31.10.2009, 11:34:47 | 0 comentarii | 591 vizualizari
În spatele ecranelor
Articole de acelasi autor
de Ziarul Vaii Jiului
În această perioadă, a campaniilor pentru prezidenţiale, mi-aduc aminte de faptul că informaţia media a devenit un motor prin intermediul căruia se dirijează preferinţele politice individuale ale cetăţenilor. Dar tehnica aceasta, relativ veche şi absolut firească, a devenit extrem de subtilă. Am impresia că, dincolo de afişajele electorale plătite, marile posturi de televiziune, de radio, marile publicaţii ale presei scrise de informaţie pe de o parte, şi echipele specializate în campanii electorale, de cealaltă parte, nu mai mizează părtinitor pe declaraţii făţişe şi logice privind susţinerea sau respingerea candidaţilor politici, ci pe ascunderea, la fel de părtinitoare, a anumitor manifestări publice organizate de şi pentru aceşti candidaţi. În termeni tehnici, nu se mai mizează pe metoda catafatică (a prezenţei publice), ci pe metoda apofatică (a absenţei publice).
Astfel îmi explic:
1. Niciun post de televiziune specializat în informaţii nu a difuzat faptul că în data de 27 octombrie 2009 instituţia reprezentativă a societăţii civile - “Grupul pentru Dialog Social” a organizat un colocviu cu tema “De ce vreţi la Cotroceni? Prezidenţiabili în faţa societăţii civile”. Colocviul a durat aproape 4 ore (!) şi a reunit o parte din intelectualii noştri de marcă faţă în faţă cu unul dintre candidaţii la preşedinţie.
2. Trusturile media, prin difuzări care contrariază, încurajează absenteismul la vot, nu prezenţa cetăţenilor la unicul eveniment politic în care ne este permisă exercitarea de facto a puterii democratice.
3. Candidaţii la preşedinţie, obligaţi moral prin titulatura de candidat să-şi prezinte oferta politică în judeţele ţării, absentează intenţionat din zone geografice tensionate dacă aceste zone nu le asigură succesul imediat şi premeditat. Harta electorală a României a devenit delimitată prin două palme care aplaudă.
4. Discursurile electorale ale celor mai mulţi prezidenţiabili nu se bazează atât pe prezenţa unor soluţii anticriză viabile cât pe absenţa unor astfel de soluţii în momentul de faţă.
De aceea spun că trebuie să ne uităm în spatele ecranelor. Acolo găsim, în sfârşit, societatea civilă.
Gilbert Danco
Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... Cataloage promoţionale 2024 Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii Rame click - comandă online! Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! Steaguri publicitare - click pentru a comanda! Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! Cataloage promoţionale 2024 Alege să o susții! Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Newsletter
|