17.08.2009, 15:20:53 | 0 comentarii | 518 vizualizari
Incredibil ce se întâmplă în România!!! Deşi au trecut două săptămâni de la „demararea procedurilor de eliberare a autorizaţiilor de taxi la Petroşani”, nici acum nu se ştie încă nimic!!!
Articole de acelasi autor
de Corneliu BRAN
Multe şi mărunte se mai întâmplă pe meleagurile noastre şi mult se mai interpretează legile… Pe de altă parte, frica sau necunoaşterea legii de către unii funcţionari publici, slăbiciunea unor administraţii locale şi neinformarea cetăţenilor duc de cele mai multe ori la rezultate catastrofale.
Aşa este în momentul de faţă şi circul care se întrevede la orizont privind aşa numita „procedură de atribuire a autorizaţiilor de taxi”, procedură care -conform anunţurilor făcute de primărie - trebuia să se finalizeze pe 12 iunie 2009, data când rezultatul atribuirii trebuia anunţat. Urmând ca, până pe data de 8 iulie 2009, să se treacă la „demararea procedurii de eliberare a autorizaţiilor de taxi”.
Ei bine, ambele date au trecut demult, iar taximetriştii tot nu ştiu care sunt în regulă şi care nu. Cum nici directorul Popescu din cadrul Primăriei municipiului Petroşani nu ştie cu exactitate câte maşini vor câştiga „concursul de dosare depuse pe propria răspundere” şi câte nu… Deşi data de 8 iulie, cea cu „demararea” a trecut demult, iar acum suntem în 21 iulie 2009!!!
Timp în care firmele de taxi, înscrise pentru procedura de atribuire, stau şi pierd bani, aşteptând „nenorocita de autorizaţie” pentru cele 26 de numere de ordine stabilite în „Registrul special de atribuire a autorizaţiilor de taxi şi a copiilor conforme”: 110, 111, 114, 117, 122, 128, 130, 131, 133, 134, 135, 137, 139, 141, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 154, 159 şi 160.
„Orice am face, pierdem bani, că aşa doreşte domnul Popescu, pe care eu îl voi da în judecată pentru toată treaba aceasta. Spun că oricum pierdem bani deoarece, dacă stau până domnul Popescu se trezeşte, prin august sau cine ştie când, nu fac bani, taxiul fiind tras pe dreapta, iar dacă circul ca să-mi câştig pâinea, mă prinde tot domnul Popescu, cu subalternii dumnealui, cei de la biroul transport din primărie, şi mă amendează. Ba îi mai anunţă şi pe cei de la Rutieră, de la OPC şi Garda Financiară, ca treaba să fie treabă, iar domnia sa acoperit, după lege, aşa cum îi place dânsului să vorbească. Şi uite aşa suntem bătaia de joc a unor funcţionari din primărie. Vrem să intrăm în legalitate, dar nu suntem lăsaţi, ni se pun tot felul de piedici, ni se arată tot felul de legi, se mai inventează dacă trebuie altele… Şi apoi, domnul Popescu, frumos ferchezuit, la patru ace, cu mustaţa pieptănată, vine în faţa dumneavoastră, a presei, şi spune că nu poate scăpa de piraţi. Ei bine, dacă s-ar dori, într-o lună nu ar mai fii aceşti piraţi! Dar nu se doreşte treaba aceasta!”, ne-a declarat unul dintre
posesorii de maşini, în regim de taxi, care aşteaptă să intre în legalitate şi care ne-a rugat să nu-i dăm numele, că „şi aşa am destule probleme cu unii din primărie”.
De ce lălăie administraţia locală dosarele depuse şi de ce nu trece mai repede la verificarea celor înscrise în acestea, „pe propria răspundere”, nu se ştie. Întrebat în două rânduri de către noi, directorul Popescu ne-a declarat că „legea taximetriei este foarte proastă, lasă loc de interpretări… Acest proces poate dura şi câteva luni”. Zis şi făcut, probabil că domnul Popescu vrea să se şi ţină de cuvânt…
Interesant este că acum directorul Popescu vine cu o nouă versiune, care probabil va face să explodeze mămăliga, cel puţin în două-trei cazuri: „Nu voi da autorizaţie firmelor care sunt în litigiu cu primăria, în speţă celor care au amenzi primite de la noi şi pe care nu le-au plătit, dar le-au contestat în instanţă. De fapt de la fisc dumnealor vor veni cu certificatul fiscal. Dacă va fi „curat”, cei care au câştigat atribuirea vor primi autorizaţia. Dacă însă nu e „curat”, atunci nu vor primi nimic până nu-şi plătesc amenda, sau până ce instanţa de judecată va da un verdict…”. Dar atunci, se pune întrebarea: de ce au mai fost primite, la înscriere, dosarele acestor firme de taxi? Trebuia să li se spună patronilor acest lucru încă din start, pentru ca aceştia să ştie ce îi aşteaptă şi să-şi ia măsurile de rigoare din timp. „Nu puteam să fac asta, însemna să le îngrădesc un drept”, răspunde directorul Popescu. „Nu a făcut treaba asta deoarece gogoriţa i-a venit pe parcurs, când a văzut că unele firme de taxi, pe care dumnealui nu le agreează, stau bine la punctaj…”, spune un alt patron, hotărât să îl dea pe inginerul Popescu în judecată dacă acesta va proceda aşa.
O altă remarcă a unor posesori de taxiuri este că legea nu specifică faptul că trebuie să se mai aştepte până la şedinţa de consiliu local din 30 iulie 2009, pentru ca şi consilierii locali să aprobe lista cu maşinile câştigătoare, stabilite după punctaj, conform celor prezentate în dosare. Şi, abia apoi, după 1 august, domnul Popescu şi o comisie formată din funcţionari de la Transport şi din cadrul sindicatului taximetriştilor, vor verifica maşinile, certificând astfel că cele înscrise în dosar sunt reale sau nu. „Nu scrie niciunde treaba asta… Bun, să zicem că e aşa, apoi ce va face, după ce, să zicem, unele maşini sunt OK, iar altele nu… Va aştepta o nouă şedinţă, pe 30 august, ca să le mai spună odată consilierilor locali ce este de făcut? E penibil!”.
Pe de altă parte, directorul Popescu se apără: „Au fost la mine în birou şi au fost de-acord cu tot ce le-am zis, după lege. Pentru că eu respect litera legii… Domnul Ciser a semnat din partea sindicatului taximetriştilor, fiind de acord să participe o persoană din partea sindicatului la acea comisie. Oricum, până după şedinţa de consiliu local nu pot face nimic. Aşa spune legea…”.
Ultima bombă pe care mai marele peste transport, Popescu, le-o aruncă celor care aşteaptă rezultatele concursului de dosare este faptul că eventualele locuri rămase vacante „nu vor fi redistribuite, în ordinea clasării, ci se va face un nou concurs de dosare, pe care îl vom anunţa din timp, dumnealor intrând pe o listă de aşteptare, având astfel prioritate la viitoarea înscriere”.
Tabăra cealaltă pretinde însă altceva: „Sunt aiureli, tot o dă cu legea-n sus şi legea-n jos… Habar n-are ce vorbeşte! În anexa 3, articolul 9, din Hotărârea de Consiliu Local, se specifica faptul că următorii de pe listă vor primi atribuirea. Acum nu mai e aşa, la loc comanda, probabil că nu-i place domnului Popescu cine ar urma să primească atribuirea, altfel nu ne explicăm… Dar în tot acest timp noi pierdem bani, suntem la limită şi riscăm să dăm faliment. Cine ne va plăti banii ăştia?”.
Rămâne să vedem care va fi rezultatul acestui început de mega-scandal, dar şi reacţia primarului Tiberiu Iacob-Ridzi, singurul în măsură să mai repare din greşelile funcţionarilor săi dacă acestea există. Este adevărat, oamenii doresc să intre în legalitate, dar se pare că li se cam pun piedici birocratice de tot felul. Oare de ce?
Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... Cataloage promoţionale 2024 Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii Rame click - comandă online! Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! Steaguri publicitare - click pentru a comanda! Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! Cataloage promoţionale 2024 Alege să o susții! Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Newsletter
|