01.09.2014,  21:08:24 | 0 comentarii | 831 vizualizari
Deva vrea să devină / Primul Velo City din România
de Mihaela PETROŞAN
Reprezentanţi ai municipalităţii din Deva, ai companiei DHS, ai asociaţiilor de biciclişti şi ai societăţii civile au asistat ieri la o prezentare făcută de Patrick Seidler, fondatorul companiei Wilderness Trail Bikes, Inc. (WTB). Oaspetele american a prezentat un concept integrat care poate transforma Deva într-un Velo City, un oraş al biciletelor.
 
Experienţa olandeză este fundamentală
Proiectul pe care municipalitatea deveană doreşte să-l dezvolte, în colaborare cu Primăria Sibiu, WTB şi cu contribuţia partenerilor din mediul de afaceri şi societatea civilă, vizează introducerea în oraşele ţintă a unui sistem integrat de piste de bicilete.
„Sperăm ca împreună cu corporaţia DHS, cu Primăria Sibiu, de unde avem toată certitudinea, din ceea ce ne-a transmis primarul Sibiului, Klaus Iohannis, că vom putea dezvolta, la nivel de cele două oraşe, acest proiect foarte important pentru noi toţi, foarte important pentru comunitate. Am constatat că bani sunt, voinţă este, strategii sunt, cred că ne putem apuca de treabă, astfel încât, peste câţiva ani, acest concept să fie implementat şi la Deva.”, a declarat primarul Petru Mărginean.
Specialistul american a explicat faptul că un astfel de proiect este în linia unor preocupări globale, la nivel mondial, iar cea mai bună experienţă în acest sens este cea olandeză. „Nu trebuie să inventanţi nimic. Olandezii ne-au dat deja ideea a ceea ce înseamnă să proiectăm sisteme integrate de transport cu bicicleta. Bicicleta este benefică pentru sănătate, pentru economie. Pentru a realiza acest proiect, Deva are nevoie de trei lucruri: de suportul oficialilor, a consilierilor locali, de suportul companiilor locale, a oamenilor educaţi şi, de asemenea, avem nevoie de suportul societăţii civile şi a reprezentanţilor acestora”, a spus Patrick Seidler.
 
Un oraş mai „verde”
Tot despre experienţa olandeză a vorbit şi Radu Dragomir, consilier al primarului Devei. „După cele cinci zile petrecute în Olanda, ideea de bază care s-a desprins de acolo a fost că vrem să facem în Deva primul Velo City din România. Asta înseamnă o infrastructură integrată de piste de biciclete, nu numai piste izolate care să te ducă dintr-un punct în celălalt. Să putem să utilizăm bicicleta nu numai ca agrement, ci şi pentru transportul efectiv al cetăţenilor, în zona centrală traficul să fie cât mai mic, astfel încât să putem să utilizăm bicicletele în siguranţă.  Am pornit de la o idee, s-a născut un concept şi acum încercăm să găsim o soluţie pentru Deva. Împreună cu Sibiul, o să încercăm să facem un parteneriat astfel încât să putem să atragem bani europeni. 
Beneficiile ar fi: un oraş mai verde, un oraş în care poluarea scade, un oraş în care sănătatea populaţiei este importantă. Am fost în Olanda să învăţăm, să aducem experienţa lor aici. Am văzut o infrastructură interconectată în toate marile oraşe. Şi au o legislaţie extrem de importantă. V-aş da un exemplu: au un singur articol de lege vizavi de accidente. În cazul unui accident între o maşină şi o bicicletă întotdeauna maşina va fi de vină. Acest lucru a generat o cultură în care şoferii sunt extrem de atenţi la biciclişti.”, a declarat Radu Dragomir.
 
Cele şapte fundamente ale profesorului John Pucher pentru succesul implementării transportului pe bicicletă
Profesorul american John Pucher a definit şapte fundamente ale succesului unui astfel de proiect. Cinci concepte sunt legate de infrastructură: un sistem extensiv de facilităţi separate pentru ciclism (piste şi benzi complet integrate, cu scurtături conectate, conexiuni prin cartiere, pasaje pentru maşini), intersecţii modificate şi semnalizări de prioritate în trafic (lumină verde mai rapid pentru ciclişti, poziţii de aşteptare pentru ciclişti situate înaintea celor pentru maşini), decongestionarea traficului (limitări de viteză sub 30 de kilometri pe oră, sub 5 kilometri pe oră în zone rezidenţiale), parcări pentru biciclete şi coordonarea cu transportul public. Ultimele două concepte sunt legate de politici: educaţie şi traning despre trafic (cursuri despre ciclism pentru şcolari, piste de testare pentru copii) şi legislaţie (protecţie legală specială pentru ciclişti copii şi vârstnici şi aplicarea strictă a legislaţiei ce prevede drepturile cicliştilor).

Booking.com

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 9 ori 5  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




Pe aceeasi tema
De sâmbătă, 1 august, Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane (MCDR) Deva propune vizitatorilor o altă categorie de piese [..]
02.08.2015, 21:44   |    0 comentarii
După şapte ani, judeţul Hunedoara a triumfat, prin CNS Cetate Deva, într-un baraj de promovare în Liga a III-a.02.07.2015, 17:54   |    0 comentarii
Începând de miercuri, 1 iulie, Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane (MCDR) Deva propune vizitatorilor o nouă piesă[..]
01.07.2015, 21:53   |    0 comentarii
_____
Administrare pagină de Facebook pentru persoane publice
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Administrare pagină de Facebook pentru afaceri
_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Catalog promoţionale 2022
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Catalog promoţionale 2022


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter