proiectul RK 2001 au fost alocate de cãtre C.N.C.F.R. 67 de miliarde de lei vechi firmei CADIM S.R.L. IaÅŸi, nimeni alta decât firma care a câÅŸtigat atunci licitaÅ£ia pentru reparaÅ£iile capitale de la staÅ£ia C.F.R. PetroÅŸani. Apoi, aceastã firmã ieÅŸeanã a angajat la rândul ei un subcontractant, o firmã din PetroÅŸani, S.C. ANTCON DINU S.R.L., care trebuia sã se ocupe de lucrãri. Numai cã “lucrãrile” s-au rezumat doar la montarea de termopane la clãdirea principalã a gãrii, o clãdire veche ÅŸi dezafectatã ÅŸi la decapitatul pereÅ£ilor interiori ai aceleaÅŸi clãdiri. Cu 67 de mili­arde de lei, la vremea respectivã, se putea repara ÅŸi moderniza toatã gara! Firma din PetroÅŸani a susÅ£inut în repetate rânduri cã cea mai mare parte a banilor s-a oprit pe undeva pe la IaÅŸi, iar ei au lucrat pentru câÅ£i bani le-au fost repartizaÅ£i… Azi, dupã 7 ani, staÅ£ia C.F.R. PetroÅŸani este o ruÅŸine pentru municipiul PetroÅŸani, dar ÅŸi un adevãrat pericol public! Peroanele sunt pline de gropi, moviliÅ£e de pãmânt, cratere ÅŸi bolovani, fiind un pericol real pentru toÅ£i cei care se încumetã sã se urce sau sã se dea jos din vagoane, în mod special copiii, bãtrânii ÅŸi persoanele bolnave. Toaletele sunt jalnice, sub orice criticã, mizerabile ÅŸi ordinare. Gara nu are o salã de aÅŸteptare civilizatã, iarna cãlãtorii înghesuindu-se în singura clãdire mai cãlduroasã, dar foarte micã, cea în care se vând ÅŸi bilete de tren.
Poarta de intrare a zecilor de mii de turiÅŸti spre masivele Parâng, Vâlcan, Retezat sau Åžureanu este o ruÅŸine, iar oamenii, atât localnicii, cât ÅŸi turiÅŸtii sosiÅ£i se întreabã de ce nu se iau mãsuri de remediere ÅŸi cine rãspunde de aceastã stare de fapt?
 
Întrebãri pentru domnul director general Manea din cadrul S.N.C.F.R.:
1. Dacã puteÅ£i sã ne spuneÅ£i mai multe amãnunte legate de proiectul RK 2001 ÅŸi despre circuitul celor 67 de mili­arde de lei vechi alocate de C.N.C.F.R. firmei CADIM din IaÅŸi?
2. Ne puteÅ£i spune dacã S.N.C.F.R.-ul a fãcut o anchetã în acest caz, iar dacã da, care sunt rezultatele ei? Eventual, ce mãsuri s-au luat sau se vor lua în acest caz?
3. Când previzionaÅ£i cã va avea ÅŸi municipiul PetroÅŸani o staÅ£ie C.F.R. civilizatã, Å£inând cont cã aici sosesc anual, doar pe calea feratã, zeci de mii de turiÅŸti, iar impactul cu aceastã garã nu este deloc favorabil Vãii Jiului, o zonã unde trãieÅŸte peste o treime din populaÅ£ia judeÅ£ului Hunedoara?
4. ÅžtiaÅ£i cã ministrul Ludovic Orban a promis, la Deva, în varã, o comisie de anchetã, comisie care nu a mai ajuns la PetroÅŸani? De ce?
5. ÅžtiaÅ£i cã plouã în clãdirea destinatã funcÅ£ionãrii instalaÅ£iei de centralizare ÅŸi telecomandã a circulaÅ£iei trenurilor de la staÅ£ia C.F.R. PetroÅŸani? Fapt care afecteazã în bunã mãsurã circulaÅ£ia trenurilor pe ruta Simeria-PetroÅŸani, PetroÅŸani-Craiova, fiind pusã în pericol ÅŸi viaÅ£a cãlãtorilor care circulã pe aceste rute! În timp ce cei de la Regionala C.F.R. TimiÅŸoara nu se grãbesc sã aloce banii necesari reparaÅ£iei acoperi­ÅŸului, invocând tot felul de scuze ÅŸi întârzieri birocratice.
6. CredeÅ£i cã o parte din starea jalnicã a gãrii PetroÅŸani o au ÅŸi cei trei ÅŸefi de staÅ£ie, inclusiv domnul Paul Stanciu? Sau credeÅ£i cã domniile lor sunt depãÅŸite de situaÅ£ie, dupã cum declarã Paul Stanciu: “mai mult nu puteam sã fac…”.
7. Lipsa de reacÅ£ie a celor care rãspund de aceastã garã este cumva o rãzbunare a politicului actual pentru “mineriadele” care au avut loc în anii `90? Dacã da, totuÅŸi, ce vinã au cetãÅ£enii din Valea Jiului, cei onorabili, plãtitori de servicii de transport feroviar, taxe ÅŸi impozite?
 
Ca sã înÅ£elegeÅ£i mai bine cazul, anexãm alãturat ÅŸi materialul publicat în Ziarul Vãii Jiului, material prin care ÅŸeful staÅ£iei - Transport - C.F.R. PetroÅŸani, Paul Stanciu, s-a hotãrât sã vorbeascã despre aceastã situaÅ£ie. 
MulÅ£umim pentru rãspunsuri, anticipat, cât ÅŸi pentru timpul acordat cotidia­nului “Ziarul Vãii Jiului”.
PetroÅŸani, 23 octombrie 2008
 
Nr. 1/2/217/27.10.2008
În atenÅ£ia: dlui Corneliu Bran, Ziarul Vãii Jiului
 
Referitor: lucrãri staÅ£ia CF PetroÅŸani
Referitor la solicitarea dumnea­voas­trã privind lucrãrile de reparaÅ£ii ca­pitale efectuate la staÅ£ia CF Pe­tro­ÅŸani vã comunicãm urmãtoarele:
 
Lucrarea a început în anul 2001, prin divizia patrimoniu, în baza autorizaÅ£iei de construire nr. 209, din 18.12.2001, având la bazã un deviz general în va­loare de 924.927 lei. Datoritã faptului cã, în acea perioadã, compania avea o situaÅ£ie financiarã delicatã, s-au contractat doar lucrãri de strictã necesitate. Astfel, s-a încheiat contractul de execuÅ£ie (nr. 6.2.3/769 din18.09.2001) în valoare de 278.314,81 lei cu S.C. CADIN COMP S.R.L. IAÅžI. În baza acestui contract s-au executat urmãtoarele lucrãri: montarea tâmplãriei din aluminiu cu geamuri termopan pe întreg exteriorul clãdirii de cãlãtori ÅŸi amenajarea unei clãdiri anexe din materiale termoizolatoare pentru funcÅ£io­narea caselor de bilete pe perioada lucrãrilor. Costurile regionalei pentru aceste lucrãri s-au ridicat la 238.303,49 lei. În legãturã cu acest contract, a cãrui valoare este de 238.303,49 lei, Revizo­ra­tul General de Control Finaciar de Gestiune nu a efectuat verificãri în acest caz, iar pe rolul Oficiului Juridic TimiÅŸoa­ra nu se aflã niciun litigiu cu SC CADIM SRL IaÅŸi sau cu SC ANTCON DINU SRL PetroÅŸani.
În anul 2004, Å£inându-se cont de faptul cã lucrãrile necesare aveau caracter de reparaÅ£ie capitalã (RK), obiectivul a fost introdus în programul de RK finanÅ£ate din surse proprii ale CNCF CFR SA. În urma unei analize de preÅ£, constatându-se cã valoarea lucrãrilor (rezultate din devizul general - aproximativ 4.500.000 lei) depãÅŸea cu mult posibilitãÅ£ile financiare ale companiei, lucrarea nu a fost promovatã în anul respectiv.
Trebuie menÅ£ionat cã, pentru a preveni degradãrile la activele pe care le deÅ£ine, Regionala CF TimiÅŸoara alocã anual resurse financiare, din bugetul propriu, pentru lucrãri de întreÅ£inere ÅŸi intervenÅ£ie. Cu toate acestea, nivelul re­surselor este sub necesarul de finan­Å£are. 
Å¢inând cont de faptul cã obiectivul la care se face referire reprezintã o prioritate ÅŸi pentru companie, dacã Regionala CF TimiÅŸoara va include clãdirea StaÅ£iei CF PetroÅŸani în propunerile de RK la infrastructura feroviarã privatã, aceasta va fi inclusã în programul din 2009.
Åžef birou presã, Oana Brânzan
 
În loc de concluzii...
Din toate întrebãrile puse, domnul director general s-a rezumat sã ne dea rãspunsuri la vreo douã ÅŸi acestea evaziv, fãrã prea multe detalii. Iar la finalul lor, semneazã… o doamnã purtãtoare de cuvânt a instituÅ£iei, nicidecum domnia sa. Ce am aflat nu este mare lucru, dar este totuÅŸi un început…
1. Domnul director general (dacã dânsul a ÅŸi rãspuns…) cunoaÅŸte cu totul alte cifre, referitor la proiect, decât domnul Paul Stanciu, care vorbea de 67 de miliarde de lei vechi, nu de 45 de miliarde de lei vechi!
2. Conform celor scrise, marea majoritate a fondurilor care trebuiau a fi alocate staÅ£iei CFR PetroÅŸani nu au mai fost alocate, cu excepÅ£ia firimiturilor pentru termopane ÅŸi clãdirea-caricaturã, unde se vând bilete CFR. Chestiune care se bate cap în cap cu cele afirmate de domnul Stanciu, care susÅ£inea cã banii au fost alocaÅ£i firmei ieÅŸene CADIN, dar care la PetroÅŸani nu au mai ajuns decât foarte puÅ£ini… A fost sau nu alocat grosul banilor? Aici este marea întrebare… S-a scãpat Paul Stanciu ÅŸi ne-a înaintat o cifrã realã, sau a fost o cacealma, dorind sã ne trimitã spre alte sfere? Rãmâne de vãzut, dar în orice caz ceva miroase la mijloc!
3. Despre rãzbunarea unora din politic, pentru aÅŸa numitele “mineriade” nu se spune un cuvinÅ£el în textul transmis. Semn cã din nou nu se doreÅŸte recunoaÅŸterea acestui aspect.
4. Cel mai grav este cã se dã un rãspuns sec referitor la refacerea acestei stãri anormale care domneÅŸte în staÅ£ia CFR PetroÅŸani, aruncându-se pisica la Regionala CFR TimiÅŸoara, care, în limita fondurilor, în 2009, va începe sau nu un nou proiect de redresare a gãrii. Regionalã care de ani de zile nu dã doi bani pe Valea Jiului, fapt care a dus la starea actualã.
5. Nici un cuvinÅ£el despre promisiunea fãcutã la Deva de ministrul transporturilor, în legãturã cu comisia de control; cum, de asemenea, nimic despre starea acoperiÅŸului clãdirii care adãposteÅŸte  instalaÅ£ia de centralizare ÅŸi telecomandã a circulaÅ£iei trenurilor!
6. Din rãspunsul dat, C.N.C.F.R. nu a mai alocat grosul banilor pentru staÅ£ia CFR PetroÅŸani, deci nu existã condiÅ£ii de deturnare a fondurilor. Rezultã cã atunci nu existã nicio anchetã, deci nici comisie de anchetã! Åži atunci, exact ca ÅŸi în Caragiale, presa este penibilã, scoate fraude care nu sunt, ÅŸeful de garã care spune o sumã de bani publici, este un agarici pogonici care nu ÅŸtie ce vorbeÅŸte, iar StaÅ£ia CFR PetroÅŸani aratã chiar foarte bine… toÅ£i cetãÅ£enii care se plâng sunt niÅŸte Å£aÅ£e urlãtoare.

 


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cì°½t fac 6 ori 3  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




ÎÈ›i doreÈ™ti o presă liberă È™i independentă? Alege să o susÈ›ii!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

PoÈ›i contribui cu donaÈ›ii prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Pe aceeasi tema

În data de 06.02.2009, poliÅ£iÅŸtii Postului de PoliÅ£ie T.F. PetroÅŸani împreună cu comisarii Gărzii Finan­ciare Hunedoara au[..]

09.02.2009, 13:28   |    0 comentarii

Chiar dacă unele trenuri au întârzieri cu orele, angajata de la informaÅ£ii nu se mai sinchiseÅŸte să anunÅ£e călăto[..]

06.01.2009, 16:57   |    0 comentarii

Acoperişul clădirii care adăposteşte instalaţia de centralizare şi telecomandă din staţia C.F.R. Petroşani a fost reparat &[..]

09.12.2008, 19:05   |    0 comentarii
- - -
Bannere ÅŸi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!






_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere ÅŸi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter