15.09.2009, 13:14:36 | 0 comentarii | 550 vizualizari
Doi bătrâni din Petroşani – victime ale unei escrocherii telefonice
![]() Articole de acelasi autor
de Ziarul Vaii Jiului
De mai bine de un an de zile o familie de bătrâni primeşte la adresa unde domiciliază, în fiecare lună, facturi telefonice potrivit cărora ar fi restanţieră.
Situaţia datează din 2008, când bătrânii au găsit în cutia poştală un plic al cărui expeditor era o firmă din Bucureşti care se ocupă cu aspectele legate de managementul creanţelor, de la recuperarea creanţelor neîncasate la nivel naţional şi internaţional până la managementul informaţiilor.
Conform conţinutului plicului, familia C. este restantă la plata facturii telefonice, în cadrul unei reţele de telefonie mobilă, deşi bătrânii nu au deţinut niciodată telefon.
Bătrânii sunt înştiinţaţi în fiecare lună despre penalităţile care se adaugă sumei restante, în momentul de faţă ei având de plătit o factură de 310 lei, deşi nu au vorbit niciodată de pe telefonul mobil.
Cei de la firma de recuperare a datoriilor îi sfătuiesc pe bătrâni să rezolve totul pe cale amiabilă. Şi, drept urmare, să plătească. Printre beneficiile rezolvării pe cale amiabilă, familiei C. i se va închide dosarul definitiv, după plata integrală, sau în cazul în care nu dispun de bani, firma le prezintă şi o dispoziţie prin care bătrânii pot plăti eşalonat, la sfârşitul acestei plăţi dosarul fiind închis.
Consternaţi, bătrânii nu doresc să plătească, întrucât nu au vorbit niciodată de banii aceştia, ei susţinând că sunt victimele unei escrocherii. Contactaţi telefonic, în speranţa obţinerii unor eventuale date cu privire la contractele încheiate între familia C. şi reţeaua de telefonie, reprezentanţii firmei din Bucureşti nu au făcut decât să ublinieze că familia C. figurează în evidenţele sale ca având restanţe la plata serviciilor operatorului de telefonie mobilă.
Bătrânii au anunţat Protecţia Consumatorului, care i-a trimis acasă, neavând nicio rezolvare pentru problema lor. Familia C. nu dispune nici de bani, dar nici de putere pentru a acţiona în instanţă operatorul de telefonie mobilă, iar facturile vin în fiecare lună.
Legat de această situaţie, poliţia precizează că este un caz tipic de furt de identitate, acest tip de infracţiune fiind în continuă creştere, de mai bine de un an de zile. Poliţiştii susţin că bătrânii sunt cei mai vizaţi, întrucât ei sunt neputincioşi, însă sunt foarte greu de depistat infractorii care constituie reţeaua ce se ocupă de prelucrarea datelor personale în scopuri ilicite. Poliţia recomandă atenţie cui încredinţăm datele personale şi în ce scop sunt ele solicitate.
Mihaela BRAGA
Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii ![]() Rame click - comandă online! ![]() Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! ![]() Steaguri publicitare - click pentru a comanda! ![]() Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alege să o susții! ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Newsletter
|